En edes vaivaudu vastaamaan....
Täysi-ikäisellä jalkapallopelipaita nimellä ja numerolla julkisilla paikoilla. Vielä jollain 10-vuotiaalla ymmärtä Messi-paidan kaupassa, mutta ei 40-vuotiaalla Torres-paitaa.
Mitäs mieltä porukka on semmoisista t-paidoista, joiden selkämyksessä lukee jokun hassunhauska teksti ? Yksi työkamu pitää usein moisia.
Tarkoitat varmaan sellaisia tekstejä kuin "Torres" tai "Litmanen" , ehkä myös "Niinistö" .
Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.Mä ostin tänään halvennuksesta sellaisen paidan missä lukee edessä Adidas. Olenkohan se paita päällä vähemmän juntti kuin, jos laittaisin päälle paidan missä lukee pippeli ja miksi olen?
Edit. Juntisti mä ainakin kirjoitan, mutta en viitsi junttina korjata.
Vähän tätä tyyliä, eli kokonainen lause siis. Jatketaan myös sen verran että onko junttia vielä jos niitä pidetään ulkomaanreissuilla, tai siis tyyliin iso teksti etupuolella vielä ?Vai onko kyseessä kuitenkin sellaiset Janne Katajaakin hauskemmat "pieru on perseestä" -letkautukset?
Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.
Tämän 6-1 -t-paidan käyttäminen. Eilen näin taas yhden tyypin tämä kuuluisa paita päällään. Meinasi lähteä järki.....
- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä
Yksi aika hyvä esimerkki junttimaisuudesta on sanan maa taivuttaminen muotoon "maaseen", vaikka sen oikeasti pitäisi olla muodossa "maahan".- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä
On se junttimaista. Itsekin syyllistyn kyllä joskus juuri puheessa tuohon virheeseen. Kaikki kielioppivirheet ovat mielestäni junttimaisia, jos puhutaan kielestä, jota on opiskeltu ekalta luokalta lähtien. Valitettavasti joskus tulee oltua junttimainen.Noh, ei tuo kai vielä junttimaista ole, koska saatan joskus alitajuisesti syyllistyä siihen itsekin puhekielessä, ja minä en sentään ole ainakaan omasta mielestäni juntti.
Tuo "Thaimaaseen" on oikeastaan sellainen yksittäinen kriteeri, joka riittää juntin tunnistamiseen. Kas kun ei Ahvenanmaaseen.Yksi aika hyvä esimerkki junttimaisuudesta on sanan maa taivuttaminen muotoon "maaseen", vaikka sen oikeasti pitäisi olla muodossa "maahan".
Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että vaikka huuumori-, Lordi- ja 6-1 -paitojen käyttäjät muuta kuvittelevat, näillä ei Suomen suvessa edes erotu massasta. Valitettavasti.Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.
- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä
Tähän vahva sama. Suomen kesä on milloin mitäkin kelien osalta, mutta tuo helvetin kirkkaus keskellä yötä on jotain mitä ei todellakaan tule ikävä. Kesä 2011 meni kerrassaan upeasti, kun ei täällä tarvinnut kitua auringon vuoksi, vaikka huomattavasti lämpimämmissäkin olosuhteissa tuli oleiltua.Mun mielestä huomattavasti junttimaisempaa on jumittua siihen ikivanhaan fraasiin, että "ei suomen kesästä kannata mihinkään lähteä". Lähtee jos huvittaa, ja jos jollain oli loma kesäkuussa, niin noin paskoja kelejä ei tarvitse sietää täällä. Parempi vaihtaa maisemaa silloin. Mutta pääsääntö on, että koskaan ei ole huono aika matkustaa.
Suomen kesä on milloin mitäkin kelien osalta, mutta tuo helvetin kirkkaus keskellä yötä on jotain mitä ei todellakaan tule ikävä.
Ja kuka se idiootti on, joka on keksiny sanan "juntti"?