Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 218
  • 13 571

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lisätään edelliseen vielä pari hymiötä ja se, että en tule örisemään kännissä kansallislauluamme, vaikka se ei välttämättä olisikaan junttia.

Sen sijaan asetan käden rinnan päälle (...) ja tuijotan Ollin takaraivon takaa nousevaa Suomen lippua itku silmässä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain tästä sellaisen tosi-tv-idean. Sarjassa jokainen noista tyypeistä tulisi vuorollaan selittämään minulle tyylistään, ja minä arvostelisin tyylin ampumalla yhden laukauksen glockilla joko otsaan tai rintaan.

Minusta on snadisti junttia olla perillä aseiden merkeistä ja muusta vastaavasta. Ehkä vielä juntimpaa on olla perehtynyt automalleihin ja niiden teknisiin yksityiskohtiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta on snadisti junttia olla perillä aseiden merkeistä ja muusta vastaavasta.
Mistä tiesit että glock on ase eikä esimerkiksi sählymaila?
Joo autoilu on kamalan junttia.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Mistä tiesit että glock on ase eikä esimerkiksi sählymaila?
Joo autoilu on kamalan junttia.

Eipäs ruveta vääristelemään. Autoilu on varmaan useimmille pakollista. Snakster tais viitata just siihen mitä sanoikin, eli "olla perehtynyt automalleihin ja niiden teknisiin yksityiskohtiin". Tyyliin uudessa Tojota Avensiksessä on uusi härpäkelaattori, mikä nostaa sellaista arvoa lukemaan 3,7, mistä ei-juntti henkilö ole kuullutkaan ja vielä vähemmän välittää.

Vahva tuki Snaksterille, juntit tuntee autojen yksityiskohdat, vielä juntimmat aseet läpikotaisin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipäs ruveta vääristelemään. Autoilu on varmaan useimmille pakollista.

Onhan autoilu myös junttia, tietää millä puolella tietä ajaa, ja mitä ratista tapahtuu ja miten tankataan, ihan junttia. Varsinkin jos on hankkimassa uutta autoa, niin on ihan tavattoman junttia perehtyä sen teknisiin yksityiskohtiin, ite en kehtaisi.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli sekin aika juntti biisi jonka Radio Suomesta eilen kuulin. Aiheena oli jääkiekko ja viime kevään MM-kullan innoittamana se oli tehty, kovasti siinä ylistettiin Koivua, Selännettä, Ruutua, Granlundia, Vatasta ja Immosta.

Ja laulajana oli tietysti Savon sonni Sakari Kuosmanen. Oli siinä joku toinenkin äänessä mutta häntä en tuntenut eikä nimi jäänyt mieleen.

Se oli käsittääkseni ihan uusi tuotos eli menisi kyllä heti ensikuuleman jälkeen tuohon "huonoa lyriikkaa"-ketjuunkin. Ei se nyt mikään 20 vuotta vanhan "aishoki aishoki totta toki siinä on se jokin aishoki"-biisin veroinen rimanalitus ollut.

Olikohan kenties tämä:
Poju feat. Sakari Kuosmanen - Kipinä?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan vaikea löytää seuraavalle asialle oikeaa ketjua, mutta laitetaan tänne koska tunnusmerkit täyttyvät.

Katsoin eilen pitkästä aikaa telkkaria oikein antaumuksella ja oisko ollut JIM, josta tuli ohjelma nimeltään kuuluisat kuppilat. Ohjelman ideana on, että lopussa sinänsä ihan sympaattisen oloinen kaveri syö jonkun hervottoman annoksen. Ei siinä mitään, mutta taustalla on iso joukko porukkaa kannustamassa ja huutamassa ja välillä joku käy ihan vieressä psyykkaamassa kaveria periamerikkalaiseen tyyliin. Sarja on käsitykseni mukaan tehty ihan viime vuosien aikana. Ahmiminen on junttia, mutta vielä juntimpaa on se kannustaminen ja möykkääminen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hiukan vaikea löytää seuraavalle asialle oikeaa ketjua, mutta laitetaan tänne koska tunnusmerkit täyttyvät.

Katsoin eilen pitkästä aikaa telkkaria oikein antaumuksella ja oisko ollut JIM, josta tuli ohjelma nimeltään kuuluisat kuppilat. Ohjelman ideana on, että lopussa sinänsä ihan sympaattisen oloinen kaveri syö jonkun hervottoman annoksen. Ei siinä mitään, mutta taustalla on iso joukko porukkaa kannustamassa ja huutamassa ja välillä joku käy ihan vieressä psyykkaamassa kaveria periamerikkalaiseen tyyliin. Sarja on käsitykseni mukaan tehty ihan viime vuosien aikana. Ahmiminen on junttia, mutta vielä juntimpaa on se kannustaminen ja möykkääminen.

Suorituksen jälkeenhän Adam Richman pitää vielä tiedotustilaisuuden, mikä viimeistään naulaa juntin tunnukset Richmanin ja amerikkalaisten otsaan.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Allekirjoitan tuon kuuluisien kuppiloiden sisällön, aiheuttaa itselläni välillä suuriakin myötähäpeäntunteita. On kyllä niin tekemällä tehty konsepti kuin voi vain olla. Mutta oikealle tuulelle päässessään ohjelma on kyllä erinomaista viihdettä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tein porilaisuustestin ja tulos oli 63%.

Tein näin ei-porilaisena saman testin ihan vertailupohjamielessä. Olen käynyt lapsena Yyterissä muutaman kerran ja yksi hyvä ystäväni ja opiskelukaverini on Porista kotoisin (ja nykyisin asuu taas Porissa Turun vuosiensa jälkeen). Aikuisiällä en ole käynyt Porissa, enkä suostu hyväksymään verbiä "toimertua" miksikään yleiskieleksi.

Sain testistä tuloksen 6%. Porilaisuutta ei minussa siis juuri ole. Eipä toki tarvitsekaan olla, kun en Porissa asu. En ole kyllä Raumallekaan muuttamassa, joten tässä suhteessa olen tasapainossa.

Kiviäkin kiinnostaa, joten yleisön pyynnöistä huolimatta kaikki kuusi Kyllä-vastaustani testiin:
9. Olen katsonut Visa Mäkisen elokuvan.
-Hyllyssä on Agentti 000 ja kuoleman kurvit. Kerrassaan kauhea elokuva. Olen kyllä nähnyt muitakin Visa Mäkisen "klassikoita".

20. Mika Rättö on varmaan monilahjakas taiteilija,
mutta menee minulta yli hilseen.
-Nimen olen kuullut, jotain vaikeaa musiikkia ilmeisesti Rätöltä syntyy.

56. Olen palanut Yyterissä.
-Lapsena kyllä. Hyvät hiekkarannat, tunnistin Speden westerneistä Yyterin rannat.

65. Olen syönyt nahkiaisia.
-Muistaakseni joskus. En tiennyt niiden liittyvän olennaisesti porilaisuuteen.

92. Olen muutoksia vastaan, hyviäkin.
-Muutokset eivät ole monestikaan hyväksi, ja hyväksi väitetyt muutokset voivat olla oikeasti pahasta. Jotkut muutokset voivat olla hyviäkin, mutta tämä asia myönnetään vasta kauan sen jälkeen kun niistä on tullut normaalia arkea. Yleisesti ottaen jatkuva muutostila on kaaosta ja stressiä, todellinen tehokkuus ja turvallisuus syntyy vasta kun kuviot ovat tutut eivätkä asiat muutu joka päivä.

99. Olen lähtenyt vapun viettoon johonkin
perinteiseen yliopistokaupunkiin.
-Ei tarvitse pitkälle mennä, Suomen vanhinta yliopistokaupunkia eli Turkua perinteisempää yliopistokaupunkia ei olekaan. Muuten en vappua juhli, en ole yo-lakki päässä ollut kuin ylioppilasjuhlissani ja kerran exän kanssa jossain vappulounaalla 10 vuotta sitten.

Vappu onkin yksi junttimaisimmista juhlista, mitä tiedän. Se on parempi viettää neljän seinän sisällä hiljaisuudessa ja eristyksissä.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Laittaa kaksi koria kaljaa myyntiboikottiin, kun toiselta puolelta maailmaa on muka-hauskuuteltu. Mahtaa nyt Uuden-Seelannin vientiluvut olla pakkasella, kun uutta tilausta ei kuulukaan. Veikkaisin Eino Lehtisen äänestäneen Persuja. Linkki Hesariin valoittaa tilannetta.

NZ oluet myyntiboikottiin
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tein näin ei-porilaisena saman testin ihan vertailupohjamielessä.

Sain testistä tuloksen 6%.
Hitto, 8 prosenttia täällä. Jopa Ketolan kirjan olen lukenut.

Lähimmäksi porilaisuutta kuvittelin päässeeni, kun Ilta-Sanomien takavuosien otsikko Porilaista ammuttiin grillijonossa huvitti minua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jatkuva räkiminen. Uskomatonta että aikuisetkin harrastavat tuota yleisillä paikoilla tosi usein.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jatkuva räkiminen. Uskomatonta että aikuisetkin harrastavat tuota yleisillä paikoilla tosi usein.

Ei se lopu, jos siihen ei puututa. Porin juntit sylkee omiin jalkoihinsa seisomakatsomossa, ja niissä lammikoissa sitten erätauoilla istuskellaan nenä sormessa ja pipo takaraivolla.

Jos minun vieressäni joku sylkee, saa kyllä asiasta kuulla heti. Viimeksi ainakin loppui sylkeminen siihen ensimmäiseen huomautukseen. "Syljetkö kotonakin lattialle?" sai janarien syljenerityksen vähenemään siinä määrin, että erite oli nieltävissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porilaisuustestin tulos oli 27%, joka oli huojentavaa ja huolestuttavaa samaan aikaan. Asenne-osion tulos väkevä 80%. Ihan hauskoja väittämiä, kuten "Olen tanssinut PK:ssa itseäni huomattavasti vanhemman partnerin kanssa". Mistä se tietää?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jatkuva räkiminen. Uskomatonta että aikuisetkin harrastavat tuota yleisillä paikoilla tosi usein.

Tuo on kyllä ihan vitun oksettava tapa. Ei voi olla vastenmielisempää näkyä kun jonkun nuorison suosiman kokoontumispaikan edusta talvella, kun se lumi on keltaruskeana räkäklimpeistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös