Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 962
  • 13 571

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Mielestäni on todella junttimaista matkustaa ulkomaille ja ottaa omat eväät mukaan. Tarkoittaen leipää, juustoa, kahvia, makkaraa jne. Jumalauta, en minäkään pidä espanjalaisista aamiasruuista juurikaan, mutta eivät ne nyt niin kamalia ole. :D

Eri asia jos on joku harvinainen allergia tjsp.

Tähän liittyen voidaan varmaan mainita kuinka junttimaista on matkustaa ulkomaille ja syödä lähes joka kerta sellaisessa paikassa mistä saa "suomalaista kotiruokaa". Niin ja tietysti mennä aina "suomi-baariin" muiden suomalaisten kanssa juhlistamaan iltaa.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mitä enemmän viestejä tähän ketjuun, sen juntimpi kirjoittaja.

Tähän liittyen voidaan varmaan mainita kuinka junttimaista on matkustaa ulkomaille ja syödä lähes joka kerta sellaisessa paikassa mistä saa "suomalaista kotiruokaa". Niin ja tietysti mennä aina "suomi-baariin" muiden suomalaisten kanssa juhlistamaan iltaa.

Myös muut kuin suomalaiset. Venäläisillä on ainakin hirveä hinku tehdä tiiviinä ryppäänä tuuta ja turvallista, itsekseen liikkuva ryssä on joko eksyksissä tai taskuvaras. Etelämmässä saksalaiset yrittävät asioida omalla kielellään ja lopulta menevät sinne, missä lukee bratwurst.

Kielitaidottomuus ja ymmärtämättömyys erilaista kulttuuria kohtaan, se kai tässä yhteinen nimittäjä on.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Juhla Mokan vieminen eteläeurooppalaisiin maihin, joissa kahvi oikeasti on hyvää ja koko kahvilakulttuuri täysin eri sfääreissä kuin Suomessa, on kyllä junttimaista.

Sivistyneemmät voivat puolestani juoda vaikkapa Bulgariassa sitä kuravedeltä maistuvaa Nescafea ja kuvitella sen maistuvan hyvältä. Itse olen juomatta kahvia. Olen toki jo toisaallakin ihmetellyt tätä ulkomaisen kahvikulttuurin palvomista...
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Juhla Mokan vieminen eteläeurooppalaisiin maihin, joissa kahvi oikeasti on hyvää ja koko kahvilakulttuuri täysin eri sfääreissä kuin Suomessa, on kyllä junttimaista.

Lainaten Popedan Juntti biisistä:

Mä olen juntti, mä olen juntti
ei maistu latte vaan aito sumppi
Mä olen juntti, mä olen juntti
aina tallin ovet auki ja pimee vintti


Popeda siis myös seuraa tätä ketjua?
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Junttimaista on hehkuttaa urheilijan arvokisamenestystä lajissa, jota ei itse muuten seuraa. Ikinä ei olla ampumaurheilua katsottu, mutta ollaan niin saatanan ylpeitä ja hehkutetaan joka paikassa kun joku Hirvi-Juha voittaa olympialaisissa.

Jos luit tuon viimeisen sanan "olumppialaisissa", olet myös juntti.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Junttimaista on hehkuttaa urheilijan arvokisamenestystä lajissa, jota ei itse muuten seuraa. Ikinä ei olla ampumaurheilua katsottu, mutta ollaan niin saatanan ylpeitä ja hehkutetaan joka paikassa kun joku Hirvi-Juha voittaa olympialaisissa.

Eikös ihan sama juttu päde jääkiekkoon ja MM-kultaan? Okei, onhan jääkiekko yleisömäärissä mitattuna Suomen suosituin laji, mutta varmaankin syksyllä kauden alkaessa nähdään jonkinlainen yleisöryntäys ja vuoden vaihtuessa ollaan palattu tukevasti normaaleihin lukemiin. Sinänsä valitettavaa, sillä mielestäni SM-liiga on ensi kaudella kaikesta huolimatta, kuten muutamalla edelliselläkin sesongilla, erittäin mielenkiintoinen ja tasainen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Eikös sama päde jääkiekkoon ja MM-kultaan? Varmaankin yleisömäärissä on syksyllä kauden alkaessa jonkinlainen piikki, mutta vuodenvaihtuessa ollaan palattu tukevasti normaaleihin lukemiin.
Kyllä. Tosin on tuossa se ero, että siellä on joukkueena Suomi, eikä yksittäinen ihminen. Tosin minusta tuntuisi oudolta hehkuttaa jotain salibandyn tai jääpallon MM-kultaa, kun en kumpaakaan lajia ole seurannut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Duudson krääsä (vaatteet, emäntä/isäntä) ja niiden pitäminen julkisilla paikoilla.

Yksi aika kova t-paitabongaus oli tänään vastaan tullut yksilö "I *tuoppi* Tissibaari"-tekstillä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Junttimaista on lähteä Porin jazzeille vain hengaamaan ja dokaamaan, vaikkei itse tapahtuman musiikkitarjonta kiinnostaisi pätkääkään. Myönnän itsekin syyllistyneeni tähän joitankin vuosia sitten.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Junttimaisinta on arvostella muiden junttiutta.
 

Pekkis

Jäsen
Junttimaista on lähteä Porin jazzeille vain hengaamaan ja dokaamaan, vaikkei itse tapahtuman musiikkitarjonta kiinnostaisi pätkääkään.

Entäs sitten Savonlinnan oopperajuhlat? Pitäjässä hyvät bileet, mutta lonkalta voisin heittää, että aika ohkainen on se lipun lunastajien ryhmä joka kyseisen taiteenlajin päälle pätkääkään ymmärtää kautta siitä pätkääkään on kiinnostunut.

Sama junttiuden määritelmä osuu kyllä yllättävän moneen yksittäisen SM-liigaottelun katsojaan. Voidaanko me siis ajatella niin, että juntti on aika pitkälti juoppo?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Entäs sitten Savonlinnan oopperajuhlat? Pitäjässä hyvät bileet, mutta lonkalta voisin heittää, että aika ohkainen on se lipun lunastajien ryhmä joka kyseisen taiteenlajin päälle pätkääkään ymmärtää kautta siitä pätkääkään on kiinnostunut.

Oopperajuhlista en tiedä, mutta ainakin jazzien ympärillä pyörii paljon myös sitä porukkaa, jotka eivät osallistu edes maksullisiin konsertteihin, vaan heiluvat oheistapahtumissa ja kaljateltoissa. Toisaalta on se kaljateltta pienemmissäkin kyläjuhlissa varmaan se tärkein asia monelle. Aina löytyy hyvä tekosyy juoda olutta muovituopista.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Näin isääni.

- julkeasti piereminen (pieru on aina hauska)
- paalinarun käyttäminen vyönä
- haaroista rikki olevien housujen käyttäminen
- kirosanalitaniat: hevonvitunkilinvitunvitunvitunvittu pillusaatanaperkele
- ajaminen alushoususillaan traktorilla
- tavaroiden ostaminen ovelta ovelle -kauppiailta

Niska se on punainenkin niska.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Hengittäminen ja pään raapiminen raviradalla.
Jos joku oikeasti pystyy raapimaan päätään raviradalla, siinä ei kyllä ole yhtään mitään junttia.

Ehkä se maailman junttimaisin asia on sieltä oman kylän markkinoilta ostetut T-paidat. Kulahtaneet paidat hassuilla V*tun päivänsäde ja Panettaa -teksteillä tulisi kriminalisoida välittömästi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä se maailman junttimaisin asia on sieltä oman kylän markkinoilta ostetut T-paidat. Kulahtaneet paidat hassuilla V*tun päivänsäde ja Panettaa -teksteillä tulisi kriminalisoida välittömästi.

Molemmat paidat kävelivät eilen vastaan, käsi kädessä. *facepalm*
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No se, kun ilmoittaa lähtevänsä paskalle, mieluusti kovaan ääneen että kaikki kuulee. Toivottaisi vielä tervetulleeksi katsomaan synnytyksen tulosta ja onnellista isää/äitiä. Naisen suusta tuo olisi todella järkyttävää junttiutta, alkaa menemään vastenmielisyyden puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös