Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 633 316
  • 13 571

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Rillipäälle tuo on käytännöllinen silloin kun sataa vettä/lunta, saa kakkulat sateensuojaan.

Näin juuri. Lippalakin salat olen havainnut vasta myöhäisemmällä aikuisiällä (ts. lähinnä 30 vuotta täytettyäni) ja todennut aivan suotta vieroksuneeni ko. päähinettä nuorempana, jolloin en sellaista suin surminkaan päähäni laittanut.

Käyttötarkoitus 1: edellämainittu sadekeli, josta ei Suomessa ole puutetta. Suojaa silmälaseja ja ylipäätään päätä. Pidempien hiuksien kanssa sitä toivoo, etteivät ne läpimäräksi kastu. Kaljut ja siilitukkaiset voivat vähän päälakeaan pyyhkäistä kämmenellä ja kuivata kumirenkaansa, mutta me muut voimme pistää päähän päähineen silloin kun on sellaisen käyttöön vaadittava keli. Jos on tarpeeksi kylmä, voi pistää piponkin, mutta sadesäällä lippis (ja hupparin huppu, hupparinkin salat avautuivat vasta samassa iässä) ovat tarpeen.

Käyttötarkoitus 2: Se lippa on ihan oikeasti kehitetty sitä varten, että se varjostaa silmiä, jolloin sitä näkeekin jotain kirkkaassa auringonpaisteessa. Aurinkolasitkin auttavat, mutta eivät sovi joka tilanteeseen pimentävän vaikutuksensa takia, joten lippa auttaa häikäisyn estämisessä. Toki kovalla helteellä ennemmin lippalakki päässä kuin ilman lippalakkia ja auringonpistos.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Käyttää lippiksestä alias lippalakista sanaa lippahattu. Enkä tiedä miksi.
Ukkivainaa (1913-1991) sanoi lippahattu, siispä minäkin sanon. Sehän se on, hattu jossa on lippa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onhan noita lippalakkejakin monenlaisia. Varsinkin näin välikausina minä tykkään pitää lakkia. Ensinnäkin koska se lämmittää vähän päätä - varsinkin kun mulla ei ole paljoa hiuksia lämmittämässä - toiseksi se lippa suojaa auringolta eikä aurinkolasit ole yhtä kätevät. Olen kyllä katsellut sillä silmällä muunkinlaisia päähineitä mutta toistaiseksi olen todennut - vaimoni voimakkaalla säestyksellä - kaikenlaiset hatut, baskerit ja baretit minun päässäni naurettavan näköisiksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen varmaan juntti kun pidän (tälläkin hetkellä sisätiloissa) Tampa Bayn lippalakkia päässä. Kaiken lisäksi pidän sitä väärinpäin.
Ei kai se junttia ole. Mulla ei tosin ole lippahattua mutta paita on väärin päin, kalsarit on väärin päin, sukat on väärin päin ja farkutkin on väärin päin. Kun lähden ulos, laitan takin päälle väärin päin ja pistän kengät jalkaan väärin päin. Kävelen väärin päin autolle, jolla peruutan.
 

Jindebyne

Jäsen
Teekkarit joilla lukee haalareissa "Saa Juottaa", teekkarit haalareineen ja äpyineen ylipäätään

Ding ding ding, ketju lukkoon!

Tänään tuli hymyiltyä näillä janareille kun ajoin duunista himaan. Oli vaikka mitä hassuja lauseita haalareissa; "alkoholikomposti", "naula päähän" jne.

On tuo ylioppilaslakki päässäkin sianjurrissa pyörivä keski-ikäinen henkilö vähän niin ja näin, mutta perinteitä kunnioittaen voisi joku sanoa.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Ei kai se junttia ole. Mulla ei tosin ole lippahattua mutta paita on väärin päin, kalsarit on väärin päin, sukat on väärin päin ja farkutkin on väärin päin. Kun lähden ulos, laitan takin päälle väärin päin ja pistän kengät jalkaan väärin päin. Kävelen väärin päin autolle, jolla peruutan.

Hyvä. Yritäpä tehdä vielä kaikki sivuttain. Pari lippahattua on nähty myös siinä asennossa.
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Kalsari-sanan käyttö kun puhutaan alusvaatteista. Hyväksyn sen vain puhuttaessa nk. pitkistä kalsareista.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ei kai se junttia ole. Mulla ei tosin ole lippahattua mutta paita on väärin päin, kalsarit on väärin päin, sukat on väärin päin ja farkutkin on väärin päin. Kun lähden ulos, laitan takin päälle väärin päin ja pistän kengät jalkaan väärin päin. Kävelen väärin päin autolle, jolla peruutan.

Oletko parisen kymmentä vuotta sitten vaikuttaneen 13- vuotiaiden poikien hip hop- yhtye Kris Krossin jompi kumpi jäsen? Pojat pukeutui vaatteet väärin päin. Niillä oli biisi nimeltä jump. Muostaakseni. En nyt kännykällä saa linkattua mutta kun herään yöunilta voisin etsiä ellei joku ehdi ensin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oletko parisen kymmentä vuotta sitten vaikuttaneen 13- vuotiaiden poikien hip hop- yhtye Kris Krossin jompi kumpi jäsen?
Olen, se rumempi. Muutin Suomeen ja opettelin kielen. Työskentelen CIA:n peiteoperaatiossa tarkoituksenani kaapata maamme etevin poliittinen äly, Paavo Väyrynen, Yhdysvaltoihin kloonattavaksi. Muutaman vuoden kuluttua Obamalla on miljoonainen armeija Paavoja, jotka solutetaan kaikkien valtioiden poliittisiin huippuvirkoihin, teollisuuden ja suuryritysten johtoon sekä kansantanssiryhmien vetäjiksi.

Älä kerro kenellekään, tämä oli huippusalaista.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Kalsari-sanan käyttö kun puhutaan alusvaatteista. Hyväksyn sen vain puhuttaessa nk. pitkistä kalsareista.

Jos kalsarit tarkoittais ainostaan pitkiä, ns. tykkimallisia, niin minkä takia niiden nimi on sitten pitkät kalsarit?

Kalsarit=alushousut. Veikkaisin sanan alkuperäksi ruotsia ja monikollista sanaa kalsonger (-na).

Mikäli ne on pitkät, niin sitten ne on pitkät kalsarit. Mikäli ne on lyhyet, ni sitten pelkät kalsarit. Mikäli ne on (miesten tapauksessa) pikkuhousut, ni sitten mä en halua tietää.
 

julle-jr

Jäsen
Mikäli ne on pitkät, niin sitten ne on pitkät kalsarit. Mikäli ne on lyhyet, ni sitten pelkät kalsarit.
No ei kai se nyt niinkään voi olla, että "kalsarit" ilman mitään etuliitettä tarkoittaa pelkkiä lyhyitä kalsareita. Minusta "kalsarit" on yleisnimi ja se voi tarkoittaa kumpia tahansa, lyhyitä tai pitkiä. Vähän sama kuin vene: Se voi olla purjevene tai moottorivene. Erikseen voi halutessaan täsmentää kumpaa tarkoittaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Parvekkeelta räkiminen tupakoinnin yhteydessä on saatanan inhottavaa ja mahdottoman junttimaista. Olen itsekin tupakkamies, mutta en sentään räi ihmisten niskaan tähtäämättömiä, värikkäitä räkälimppejä. Pihatiellä kun liikkuu, niin ympärillä napsahtelee asfalttiin osumia, ja ylhäältä kuuluu ankaran ryystön ääntä, mikä tietää uutta latausta. Lopulta natsa lentää savuavana kaarena sekin pihalle. Junttia, mutta erityisesti sikamaista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Entä jos räkii muuten vaan ilman tupakan polttamista? Mä harrastan sitä.

On sekin aika junttimaista, jos räkii alas katsomatta onko kukaan alla. Ja vaikka ei olisikaan kukaan siellä alla. Räkiminen yksinään esimerkiksi metsän siimeksessä ei mielestäni ole junttimaista, koska räinnällä ei silloin häiritä muita ihmisiä ainakaan suoraan. Saattaapi toki onneton kulkija istahtaa juuri sinun räkälimppisi päälle metsässäkin.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
On sekin aika junttimaista, jos räkii alas katsomatta onko kukaan alla. Ja vaikka ei olisikaan kukaan siellä alla. Räkiminen yksinään esimerkiksi metsän siimeksessä ei mielestäni ole junttimaista, koska räinnällä ei silloin häiritä muita ihmisiä ainakaan suoraan. Saattaapi toki onneton kulkija istahtaa juuri sinun räkälimppisi päälle metsässäkin.

Pyrin kyllä rajoittamaan räkimistä ihmisten ilmoilla, mutta jos satun olemaan parvekkeella räkäisen kaiteen yli enemmin kuin lähden vessaan. Mutta mä sentään tähtään! Ja et voi kieltää ettei se olisi elämän pieniä iloja kun saa seurata sen räkäklimpin matkaa maahan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Minusta tupakointi on yleensäkin junttimaista, enkä nyt siis viittaa epäterveellisyyteen, siitä minulla ei ole oikeutta moralisoida. Tarkoitan lähinnä sitä miltä se näyttää tai luullaan näyttävän, eli muka coolilta ja rock-ättityydiä lisäävänä, jne. Harva asia on juntin oloista, kuin sellainen teatraalinen tupakan polttaminen ja poseeraaminen rööki huulessa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pyrin kyllä rajoittamaan räkimistä ihmisten ilmoilla, mutta jos satun olemaan parvekkeella räkäisen kaiteen yli enemmin kuin lähden vessaan. Mutta mä sentään tähtään! Ja et voi kieltää ettei se olisi elämän pieniä iloja kun saa seurata sen räkäklimpin matkaa maahan.

Myönnän sen, että minäkin pidin tapanani seurailla limpin lentorataa mitä syvimmällä mielenkiinnolla. Toisinaan tarttuu limppiin tuuli, joskus limppi räiskähtää matkalla pikku pisaroiksi. Onpa käynyt monasti niinkin limpille, että se on päätynyt alempana asuvien parvekkeelle. Mutta ei moneen vuoteen, ei. Ei varmasti. Eikä sitäkään ole sattunut viime vuosina, että juuri minun oksennukseni olisi värjännyt alempana asuvain parvekkeita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös