Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 327
  • 13 571

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Junttimaisinta, mitä tiedän on kulkea kaupungilla vesipullo kädessä. Ymmärrän, että kovassa rasituksessa pitää tankata.
Ihminen ei tankkaa. Tai siis autoa tai mopoa tms. polttomoottorilla toimivaa laitetta tankkaa, mutta syöminen ja juominen on syömistä ja juomista. On noiden nautinnollisten perustarpeiden halventamista kutsua niitä "tankkaukseksi".
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihminen ei tankkaa.

Mutta voiko ihmistä kuitenkin tankata? Jos joku työntää bensaletkun nieluun ja painaa liipaisinta. Ei kai tuota voi kutsua juomiseksi. Minun mielestäni se on tankkausta. Kerran olen bensaa vahingossa maistanut, ja pahemmaltahan Risto Dufva näyttää sekä naapurin akka maistuu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta voiko ihmistä kuitenkin tankata? Jos joku työntää bensaletkun nieluun ja painaa liipaisinta. Ei kai tuota voi kutsua juomiseksi. Minun mielestäni se on tankkausta. Kerran olen bensaa vahingossa maistanut, ja pahemmaltahan Risto Dufva näyttää sekä naapurin akka maistuu.
Vasta oli jossain uutinen kiinalaisesta jampasta, joka oli juonut bensaa jotain 40 vuotta ja risat, lääkkeeksi. Eli hän lie tankannut itseään. Naapurisi akkaa en liene maistanut ja Tuuva-Ristoakin katselen vain pakon edessä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Junttimaisinta, mitä tiedän on kulkea kaupungilla vesipullo kädessä. Ymmärrän, että kovassa rasituksessa pitää tankata. Niin teen itsekkin matkapyöräilyssä tai patikkavaelluksella. Mutta kaupoissa shoppailemassa??

Minusta ei ole mitään junttimaista, vaan valistunutta, kulkea helteellä esim. 0.5l vesipullo kädessä/taskussa kaupungilla. Kertoo ainoastaan terveyden hallinnasta.

Sen sijaan maksamattoman juoman, esim. limpsan, juominen kassajonossa ennen maksua on junttia. Häpesin joskus vuosia sitten kun isäni teki näin.
 
Paikallisradiossa tulee vähän väliä mainos, jossa mainostetaan Raumaa tai siellä olevaa jotakin juttua, en ole saanut vielä selvää vaikka kuulen sen 3-4 kertaa päivässä. Hoetaan koko ajan "Bäigän bääl olla" ja jostain "pitsaa ja puodei bluussii ja ilosempii ihmisii et löydä ees tuurila". Kyseisen mainoksen aiheuttamat tuntemukset sopisivat ehkä paremmin "Milloin tekee mieli työntää puukko silmään" - ketjuun, mutta kyllähän tuollaisen paskan murteen käyttäminen mainoksissa on junttia. Ja rauman murre kyllä kuulostaa juntilta. Yli 20 vuotta olin säilynyt kuulemasta sanallakaan raumalaista kieltä mutta nyt kaikki on pilattu. Ja Rauma on varmasti ihan hieno paikka.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sen sijaan maksamattoman juoman, esim. limpsan, juominen kassajonossa ennen maksua on junttia. Häpesin joskus vuosia sitten kun isäni teki näin.
Joko olet veljeni, jota en tiennyt olevankaan, tai sitten minun isäni ei ollut ainoa laatuaan.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Joko olet veljeni, jota en tiennyt olevankaan, tai sitten minun isäni ei ollut ainoa laatuaan.

Miksi minulle tuli tästä déjà vu? Tai jos oikein muistelen niin viimeksi taisin olla poikasi?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi minulle tuli tästä déjà vu? Tai jos oikein muistelen niin viimeksi taisin olla poikasi?
Eikun niinpäs olikin. Mullekin tuli bon voyage -tunne tuossa hyppyrin nokalla. Onko sulla muuten äidistäsi alastonkuvia?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viimeksi taisit kysyä että onko äitini tummatukkainen ja tuline tai jotain sinne päin.
Ajattelin vaan, että jos joskus tarvitset niin mie voin myydä. Asevelihintaan toki, kun nyt sukuakin ilmeisesti ollaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nascar. Tai yleensäkki jotkut autokisat jenkkilässä, sellaista punaniskaa löytyy ja kunnon juntteilua joka suunnalta.

Lähinnä nyt tarkoitan yleisöä ja joitakin kuskeja.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paikallisradiossa tulee vähän väliä mainos, jossa mainostetaan Raumaa tai siellä olevaa jotakin juttua, en ole saanut vielä selvää vaikka kuulen sen 3-4 kertaa päivässä. Hoetaan koko ajan "Bäigän bääl olla" ja jostain "pitsaa ja puodei bluussii ja ilosempii ihmisii et löydä ees tuurila". Kyseisen mainoksen aiheuttamat tuntemukset sopisivat ehkä paremmin "Milloin tekee mieli työntää puukko silmään" - ketjuun, mutta kyllähän tuollaisen paskan murteen käyttäminen mainoksissa on junttia. Ja rauman murre kyllä kuulostaa juntilta. Yli 20 vuotta olin säilynyt kuulemasta sanallakaan raumalaista kieltä mutta nyt kaikki on pilattu. Ja Rauma on varmasti ihan hieno paikka.
Mainos on kieltämättä melko ärsyttävä. Jopa itse raumalaisena olen sitä mieltä. Murteen käyttö markkinoinnin tehokeinona on yleensä vaikeaa ja jossain määrin junttimaista. "Paikam bääl olla" -slogania mainoksessa hokevat näyttelijät Tuija Ernamo ja Ilmari Saarelainen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Nascar. Tai yleensäkki jotkut autokisat jenkkilässä, sellaista punaniskaa löytyy ja kunnon juntteilua joka suunnalta.

Lähinnä nyt tarkoitan yleisöä ja joitakin kuskeja.

Samaa mieltä. Eikö olekin hienoa, kun jokaisen kisan alussa kiitetään jumalaa ja pyydetään siunausta jenkkisotilaille maailmalle, jotka ylläpivät maailman rauhaa. Tämä on niin läppä ja tekopyhää touhoa, mutta sopii juurikin noille punaniskoille kuin nenä päähän.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ymmärrän kielen muuttumisen, mutta englanninkielisten sanojen änkeäminen aivan tavallisten sanojen tilalle on junttimaista jos mikä.

En tiedä itkeä vai nauraa, kun jonkun räkälän ikkunassa lukee "Open" ja sisällä paikalliset remeltäjät nuokkuvat pöydissään kuset housussa. Sama kun joku sanoo "öbaut" kun lyhyt ilmaisu on "noin".

Mistä tämmoinen perussanaston raiskausinto on tullut?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Samaa mieltä. Eikö olekin hienoa, kun jokaisen kisan alussa kiitetään jumalaa ja pyydetään siunausta jenkkisotilaille maailmalle, jotka ylläpivät maailman rauhaa. Tämä on niin läppä ja tekopyhää touhoa, mutta sopii juurikin noille punaniskoille kuin nenä päähän.

Tulikohan se "madhouse" nascar hässäkkä JIM kanavalta? Kuitenkin siinä näkee juurikin tuollaista junttimaista parhaimmillaan, toki voi olla hieman yliampuvaa mutta ei varmasti kaukana totuudesta. Yhdysvalloissa tämä juntteus joissakin osavaltioissa on muuten varmasti lakipykäliin säädetty juttu tämän lisäksi vielä löytyy vielä tosiaan tuota tekopyhyyttä ja salaliittoja. Unohtui melkein, DR.PHIL!
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Jotenkin hauskaa huomata, että palstan kovimpiin juntteihin lukeutuvien kirjoittajien suosikkijoukkueet ovat Helsingistä. Tosin toinen näistä sai (taas) pitkähkön banaanin, joten sieltä suunnasta ei tule palstan tasoa nostattavaa tekstiä ainakaan vajaaseen kuukauteen. Toinen taas osoittaa tasoaan Huuhkaja-ketjussa.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Ymmärrän kielen muuttumisen, mutta englanninkielisten sanojen änkeäminen aivan tavallisten sanojen tilalle on junttimaista jos mikä.

SM-liiga Playoffs.

EDIT: myös koko HIFK:n markkinointi voidaan laskea tähän. Laita se ämerikaksi niin kuulostaa fiksummalta.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Toinen taas osoittaa tasoaan Huuhkaja-ketjussa.

Ei kai noin surkuhupaisiin perseilyihin pitäisi edes reagoida, mutta ehdit ensin, kun arvoin tämän ja itkunauruketjun välillä. Futismaajoukkue(i)ssa siis pitäisi olla vain "täysverisiä suomalaisia" eikä esimerkiksi Eremenkon ja Hetemaj'n veljeksiä, Dalla Vallea (!), Hradeckya jne.
Robert Heleniuksen (jepjep...) sanoin: ei vittu. Mistä näitä sikiää?
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Olen tullut siihen lopputulokseen, että kaikkein junttimaisinta on farkut. Miksi kaikilla on aina farkut jalassa?

Itsekin kuulun farkkujuntteihin. Jos päällä ei ole puku, shortsit tai johonkin urheiluun liittyvä asuste, niin päällä on poikkeuksetta farkut, elikkäs farmarihousut (wiki). Tekisi mieli päästä eroon farkuista, mutta olen niin umpifarkkujuntti etten osaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mielestäni on melko junttimaista jos Helsingissä asuva perhe omistaa kaksi autoa, joitain poikkeuksia on. Ei joukkoliikenne täydellisesti toimi, mutta kyllä silti ilman toista autoa pärjää erinomaisesti.
 

tutzba

Jäsen
Tämä tatuointi

Varoituksesta oppineena kerron että tämä kuva vie Iltalehden sivustolla olleeseen kuvaan tatuoinnista.

Kaverin kaverilla on jalkaan tatuoituna:

"Nyt poika saunoo
se kylpee, se laulaa ja huutaa
kannusta samppanjaa
Meidän poika on tullut kotiin
15.5.2011"

Teksti siis tuossa nilkan kohdalla, etuosassa. Aivan helvetin ruma tatuointi jos minulta kysytään. Kyseessä siis nainen. Taideteoksesta löytyy kuva FB:sta, eli tämä on ns. true story.

Kaikki varmaan ymmärtää, että kyseessä ei ole ihan mikään maailman pienin tatuointi. On siinä sen verran kuitenkin tekstiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En tiedä itkeä vai nauraa, kun jonkun räkälän ikkunassa lukee "Open"
Mie olen ope, mutta nuo räkälät eivät suinkaan ole kaikki minun. Tosin stereoissanikin lukee "open" kun otan levyn ulos, ja stereot ovat minun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös