Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 287
  • 13 531

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eikä pidä unohtaa niitä "lihapullia", eli teollisia yhdistelmä-pullia, jossa lihaa on varmaan maksimissaan sellaset 30%. Mielelläänhän niistä kympin maksaa, ettoi...
Myös (jälkiruoka)kahvilinjasto mainittava. Niin pohjaanpalanutta ja vähintään 12 tuntia pannussa seissyttä myrkkyä et suolihuuhtelun saa varmasti tehtyä tunnin sisään nauttimisesta.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nimestähän sen tietää onko lihaan verrattavaa hyödykettä pullissa yli vai alle 50% (muistaakseni), kun tuon alapuolella olevia tuotteita ei saa kutsua lihapulliksi, vaan ovat erilaisia "pyöryköitä". Esim. einespyörykkä tai sitten voi olla jotain apsin pyöryköitä vaikka. Toki ihan hyvä vaan jos lihan käyttöä vähennetään, ei tarvitse niin montaa tuotantoeläintäkään kasvattaa.

Sitä lihaa voi kyllä vähentää jostain muusta kuin lihapulliksi miellettävistä tuotteista. Eri asia sitten jos absikin tekisi suoraselkäisesti jotain kasvispullia tai muita parempia vaihtoehtoja pyöryköiden tilalle - tuollaiset "pyörykät" ovat aivan täyttä sitä itseään. Absi ei varmasti ole niin huolissaan tuotantoeläinten hyvinvoinnista, että tuon vuoksi tarjoaa pyöryköitä lihapullien sijaan - lihan vähyyden syy on 99.9% varmuudella viivan alle jäävä luku.

edit: tosin ABC:n itsensä mukaan noutopöydässä olevat pallerot ovat lihapullia. https://www.abcasemat.fi/fi/h/abc-ketju/uutiset/lihapullat-ovat-abc-n-noutopoydan-kestosuosikki Linkki ABC:n sivuille.

Tunnustan kyllä, että en ole täysin tietoinen mitä ABC karsinoissaan tarjoaa. Olen muistaakseni syönyt ABC:n "ruokaa" elämäni aikana kaksi kertaa? Kahvilla toki useammin.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Absi ei varmasti ole niin huolissaan tuotantoeläinten hyvinvoinnista, että tuon vuoksi tarjoaa pyöryköitä lihapullien sijaan - lihan vähyyden syy on 99.9% varmuudella viivan alle jäävä luku.

Mistä revit tuon 0,1%, niin no tietenkin benefit of the doubt, mutta kyllä se on safe to say, että syy on tasan 100,00%.

Myös (jälkiruoka)kahvilinjasto mainittava. Niin pohjaanpalanutta ja vähintään 12 tuntia pannussa seissyttä myrkkyä et suolihuuhtelun saa varmasti tehtyä tunnin sisään nauttimisesta.

En juo juurikaan kahvia, mutta eiköhön sitä niin paljon myydä, että ei se oikeasti ehdi kovin kauaa seistä. Pahaahan se varmaan voi noin muuten olla tai ainakin eri makuista kuin jossain Starbucksissa.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmiset (radioon soittavat) laulamassa Metallicaa Radio Rockilla ja toimittaja kehuu heitä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiedän ihan omasta kokemuksesta kyllä mistä on kyse. Ei poista kyseisten lasien junttiutta yhtään.
Aurinkolasit johtavat monella tapaa junttimaisuuksiin. Itse joudun herkkäsilmäisenä käyttämään arskoja välillä pilvisenäkin päivänä, mikä varmaan menee heittämällä tämän ketjun kategoriaan. Oma lukunsa on sitten tummentuvat linssit, joilla menee 5 min "palautua". No, niistä olen sentään luopunut.

Lippikset on myös haasteellinen väline. Tekisi mieli käyttää kaikkialla ja kaiken aikaa, mutta vähän huonosti istuu monien asuvalintojen kanssa. Perkele kun on elämä vaikeeta junttileiman välttämisen takia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä.

Kävin tänään Raxissa lounaalla eikä se edes ollut niin paskaa mitä pelkäsin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin tänään Raxissa lounaalla eikä se edes ollut niin paskaa mitä pelkäsin.

Kävin viimeksi kesällä 2012, muistan sen siitä, kun oli eräs tilanne.

Ihan hyvät pöperöt siellä on, sitä on riittävästi ja hinta/laatu on aivan parasta A-luokkaa. On tämä vain hieno maailma, jos sielläkään ei saa käydä,

Mitä tänään syötäisiin. Hitto, jos joku onnistuisi antamaan hipeille pamppua.
 
K

Kiekkokatsoja

Aurinkolasit johtavat monella tapaa junttimaisuuksiin. Itse joudun herkkäsilmäisenä käyttämään arskoja välillä pilvisenäkin päivänä, mikä varmaan menee heittämällä tämän ketjun kategoriaan. Oma lukunsa on sitten tummentuvat linssit, joilla menee 5 min "palautua". No, niistä olen sentään luopunut.

Lippikset on myös haasteellinen väline. Tekisi mieli käyttää kaikkialla ja kaiken aikaa, mutta vähän huonosti istuu monien asuvalintojen kanssa. Perkele kun on elämä vaikeeta junttileiman välttämisen takia.
Myönnä nyt vaan, että oot tässä asiassa ainakin pienenpieni juntti, ketjun mukailema..?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Lippikset on myös haasteellinen väline. Tekisi mieli käyttää kaikkialla ja kaiken aikaa, mutta vähän huonosti istuu monien asuvalintojen kanssa. Perkele kun on elämä vaikeeta junttileiman välttämisen takia.

Karjalalippis Dressmann-pukuteltan kanssa on tiedostavan miehen valinta. Tuohon kylkeen vielä hitsauslasit päähän ja kaskelotin esinahasta tehdyt kengät jalkaan.

Anna mennä vaan - äläkä suotta välitä muiden mielipiteistä. Del Monte mies (jossain) hyväksyy tämän valintasi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En ole varma onko junttia vai viimesen päälle trendikästä mutta yhtä kaikki aivan vitun vammaisen näköistä:

Lautasen kokoiset kuulokkeet korvilla julkisilla paikoilla. Ei helvetti, en kyllä kehtais vaikka ois kuinka hyvät saundit...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luin tämän eilen ja tuli kyllä aika mitä vittua -fiilis...

Nyt tämäkin asia selvisi. Mietin tuo on jotenkin tuttu nimi, mutta urheilija se ei ole. Kenties olisi saattanut olla joku yleisurheilija vaan professorihan se.

Siinä ei ole kovin junttia, jos hieman sääntöjä venyttää, mutta kiinnijäädessään blogiin kirjoittaminen on. Tai no yleensäkin blogin pitäminen menee tähän ketjuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Miksei? Jens Lapidus valittiin muistaakseni Ruotsin parhaiten pukeutuvaksi mieheksi tässä taannoin. Puvut ovat peräisin H&M:n valmisvalikoimasta.

Poikkeus vahvistaa säännön. Toki kukin tekee mitä haluaa - ei siinä mitään. Itse olen pyrkinyt hankkimaan laadukkaampia pukuja.

Tuossahan on toki myös eettisetkin elementit mukana jos rättinsä ostaa Dressmann / H&M etc. akselilta.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Karjalalippis Dressmann-pukuteltan kanssa on tiedostavan miehen valinta.

Tätä menoa Karjala-lippikselle käy samoin kuin Hankkijan lippikselle aikoinaan ja niitä alkaa löytyä ironisena statementtina hipstereiden päästä. Täytyykin näin hipsterinä ryhtyä trendsetteriksi ja vetää sellainen päähänsä, mistä niitä nykyään enää saa?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sehän ei ole junttia ostaa puku jostain missä on tuplahinta samasta tuotteesta.

No en tiedä mistä sinä pukusi hankit - enkä tainnut kirjoittaa, että ostan bulkkipukuja hinnan perusteella? Itse olen teettänyt itselleni neljä pukua laadukkaista materiaaleista ja nämä istuvat kunnolla ja ovat kestäviä.

On varmasti olemassa vähintäänkin kohtuullisen hyviä valmispukuja - itse olen kuitenkin tuollaisten hankkimista onnistuneesti välttänyt.

Each to their own ja YMMW etc.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyviä puolittain irtoliinarakenteella valmistettuja valmispukuja laadukkailla materiaaleilla saa esimerkiksi Helsingistä Suitsupplylta ja hinta on sama kuin Dressmanin kalliimmissa malleissa.

Dressmanin puvut eivät eroa esimerkiksi tuplasti kalliimmista Stokkan merkkipuvuista (esim joku tiger of sweden) hirveästi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karjalalippis Dressmann-pukuteltan kanssa on tiedostavan miehen valinta. Tuohon kylkeen vielä hitsauslasit päähän ja kaskelotin esinahasta tehdyt kengät jalkaan.

Anna mennä vaan - äläkä suotta välitä muiden mielipiteistä. Del Monte mies (jossain) hyväksyy tämän valintasi.
Musta, hiostava puvuntakki Dressmanilta; saranalasit; hieman liian pitkät puuvillahousut; lippis, jossa hikirantu ja edessä "iceman"-logo; puvuntakin alla ruutukuvioinen ja lyhythihainen kauluspaita, joka laskeutuu mainittujen housujen päälle; jalassa pari vuotta vanhat Adidaksen lenkkikengät.

Kesä on kreisii.
 

teppana

Jäsen
Pummata ilmaista kamaa jonkun "periaatteellisen" loukkaantumisen kautta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f4f04033-3ef0-41ca-9caf-0b508268647e

Pirkanmaalla asuva parikymppinen Riku oli himotellut muutaman vuoden ajan Nopeet-merkkisiä aurinkolaseja. Hän tilasi ne hieman ennen juhannusta, ja lähti innoissaan hakemaan postipakettia sen saavuttua. Lasit olivat oikeat, mutta niiden mukana tulleen saatekirjeen Riku joutui lukemaan moneen kertaan.
.
.
.
.
– Siellä naurahdettiin, että se on kevyttä huumoria. Ei siitä mitään voi ottaa itseensä. He kehottivat pistämään valitukset sähköpostiin. Vaadin rahoja takaisin. Sieltä tuli vastauksena, että rahat palautetaan, jos lasit palautetaan.

Laseja Riku ei kuitenkaan halunnut palauttaa. Sen sijaan rahojen palautus olisi ollut hänen mielestään sopiva korvaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös