Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 841
  • 13 531

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun ohimennen keskustelussa viittaa vaimoon tai tyttöystäväänsä ”muijana”
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ohimennen keskustelussa viittaa vaimoon tai tyttöystäväänsä ”muijana”
"Taimaasta uusi muija" :)

Samaa sarjaa, tai oikeastaan paljon pahempi on puhua emännästä. No, jossain maatilalla tietty...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Taimaasta uusi muija" :)

Samaa sarjaa, tai oikeastaan paljon pahempi on puhua emännästä. No, jossain maatilalla tietty...
Eiköhän sekin "muija" ole oikeasti ladyboy.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Allekirjoitan. Vaikka meikällä ei ole kumpaakaan, en kutsuisi kumppaniani muijaksi. En ymmärrä sitä, että ihmiset käyttävät kyseistä termiä mielellään. Osa kavereistakin käyttää.

Nämä on niin käyttäjästä kiinni, millainen sisältö sanalta on. Jos puolisoni sanoisi minua muille muijaksi se ei ärsyttäisi lainkaan niin paljon kuin se, että hän puhuisi emännästä.

Minä en koskaan puhu miehestäni kuin miehenäni tai häneen etunimellä viitaten. En koskaan käyttäisi isäntä-sanaa tai kutsuisi puolisoani sukunimellä. Toiset käyttävät näitä isäntiä ja sukunimiä ihan neutraalisti.

Nämä taitavat olla paljon kotona opittuja asioita. Vanhempani viittasivat toisiinsa muille puhuessaan etunimillä ja miehenä ja vaimona. Lapsille tietysti puhuivat isästä ja äidistä.
 
Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Mut sepä ei olisikaan enää junttia. Moni hakee Thaimaasta vaimon mutta ihan joka isännällä ei ole omaa ladyboyta.
Ei kai se näillä kehitysmaakaupoista kotipiikoja hakeville nyt niin tarkkaa ole? Kai se ladyboy oppii perunoita keittämään ja saunan jälkeen pyllistämään siinä missä toosallinenkin kotiorja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sanotaan taas kerran, että citycamo-kuviot, mustat hupparit ja pääkallokuviot. Niin ja Persauki Yacht Club-tuotteet. Ehtaa valkoroskaa.

Sie oot käyny Kuusaalla? Jos ajellaan mökille Kuusankosken läpi, niin mulla ja vaimollani on leikkimielinen kisa siitä kumpi bongaa ensimmäisenä ihmisen joka sporttaa Kuusaan kansalliskuosia; lokinpaskaa/urbancamoa. Kertaakaan ei olla jääty ilman bongauksia.

Asiakaspalvelijoille rähjääminen. Se on selvästi sen puhelinpalvelun tai lentokentän porttitiskin jampan vika ja hänestä kiinni, kun ulkomaalainen emoyhtiö menee konkurssiin ja omaa konetta ei kuulu.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei kai se näillä kehitysmaakaupoista kotipiikoja hakeville nyt niin tarkkaa ole? Kai se ladyboy oppii perunoita keittämään ja saunan jälkeen pyllistämään siinä missä toosallinenkin kotiorja.

Sää oletkin tuollainen liberaali kaupunkilainen, aika moni on tämän pienen yksityiskohdan suhteen kovin ronkeli.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En tiedä onko tänne jo raportoitu, mutta Cookin konkan yhteydessä raportoitiin tästä pariskunnasta, joka oli varannut kerralla 12 matkaa Tjäreborgilta vuoden jokaiselle kuukaudelle, ja 4 matkan kohtalo oli nyt epäselvä. Vaikka sinänsä en pidä perus- pakettimatkalle lähtöä sen juntimpana kuin itse säädettyä(yleensä siis varataan lento ja hotelli itse, muuten samanlainen reissu), niin miksi kaikki kerralla ja samasta paikasta? Tosin, väliäkö sillä, mutta pikkuisen junttiviisari nyt heilahti ainakin minulla ;)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö muija ole aika neutraali sana. Emäntä nyt on jotenkin maalainen ja vanhahko. Pirtissä varmaan asuvat eikä kämpässä. Tyttöystävä taas liian pitkä ja mitään avopuolisoa ei kehtaa käyttää ilman häpeää. Eikä muija nyt mikään pelkkä kumppani ole. Äitikin on nynnymäinen ja muutenkin lapsen suusta tuleva sana, toisin kuin vaikka mutsi. Äitiä käyttävät käy varmaan pissalla ja kakalla.

Parempi puolisko = alistunut, joka luulee olevansa hauska.
 

ace

Jäsen
Sanotaan taas kerran, että citycamo-kuviot, mustat hupparit ja pääkallokuviot. Niin ja Persauki Yacht Club-tuotteet. Ehtaa valkoroskaa.
Mustat hupparit yhdistettynä camoon, mustat hupparit pääkallokuvioilla vai kaikki nämä yhdessä? Mitä jos päällä on vain yksi näistä?

Alkoi kiinnostamaan kun kaikki nämä löytyy enemmän tai vähemmän omasta vaatekaapista. Mustasta hupparista en ainakaan luovu, edes ilman pääkallokuviota.

Olen kyllä avoimesti juntti, enkä edes peittele sitä, ylpeänä kannan oman ristini. Suoria housuja tai kauluspaitaa päälleni en laita kuin kaikkein tärkeimmissä tilaisuuksissa. Saati krakaa.

Vielä kysyisin määritelmää valkoroskaväestä, White Trash niinkuin amerikoissa sanotaan. Rehellisesti sanoen tiedän keitä tällä nimityksellä tarkoitetaan, mutta mikä on tarkka määritys? En halua googlettaa, haluan vastauksen täältä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En itsekään ymmärrä tuota mustan hupparin junttiutta, ellei sitä toki pidä väärässä tilanteessa.

Citycamosta ja persauki-kledjuista toki samaa mieltä. Juntiksi menee.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mustat hupparit yhdistettynä camoon, mustat hupparit pääkallokuvioilla vai kaikki nämä yhdessä? Mitä jos päällä on vain yksi näistä?

Oikeastaan nuo kaikki vaihtoehdot ovat karmeita. Mustalle hupparille annan osittaisen synninpäästön, jos se on ilman pääkalloja ja sitä käytetään maastohousuista erillään.

Olen kyllä avoimesti juntti, enkä edes peittele sitä, ylpeänä kannan oman ristini. Suoria housuja tai kauluspaitaa päälleni en laita kuin kaikkein tärkeimmissä tilaisuuksissa. Saati krakaa.

Tätä asennetta on kyllä pakko arvostaa. Siis ihan oikeasti. Se on aina hienoa, kun ihminen ei pyytele anteeksi itseään. Sille minä nostan hattua. Minäkin inhoan krakaa, mutta joskus on pakko.

Vielä kysyisin määritelmää valkoroskaväestä, White Trash niinkuin amerikoissa sanotaan. Rehellisesti sanoen tiedän keitä tällä nimityksellä tarkoitetaan, mutta mikä on tarkka määritys? En halua googlettaa, haluan vastauksen täältä.

Lähiöiden tai taantuvien maakuntakaupunkien vähän koulutettu mies- ja naisväki. Miehillä mustaa vaatetta ja camoa, naisilla pinkkiä ja muuta räikeän väristä vaatetta ja camoa. Räikeästi värjättyjä hiuksia, ns. räväköitä kampauksia. Naisilla vielä bonuksena se näky, kun vedetään juoksutrikoissa tupakkaa. Autoina tällä hetkellä 90-luvun tai 2000-luvun alun autot. Kuten palstaveli @cottonmouth asian ilmaisee:

Sie oot käyny Kuusaalla? Jos ajellaan mökille Kuusankosken läpi, niin mulla ja vaimollani on leikkimielinen kisa siitä kumpi bongaa ensimmäisenä ihmisen joka sporttaa Kuusaan kansalliskuosia; lokinpaskaa/urbancamoa. Kertaakaan ei olla jääty ilman bongauksia.

Tuppa Kuusaalle! Miä oon käyny Kuusaalla. Ekan kerran kävin siellä, kun synnyin - porvari-Kouvolasta käytiin syntymässä siellä. Tosin täytyy sanoa, ettei Kuusaa ole mielestäni sen pahempi valkoroskapaikka kuin moni muukaan samanlainen. Kuusaalla on hienoa joenrantaa, komeaa teollisuusmiljöötä ja kauniita vanhoja puutaloalueitakin. Mutta silti siellä sitä camo-hupparijengiä painaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun ohimennen keskustelussa viittaa vaimoon tai tyttöystäväänsä ”muijana”
Kyllä minä täällä välillä viittaan itseeni muijana... En kyllä ole kuullut että mies olisi sitä tehnyt minusta mutta ei haittaisi jos niin tekisi kun itsestäni käytän sitä termiä. Kyllä me yleensä puhutaan toisistamme etunimillä. Miehellä on kyllä minulle kaikenmoisia lellittelynimiä... Ne hämmentää minua välillä. Ei sellaisia ollut vanhempieni välillä... Ehkä heillä oli niitä jossain missä en ollut kuulemassa. Minun on ollut vaikea keksiä mitään lellittelynimiä miehelleni... mutta luulen että olen siinä kehittinyt.
 

ace

Jäsen
Tätä asennetta on kyllä pakko arvostaa. Siis ihan oikeasti. Se on aina hienoa, kun ihminen ei pyytele anteeksi itseään. Sille minä nostan hattua. Minäkin inhoan krakaa, mutta joskus on pakko.

No eipä sitä jaksa tässä iässä enää miettiä mitä muut minusta ajattelee, kiitos kuitenkin.

Juntti olen siis asettelemasi määritelmän mukaan, omasta mielestäni junttius on jotain muuta kuin pelkkä vaatetus.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö muija ole aika neutraali sana. Emäntä nyt on jotenkin maalainen ja vanhahko. Pirtissä varmaan asuvat eikä kämpässä. Tyttöystävä taas liian pitkä ja mitään avopuolisoa ei kehtaa käyttää ilman häpeää. Eikä muija nyt mikään pelkkä kumppani ole. Äitikin on nynnymäinen ja muutenkin lapsen suusta tuleva sana, toisin kuin vaikka mutsi. Äitiä käyttävät käy varmaan pissalla ja kakalla.

Parempi puolisko = alistunut, joka luulee olevansa hauska.

Minustakin muija on nykyään aika neutraali ilmaus, tosin joskus ennen on ollut varmaan leimaantunut. Kuulostaa sellaiselta takavuosikymmenien duunaripariskunnan naisihmiseltä. Kieli tunnetusti muuttuu, onhan myös sana vosu merkinnyt joskus huoraa, mutta myöhemmin sitä on käytetty naisista aika huolettomasti.

Emäntä-sanasta minulla on sen sijaan eri käsitys. Juuret ovat tottakai jossain Impivaarassa, mutta minusta se on nykyiselläänkin ihan hauska ja leikkisä ilmaus. Se myös sisältää myönteisen arvolatauksen: nainen voi olla hyvä ja kätevä emäntä, mikä tarkoittaa, että nainen on joissain kodin askareissa kovin taitava.

Kaikkein järkyttävintä on kuitenkin se, jos sen puolison puhutteluun otetaan lapsen näkökulma: toinen on isä tai äiti. Hyi helvetti ihan oikeasti. Puolisoiden ei pitäisi olla ikinä iskä tai äiskä toisilleen, siinä on oikeasti suhteesta jotain kadonnut. En tiedä, onko tämä varsinaisesti junttimaista, mutta vastenmielistä se kyllä on.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Olen junttimainen ja käytän muija sanaa. Böönaakin välistä viljelen. Kaiketi saan olla juntti, kun ei seuraamuksia suurempia ole ilmaantunut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos sanon vaimolle, että muija hei, lähden vetää parit tohon paikalliseen, niin ajatustenvaihto siitä seuraa. Jos kysyn, että oi rakkaani, elämäni valo, pistätkö pahaksesi jos muutaman tasoittavan käyn juomassa samalla kun haen sinulle suklaalevyn, niin sehän tarjoutuu kantamaan minut reppuselässä terassille. Ei aina niin väliä sillä mitä sanoo, vaan miten sanoo.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Siis kyllä sinkkumies voi mun mielestä aivan hyvin tokaista täysin satunnaisesta kadulla vastaan talsivasta naisesta toiselle sinkkukaverilleen "siinäpä oli muuten hyvännäkönen muija". Kuitenkin siinä kohtaa jos omaa vaimoa aletaan puhuttelemaan muijana, niin sitten on jotain vialla ja pahasti. Tässä minun mielipide asiasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itsehän puhun daameista. En tiedä onko se junttia vai ei, mutta se tuntuu mukavalta sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös