Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 580
  • 13 543

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@vetti no eipä tietenkään. Jostain se vaan on maistaminen aina aloitettava. Jospa sitä vaikka ihastuisi chilisoossiin ja innostuisi joskus tekemään sitä itse.
Grillimakkaraakaan en ole vielä itse tehnyt ja kai sekin olisi paljon parempaa itse tehtynä, kuten lähes kaikki.
Sä olet vähän myöhässä, toi makkara buumi vähän meni jo sekin. Se oli tuossa vuosi-kaksi sitten in.

Hipsteriys on helvetin rankkaa, aina kun kuvittelee olevansa aallon harjalla niin onkin valahtanut pohjalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eiks toi oo raskasta muillekin kuin hipstereille, kun pitää olla selvillä trendien elinkaaresta? Yhtä juttua ei voi tehdä, koska buumi on vihdoinkin saavuttanut junttilan, toista siksi, kun jopa junttilassakin buumi meni jo. Sehän ei ole junttia julistaa, että olin paikalla jo kauan ennen buumia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eiks toi oo raskasta muillekin kuin hipstereille, kun pitää olla selvillä trendien elinkaaresta? Yhtä juttua ei voi tehdä, koska buumi on vihdoinkin saavuttanut junttilan, toista siksi, kun jopa junttilassakin buumi meni jo. Sehän ei ole junttia julistaa, että olin paikalla jo kauan ennen buumia.
Erittäin raskasta, siksi se onkin niin hauskaa silloin kun huomaa itse ollrensa aikka Sriracha hipsteri. Oikeasti kuka edes jaksaa miettiä muiden mielipiteitä tai jotain ihme trendejä?
 

teppana

Jäsen
@Vuokralainen ei kaikkea tarvitse tehdä itse, kyllä sitä itsekin puolivalmiiseen usein sorrun. Nuo chilisoosit on sellaisia mitkä teen itse, aina. Samoin lihat marinoin aina itse. Muissa voin joustaa.

Täytyy myöntää että soosit teen 50/50 itse. Mutta lihan marinointi on kyllä ehdoton. Enkä ole edes koskaan ajatellut että olisi junttia ostaa valmiiksi marinoitua lihaa. Ihan vain sen laadun takia. Itse saa läskit tuhatkertaisesti paremman makuiseksi kuin ne valmiiksi marinoidut ja vaiva on melkein sama kuin perseen pyyhkiminen löysän paskan jälkeen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei helvetti. Totta sä sanoit tälle siveyspoliisille jotain vastalauseita?
En tietenkään sanonut vastaan vaan häippäsin hiljaa paikalta. Otin varmuuden vuoksi kielletyt pyykit mukaani ettei niitä siveellisyyden takia poisteta narulta ja viedä roskiin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Itse saa läskit tuhatkertaisesti paremman makuiseksi kuin ne valmiiksi marinoidut
Tulikohan nyt vähän liioiteltua?
Kymmenenkin kertaa parempaa olisi jo kova suoritus, joten en ihan usko tuohon 1000x-juttuun.
 
En kyllä eilen ostaessani Srirachaa tiennyt lähteneeni johonkin buumiin mukaan. Mutta nytpä tiedän, kun sen täältä luin.

Aika vahvojen muistikuvien mukaan ostin Srirachaa joskus aikoinaan kun se ei ollut mitään markettikamaa vaan maustekaupasta. Joskus se sitten unohtui.. En osaa sanoa olenko nyt juntti vai hipsteri.

Siskon luonahan tota tuli taas vuosien jälkeen maistettua joku viikko sitten, ihan hyvää oli pizzan päällä. Vaikka tabasco pizzan päällä on mennyt siihen että on melkein ominaista sille ja ilman sitä jotain puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Junttia on muuttaa kerrostaloon ja kuvitella siellä olevan yhtä hiljaista kun siellä jossain perävirran kotikylässä.

Kaikki kerros-, luhti- ja rivitaloyhtiöt taitavat sisältää kahdenlaisia juntteja: noiden mainitsemiesi ihmistyyppien lisäksi taloyhtiöistä löytyy näitä henkilöitä, jotka luulevat voivansa käyttäytyä asunnossaan niin kuin tuolla perävirran kotikylässään. Eli on esimerkiksi täysin OK soittaa musiikkia pari tuntia stereot täysillä aamuyöstä baarista kotiuduttaessa. Ja tehdä tätä usein.

Hienoin junttilaji on nämä tuplajuntit, joilla on taipumus suuttua naapurien normaalista elämästä, mutta sitten itse saavat omasta mielestään mekastaa niin paljon kuin haluavat. Usein heillä tuntuu olevan oikeus tällaiseen käytökseen, kun ovat kymmenen vuotta sitten olleet parin vuoden ajan taloyhtiön hallituksen varajäseniä, eli käytännössä omistavat taloyhtiön...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikki kerros-, luhti- ja rivitaloyhtiöt taitavat sisältää kahdenlaisia juntteja: noiden mainitsemiesi ihmistyyppien lisäksi taloyhtiöistä löytyy näitä henkilöitä, jotka luulevat voivansa käyttäytyä asunnossaan niin kuin tuolla perävirran kotikylässään. Eli on esimerkiksi täysin OK soittaa musiikkia pari tuntia stereot täysillä aamuyöstä baarista kotiuduttaessa. Ja tehdä tätä usein.

Hienoin junttilaji on nämä tuplajuntit, joilla on taipumus suuttua naapurien normaalista elämästä, mutta sitten itse saavat omasta mielestään mekastaa niin paljon kuin haluavat. Usein heillä tuntuu olevan oikeus tällaiseen käytökseen, kun ovat kymmenen vuotta sitten olleet parin vuoden ajan taloyhtiön hallituksen varajäseniä, eli käytännössä omistavat taloyhtiön...
Juu olet aivan oikeassa. Kerran piti samassa talossa hiljentää naapurin bileet kun ne jatkuivat yli puoliltaöin. Vaikka et nyt minua syyttänytkään, niin tarkennan sen verran, että en varmasti ole itse aiheuttanut mitään poikkeuksellista häiriötä. Vaan ongelma oli tosiaan käveleminen asunnossa iltakymmenen jälkeen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En tiennyt srirachan olevan muoti-ilmiö tai kovin junttimaistakaan. Aasiakaupasta olen testaillut eri korkilla varustettuja (siis eri makuisia) ja tähän mennessä parhaat omaan makuun inkivääri ja sipuli. Inkivääriversio on sellaista wasabin ja chilisoosin sekoitusta ja tuo sipulinen puolestaan aika makea ja voi syödä suunnilleen lusikalla purkista. Voisi noita sotkea itsekin, mutta omaan käyttöön piisannut valikoimia noista valmiistakin.

Sitä en tiedä myydäänkö marketeissa muuta kuin sitä perus srirachaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu olet aivan oikeassa. Kerran piti samassa talossa hiljentää naapurin bileet kun ne jatkuivat yli puoliltaöin. Vaikka et nyt minua syyttänytkään, niin tarkennan sen verran, että en varmasti ole itse aiheuttanut mitään poikkeuksellista häiriötä. Vaan ongelma oli tosiaan käveleminen asunnossa iltakymmenen jälkeen.

Tiedän tunteen - olen itse samanlainen häirikkö. Minulla syy oli jatkuva kolistelu puolen yön jälkeen. Erikoista oli, että yleensä olimme jo nukkumassa tuolloin. Epäilin sitten syylliseksi WC:n ovea, joka kolahti toisinaan, vaikka sen vetikin hiljaa kiinni. Laitoin siihen karmiin pehmusteeksi samanlaisen "tarratyynyn", kuin huonekalujen jaloissa toisinaan on. Se kai auttoi, sillä naapuri kiitteli ratkaisua ja kehui minua fiksuksi ihmiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
En tiennyt srirachan olevan muoti-ilmiö

Eli olet siis juntti. Se erottaa sut hipsteristä, se ostaa, koska tietää sen olevan muotiilmiö. Juntti ostaa koska sitä on saatavilla. Ja sitä on siis saatavilla koska se hipsteri sitä muotiilmiön takia kauppaan vaatii. Eli kun sää ostat sitä se on junttia, koska et tajua sen olevan muotia, hipsteri ostaa, niin se on hip ja cool, koska se tiedostaa sen olevan muotia.

Yksinkertasta eh?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eli olet siis juntti. Se erottaa sut hipsteristä, se ostaa, koska tietää sen olevan muotiilmiö. Juntti ostaa koska sitä on saatavilla. Ja sitä on siis saatavilla koska se hipsteri sitä muotiilmiön takia kauppaan vaatii. Eli kun sää ostat sitä se on junttia, koska et tajua sen olevan muotia, hipsteri ostaa, niin se on hip ja cool, koska se tiedostaa sen olevan muotia.

Yksinkertasta eh?
Itse asiassa tuossa juuri lenkillä äsken mietiskelin junttiuden käsitettä ja esimerkiksi nyt vaikka polkujuoksua. Se on muotia ja näin ollen uskoakseni junttia. Toisaalta hölkkääminen tai juoksentelu on tunnetusti junttia aina, joten edes ennen polkujuoksu"ilmiötä" on polkujuoksu ollut junttia. Hirveän vaikeaa tämä joten olenkin päättänyt olla välittämättä tekemisteni (tai syömisteni) mahdollisesta junttimaisuudesta.

Onko curry muuten ollut buumi ja joko sellainen on mahdollisesti mennyt? Ajattelin kokkailla pitkään haudutettua hirveä okran, sipulin ja nepalilaisen currytahnan kanssa, sellainen perinteinen lammaspata paitsi tosiaan riistalla kun kotipaikan pakastin on edelleen lihoista puolillaan ja muutaman kuukauden päästä olisi jo jahdistukset täydessä käynnissä. (Niin ja toki ne nepalilaiset curryt voisi sekoitella itsekin mutta kun nuo aasiakaupan tahnat ovat vaan niin kovin maukkaita.)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse asiassa tuossa juuri lenkillä äsken mietiskelin junttiuden käsitettä ja esimerkiksi nyt vaikka polkujuoksua. Se on muotia ja näin ollen uskoakseni junttia. Toisaalta hölkkääminen tai juoksentelu on tunnetusti junttia aina, joten edes ennen polkujuoksu"ilmiötä" on polkujuoksu ollut junttia. Hirveän vaikeaa tämä joten olenkin päättänyt olla välittämättä tekemisteni (tai syömisteni) mahdollisesta junttimaisuudesta.

Onko curry muuten ollut buumi ja joko sellainen on mahdollisesti mennyt? Ajattelin kokkailla pitkään haudutettua hirveä okran, sipulin ja nepalilaisen currytahnan kanssa, sellainen perinteinen lammaspata paitsi tosiaan riistalla kun kotipaikan pakastin on edelleen lihoista puolillaan ja muutaman kuukauden päästä olisi jo jahdistukset täydessä käynnissä. (Niin ja toki ne nepalilaiset curryt voisi sekoitella itsekin mutta kun nuo aasiakaupan tahnat ovat vaan niin kovin maukkaita.)
Polkujuoksua? Siis eiks se roskistenkeräys lenkkeily olekkaan enää in? Pussit ja roskat takas metsään siis.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tietenkään sanonut vastaan vaan häippäsin hiljaa paikalta. Otin varmuuden vuoksi kielletyt pyykit mukaani ettei niitä siveellisyyden takia poisteta narulta ja viedä roskiin.

Minä luulin, että sinä asut maalaisidyllissä jossa saa puuhailla omassa rauhassa kaikenlaista ja vaikka viettää laatuaikaa avomiehen kanssa teltassa pihalla sekä kasvatella ties mitä kasveja. Sen sijaan asutkin naapurihelvetissä jossa joku kyttää sinun pikkuhousujasi narulta.

Olen joko käsittänyt väärin tai sitten olet muuttanut kauemmas alusvaatehihhulista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä luulin, että sinä asut maalaisidyllissä jossa saa puuhailla omassa rauhassa kaikenlaista ja vaikka viettää laatuaikaa avomiehen kanssa teltassa pihalla sekä kasvatella ties mitä kasveja.

Asuin rivarissa 90-luvun lopulla eli tarina oli vanha mutta tulee aina mieleen kun puhutaan naapurikyttääjistä, oli sen verran outo tapaus (mielestäni). Nykyään joo voi kuivata narulla mitä vaatteita lystää, ei naapuria haittaa, ei edes näe meidän pihaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Asuin rivarissa 90-luvun lopulla eli tarina oli vanha mutta tulee aina mieleen kun puhutaan naapurikyttääjistä, oli sen verran outo tapaus (mielestäni). Nykyään joo voi kuivata narulla mitä vaatteita lystää, ei naapuria haittaa, ei edes näe meidän pihaan.
Tunnen itseni huijatuksi. Tässä alkoi kaikenmaailman sekaiset suhteet velloa allekirjoittaneellakin mielessä kun tuosta episodista luki.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Junttia on dippailla itselle tämmönen krabbe ja vielä voivotella. Menen nurkkaan häpeämään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Polkujuoksua? Siis eiks se roskistenkeräys lenkkeily olekkaan enää in? Pussit ja roskat takas metsään siis.
Juu tämä dyykking on toki uusinta kuuminta hottia mutta kai se polkujuoksukin on vielä muodissa.

@Zodiac ille että suotta kärvistelet, nauti mahdollisuudesta krapuloida maanantaina.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Loppuu ne Wiljami nämäki lomat joskus mutta ei tänään vielä ei. Nyt junttailen kyllä yhen lonkeron tuolta kylmästä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu tämä dyykking on toki uusinta kuuminta hottia mutta kai se polkujuoksukin on vielä muodissa.
Jos sitä pitää arvuutella, niin se juna kuule meni jo. Se on kovvoo hommoo olla hipsteri kun saa jatkuvasti olla uuden äärellä ja vanhoja juttuja putoo kelkasta kauheeta tahtia. Toi mikä dyykkinki olikaan niin sehän meni varmana kanssa muodista sillä sekunnilla kun eka lehtijuttu siitä kirjoitettiin, eihän se nyt ole enää hipsteriä kun joka vitun läski viiskymppinen tantta alkaa sitä tekeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös