Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 411
  • 13 571

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse lienen sen verran vanha, että junttius tarkoittaa maalaisille tyypillistä moukkamaisuutta.
Tyypillisiä käytösmuotoja:
Maatalouteen, metsänkorjuuseen tai maanrakennukseen liittyvien sponsorivaatteiden käyttäminen lähestulkoon kaikkialla, lippalakit ja haalarit ovat tyypillisimmät tämäntyyppiset asusteet.

Omalle pihalle kuseskelu, myös selvin päin.

Kaupunkilaisten kaikenlainen haukkuminen, etenkin järjenvastainen kerrostaloasuminen saa aikaan voimakkaita mielipiteitä.

Luonnosuojelun voimakas vastustaminen, liittyy etenkin vanhakepulaiseen ajatusmaailmaan. Metsässä ei saa olla yhtään lahopuita, kaikki lähiseudulle tulevat suurpedot on viivyttelemättä tapettava.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä noihin kisaturisteihin; just tuli jossain maikkarin lätkälähetyksessä joku Sacha Remlingin tekemä haastattelu, jossa esiintyi vaikka minkä kaliberin kannattajaa. Menin jälleen kerran sanattomaksi ja ihmettelen, mitä toi 'posse' tekee silloin kun ei oo kisoja?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Maatalouteen, metsänkorjuuseen tai maanrakennukseen liittyvien sponsorivaatteiden käyttäminen lähestulkoon kaikkialla, lippalakit ja haalarit ovat tyypillisimmät tämäntyyppiset asusteet.

Itse maalaisuuden junttiutta en kommentoi, mutta juuri ylläkuvaillut vaatteet päällä, vielä hieman paskaisina ja/tai rikkinäisinä uudehkoista Mersuista tms ulosastuminen on jotenkin mulle yksi junttimaisuuden huipentuma. Ostetaan kallis ja hieno auto, jolla myös varmasti röyhistetään rintaa, mutta sitten itse kuitenkin näytetään melkein sontaläjältä.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Vielä noihin kisaturisteihin; just tuli jossain maikkarin lätkälähetyksessä joku Sacha Remlingin tekemä haastattelu, jossa esiintyi vaikka minkä kaliberin kannattajaa. Menin jälleen kerran sanattomaksi ja ihmettelen, mitä toi 'posse' tekee silloin kun ei oo kisoja?

En ole voinut tuota menoa seuratessani välttyä ajatukselta, että jääkiekon MM-kisat ovat ikään kuin heteromiehen euroviisut. Raavaat miehet siellä glitterit poskilla keijukaisiksi pukeutuneena halailevat toisiaan unohtaen parin viikon ajaksi, että vastaavasta käyttäytymisestä saisi kotikylän grillijonossa nyrkistä suoraan feissiin. Hämmentävää, mutta samalla aivan mahtavaa!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jare&villegalle vai mikävittusenytoli. Hirvittävää paskaa.
Paskuus on makuasia, mutta paska on eri asia kuin junttimainen.

Junttimaista on sanoa paskaa junttimaiseksi.
Vielä noihin kisaturisteihin; just tuli jossain maikkarin lätkälähetyksessä joku Sacha Remlingin tekemä haastattelu, jossa esiintyi vaikka minkä kaliberin kannattajaa. Menin jälleen kerran sanattomaksi ja ihmettelen, mitä toi 'posse' tekee silloin kun ei oo kisoja?
Aivan järkyttävää jengiä ja kyseiseen pätkään tiivistyy koko lätkäjunttiuden ydin. Lätkän MM-kisat on tapahtuma, jossa suomalainen perusjuntti pääsee toteuttamaan junttiuttaan maksimaalisella tavalla. Ny rillataan! Vittu, noi juntit vois rillata. Mitä se ikinä tarkoittaakaan, kun stadi-juntti-stadi -sanakirja ei sitä kerro.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse maalaisuuden junttiutta en kommentoi, mutta juuri ylläkuvaillut vaatteet päällä, vielä hieman paskaisina ja/tai rikkinäisinä uudehkoista Mersuista tms ulosastuminen on jotenkin mulle yksi junttimaisuuden huipentuma. Ostetaan kallis ja hieno auto, jolla myös varmasti röyhistetään rintaa, mutta sitten itse kuitenkin näytetään melkein sontaläjältä.

Totta. Pitäis olla toinen auto jolla liikkuu sillon kun ei oo ykköset päällä..
 
En ole voinut tuota menoa seuratessani välttyä ajatukselta, että jääkiekon MM-kisat ovat ikään kuin heteromiehen euroviisut. Raavaat miehet siellä glitterit poskilla keijukaisiksi pukeutuneena halailevat toisiaan unohtaen parin viikon ajaksi, että vastaavasta käyttäytymisestä saisi kotikylän grillijonossa nyrkistä suoraan feissiin. Hämmentävää, mutta samalla aivan mahtavaa!

Kyllähän tuo MM-kisaturismi alkaa junttiudessaan vetää verotoja suomalaisten toikkaroinnille Mustamäen torilla, Agya Napassa tai Tuurin kyläkaupassa. Matkaoppaat vois tehdä jonkun esityskauden lätkän MM-kisoista.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Paskuus on makuasia, mutta paska on eri asia kuin junttimainen.

Mutta mielestäni on junttimaista "fanittaa" JVG:tä vain sen takia, että musiikkivideossa on Peltonen ja Liivik ja jossain biisissä kai puhutaan myös jääkiekosta. Musiikkihan kuulostaa samalta, kuin joku Cheek.

EDIT: Toisaalta on myös junttimaista istua keskellä päivää terassilla, mutta tänään piti itsekin alistua siihen jalkapallon pelaamisen jäljeen. Pitää kuitenkin lopettaa ennen huomista, ettei ihan ränniä pääse syntymään. :)
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mutta mielestäni on junttimaista "fanittaa" JVG:tä vain sen takia, että musiikkivideossa on Peltonen ja Liivik ja jossain biisissä kai puhutaan myös jääkiekosta. Musiikkihan kuulostaa samalta, kuin joku Cheek.

Entä jos fanittaa JVG.tä sen vuoksi että pitää kotimaisesta hiphop-musiikista? Onko sekin junttia? Ja Cheekillä ja JVG.llä ei ole mitään tekemistä keskenään. Täysin erilaista räppiä.

JVG.tä kuuntelen en Cheekiä. En kyllä fanita vaan pidän ihan OK tason räppinä. Ja sanoituksetkin on mielestäni hyviä. Enkä kyllä sen vuoksi kuuntele, että videoilla pyörii jotain pääkaupunkiseudun pelaajia.

Ja asun vielä maallakin. Olen juntti.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Entä jos fanittaa JVG.tä sen vuoksi että pitää kotimaisesta hiphop-musiikista? Onko sekin junttia? Ja Cheekillä ja JVG.llä ei ole mitään tekemistä keskenään. Täysin erilaista räppiä.

JVG.tä kuuntelen en Cheekiä. En kyllä fanita vaan pidän ihan OK tason räppinä. Ja sanoituksetkin on mielestäni hyviä. Enkä kyllä sen vuoksi kuuntele, että videoilla pyörii jotain pääkaupunkiseudun pelaajia.

Ja asun vielä maallakin. Olen juntti.

Ei siinä sitten mitään, hiphopin kuunteleminen ei ole sen juntimpaa, kuin minkään muunkaan musiikin. Omaan korvaani Cheek ja JVG kuitenkin kuulostaa ärsyttävän paljon samalta. Tosin en pysty kumpaakaan kuuntelemaan minuuttia kauempaa, kun alkaa verta valumaan korvista, joten siinä mielessä olen huono kommentoimaan.

Maalla asuminenkaan ei ole junttia, itsekin haluan joskus muuttaa maalle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Amerikkalaiset ja asetouhut. Ei voi vaan vittu ymmärtää tuollaista junttiuden määrää.


.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ei siinä sitten mitään, hiphopin kuunteleminen ei ole sen juntimpaa, kuin minkään muunkaan musiikin. Omaan korvaani Cheek ja JVG kuitenkin kuulostaa ärsyttävän paljon samalta. Tosin en pysty kumpaakaan kuuntelemaan minuuttia kauempaa, kun alkaa verta valumaan korvista, joten siinä mielessä olen huono kommentoimaan.

Maalla asuminenkaan ei ole junttia, itsekin haluan joskus muuttaa maalle.

Itse näkisin näiden erona sen, että Cheek on järjetöntä paskaa siitäkin syystä että on sellaista tosissaan väännettyä jenkkityylin huonoa apinointia. Sellaista ärsyttävää, tekotaiteellista paskaa, jolla ei ole arvoa viihteellisesti tai musiikillisesti. JVG:stä pidän itsekin, vaikken mikään räbän ystävä suuresti olekaan. Se on kuitenkin "kieli poskessa" tehtyä, ja tarpeeksi leppoista, sellaista huumorilla otettavaa rentoa meininkiä. Mulle tulee siitä ihan hyvä fiilis ja homma toimii, ja se on mielestäni tuohon genreen menevän tuotannon pääpointti, musiikillisestihan noilla ei ole ylenpalttisesti annettavaa. Ymmärrän kyllä ettei kaikki voi tykätä, en itsekään pidä monesta musiikista. Itsehän pidän itseäni tottakai täydellisenä ihmisenä kehumaan ja tottakai myös kritisoimaan erilaisia tuotoksia, omaanhan absoluuttisen sävelkorvan ja soittanut viulua ynnä muuta. Lepuutan salkkuani. Makuasioista voi kiistellä, faktoista ei pysty. Mielipide saa silti kaikilla olla, ja omani on JVG:n kohdalla: toimii tietyissä tilanteissa. Ainiin, olen pönde mutta samalla Stadilainen.
 

ace

Jäsen
Joskus provinssirockissa näin jätkän jolle oli tatuoiti koko käsivarren mitalle sana:" Maksalaatikko" ja selkään koko selän kokoinen inva-parkkipaikan merkki.


Itseasiassa sen tyypin kädessä lukee "Maksalatikko". Nykyään hänen kättään koristaa myös Pete Parkkosen kuva. Kuva itsessään on todella hieno, mutta kuvan aihe on aika junttia.

En tunne tyyppiä, mutta tunnen tyypin joka Parkkosen kuvan sille teki.
 

passenger

Jäsen
Itseasiassa sen tyypin kädessä lukee "Maksalatikko". Nykyään hänen kättään koristaa myös Pete Parkkosen kuva. Kuva itsessään on todella hieno, mutta kuvan aihe on aika junttia.

En tunne tyyppiä, mutta tunnen tyypin joka Parkkosen kuvan sille teki.

En tunne, mutta tiedän tyypin joten kuin, ja lisätäänpä vielä tähän hienoon tatuointikategoriaan kaverin vatsaan tatuoitu syvällinen lause: lähetään naimaan!
 
Näitähän riittää.

1. nää helvetin hupparit missä lukee KIITOS talvisota jne. aivan kauheita, itse arvostan sotaveteraaneja mutta en helvetti sillä tavalla että pukisin jonkun semmoisen hupparin. Voiko vaatemaku enää paskemmaks muuttua.

2. Ismo Laitela, tommoselta näyttää Suomalainen juntti. Korostaen pukuvalikoimaa jota hän ja monet suomalaiset käyttävät kaljamaha näkyen. (Musta takki ja housut valkonen paita ja veren punainen solmio, ei helvetti)
 
Itse näkisin näiden erona sen, että Cheek on järjetöntä paskaa siitäkin syystä että on sellaista tosissaan väännettyä jenkkityylin huonoa apinointia. Sellaista ärsyttävää, tekotaiteellista paskaa, jolla ei ole arvoa viihteellisesti tai musiikillisesti.

Siis tä, Cheek tekotaiteellista? Siinä tapauksessa varmaan Radiohead on musiikkia ammattikoululaisille, Popeda älykköbändi ja Anneli Mattilan biisit thrash metallia. Tai sitten olen käsittänyt adjektiivin "tekotaiteellinen" aivan väärin.
 

Avenue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään näin miehen työntävän ostoskärryjä kaupan käytävillä ilman paitaa. Joka kesä saa näitä uroja ihastella kaupoissa ja kaduilla.

Ihan sama miten kuuma (siellä k-kaupassa ei todellakaan ollut!), Paita päälle!

Oli abseja tai mahaa, Paita päälle!

Uimaranta lienee niitä harvoja julkisia paikkoja joissa voi (ja kuuluu) olla vähissä vaatteissa.

Luulisi että ruokakaupassa tulee jotkin hygienia-määräykset vastaan..

Tämä tapahtui Mäntsälässä, mutta yhtä kiellettyä silti.
 

tutzba

Jäsen
Tapahtui eilen. Kaksi noin 30-v. miestä hihattomissa paidoissa vanhassa Opelissa ajoivat ikkunat auki huudattaen Irwinin Rentun Ruusua.

Ketju lukkoon!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tapahtui eilen. Kaksi noin 30-v. miestä hihattomissa paidoissa vanhassa Opelissa ajoivat ikkunat auki huudattaen Irwinin Rentun Ruusua.

Ketju lukkoon!

No jaa... reilu vuosi sitten kävelin arkiyönä pitkin Tampereen Hämeenkatua. Valoissa oli pysäköitynä 70-luvun Ford Taunus(?), jonka kaiuttimista pauhasi Klamydia sellaisella volyymilla, että Teosto ja Gramex olisivat todennäköisesti laskuttaneet autoilijaa julkisesta esittämisestä. Autossa oli kolmen lippalakkihäiskän porukka, joista ainakin kyydissä istuneet olivat nauttineet muutakin kuin kansalaisluottamusta. Toinen pui meikäläiselle nyrkkiä ikkunasta ja huuteli kekseliästä huutoa: "Homo! Homo! Homo!". Ilmeisesti pitkä tukkani ja komea rokkarin ulkonäköni sai aikaan hänen mielissään tuon mielikuvan.

Silloin olisi pelottanutkin, mutta onneksi vieressä oli taksijono, johon olisi voinut juosta siinä tapauksessa, että vuorossa olisi ollut "homon muilutus ja viskaisu satama-altaaseen". Sen verran kuitenkin varauduin, että pälyilin loppumatkan ajan, näkyykö tuota autoa jossain parkissa. Ja varmuudeksi soitin matkalta emännälle ja kerroin tapauksesta ja sanoin, että jos meikäläinen ei ole kymmenen minuutin kuluttua kotona, soita poliisi. Noh, kotiin pääsin turvallisesti, ja juttu lähinnä naurattaa nyt.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapahtui eilen. Kaksi noin 30-v. miestä hihattomissa paidoissa vanhassa Opelissa ajoivat ikkunat auki huudattaen Irwinin Rentun Ruusua.

Ketju lukkoon!

Näitä alkaa valitettavasti näkyä ja ihan samaan sarjaan menee myös epäistuvia hihattomia t-paitoja julkisella paikalla pitävät henkilöt tai sitten nämä suomalaiseen kesäkatukuvaan kuuluvat 'hauskat' t-paidat tyyliin 'parempi päivä terassilla kuin viikko töissä'. Ja jos vielä hawaijisortseissa vyön virkaa toimittaa vyölaukku, on lähes maksimaalinen ja majesteetillista junttimaisuutta huokuva hahmo määritelty.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hesarissa haastateltiin Kotimaan sivuilla perussuomalaisia äänestäneitä koskien sitä, olivatko he pettyneitä kun PS vetäytyi hallituksesta. Yhdellä haastateltavissa oli yllä joku "Ihanaa leijonat ihanaa" tjsp. paita ja lisäksi kyseisellä mieshenkilöllä oli vielä takatukka ja kaljamaha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös