Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 575
  • 13 571

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Tästä on aiempina kesinä ollut juttua tässä ketjussa. Sukat ja Crocsit/sandaalit yhdessä tai vyölaukku on vielä todella epäjunttia verrattuna siihen, kun ollaan ruokakaupassa ilman paitaa.

Tuohon yhdistettynä vielä sellainen handsfree -juttu korvalla. Se nyt on toki junttia kaupassa vaatteet päälläkin.

"Ostank mää bobrillii vai gämppingii?"
 

Ralph

Jäsen
Täysi-ikäisellä jalkapallopelipaita nimellä ja numerolla julkisilla paikoilla. Vielä jollain 10-vuotiaalla ymmärtä Messi-paidan kaupassa, mutta ei 40-vuotiaalla Torres-paitaa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Täysi-ikäisellä jalkapallopelipaita nimellä ja numerolla julkisilla paikoilla. Vielä jollain 10-vuotiaalla ymmärtä Messi-paidan kaupassa, mutta ei 40-vuotiaalla Torres-paitaa.

Only in Finland. Taitaa olla aika juntti kirjoittaja, jos tällästä viljelee. Maailmalla kun tälläinen on tapana toki Suomi näyttää kaikille esimerkkiä.

Juntti!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs mieltä porukka on semmoisista t-paidoista, joiden selkämyksessä lukee jokun hassunhauska teksti ? Yksi työkamu pitää usein moisia.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Turistit. Sokeita(tai ainakin lukutaidottomia), kuuroja, tyhmiä ja täysin ympäristöään huomioon ottamattomia paskakasoja. Bonuksena etenkin kännissä ylimielinen asenne, johon oikeuttaa kuulemma se, että "hehän pitävät tämänkin paikan pystyssä" olipa se paikka sitten mikä vaan. Ropelihatut pyörii, vyölaukut keinuu, sukkasandaalit viuhuu, kakarat rääkyy kuselle/syömään/ontylsää ja vitutuskäyrä nousee. Pesismailalle olis Suomen suvessa taas töitä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä ostin tänään halvennuksesta sellaisen paidan missä lukee edessä Adidas. Olenkohan se paita päällä vähemmän juntti kuin, jos laittaisin päälle paidan missä lukee pippeli ja miksi olen?

Edit. Juntisti mä ainakin kirjoitan, mutta en viitsi junttina korjata.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä ostin tänään halvennuksesta sellaisen paidan missä lukee edessä Adidas. Olenkohan se paita päällä vähemmän juntti kuin, jos laittaisin päälle paidan missä lukee pippeli ja miksi olen?

Edit. Juntisti mä ainakin kirjoitan, mutta en viitsi junttina korjata.
Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.

Nimimerkillä: Olen suomalainen.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vai onko kyseessä kuitenkin sellaiset Janne Katajaakin hauskemmat "pieru on perseestä" -letkautukset?
Vähän tätä tyyliä, eli kokonainen lause siis. Jatketaan myös sen verran että onko junttia vielä jos niitä pidetään ulkomaanreissuilla, tai siis tyyliin iso teksti etupuolella vielä ?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.

Yksiväriset paidat ovat junttimaisia. Niitähän myydään paljousalennuksella Keskisen kyläputiikissa.

Löytyykö mitään mikä ei olisi junttia?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän 6-1 -t-paidan käyttäminen. Eilen näin taas yhden tyypin tämä kuuluisa paita päällään. Meinasi lähteä järki.....

Joo itse näin lauantaina Tukholmassa noita samoja sankareita. En tiiä teistä, mutta omasta mielestä on ihan vitun junttia pitää jotain 6-1 lippistä päässä kesällä 2012 Tukholmassa.
 

Fremont

Jäsen
- hyppyritukka
- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä
- kaikenlaiset mukahauskat perukit, maalaukset, ja puvut joukkuelajien mm/em-kisoissa
- jättää rakentamatta sauna uuteen taloon kun "me ei oikeen digata sellaisesta, ei euroopassakaan kukaan sauno"-perustelulla
- auton tuunaminen ja kaikki V8/Tuning/Autobild ja vastaavien moottorilehtien lukeminen

Siinä päivän top-5
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä

Eli jos nyt just ei sytytä nää suomen +10 kesäsäät niin on väärin matkustettu? Ei siinä, mielestäni jäädä junttia tänne kävelemään shortsit ja sandaalit jalassa leikkimässä kesää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä olen aika pitkään ihmetellyt, miksi Thaimaa taipuu aina ihmisillä "Thaimaaseen". Perkeles, se on maa, jossa thai-kansa asuu. Eikä "maa" taivu "maaseen". Noh, ei tuo kai vielä junttimaista ole, koska saatan joskus alitajuisesti syyllistyä siihen itsekin puhekielessä, ja minä en sentään ole ainakaan omasta mielestäni juntti.

Mutta mitä tulee tähän matkusteluun, niin näin omatoimimatkailijana minä koen junttimaiseksi pakettimatkailijoiden syytökset siitä, että matkustan omatoimisesti vain, koska haluan esittää olevani heitä parempi ihminen. Noh, tunnustan joskus katsoneeni TV-sarjaa "Matkaoppaat", ja kyllä siellä näkee sellaistakin porukkaa, jonka kohdalla huomaan todellakin olevani parempi ihminen. Ai niin, junttimaista on myös tuon edellä mainitun TV-sarjan katsominen.
 

julle-jr

Jäsen
Noh, ei tuo kai vielä junttimaista ole, koska saatan joskus alitajuisesti syyllistyä siihen itsekin puhekielessä, ja minä en sentään ole ainakaan omasta mielestäni juntti.
On se junttimaista. Itsekin syyllistyn kyllä joskus juuri puheessa tuohon virheeseen. Kaikki kielioppivirheet ovat mielestäni junttimaisia, jos puhutaan kielestä, jota on opiskeltu ekalta luokalta lähtien. Valitettavasti joskus tulee oltua junttimainen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yksi aika hyvä esimerkki junttimaisuudesta on sanan maa taivuttaminen muotoon "maaseen", vaikka sen oikeasti pitäisi olla muodossa "maahan".
Tuo "Thaimaaseen" on oikeastaan sellainen yksittäinen kriteeri, joka riittää juntin tunnistamiseen. Kas kun ei Ahvenanmaaseen.

Myös Autobildin lukeminen junttina on samaa sarjaa kuin se taannoin tässä ketjussa jonkun mainostoimistohipsterin ehdottama "on junttia tietää autoista jotain". Vaikka se vähän saksalaisen autoteollisuuden mainoslehti onkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisten kannattaisi pukeutua kesällä paitoihin joissa ei ole mitään tekstiä edessä eikä takana. Eikä mitään kuvia, kuvioita tms. Mieluummin vielä yksivärisiin, ettei vaan herätä liikaa huomiota. Onhan se nyt aivan junttia, jos erottuu jotenkin massasta.
Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että vaikka huuumori-, Lordi- ja 6-1 -paitojen käyttäjät muuta kuvittelevat, näillä ei Suomen suvessa edes erotu massasta. Valitettavasti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
- lomamatka etelään tai thaimaaseen kesällä

Mun mielestä huomattavasti junttimaisempaa on jumittua siihen ikivanhaan fraasiin, että "ei suomen kesästä kannata mihinkään lähteä". Lähtee jos huvittaa, ja jos jollain oli loma kesäkuussa, niin noin paskoja kelejä ei tarvitse sietää täällä. Parempi vaihtaa maisemaa silloin. Mutta pääsääntö on, että koskaan ei ole huono aika matkustaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mun mielestä huomattavasti junttimaisempaa on jumittua siihen ikivanhaan fraasiin, että "ei suomen kesästä kannata mihinkään lähteä". Lähtee jos huvittaa, ja jos jollain oli loma kesäkuussa, niin noin paskoja kelejä ei tarvitse sietää täällä. Parempi vaihtaa maisemaa silloin. Mutta pääsääntö on, että koskaan ei ole huono aika matkustaa.
Tähän vahva sama. Suomen kesä on milloin mitäkin kelien osalta, mutta tuo helvetin kirkkaus keskellä yötä on jotain mitä ei todellakaan tule ikävä. Kesä 2011 meni kerrassaan upeasti, kun ei täällä tarvinnut kitua auringon vuoksi, vaikka huomattavasti lämpimämmissäkin olosuhteissa tuli oleiltua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös