Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 327
  • 13 571

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ai niin, vielä noista paidoista sen verran että kerran meinasin alkaa ääneen nauramaan kun kadulla tuli vastaan tyyppi jonka paidan etupuolella oli sirppi ja vasara ja selkäpuolella luki "Eipä kestä".

Saman teeman paitaa olen nähnyt versiona, jossa etupuolella on vuosiluvut, Stalin, neukkulippu ja "Eipä kestä". Jotenkin luulen, että moinen paita saattaisi pienemmillä paikoilla aiheuttaa nakkikioskivoimistelua, kun paikalliset isänmaanpuollustajat lopulta hoksaavat.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tätä en ymmärrä itsekkään. Olen kotoisin about samalta seudulta (en ole Etelä-Pohjamaalta) enkä ikinä ole sitä hirveämmin korostanut.
Keskustelun innoittamana tarkistin että mistäs tarkalleen ottaen ne pari käsittämättömällä murteella jokaikisen facebook-statuksen kirjoittavaa kaveria onkaan. No Etelä-Pohjanmaalta tietysti. Outoa porukkaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eilen näin junassa Kiitos Nuijasodan veteraanit 1596-1597 paidan. Herätti hilpeyttä ja nostin henkisen peukun. Ovatko junttimaisia paitoja ironisoivat paidat mielestänne junttimaisia? Minusta eivät ole kunhan ne eivät yleisty liikaa jolloin niiden tarkoitus voisi päästä hämärtymään.
Junttimaisen hauska on myös paita jossa lukee Kiitos 19:30 - 20:00 ja kuvassa on Ismo Laitela.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
No Etelä-Pohjanmaalta tietysti. Outoa porukkaa.

Toisaalta olen huomannut että se on jopa hiukan eduksi, kun keskustelee ko. seudulta tulevien kanssa, saa selityksen sille miksi keskustelukumppani vaikuttaa vähän hitaalta. Enkä tarkoittanut tuota minään vähättelynä, jokin tuossa tavassa puhua tekee puhujastaan hitaan oloisen, hämäläisetkin alkaa vaikuttaa oikein dynaamisilta...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En nyt tiedä onko junttimaisinta, mutta ravit ja sen ympärillä olevat asiat jostain syystä saa juntti-mittarin nousemaan. Ehkä pitäisi alkaa harrastamaan niitä, niin tajuaisi asiaa, mutta tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Ihmiset jotka soittavat ja osallistuvat radion hölmöihin kilpailuihin ovat yksiselitteisesti juntteja. Asioin eilen eräässä kaupassa ja siellä soi jokin typerä radiokanava, jossa oli menossa kilpailu johon juntit sitten soittivat tatti kovana ja örisivät jotain käsittämätöntä. En aio asioida kyseisessä kaupassa enää koskaan tuon tapahtuman jälkeen.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Siis mä stadilaisena tietenkin käytän Christer Lindgrenistä tuttavallisesti vaan Krisa -lempparinimeä, etenkin kun me ollaan siellä Nylandsgatanin perinnerafloissa, siis stadissa."

Voi, voi. Melkein säälittää tämä "siis-mä-olen-niin-trendikäs" -luontevuus.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
"Siis mä stadilaisena tietenkin käytän Christer Lindgrenistä tuttavallisesti vaan Krisa -lempparinimeä, etenkin kun me ollaan siellä Nylandsgatanin perinnerafloissa, siis stadissa."

Christer Lindgreniä kukaan ei kutsu Christeriksi - hän on kaikille tutuille ja ystävillle ja vieraammillekin Krisa. Krisan olen minäkin tuntenut työn puolesta jo vuosia, enkä osaisi häntä Christeriksi kutsua.

Junttimaista on luokitella Michelin-paikat homppeliravintoloiksi sekä ravintoloista, viineistä ja ruoanlaitosta pitävät helsinkiläiset jotenkin "säälittäviksi" siitä syystä, että he nyt sattuvat pitämään hyvästä ruoasta ja juomasta. Jotenkin tulee mieleen, että ko. luokituksen tekijällä on vahvoja, todellisuuteen perustumattomia ja tietämättömyydestä johtuvia ennakkoluuloja sekä jonkinlainen alemmuuskompleksi.

Ps. Uudenmaankadulla ei juuri ole ravintoloita, joilla olisi vuosikymmenten mittainen historia. Uudenmaankatu ja lähialueet eli Design District sen sijaan on tullut tunnetuksi pienten ja sympaattisten, yksityisessä omistuksessa olevien persoonallisten ravintoloiden kortteleina.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että vaikka huuumori-, Lordi- ja 6-1 -paitojen käyttäjät muuta kuvittelevat, näillä ei Suomen suvessa edes erotu massasta. Valitettavasti.

Joitakin vuosia sitten näin yhdellä miehellä paidan jossa luki tyyliin "Hustler vitun hyvä lehti", oli siinäkin paita..
 
Joitakin vuosia sitten näin yhdellä miehellä paidan jossa luki tyyliin "Hustler vitun hyvä lehti", oli siinäkin paita..

Näin sunnuntaina Lahdessa miehen jolla luki t-paidassa "Multa saa salkoa" ja JALLU. Mies muuten käveli käsi kädessä naisen kanssa. Syötti oli siis napannut.

Ja lisätään että alasti riehuminen on junttia. Tuli mieleen noista viimeaikaisista Hervannan ja Turun tapauksista.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junttimaista on luokitella Michelin-paikat homppeliravintoloiksi sekä ravintoloista, viineistä ja ruoanlaitosta pitävät helsinkiläiset jotenkin "säälittäviksi" siitä syystä, että he nyt sattuvat pitämään hyvästä ruoasta ja juomasta.

Kuopiossa eräs leipomo tekee aidot oikeat kalakukot. On tehnyt jo vuosikymmeniä. Jos sinne nyt tulisi joku pikkuviikarin uusi, niin ihanko heti kaikki olisivat sitä mieltä, että parasta mitä on? Ja seuraavalla viikolla joku, joka pääsisi jopa sanomalehteen. Heti kaikki kyykyssä, tämä on parasta. Ja mitä vielä, kuukauden päästä tulee joku, joka on ollut tv-mainoksessa. Unohdetaan muut, nyt meillä on taivas. Ei varmaan.

Mutta näinhän se siellä stadissa menee, mielestäni ei vaan ole hienoa, vaan junttia, leijailla jatkuvasti genrejen ja trendien mukana. Kaikki nyt on parasta! Ja vitut. Siinähän jotkut sen stadinsa kusee, kun eivät ymmärrä perinnettä. Toki on hyvä, että uusia yrittäjiä tulee, mutta ei ne aina aurinkoa tuo.

Oikeestaan kaikki v. 1970 jälkeen syntyneet stadilaiset (helsinkiläiset) ovat juntteja. Ei kukaan pysty väittämään vastaan. (Annoin vähän siimaa.)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erityisen juntteja ovat ihmiset jotka soittavat radioon vain jauhaakseen paskaa - ja yleensä kännissä.
Niinpä. Olen ihmetellytkin joskus etteikö suomalainen mies kehtaa edes Puhelinlangat laulaa-ohjelmaan osallistua selvin päin.

Tosin nykypäivänä varmaan suurin osa siihen osallistujista on selvänä, mutta joka perjantai joku soittaja on iloisessa nousuhumalassa mikä kuuluu heti puheesta mm. oman paikkakunnan murteen poikkeuksellisen vahvana korostuksena sekä runsaana puujalkavitsien laukomisena.

Toinen ääripää on tietenkin perusjuntti jota eivät juontajat saa millään muotoa mukaan, juntti mörähtää vain "joo", "ei", "oln" tai "en ole" juontajien kysymyksiin. Ja tällainen juntti on aina selvinpäin.

Mutta eikös se vasta junttia olekin kuunnella Puhelinlangat laulaa-toivekonserttia? Pakko myöntää että on.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paidoista sellainen HändiKäppers tyylin t-paita, edessä "Jeesus tulee" takana "Jeesus menee" tuli nähtyä kauan sitten, ennenkuin J. Vuorinen sen kirjassaan esitteli. On kyllä hyvä! Siis junttimaisen ja oivaltavan raja on joskus pieni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta näinhän se siellä stadissa menee, mielestäni ei vaan ole hienoa, vaan junttia, leijailla jatkuvasti genrejen ja trendien mukana. Kaikki nyt on parasta! Ja vitut. Siinähän jotkut sen stadinsa kusee, kun eivät ymmärrä perinnettä. Toki on hyvä, että uusia yrittäjiä tulee, mutta ei ne aina aurinkoa tuo.

Mikäli stadilaiset (ml. minä) eivät kunnioittaisi perinteitä, mm. Salve, Sikala, Elite, Kosmos, Savoy, Kuu, Mamma Rosa jne. eivät välttämättä olisi olleet hengissä enää vuosikausiin. Noista oikeastaan vain Savoy on modernisoitunut, tyylikkäästi kylläkin. Lyonin ja Lehtovaaran voisi periaatteessa myös mainita, mutta eivät lukeudu omiin suosikkeihini.

Esittele toki elävä esimerkki stadilaisesta, joka leijailee vain trendien mukana, niin jutellaan lisää. Minua et voi tässä kohtaa käyttää vain siksi, että syön ajoittain myös modernimman linjan paikoissa.

Edit. Voisit muuten kertoa, miksi raivostut noin silmittömästi siitä, että joku sinulle täysin tuntematon ihminen on erilainen kuin sinä. Se jos mikä nimittäin on junttia.
 
K

kiwipilot

Edit. Voisit muuten kertoa, miksi raivostut noin silmittömästi siitä, että joku sinulle täysin tuntematon ihminen on erilainen kuin sinä. Se jos mikä nimittäin on junttia.

Jep. Osuvasti on ukkometso nimimerkkinsä valinnut; helvetin vihaista asiaa lähes jokaisessa viestissä. Onkohan joku laittanut sille kävyn pinppiin ja vielä väärinpäin?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep. Osuvasti on ukkometso nimimerkkinsä valinnut; helvetin vihaista asiaa lähes jokaisessa viestissä. Onkohan joku laittanut sille kävyn pinppiin ja vielä väärinpäin?

Luultavasti. ukkometso on jatkuvasti vihaisena huutelemassa, yleensä erittäin junttimaiseen tyyliinsä, vähän joka puolella sitä sun tätä. Vanha äijänkäppänä, joka ei ole nussinut kunnolla varmaan 10 vuoteen. Puutostila varmaan sen noin vihaiseksi saa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkohan joku laittanut sille kävyn pinppiin ja vielä väärinpäin?

Miten sen laittaisit oikeinpäin?
Minä laittaisin se paksumpi pää edellä pimppiin, jos se jollekin vittuillessani pitäisi laittaa. Ois aika vaikea ottaa pois kävyn kostuessa. Oisko toi sun mielestä oikein- vai väärinpäin?
 
K

kiwipilot

Miten sen laittaisit oikeinpäin?
Minä laittaisin se paksumpi pää edellä pimppiin, jos se jollekin vittuillessani pitäisi laittaa. Ois aika vaikea ottaa pois kävyn kostuessa. Oisko toi sun mielestä oikein- vai väärinpäin?

Tämähän on aivan selvä: perä edellä (siis väärinpäin) kun laittaa niin ulos ei taida tulla sitten millään - ainakaan samasta rööristä.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Esittele toki elävä esimerkki stadilaisesta, joka leijailee vain trendien mukana, niin jutellaan lisää. Minua et voi tässä kohtaa käyttää vain siksi, että syön ajoittain myös modernimman linjan paikoissa.

Mielestäni on junttia luulla, ettei sinua muka voisi pitää trendien mukana leijuvana. Sekin on myös junttia, että sulkee itsensä omasta mielestään kategorian ulkopuolella, vaikka ulkopuolisen silmin asia voi olla toisin.

Ugh, olen puhunut.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mielestäni on junttia luulla, ettei sinua muka voisi pitää trendien mukana leijuvana. Sekin on myös junttia, että sulkee itsensä omasta mielestään kategorian ulkopuolella, vaikka ulkopuolisen silmin asia voi olla toisin.

Pyydän mainitsemaan edes kaksi (2) asiaa, joissa "leijun trendien mukana".
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ai niin, vielä noista paidoista sen verran että kerran meinasin alkaa ääneen nauramaan kun kadulla tuli vastaan tyyppi jonka paidan etupuolella oli sirppi ja vasara ja selkäpuolella luki "Eipä kestä".

Toi oli muistaakseni joku juttu Lehdestä, mielestäni varsin pätevä veto. Ja myönnän, minä teetin näitä paitoja törkeästi suoraan idean kopioiden poikain mökkireissua varten.

Kaikki paidat, joissa lukee jotakin, ovat juntteja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös