On äärimmäisen junttia tehdä useita lottorivejä ja kuvitella todennäköisyyden seitsemän oikein tulokseen kasvavan merkittävästi. Hukkaan menevät ne rahat. Luulisi nyt Schollinkin ymmärtävän, että lotossa on aivan turha tehdä mitään pelistrategioita tai täyttää useampia kuin yhden rivin. Tuulari touhua.
Tuularitouhua on se, että arpoo, mitä loton kanssa tekee. Aiemmin en itse lotonnut ollenkaan, mutta nyt kun olen antanut itselleni kerrottavan, että Veikkaus nostaa potteja niin olen lähtenyt peliin mukaan sillä periaatteella, että voitan sen korkeintaan kerran, joten jos muistan tai muuten osuu sopivasti kohdalle niin pelaan sen 10 riviä, mikäli potti on >5me. Siihen operaatioon menee aikaa ehkä parikymmentä sekuntia. Se kalkkeerauspaperi on nimittäin nykyään noissa onlinekupongeissa pois, eikä rivejä tarvitse tehdä, vaan kone arpoo ne nanosekunnissa.
Tosin ihmettelen sitä, että ma jonkun iltapäivälehden sivuilla luki: lottovoittaja edelleen kateissa. Siis mikä tilivelvollisuus asiakkaalla on muka tarkistaa se kuponki heti tai muutenkaan ottaa yhteyttä, koska onhan siinä aikaa kai vuosi lunastaa voitto. Itselläni saattaa lojua se kuponki autossa useampia kuukausia tarkastamatta, jos ei tule tilannetta, että lottoaisin uudemman kerran.
Todennäköisyydet kuvittelen matemaattisesti lahjakkaana henkilönä tietäväni ja sen takia pidänkin panoksen aina vakiona. En siis pelaa tuhatta tai edes sataa riviä, mikäli potti olisi oleellisesti isompi, vaan aina kun lottoan (max muutaman kerran vuodessa), on panos sama.