Muuttaa Vantaalle tai Espooseen jostain Töölöstä tai rööperistä, jotta saa enempi neliöitä, joita ei todellisuudessa tarvitse mihinkään. 140 neliöö hei! Juntit.
Joo mä kanssa olen ihmetellyt sitä, että mihin ihmiset tarvitsevat niin monta neliötä. Muille kerskumiseen vissiinkin, ja vaikka ei kerskuisi, niin siihen ajatukseen, että on iso asunto. Isompi kuin muilla. Mutta mullapa on kätevämpi ja käytännöllisempi. Lälläslää! Ei niin hankala ja epäkäytännöllinen kuin teillä saatanan kartanolliset.
Yleensähän siis keittiön ja vessan lisäksi on olohuone ja makuuhuone. Muut mahdolliset huoneet ovat sitten vierashuone, työhuone, lastenhuoneet jne.
Mutta jos miettii. Sohva tai joku tuolihan on kotona se keskipiste, siis se missä yleensä löhöillään. Telkkari tietenkin pitää olla siinä lähellä ja tietokone, tai mitä näitä nyt tarvitseekaan, ja sitten sänky, mihin menee loppuillasta ja mistä vielä katsoo telkkua, ja mistä vielä nousee pari kertaa nettiin kun saa jonkun idean. Mutta miksi erikseen pistäisi makuuhuoneeseen huonommat laitteet kuin olohuoneeseen, ja miksi tyytyä niihin huonompiin laitteisiin? Tai miksi ylipäätänsä ostaisi kahdet samat vekottimet? Ja miksi suostuisi erikseen kävelemään johonkin toiseen huoneeseen että siirtyisi sänkyyn? Sängystä sitten pitää kävellä pitkä matka että pääsee muualle. Ja unessa sä et kuitenkaan tajua mistään mitään, joten miksi sitä tajunnan tasoa varten uhraisi kokonaisen huoneen ja niin monta neliötä? Onko se siis aivan satavarma ettei vuokra tai sen kämpän hinta ole yhtään enempää niiden huoneiden takia, joissa sä käytännössä olet taju kankaalla, etkä tajua mistään mitään?
Jos kaikki olisivat samassa huoneessa, kaikki mahdolliset asiat olisivat paljon paremmin. No joo, tietenkin sitä ehkä saisi hieman paremmin unta, mikäli niitä houkutuksia ei olisi siinä vieressä, ja ehkä sen makuuhuoneen lämpötilan voisi pitää pari astetta matalammalla, mutta noi nyt on paljon pienempiä juttuja.
Mitähän tyhmää keksitään seuraavaksi, hohhoijaa.
Mä en halua asua liian isossa asunnossa, vaan mielummin asun just sopivassa.