Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 896
  • 13 571

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Itse olen aika puhdas juntti, listan mukaan harrastan seuraavia juntteiluja;

- Kirkkoon kuuluminen, en ole jaksanut erota
- Pelipaidat, näitä on paljon
- Jääkiekko, pahoittelut kaikille
- Kaikki isänmaallisuuteen liittyvä, aika vähän pyrin tätä tekemään, mutta olen kyllä esim käynyt armeijan.
- Tarralenkkarit, on ollut useampi pari
- Tosi-tv, tulee joskus seurailtua
- S-etukortti, vilpitön anteeksipyyntö
- MTV3:n katselu, olen sortunut tähänkin
- Kummeli, jopa nauran näille
- Toimintaleffat, joskus tulee väijyttyä, yritän vähentää
- Hupparit, omistan kaksi
- Marinoidut lihat, paremman puutteessa olen joutunut ostamaan useamminkin.
- Väkinäinen kahvitteluhetki, olen joutunut useaan osalliseksi. Kauheita tilanteita.
- Nevö forget 95, haikaillut olen- useammin kuin kerran.
- Vaaleanpunaiset vaatteet, joitakin kappaleita kyllä löytyy.
- Suomalaisuus, en voi puolustautua mitenkään.
- Ananas pizzassa, ei suosikki, mutta menettelee
- Valkoiset tennarit, ollut useita pareja
- Golf, iso synti, josta en pääse eroon.
- Facebook, olen jäsen. Käyn suht harvoin, joten lieventääkö se?
- Yli 5e tuopit, näihin törmään usein. Tuntuu, etten voi välttää näitä.
- Keskustelupalstoille kirjoitus, vain yhdelle, lieventääkö?
- Risteilybuffetit, olen käynyt ja jopa tykännyt. Koitan vähentää.


Aikamoinen lista. Huonosti menee, mutta pyrin todellakin parantamaan tapani.
 
Kaikenlaisen fanikrääsän hankkiminen ja erityisesti sen päällä pitäminen julkisella paikalla.

Vielä pahempaa tosin on heiluminen lätkämatsissa ilman paitaa (linkissä HIFK-Lukko -välierämatsin kuvasatoa). Sääliksi käy HIFK-faneja, joita paljaan pinnan esittely matseissa tunnetusti kuvottaa; matsiin on päässyt livahtamaan joku maalainen ja vetänyt yläruumiin paljaaksi. Kirsikkana kermakakun päällä tietenkin naapurin "Villen" 5v piirtämät tatskat, joita juntti ilmeisen ylpeänä esittelee.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kuka perustaisi Juppimaisinta mitä tiedät-ketjun. Olisi mielenkiintoista lukea mitä se sisältäisi... Itse en taida jaksaa, joten annan idean muille.
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Kevyt ja vaaraton julkinen mukatärkeä yhteiskunnallinen keskustelu jossa ei puida eikä käydä oikeasti yhteiskunnan ongelmien kimppuun. Sopii vallanpitäjille, suit juu söör.
Toinen junttimaisuus on juopotella koko kouluikänsä ja jäädä sitten sairaseläkkeelle 18-vuotiaana. Ja vielä kirjoitella kovasti eläkeiän nostosta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kaikenlaisen fanikrääsän hankkiminen ja erityisesti sen päällä pitäminen julkisella paikalla.

Mitäs junttimaista tässä on? Eikö oman joukkueen värejä saa kantaa ylpeydellä?

Utelee nimimerkki "Fanikaulaliina ollut päivittäisessä käytössä puolen vuoden ajan."
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jytky.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Muutan maasta jos x (puolue) on hallituksessa"

Nimenomaan! En ole äänestänyt puoluetta x, tuskin teen sitä koskaan, mutta esimerkiksi Facebookissa esiintyvä itku on jo miltei junttimaisempaa kuin puolue x:n kannattajat keskimäärin.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mulla yksi kaveri valitti facebookissa persujen vaalivoittoa ja kysyin, että minkä puoleen sitten olisi pitänyt voittaa, niin vastaukseksi tuli, että "itse asiassa mä en äänestänyt ollenkaan". Tuo jos mikä on junttia valittaa persujen vaalivoittoa, jos ei edes äänestä itse ketään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla yksi kaveri valitti facebookissa persujen vaalivoittoa ja kysyin, että minkä puoleen sitten olisi pitänyt voittaa, niin vastaukseksi tuli, että "itse asiassa mä en äänestänyt ollenkaan". Tuo jos mikä on junttia valittaa persujen vaalivoittoa, jos ei edes äänestä itse ketään.

Tilannehan ei olisi muuttunut yhtään mihinkään mikäli hän olisi äänestänyt.
1 ääni vs pari miljoonaa muuta ääntä ei paina tuossa paskaakaan, varsinkin kun vaalitapa kaiken lisäksi suosii suuria ja keskisuuria puolueita, niin koko äänestämisessä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä.

t. ensimmäistä ja viimeistä kertaa vaaleissa äänestänyt
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Niin, eihän se olisikaan muuttunut, mutta jos ei kerran edes äänestä ketään, niin silloinhan antaa vastuun kaikille muille äänestäjille. Silloin ei myöskään ole minkäänlaista oikeutta inistä vaalituloksista.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eihän se olisikaan muuttunut, mutta jos ei kerran edes äänestä ketään, niin silloinhan antaa vastuun kaikille muille äänestäjille. Silloin ei myöskään ole minkäänlaista oikeutta inistä vaalituloksista.

Eli siis pitäisi äänestää sen takia että saisi moraalisen oikeuden inistä internetin keskustelupalstoilla?

Kuten totesin, kävin kokeilemassa äänestämistä näissä vaaleissa ja seurasin YLEn vaaliohjelmaa. Vitutustaso olisi ollut huomattavasti alempi jos olisin käyttänyt kyseiseen toimintaan kuluttaman ajan johonkin oikeasti hyödylliseen.

Äänestämällä ei voi vaikuttaa. Valitettavasti.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Äänestämällä ei voi vaikuttaa. Valitettavasti.

No johan sitä eilen vaikutettiin. Jytky perkele.

Kike Elomaa, ei saatana.....

Mutta kuinka moni oikeasti uskoo että mikään hirveästi muuttuu? Kosketuspitkäkin on jo poistettu.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Eli siis pitäisi äänestää sen takia että saisi moraalisen oikeuden inistä internetin keskustelupalstoilla?

Kuten totesin, kävin kokeilemassa äänestämistä näissä vaaleissa ja seurasin YLEn vaaliohjelmaa. Vitutustaso olisi ollut huomattavasti alempi jos olisin käyttänyt kyseiseen toimintaan kuluttaman ajan johonkin oikeasti hyödylliseen.

Äänestämällä ei voi vaikuttaa. Valitettavasti.
Ei siksi, vaan äänestämällä on mahdollisuus oikeasti vaikuttaa asioihin. Ehkä se yksi ääni ei merkitse mitään siellä miljoonien joukossa, mutta ne äänisaaliithan muodostuvat nuista yksittäisistä äänistä.

Äänestämällä voi todellakin vaikuttaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Äänestämällä ei voi vaikuttaa. Valitettavasti.

Tämä nyt on taas tätä paskaa. Se, että yksittäisen äänen prosentuaalinen osuus on mitätön on yksilön näkökulmasta toki aivan epistä, mutta kyllä ne suuretkin äänisaaliit koostuvat ihan niistä yksittäisistä äänistä. Toki on muitakin vaikutusmahdollisuuksia, joissa tulokset ovat nähtävissä välittömämmin - järjestötoiminta, kansalaisaktiivisuus, poliittinen kuluttaminen, jne.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei siksi, vaan äänestämällä on mahdollisuus oikeasti vaikuttaa asioihin. Ehkä se yksi ääni ei merkitse mitään siellä miljoonien joukossa, mutta ne äänisaaliithan muodostuvat nuista yksittäisistä äänistä.

Äänestämällä voi todellakin vaikuttaa.

Äänisaaliit koostuvat miljoonista äänistä. Tämän vuoksi se on yksilötasolla aivan sama että mitä puoluetta äänestää, vai äänestääkö ollenkaan. Jos haluan upottaa Rauman mereen, niin se ei onnistu siten että vien vettä ämpärillä kylpyhuoneesta ja kaadan sen mereen.

Ennen vaaleja minua kehotettiin äänestämään. Äänioikeus on ollut jo pressanvaaleista lähtien, mutta aiemmin en ole sen käyttämistä järkevänä pitänyt. Enkä pidä nytkään. Nyt puhutaan siis omasta äänestämisestä. Minulla oli muutama ehdokas joiden arvomaailman pystyin aika pitkälle jakamaan. Kuitenkin "oman tukeni" (äänen) antaminen eräälle kyseisistä ehdokkaista oli tietyllä tavalla itselleni valehtelemista.
Jos olisin halunnut vaikuttaa tai antaa oikeasti tukeni jollekin ehdokkaalle, niin olisin tehnyt sen muilla keinoin. Vaihtoehtoja tähän ovat oma ehdokkuus, valmiin ehdokkaan tukeminen tai yleisiin mielipiteisiin vetoaminen.

Mikä ratkaisee vaalit? Äänet.
Kenen äänet? Muiden äänet. Minun/sinun/kenentahansayksilön ääni on AINA mitätön. Niin absurdilta kuin se kuulostaakin, niin järkevintä vaaleissa olisi jättää itse äänestämättä ja painostaa muita äänestämään.



Lätkämatsin kannustusvertaus on tietyllä tavalla osuva. Siinä on kuitenkin pari eroa. Lätkämatsiin mahtuu 8200 katsojaa. Tässä yksittäiset huudot voivat kuuluakin.
Mutta suurempi juttu on kuitenkin se, että nautin kannustamisesta. Siitä tulee hyvä fiilis ja isoon "perheeseen" on mukava kuulua. Äänestämisessä ei tätä samaa efektia minun kohdallani tapahdu.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mikä ratkaisee vaalit? Äänet.
Kenen äänet? Muiden äänet. Minun/sinun/kenentahansayksilön ääni on AINA mitätön. Niin absurdilta kuin se kuulostaakin, niin järkevintä vaaleissa olisi jättää itse äänestämättä ja painostaa muita äänestämään.
Järkevintä on luonnollisesti äänestää ja vaikuttaa muiden äänestyskäyttäytymiseen, jos rahkeet tuntuvat riittävän.

Äänestämättä jättäminen ei ole koskaan järkevää.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kiviniemen ilmestyminen jäähalliin IFK:n paita päällä päivää ennen vaaleja. Vähän läpinäkyvää ja epätoivoista, sanoisin. Eri asia jos olisi käynyt edes kerran "faniutensa" aikana aiemmin. Tuollainen aliarvioi normifanin arvoa.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Kiviniemen ilmestyminen jäähalliin IFK:n paita päällä päivää ennen vaaleja. Vähän läpinäkyvää ja epätoivoista, sanoisin. Eri asia jos olisi käynyt edes kerran "faniutensa" aikana aiemmin. Tuollainen aliarvioi normifanin arvoa.

Nyt on kato väärä aika pukeutua Mailajussien pelipaitaan... Juntti mikä juntti, puolue kertoo kaiken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös