Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 391
  • 13 571

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkiekkoilijat ja yleensä urheilijat ovat juntteja. Tämän tokl kaikki tiesimmekin, mutta nuo kuvat ja tekstit paidoissaan vahvistavat asian.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit. Voisit muuten kertoa, miksi raivostut noin silmittömästi siitä, että joku sinulle täysin tuntematon ihminen on erilainen kuin sinä. Se jos mikä nimittäin on junttia.

Raivostun silmittömästi? No, jopas. En todellakaan, anteeksi herkkähipiäisyytesi puolesta. Jospa se oletkin sinä jonka pelihousut kärvähtävät. Tuollainen se vasta junttia onkin, jopa stadissa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Raivostun silmittömästi? No, jopas. En todellakaan, anteeksi herkkähipiäisyytesi puolesta. Jospa se oletkin sinä jonka pelihousut kärvähtävät. Tuollainen se vasta junttia onkin, jopa stadissa.

Ei suinkaan. Ihmettelen vain, miten aikuinen ihminen viitsii leimata toisen trendien perässä juoksijaksi sillä perusteella, että hän käy syömässä muuallakin kuin klassikkoravintoloissa, ja ylipäätään nähdä paljon vaivaa siitä, miten muut ihmiset elämänsä elävät.

Ja itsehän olet useampaan otteeseen minuun viitannut mm. Vitutusketjussa, mitä pidän hieman kummallisena; kuinka täysin tuntematon palstakirjoittaja voikaan suistaa sinut raiteiltasi noin pahasti, että oikein alkaa vituttaa? Ignore-toimintoa olen sinulle aiemminkin suositellut, voisit ihan totta alkaa harkita sen käyttöä.

PS. Näppärästi sivuutit pyyntöni esitellä elävä esimerkki stadilaisesta, joka leijailee vain trendien mukana.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ignore-toimintoa olen sinulle aiemminkin suositellut, voisit ihan totta alkaa harkita sen käyttöä.

PS. Näppärästi sivuutit pyyntöni esitellä elävä esimerkki stadilaisesta, joka leijailee vain trendien mukana.

Suosittelen myös.

Ja sitten tilastoa: A) Ei leijaile: Mikkola, Grundström, Hakkarainen, Sibakoff. B) Leijailee: Kinde, Hande, Skröde, TQoFE.

Leijailu trendien mukana. Suom. Jokainen uusi juttu, ravintola, virtaus, musiikkityyli, sanonta jne on välittömästi ainoa ja ykkönen, koska se on vaan niin "in" , ja etenkin siitä pitää mainita muille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja sitten tilastoa: A) Ei leijaile: Mikkola, Grundström, Hakkarainen, Sibakoff. B) Leijailee: Kinde, Hande, Skröde, TQoFE.

Perustele todellisiin tapahtumiin perustuvin esimerkein, miten minulle "jokainen uusi juttu, ravintola, virtaus, musiikkityyli, sanonta jne on välittömästi ainoa ja ykkönen, koska se on vaan niin "in" , ja etenkin siitä pitää mainita muille."

Mikäli et siihen kykene tai ainoa perustelusi on, että syön muuallakin kuin Elitessä ja Kuussa, suosittelen, että lopetat paskanpuhumisen välittömästi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jo se, että on syntynyt suomalaiseksi riittää määrittämään ihmisen juntiksi. Nimittäin kun tätä ketjua lukee, niin havaitsee että junttius on jo geeniperimässä eikä katoa minnekään.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Jo se, että on syntynyt suomalaiseksi riittää määrittämään ihmisen juntiksi. Nimittäin kun tätä ketjua lukee, niin havaitsee että junttius on jo geeniperimässä eikä katoa minnekään.

Kunhan kukaan ei vain kerro sitä ulkomaalaisille. Se on tärkeintä se.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Dubstep ja se moppitukka-vitunhipsteri-transu-puolikalju-Skrillex
Hevi. Ei vittu.
Nykyään taitaa mennä niin, että on enemmän junttia kuunnella oikeaa musaa, kuin tuota modeemijumputusta. En ite ymmärrä, mikä vittu tuossa wobwobbumbum-musassa kiehtoo? Kerroin vähän vanhemmassa kaveripiirissäni kuuntelevani pääosin metallimusiikkia, mut haukuttiin samantien landepaukuksi ja joku tais huutaa homoakin. Ei nuo muutama ihminen kuulu enää niin joka-päiväiseen kaveripiiriin, ei siis pelkästään tuon takia, mutta kuitenkin.

Nykyään taitaa esim. suomalaisista Stam1na olla junttimusaa, joissain piireissä. En vaan ymmärrä.

Pilkunnussinta jostain isosta tekstistä tai pelkästään siitä huomauttaminen on junttia. Laittaa ärsyttämään, kun kesken suht. asiallisen keskustelun joku huomauttaa, että joku lausuu jonkun pelaajan nimen väärin tjsp ja tämän jälkeen ei ole mitään muuta sanottavaa. Toinen homma on asioiden toistaminen, vaikka asiasta ollaan keskusteltu jo jonkun aikaa. Yritetään vakuutella itseään muille toistamalla heidän juttujaan.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eihän Skrillexin musassa ole mitään junttia, se on vain hieman erilaista. Itse en tosin muuten dupstepia hirveästi kuuntele, mutta toi Skrillex on mielestäni hyvä.

Sen sijaan myös jo esille tuotu hevi on mielestäni aika karseaa kuunneltevaa. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta itse en kyllä ole tällaisen raskaan musiikin ystävä. Silti ei mielestäni ole junttia kuunnella heviä, itse en vain siitä tykkää.
 

ace

Jäsen

No niin, tulihan se sieltä. Tätä olen odotellutkin jo aika kauan. Olen yrittänyt useammassikan yhteydessä kysellä, mikä Popedasta tekee juntin, mutta koskaan en ole kunnon vastausta saanut, jokohan tällä kertaa...

Popedan keikoilla olen elämäni aikana käynyt arviolta 50-60 kertaa, joten olen sitten varmaan itsekkin juntti. Tosin joka kerta tupa on ollut täynnä muitakin juntteja, vuodesta toiseen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Popeda on rasvanahkaduunarien musiikkia, ja valta junttiuden määrittelyyn on akateemisilla ihmisillä. Siksi Popeda on junttia.
Popedan "junttius" on heidän tavaramerkkinsä, mistä ovat onneksi pitäneet kiinni jo yli 30 vuotta. Muutaman kymmenen kertaa olen heitä myös keikalla nähnyt ja tunnustan täten ylpeästi olevani juntti.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
No niin, tulihan se sieltä. Tätä olen odotellutkin jo aika kauan. Olen yrittänyt useammassikan yhteydessä kysellä, mikä Popedasta tekee juntin, mutta koskaan en ole kunnon vastausta saanut, jokohan tällä kertaa...

Popedasta tekee varmaankin juntin se maalaisuus mitä se bändi edustaa ja ne biisit, varsinkin sanoitukset. Levyjen nimiä ovat mm. Häkää!, Peethelemin pesäveikot(nopein saa), Harasoo, H.Ö.N.Ö., Hallelujaa, Svoboda, Kans'an Popeda.

Minusta jopa tuntuu, että bändi haluaa edustaa tiettyä junttimaisuutta ja siksi he tekevät biisejä joita mm. hauholaisten on helppo lähestyä ja joita seitsemännen polven stadilainen vieroksuu.

Minä kuuntelen Popedaa mielelläni.
Popeda on hyvä bändi, varsinkin keikoilla ja vetää paljon yleisöä. Ne biisit muistaa jokainen ulkoa, kun ne on kerran kuullut.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Junteinta on se, kun näkee akateemisten tai muutoin korkeammin kouluttautuneitten "nostavan itseään" muita korkeammalle ja korostavan akateemisuuttaan kaiken maailman hattuhärpäkkeillä yms. Samaan junttimaiseen kastiin menee myös ne nykyistä maanjohtoa kannattavat jotka leimaavat kriittisesti asioihin suhtautuvat automaattisesti Persuiksi,rasisteiksi tai muuten kakkoskastiin kuuluviksi.

Oman itsensä korostaminen on ihan helevetin junttia.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Junteinta on se, kun näkee akateemisten tai muutoin korkeammin kouluttautuneitten "nostavan itseään" muita korkeammalle ja korostavan akateemisuuttaan kaiken maailman hattuhärpäkkeillä yms. Samaan junttimaiseen kastiin menee myös ne nykyistä maanjohtoa kannattavat jotka leimaavat kriittisesti asioihin suhtautuvat automaattisesti Persuiksi,rasisteiksi tai muuten kakkoskastiin kuuluviksi.

Oman itsensä korostaminen on ihan helevetin junttia.

Onko täällä muuten kukaan koskaan tarkemmin itse asiassa selvittänyt, mitä "junttius" oikein tarkoittaa? Vai että kaikki mikä vituttaa on junttia?

Sillä enpä voisi olla Susimiehen kanssa enempää eri mieltä ylläolevista seikoista. Noista mikään ei minusta vaikuta juntilta, niille on ihan eri termit käytössä. Olipa sitten persuista mitä mieltä tahansa, uskaltaisin juuri ja juuri tehdä sellaisen suuren oletuksen, että persujen äänestäjiä voisi keskimääräisesti pitää juntimpina kuin vaikka RKP:n tai vihreiden. Vai olenko se vain minä - leikki leikkinä, en ole, se vain nyt on niin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Höpsis. Patekaan ei aina muista niitä sanoja, vaikka on sentään bändin solisti.

Miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Muistais se, jos ei ois niin päissään.
Ooksie juntti tai jotain?

Mä oon sitä mieltä, että bändipaidat ovat varsin junttia.
Kauhean usein näkee sinänsä uskottavan näköisiä rokkihemmoja ja -mimmejä musta paita päällä ja siinä lukee jonkun bändin nimi ja sen lisäksi siinä on yleensä joku helvetin ruma (piirretty)kuva.
 
Noista mikään ei minusta vaikuta juntilta, niille on ihan eri termit käytössä.

Olet ihan oikeassa. Jokaisen sivistyneen ihmisen pitää nykyään tehdä mahdollisimman selväksi se, että hän on asioista persujen kanssa eri mieltä. Muuten voi leimautua juntiksi. Ja Susimieshän tuli tuossa muuten itsensä korottamisen junttiudesta kirjoittaessaan korottaneeksi itsensä suvaitsevaisten akateemikkojen yläpuolelle. Itsensä muiden yläpuolelle nostaminen on jokaisen ihmisen perustarve, vihreiden äänestäjillä siihen vain on paremmat eväät (koulutusta ja varallisuutta löytyy) kuin persuilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös