Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 366
  • 13 571

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
ööööööööööööööö... On se ilmoja pidellyt... ööööööööööööööö... Näitsä muuten sen Jokisen ohjauksen siihen Määtän vetoon?... Ai et... ööööööööööööööö... No mennääks panee?... Ai ei.

Sopii hyvin tähän ketjuun ja varsinkin tuohon aikaisempaan viestiisi kuntosaleista. Sulla ilmeisesti rauta nousee?
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Löytyy niin paljon junttimaisuutta tästä maailmasta, että on todella vaikea sanoa "sitä suurinta", mutta sanotaanko ny treenaaminen ilman paitaa salilla. En käsitä mikä hinku jengil on harrastaa tuota. Itte käyn iltasin salilla, silloin kun siellä ei oo jengii juuri nimekskää, ihan sen takia, ettei tarvi jonotella laitteisiin. No, nyt sinne on alkanu ilmestyyn yks kundi, joka sitte tykkää ihastella itteensä enemmän peilistä ilman paitaa ku oikeesti treenata. Vittu. Hanki peili kotiin, saat ne selfiet otettua myös siellä. Muutenkin salilla vois käyttää yyhettä, ettei ne pehmusteet oo iha vetisii suorituksen jälkee.

Muuta erittäin junttimaista on:
- teinien hengailu ostoskeskuksissa. Eikö ole oikeasti muuta tekemistä?
- Kommentoinnin taso iltalehden/-sanomien juttuihin liittyen. Ei kaikki asiat oikeasti ole hallituksen vika. Esimerkkinä tossa pari kk sitten joku ampui perheensä niin kommentit täyttyi Kataisesta ja Urpilaisesta. "Miksei hallitus ennakoinut?"
- Tyhmät ihmiset
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuntosalilla käymisessä ärsyttää se, että kunnon kohottamisen lisäksi, usein jopa sen sijaan, tärkeää on näyttäytyä ja kertoa, että käy kuntosalilla. Ja tietenkin asusteet pitää olla viimeisen päälle. Siksi on hyvä, että kotosalla on joitain kuntoiluvälineitä eli painoja, niin ei tartte lähteä minnekään. Voi boksereissa ja t-paita päällä riuhtoa. Mieluitenhan sen kunnon kyllä hankkii esimerkiksi puita kirveellä hakkaamalla. Semmoinen on hyötyliikuntaa eikä mitään haittaliikuntaa.

Siis aina kun nainen sanoo, että "käyn salilla", niin pitää olla tarkkana, että käykö se siellä mistä syystä. Ja suhahtaako ässä ja millainen on lauseen intonaatio. Nämä asiat kertovat paljon naisen luonteesta ja mahdollisen parisuhteen tulevaisuudesta.

Vaan onhan se mukavaa, kun on näyttelyesine. Agilityn sijaan humagilityä. Anna tassu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kuntosalilla käyminen lihasten kasvattamiseksi ja kunnon ylläpitämiseksi on ylipäänsä jotenkin junttimaista. On paljon sivistyneempää olla luonnostaan hyväkuntoinen ja lihaksikas.

Englannissa tunnetaan sanonta, jonka mukaan aito herrasmies ei koskaan hikoile eikä muutenkaan rasita itseään fyysisesti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Varmaan mainittu useastikin tässä ketjussa, mutta ihmetyttää kyllä kerta toisensa jälkeen ne tyypit jotka eivät ruokaillessa ota hattua pois. Jotenkin ymmärtää jos joku lapsi ei tajua sitä tehdä, mutta erittäin hämmentävää ja junttimaista on se että tuolla Kuopion Microteknialla näkee päivittäin näitä päälle parikymppisiä tyyppejä jotka syövät se muutaman numeron liian iso lippis päässään.

Ja joo, onhan se myös aika junttimaista valittaa näistä tyypeistä täällä keskustelupalstoilla...

Tähän liittyen.. onko junttimaista jos käy vaikkapa kahvilla jossain Teboililla, hörppii kahvit, mutta ei ota lippalakkia pois päästään?

(jos on, myönnän tehneeni moisen rikkeen aika useasti.. syödessä otan kyllä pois)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- teinien hengailu ostoskeskuksissa. Eikö ole oikeasti muuta tekemistä?

Joo niinpä, mutta toisaalta. Kivoja, siistejä ja nykyään suht tyylikkäitäkin käytännössä julkisia tiloja, joissa on ihmisiä ja meininkiä, ja tapahtumiakin välillä. Ja samalla vielä voi kätevästi hakea kaupasta tölkin ES:sää. Talvellakin pääsee lämpimään jne. Baareihin ei vielä pääse ja kahviloissa ja muissa sellaisissa pitää ostaa jotain, monesti vielä kalliiseen hintaan. Mä en teininä noissa norkoillut, mutta nyt vaan mietiskelin.

- Kommentoinnin taso iltalehden/-sanomien juttuihin liittyen. Ei kaikki asiat oikeasti ole hallituksen vika. Esimerkkinä tossa pari kk sitten joku ampui perheensä niin kommentit täyttyi Kataisesta ja Urpilaisesta. "Miksei hallitus ennakoinut?"

Mutta kuka niitä kommentteja oikein lukee? Mä en lukisi edes sitä uutista missä puhutaan jostain Urpilaisesta.

Edit.
Eikun eihän se uutinen Urpilaisesta ollutkaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen usein ihmetellyt mikä niissä toisia niin närästää. Onko juuri hengailijoiden ikä se joka rassaa? Ostarilla hengailevat mummot ovat ok?

Niin ja sitä paitsi, Kampissakin 14-kesäiset horot ottaa sulta sovituskopissa poskeen kunhan vaan ostat sille H&M:stä jotkut pöksyt.

Se Narinkkatorin oven edessä usein päivystävä blondi suostuu myös...
Heh heh... pedotesti.
 
Viimeksi muokattu:

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Mutta kuka niitä kommentteja oikein lukee? Mä en lukisi edes sitä uutista missä puhutaan jostain Urpilaisesta.

Edit.
Eikun eihän se uutinen Urpilaisesta ollutkaan.

Ediitin takia en tiedä oliko tuo kritiikkiä vai ei. Mutta sanotaanko näin, että jos itse käyn lukemassa jutun, joka sattuu kiinnostamaan, niin luen kyllä mitä mieltä muutkin ovat. Ehkä se on mun juttu, mutta tykkään vertailla omia ajatuksia muitten ajatuksiin.

Olen usein ihmetellyt mikä niissä toisia niin närästää. Onko juuri hengailijoiden ikä se joka rassaa? Ostarilla hengailevat mummot ovat ok?

Siis ei mua ikä rassaa. Sanotaanko näin, että ne mummot eivät tuki joka paikkaa. Teinit nyt vaan tuntuvat usein olevan niitä, jotka tykkäävät norkoilla sisäänkäyntien edessä isona porukkana vaikeuttaen kulkemista. Ja ei, ei ne niin tyhmiä ole, että vahingossa olisivat siinä harrastamassa tätä häiriötä.

Toinen juttu on tuo kahvilakäytös. Yksi tilaa ja muut kymmenen tulevat sitten norkoilemaan kahvilaan. Eihän siellä sitten enää muille olekkaan tilaa. Mummoja tai muita ryhmiä en ole vielä pongannut tätä harrastamasta.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mä en oo ikinä törmännyt niihin itseään myyviin teineihin Kampissa, enkä ole ikinä edes moista vastaavaa toimintaa havainnut siellä ympäristössä, joten epäilen sen olemassaoloa. Kuitenkin vaan joku iltasanomien kusetus koko juttu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo onhan se vähän ikävää kun teinit tuolla tyhjää parveilee, varsinkaan jos eivät mitään meinaa ostaa. Vielä ikävempi juttu tietenkin on jos häiriköivät tai varastelevat.

Kauppakeskukset kyllä nykyään järjestävät erilaisia tapahtumia houkutellakseen ihmisiä ja sitten toivovat että ne samalla ostaisivat jotain tai vaikka söisivät tms.

Se kirjoitetaan pedo, senkin höhlä. *eiku... tota... Köh*

Ai katos.
 
Siis ei mua ikä rassaa. Sanotaanko näin, että ne mummot eivät tuki joka paikkaa.

Kyllä ne ainakin kaupassa tukkivat useinkin käytävän. Ja tönivät ja kiilaavat tiskillä. Ja juuri kun luulet saavasi viimein vuoron vetää kukkarostaan jonkin alennuskupongin joka saa myyjän aivan sekaisin ja lähtemään pois kysyäkseen siitä esimieheltään.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Kyllä ne ainakin kaupassa tukkivat useinkin käytävän. Ja tönivät ja kiilaavat tiskillä.
Onneksi en ole moisiin supermummoihin törmännyt, jotka pystyvät itseni eteen kiilaamaan tiskillä. Mutta pakko yhtyä kuitenkin näkemykseen käytävien tukkimisesta mutta erona on se, että harvemmin ne sitä tahalteen tekevät, toisin kuin suurin osa nuorista.

Ja juuri kun luulet saavasi viimein vuoron vetää kukkarostaan jonkin alennuskupongin joka saa myyjän aivan sekaisin ja lähtemään pois kysyäkseen siitä esimieheltään.
Sama kuponkihan voisi myös olla teinillä? Ja tuossahan on enemmänkin kyse myyjän ammattitaidottomuudesta eikä vanhuksen porsastelusta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Teinit tukkii käytävät, mummot ja papat tukkii käytävät, juoruavat naiset tukkii käytävät ja heidän lastenvaununsa tukkii käytävät.

Kolmekymppiset insinöörimiehet ovat ainoita jotka eivät tuki käytäviä ja meidän on maailma, tottavieköön.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ediitin takia en tiedä oliko tuo kritiikkiä vai ei. Mutta sanotaanko näin, että jos itse käyn lukemassa jutun, joka sattuu kiinnostamaan, niin luen kyllä mitä mieltä muutkin ovat. Ehkä se on mun juttu, mutta tykkään vertailla omia ajatuksia muitten ajatuksiin.
Mä oon ajatellut että ne kommentit olisivat jotain Suomi24-tasoa. Onhan monet iltapäivälehtien uutisetkin kuin suoraan jostain seiskasta ja siitä voi vähän sitä lukijakuntaakin päätellä. Seksivau!
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Mä oon ajatellut että ne kommentit olisivat jotain Suomi24-tasoa. Onhan monet iltapäivälehtien uutisetkin kuin suoraan jostain seiskasta ja siitä voi vähän sitä lukijakuntaakin päätellä. Seksivau!

Niin, sehän mun pointti tässä onkin. Ne asialliset aiheeseen liittyvät kommentit ovat hukkuneet tuon muun ylimääräisen turhan huutelun alle. Suomi24:stä en osaa sen paremmin sanoa, kun en sinne ole itseäni löytänyt.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ediitin takia en tiedä oliko tuo kritiikkiä vai ei. Mutta sanotaanko näin, että jos itse käyn lukemassa jutun, joka sattuu kiinnostamaan, niin luen kyllä mitä mieltä muutkin ovat. Ehkä se on mun juttu, mutta tykkään vertailla omia ajatuksia muitten ajatuksiin.

Oikeastaan aika harvoin siellä näkee varsinaisia mielipiteitä. Suurin osa on väärää tietoa, paskaa päättelyä ja ylitsevuotavaa tyhmyyttä. Perkele kun nytkin luin kansalaisten "mielipiteitä" uutisesta, jossa poliisi arvostelee polttoainevarkauksia suosivaa myyntiä, niin kädet puutuivat ja hampaita alkoi vihloa.

Siis ei mua ikä rassaa. Sanotaanko näin, että ne mummot eivät tuki joka paikkaa. Teinit nyt vaan tuntuvat usein olevan niitä, jotka tykkäävät norkoilla sisäänkäyntien edessä isona porukkana vaikeuttaen kulkemista. Ja ei, ei ne niin tyhmiä ole, että vahingossa olisivat siinä harrastamassa tätä häiriötä.

Toinen juttu on tuo kahvilakäytös. Yksi tilaa ja muut kymmenen tulevat sitten norkoilemaan kahvilaan. Eihän siellä sitten enää muille olekkaan tilaa. Mummoja tai muita ryhmiä en ole vielä pongannut tätä harrastamasta.

Teinejä potkitaan aika lailla päähän, on aina potkittu. Muistan vielä hyvin ajat tuossa 14-17 vuoden iässä, kun oli vain muutama paikka, jossa saattoi lämmitellä talvella, jos lähti käymään kartsalla. Ikävin tilanne on niillä, joille vanhemmat eivät raski antaa taskurahoja. Eipä auta teinin muuta kuin olla siivellä ja katsella syrjästä sekä toivoa, ettei vahtimestari tule hätistelemään pois. Joskus tällaisen tilanteen aiheuttama häpeä saattaa johtaa siihen, että teinillä palaa käpy ja hän käyttäytyy häiritsevästi.

Osa vanhoista ihmisistä on taas sellaisia, että heiltä se pääsy pitäisi evätä. Kaikki vanhukset eivät tietenkään ole epäkohteliaita kusipäitä, mutta osa totta vieköön on. Aivan kuin korkea ikä oikeuttaisi tönimiseen, vittuiluun ja etuiluun.
 
Osa vanhoista ihmisistä on taas sellaisia, että heiltä se pääsy pitäisi evätä. Kaikki vanhukset eivät tietenkään ole epäkohteliaita kusipäitä, mutta osa totta vieköön on. Aivan kuin korkea ikä oikeuttaisi tönimiseen, vittuiluun ja etuiluun.

Tämä. Ratikassa olen törmännyt tilanteeseen jossa sisäänastuva vanhempi herrasmies alkaa kovaan ääneen päivitellä istuvia nuoria. Vaikka ratikassa olisi vapaita paikkoja yllin kyllin. Niitä pitäisi siis vissiin pitää varmuuden vuoksi vapaina jos joltakin pysäkiltä sattuisi tulemaan ratikallinen vanhuksia kyytiin.
Ja olen kyllä sitä mieltä että vanhuksille, invalideille ja raskautetuille tulee paikkaa tarjota. Sellaiseenkin olen kyllä törmännyt että vanhempi henkilö on loukkaantunut kun hänelle on paikkaa tarjottu - "Näytäkö minä jumalauta niin raihnaiselta etten jaksaisi seistä?"

Edit: Tuli muuten tuosta aiemmasta ostareilla maleksimisesta mieleen, että ei liene mikään ihme ettei Suomessa juurikaan ole aukioita missä ihmiset viettäisivät aikaa kuten Euroopan kaupungeissa yleisesti on. Meillä Suomessa kun kaikki päämäärätön oleminen - sellainen johon ei liity työntekoa tai ostamista - mielletään negatiiviseksi maleksimiseksi. Sellaiseksi jota harrastavat vain joko spurgut tai muut häiriköt. Kunnon kansalaisella on oltava aina kiire tekemään jotain hyödyllistä.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Osa vanhoista ihmisistä on taas sellaisia, että heiltä se pääsy pitäisi evätä. Kaikki vanhukset eivät tietenkään ole epäkohteliaita kusipäitä, mutta osa totta vieköön on. Aivan kuin korkea ikä oikeuttaisi tönimiseen, vittuiluun ja etuiluun.

Miten se Ihmebantu sketsi meni; viisaissa vanhuksissa on viisautta, tyhmissä vanhuksissa tyhmyyttä.

Mutta joo, olen samaa mieltä. Siinä vaiheessa kun käyttäytyy kusipäisesti, on aivan sama minkä ikäinen ko. henkilö on. Kusipää on kusipää, iästä riippumatta. Olen kantanut äärimmäisen herttaisen mummelin ostokset hänelle kotia, kun meno näytti sen verta huteralta. Oli muuten harvinaisen mahtava tapaus muutenkin, kun en ollut mitään palkkiota vailla, kysyi mummeli hieman ärtyneenä että kai edes olut nuorelle miehelle kelpaa! Vastaavasti olen käskenyt minua etuilleen mummon palaamaan omalle paikalleen, kun hänen mielestä "minä nuorempana jaksan kyllä seistä".

Mutta noin yleisesti mummot rocks!

Edit: Tuli muuten tuosta aiemmasta ostareilla maleksimisesta mieleen, että ei liene mikään ihme ettei Suomessa juurikaan ole aukioita missä ihmiset viettäisivät aikaa kuten Euroopan kaupungeissa yleisesti on. Meillä Suomessa kun kaikki päämäärätön oleminen - sellainen johon ei liity työntekoa tai ostamista - mielletään negatiiviseksi maleksimiseksi. Sellaiseksi jota harrastavat vain joko spurgut tai muut häiriköt. Kunnon kansalaisella on oltava aina kiire tekemään jotain hyödyllistä.

Kotikunnassani vingutaan vähä väliä siitä, kun nuoriso maleksii koulujen pihoilla ja muilla mestoilla. Hauskinta on se, ettei nuorisolla ole yksinkertaisesti mitään paikkaa missä olla. Uusi urheilukenttä on ympäröity helvetinmoisella aidalla, jonka ylittämiseen pitää olla sukua Tarzanille. Katsos kun kenttä tehtiin vain paikalliselle urheiluseuralle. Nuorisotalo on kiinni, eikä mitään vaihtoehtoa ole.
 

motamoro

Jäsen
Kotikunnassani vingutaan vähä väliä siitä, kun nuoriso maleksii koulujen pihoilla ja muilla mestoilla. Hauskinta on se, ettei nuorisolla ole yksinkertaisesti mitään paikkaa missä olla. Uusi urheilukenttä on ympäröity helvetinmoisella aidalla, jonka ylittämiseen pitää olla sukua Tarzanille. Katsos kun kenttä tehtiin vain paikalliselle urheiluseuralle. Nuorisotalo on kiinni, eikä mitään vaihtoehtoa ole.

Ei ole mitenkään sulle tämä vastaus vaan yleisesti. Mä en oo koskaan ymmärtänyt tota hengailukulttuuria. Omassa kaveripiirissä mentiin ihan vaan kaverin kotiin/pihalle ja siellä sitten tehtiin mitä tehtiin. Eihän missään kaupungilla voi edes tehdä mitään, esim. pelailla tai muuta, lähinnä vaan OLLA ja jauhaa paskaa. Tai sitten me mentiin oikeasti niille urhelukentille potkimaan jalkapalloa tai lätkimään kiekkoa, ei polttamaan norttia ja räkimään nurmikkoa/sotkemaan paikkoja. Mielummin mä koulussa välitunneilla siinä 10-15 hengen porukassa räin maahan ja jauhoin paskaa kuin tekisin sitä samaa vapaa-ajallakin. Silloin jos tuli pakottava tarve sosialisoitua niin sitten oli jonkun kaverin kanssa muutaman hengen voimin jonkun luona, sai puhua vähän eri juttuja kuin siinä isommassa porukassa koulussa 6-8 tuntia. Lisäksi oli harrastuksiakin niin ei olisi välttämättä ollut moiseen edes aikaa.

En toki asunut missään metropolissa ja kaikki kaverit oli samassa koulussa, kaikilla käytännössä oma piha ja OKT, mutta kuitenkin. Lähinnä ne ketkä pyörivät tuolloin kunnan keskustassa olivat tekemässä juuri pahuuksia, tästä ainakin itselle jäänyt hieman negatiivinen kuva näistä hengailijoista. Tai olisi se itselle vähän yllätys jos nuoret eivät saisi nykyään pyytää kavereita kotiinsa. Onhan salkkareissakin Tale,Iida ja kumppanit himassa hengaamassa (myös kun Helena ja Seppo asui), ei tarvi kaupungilla norkoilla paitsi välillä oikeasti kahvilla :) Eikä meidän tarvinnut kaupungin nurkissa ryypiskelläkään, aina jollain tutun tutulla oli kotibileet jos halusi moisia pahuuksia harrastaa. Pysyttiinpähän ainakin poissa muiden tieltä.

Mutta joo, ehkä tilanne voi olla eri jos asuu vanhempien ja sisaruksien kanssa jossain 58 neliön kerrostaloasunnossa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kyllä ne ainakin kaupassa tukkivat useinkin käytävän. Ja tönivät ja kiilaavat tiskillä. Ja juuri kun luulet saavasi viimein vuoron vetää kukkarostaan jonkin alennuskupongin joka saa myyjän aivan sekaisin ja lähtemään pois kysyäkseen siitä esimieheltään.

Tuo vaatiikin taitoa. Useimmiten ihmiset kiireessään katsovat jonon lyhyyttä ja valitsevat sen lyhyimmän, mutta se on amatöörimäinen virhe. Hieman asiaan vihkiytyneemmät katsovat paljonkos on tavaraa edellä olevilla ja todelliset ammattilaiset huomaavat tämän mummoaspektin. Mummo siinä laittaa viimeisintä tuotetta hihnalle ja monet huokaavat helpotuksesta, mutta sitten alkaa tämä "ai unohdin punnita tämän ja käykö tämä kuponki täällä ja nyt unohdin sen ja tuon ja haluaisin palauttaa tämän rumba".
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Onko täällä jo mainittu tv-sarja Latela?
Sieltä löytyy paljon materiaalia tähän ketjuun. Löytyy ainakin paksuja panssarikaulaketjuja, pussikaljaa, kiroilua ja huonoja tatuointeja. Luultavasti leijonakoruja ja Kiitos-paitojakin on näkynyt. En tosin ole katsonut kuin yhden jakson. Voin siis olla itse juntti, jos arvostelin kyseisiä herrasmiehiä liian hätäisesti. Ehkä muissa jaksoissa on keskusteltu esimerkiksi eksistentialismista?
 
Onko täällä jo mainittu tv-sarja Latela?
Sieltä löytyy paljon materiaalia tähän ketjuun. Löytyy ainakin paksuja panssarikaulaketjuja, pussikaljaa, kiroilua ja huonoja tatuointeja. Luultavasti leijonakoruja ja Kiitos-paitojakin on näkynyt. En tosin ole katsonut kuin yhden jakson. Voin siis olla itse juntti, jos arvostelin kyseisiä herrasmiehiä liian hätäisesti. Ehkä muissa jaksoissa on keskusteltu esimerkiksi eksistentialismista?

Huikea sarja. Käsittämättömän hieno kulttuuriteko josta katson jokaisen jakson. Etenkin se jakso, jossa Amerikan-Late Huttuselle syntyy poika, on täynnä huimia junttikliseitä. "Poika tuli, vaikka pimiässä mamman kanssa se tehtiin". Toinen kaveri saa tytön, eli epäonnistuneen pojan, mutta "tarvitaanhan sitä lipunmyyjiäkin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös