Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 568
  • 13 571

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä junttimaisuuteen tulee niin siinä Reinot = Crocsit. Junttimaista on haukkua Crocseja junttimaisiksi jos itse käyttää Reinoja - ja sama päinvastoin.

Ei kun Reinothan on nyt übercuulit... Mikä on sinänsä aika hauskaa koska ei tästä monta vuotta ole kun minua pidettiin ihan junttina kun käytin Reinoja ihan julkisilla paikoilla, minä kun olen käyttänyt niitä varmaan viimeiset parikymmentä vuotta ihan säännöllisesti. Vähän toisella kymmentä olin kun sain käyttööni ukin perintö-Reinot ja silloin ne oli ihan helvetin juntit kengät mutta nyt minä olenkin yht'äkkiä tullut trendikkääksi vaikka tyyli ei ole muuttunut mihinkään...

Tästä itse ketjusta sen verran että pistää vaan kyllä ihan oikeasti miettimään että kummat tässä niitä tosijuntteja on; ne kenestä tähän ketjuun kirjoitellaan vai ne ketkä tähän ketjuun kirjoittelevat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Just tällä hetkellä juoda kotona kalsarit jalassa pari olutta ja kuunnella musiikkia. Junttia, mutta mukavaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä itse ketjusta sen verran että pistää vaan kyllä ihan oikeasti miettimään että kummat tässä niitä tosijuntteja on; ne kenestä tähän ketjuun kirjoitellaan vai ne ketkä tähän ketjuun kirjoittelevat.

Oikeasti vaikeaa on päättää kummat ovat junttiakin juntimpia: porilaiset vai raumalaiset....(tää on vähän kuin vihta/vasta -väittely) ;)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mielenkiintoisen näkökulman junttimaisuuteen antoi eräs vanhempi sukulaiseni, jolle hankin muutama vuosi sitten joululahjaksi sellaisen heijastinliivin:
"Emmä mitään heijastimia (kävellessä pimeällä autotiellä) pidä koska niitä käyttävät vain juntit"

Eli siis hänen mielestään asia, mikä oikeasti oli järkevää mutta hänen mielestään tarpeetonta syistä, joita hän ei itsekään osannut selittää, oli junttimaista? Jos noin, niin hän käytti sitä ihan liian usein ihan liian monen käyttämää oikotietä argumentoinnissa: leimataan asia A olemaan X, ja jos kukaan ei pysty todistamaan, että A ei ole X, niin sitten se on, ja leimaaja itse päättää, onko toisin pystytty todistamaan vai ei. Sanomattakin on selvää, minkälaista tuollainen toiminta on.

Olen muuten käyttänyt sandaaleita ja sukkia samanaikaisesti. Tämä tapahtui silloin, kun ajoin autolla yli 3000 kilometriä reilussa kahdessa viikossa. Tuo oli ainoa mukava combo jalkaterille. Autoilun loppuessa vaihdoin aina tennarit jalkaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
minä olenkin yht'äkkiä tullut trendikkääksi vaikka tyyli ei ole muuttunut mihinkään...
Kuten Kai Lehtinen jossain Raidin filmaamisen paikkeilla totesi, "oon pitänyt samaa kampausta 30 vuotta, se on nyt kolmatta kertaa muodissa". Crocseista tosin ei tule ikinä trendikkäitä. Kerrankin olen samaa mieltä tästä junttiudesta jonkun kanssa.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen muuten käyttänyt sandaaleita ja sukkia samanaikaisesti.

Juntti!

---

Kyllähän pitkien kalsareiden ja pipon pitäminen parinkymmenen asteen pakkasessa on kaikista junttimaisinta.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vyölaukku ja Ray Banien muotoiset silmälasit käännettävillä aurinkolinseillä.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Kantaa aina mukana rahaklipsiä jossa on suuri määrä seteleitä, isot päällä ja pienet alla - näin pääsee selailemaan satasten ja viisikymppisten läpi kaikkien läsnäolioiden silmien alla päästäkseen viiden euron seteliin jolla voi sitten maksaa sen purkkapaketin.

Vastaavasti myös valittelu rahapulasta jos sukanvarsi pullottaa ja omaisuuden määrätietoinen salaileminen läheisiltään.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Reinot on ihan jumalattoman liukkaat talvella, eikä ole sitä paitsi lähellekään niin lämpimät kuin talvi-Crocsit. Minulle kun ei ole ongelma myöntää olevani juntti niin minä pidän aika paljon molempia - niin Reinoja kuin Crocsejakin. Onhan nuo Crocsit ihan helvetin ruman näköiset kengät mutta niin mukavat jalassa (ja talvi-Crocsit niin pirun lämpimät) että tulee kyllä pidettyä aika paljon. Tuollaiset helposti jalkaan tökättävät, mutta silti myös talvelle riittävän lämpimät kengät on vaan niin helppo ja mukava ratkaisu näin laiskalle ihmiselle.

Niin ovat, pirun liukkaat siis. Mut kyl ne lämpimät on kun pistää villasukat ;)

Mutta reinoja käytän vain kotioloissa. Crocseja en viitsi jalkoihini pistää.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ei nyt junttimaisinta, mutta...

Pullon suusta juominen niin, että koko pullon kaula on suussa. Tämä tuli todistettua taas perjantaina Hakametsässä.

Lisäksi röyhtäily ääneen täydessä autossa, tai ylipäätään missä vain, on helvetin ikävää ja junttimaista. Eihän kukaan pieraisekkaan ääneen niin että tanner tömisee niin miksi pitää ryöhtäistäkään?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomen Turku: Euroopan kultturipääkaupunki 2011. Tuhansittain ihmisiä paukkupakkasessa ihmettelemässä jotain typerää valoshow´ta Aurajoen rantamailla. Myötähäpeän tunne on suomalaista kulttuuriperimää parhaimmillaan. Ja junttimaista toden totta :D
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Auto(urheilu), ralli, formulat, auton kohtuuton merkitys keskivertosuomalaistuulipuvun elämässä, varoihin nähden kalliin auton hankinta, jatkuva autoista puhuminen, tahallinen liirailu autolla liukkailla keleillä, ylinopeudet yms...ja vielä aikuiset ihmiset (hohhoijaa).
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Taputtaminen lentokoneen laskeuduttua.

Eikö tämä jäänyt jo jonnekkin 80/90-luvun lomalennoille? Vähän kuin ne turisti t-paidat joissa on kaikki Adidas/Boss/Benetton logot lyöty rinnuksiin.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Eikö tämä jäänyt jo jonnekkin 80/90-luvun lomalennoille? Vähän kuin ne turisti t-paidat joissa on kaikki Adidas/Boss/Benetton logot lyöty rinnuksiin.

Valitettavasti ei. Muutaman kerran olen törmännyt tähän lähivuosina. Kyseessä on muutama ihminen, tai sitten ovat herjalla alkaneet taputtaa pienessä sievässä. Joillekin loman alkaminen lentokoneessa tarkoittaa että nyt otetaan muutama loman kunniaksi. Ja sitten saadaankin pari en kung ide:tä.

"hei, kun kone laskeutuu, niin taputetaan!"
"joo, vähän hyvä idea. jos saatais kaikki mukaan"
KLAP-KLAP-KLAP-KLAP
"tsihihi"
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Olen ehkä helvetin suppea ihminen mutta aina kun nään jollain ihmisellä yleisellä paikalla nuo lätkyttimet jalassa niin tuomitsen hänet heti automaattisesti juntiksi.

Oletan, että tarkoitat "yleisellä paikalla" sitä, että nuo laitetaan jalkaan kun lähdetään kauppaan, terassille tai jonnekin etkä esim. sitä, että niitä saattaa joku pitää jopa työkenkinä juuri sen vuoksi, kun ovat niin mukavat jalassa. (Ei, en pidä, kunhan halusin tarkennuksen.)

Näin yleisesti, minusta on kyllä erinomaisen hupaisaa, että hallissa jääkiekkoa katsomassa käyvät ihmiset listaavat jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla mikä on niin junttia, ettei meinaa veri kiertää. Hieno paradoksi ja loputon huumorin lähde! Ei muuta, jatkakaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ruotsinlaivan buffetti. Syö niin vitusti ja ahdistu
 
Ruotsinlaivan buffetti. Syö niin vitusti ja ahdistu

Ja mätä samalle lautaselle kalat, lihat, leivät ja salaatit. Jos vielä tilaa on, niin meneehän se jälkiruokakin vielä siihen reunalle. Lisäksi sen kahden tunnin aikana pitää juoda niin paljon hanaviiniä/-olutta kuin ehtii ja jaksaa.
 

Taata Musa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun PalloSeura
Suomen Turku: Euroopan kultturipääkaupunki 2011. Tuhansittain ihmisiä paukkupakkasessa ihmettelemässä jotain typerää valoshow´ta Aurajoen rantamailla. Myötähäpeän tunne on suomalaista kulttuuriperimää parhaimmillaan. Ja junttimaista toden totta :D

Toivon että tuo oli sarkasmia meinaan muuten annoit itsestäsi tosi juntin kuvan. Tapahtumahan oli hienosti toteutettu ja näyttävän näköinen ja muutenkin koko juttu on todella hyvä juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös