Ilmari Ahde
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Haukiputaan huorakuoro
Tuossa on painu nyt vittuun siitä -tilanne.+1.
Aavistuksen kiusaantunut tilanne oli taas hetki sitten jonkun normikannattajien kanssa. :D
Tuossa on painu nyt vittuun siitä -tilanne.+1.
Aavistuksen kiusaantunut tilanne oli taas hetki sitten jonkun normikannattajien kanssa. :D
Hyvä puoli tässä äijän paidassa on tuo Betsafen logo. Tietää mitä puljua boikotoi.+1.
Eilen kuului Stadissa kadulla takanani puhetta, jossa viljeltiin sanoja "mie" ja termejä kuten "mie kokkeilin". Kaksi tyyppiä selitti jotain jostain nettiselaimista. Joku juttu toimii muka vain Explorerilla jne. Kun saavuimme seuraavaan kadunkulmaan, kuulin puheen vaimenevan eli tyypit kääntyivät. Vilkaisin sinne suuntaan ja ne olivat full kalkkilaivan kapteeneita ja tällä mie kokkeilin -jätkällä oli musta t-paita ja shortsit. Eli mitä minä sanoin siitä, että jollain on mustat vaatteet kesällä. Mikkelin tori here I come! Se on satavarmaa, että joka kerta kysymyksessä on joku juntti jostain Savosta, joka pukeutuu tuolla tavalla.
No lohduttaudu sillä, että olisihan se voinut olla pukeutunut vaikka revittyihin farkkuihin tms. retalejengipukimiin...jätkällä oli musta t-paita ja shortsit.
Gram Parsons. Ketju lukkoon. Erityisjuntti.
Höpöhöpö. Ei voi olla paha ihminen, jos tulee mainituksi samassa kertosäkeessä Johnny Cashin kaltaisen legendan kanssa. Suotta ei Emmylou Harrisin silmäkulma kostu, kun svedutytöt laulavat. Ei voi kuin kadehtia länsinaapurin musiikillista antia. Sieltä tulee näin upeita artisteja, kun Suomi lähettää maailmalle Nightwishin kaltaista, sanakirja kädessä tekstitettyä paskaa heviä:
Emmylou Harris moved to tears by First Aid Kit at Polar Music Prize - YouTube
Höpön pöpö ittelles vaan. En sanonut tuossa junttiutta moitteena.
Junttia: Nightwish. Ja tämä oli moite.
Nimimerkillä @scholl saattaisi olla jokin mielipide siitäkin, millaiset ihmiset pitävät Nightwish-paitoja. Jos häneltä tästä asiasta löytyy näkemys, se lienee helppo allekirjoittaa jopa näin huonosti pukeutuvana böndeläisenäkin.
Oonhan kertonut, kun viime kesänä Guns N' Rosesin konsertissa näin Ilves-lippiksen ja jos olisin ollut kännissä, olisin käynyt utelemassa että ekkös sää se Kirjoittelija oo...
Mikä bönde sä oot, etkö sä oo tamperelainen.
Tää Gumball500e - tapahtuma on omasta mielestä ihan hauskaa amistelua/tapa saada näitä "halpoja paskoja" vihoviimeiselle reissulleen.Se autojuttu oli kopio Gumball 3000-tapahtumasta, jossa sikarikkaat ajavat ökyvehkeillään jostain johonkin ja pitävät hauskaa. Tämä tapahtuma taas Gumball 500e-tapahtuma, jossa ajetaan Hyvinkäältä Rukalle ja takaisin maksimissaan 500e autolla ja pidetään hauskaa:) Itse asiassa ihan asiallinen homma varmaan, sillä harvoilla meistä Maserati tai Ferrari tallista löytyy, puhumattakaan että kutsu Gumball3000:n tulisi joltain kaapusheikiltä. Maassa maan tavalla.
Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.Kai nyt murteita ymmärtävän tsadilaisen pitäisi tietää, että savossa ei käytetä mietä ja sieltä, ne kuuluu karjalaan.
Etenkin kun angstista olen päätellyt että kyseinen kirjoittaja on identiteettikriisiä poteva alkujaan Kiuruvedeltä Jakomäkeen muuttanut sudeettisavolainen kuka korostaa omaa stadilaisuuttaan olemalla se suurin savolaistenvihaaja. Aidoilla stadilaisilla on parempaakin tekemistä kuin bongailla pöndejä. Kadulla kuultu lainaus oli joka tapauksessa etelä-karjalaa.Kai nyt murteita ymmärtävän tsadilaisen pitäisi tietää, että savossa ei käytetä mietä ja sieltä, ne kuuluu karjalaan.
Tässä rupesin pohtimaan että mistä voi edes erottaa eri itämurteiden (oli sitten savolais- tai karjalais-) akkusatiivimuodon "minä" sanasta. Perusmuodoissa toki vaihtelua ja Mikkelissä (sekä hyvin kapealla alueella ympärillä) käytössä miä/siä (joka toki noin taipuu) ja erottuu ympäröivästä maailmasta kun seuraava samoin kirjoitettava murre"minä" löytyy Kotkasta ja pohjoista kohden mennessä taitaa tulla vasta Rovaniemellä vastaan. Toki Kotkassa ja Rovaniemellä lausutaan täysin eri lailla "miä" kuin Mikkelissä.Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.
Kai nyt murteita ymmärtävän tsadilaisen pitäisi tietää, että savossa ei käytetä mietä ja sieltä, ne kuuluu karjalaan.
Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.
Sama juttu Kajaanissa. Kainuu sun muu sanovat et "käet taskuun". Sitten kun muut kyseenalaistaa et "ei laiteta lintuja taskuun" niin tulee viittävaille painimatsi.Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.
Oletkos muuten tietoinen että ihan oikeudessa asti on asiaa testattu ja kolmiontakaa tuleva oli syyllinen, vaikka se suoraan ajanut vilkutti ja ei sitten kääntynytkään. Minä en ainakaan uskalla enää nykysin luottaa vilkkujen käyttöön yhtään, kun sen saa laittaa päälle, ajaa kylkeen ja voittaa oikeudessa.Tää Gumball500e - tapahtuma on omasta mielestä ihan hauskaa amistelua/tapa saada näitä "halpoja paskoja" vihoviimeiselle reissulleen.
Mutta, siinävaiheessa kun jotkut känniääliöt pitää hauskana pilana sitä et näytetään vilkulla sitä et "kääntyy seuraavasta risteyksestä" ja meinaa tulla kolari kun vedetäänkin suoraan, niin sitä toivoisi oman auton takakontista löytyvän se 10kg hienosäätöleka tai katkaistu haulikko.
Repa ja Tepa voi vielä vitsiniekkana sanoa että "penkistä nousee 120 kiloa, anna ku näytän" ja nousee sitten penkistä seisomaan. Kyllä sitten on lähiökuppilassa hauskaa hetken aikaa ja selkääntaputtelijoita piisaa että "kyllä oot Pera aikamoinen jätkä PRRRRKKKLE!". Taustalla saattaa soida Ukkometso.Penkkipunnerrus. Just luin jostain naisten penkkipunnerruksen ME-tuloksen. Aivan turha liike, mutta silti Korsossa tai Kontulassa Repat ja Tepat kyselevät: "paljo nousee penkistä?" Sit joku fläsä kertoo nostavansa sata kiloa, muttei kerro, että painaa itse 130kg.
Tää oli ihan hauska, näinhän se menee. Ei silti muuta sitä seikkaa, että mua sattui miu ärsyttämään.Joo ja monilla suomalaisilla on tosi vittumainen väännös persoonapronomista "minä". Ne sanoo jumalauta "minu". Esim. "odotatko minua" ja "minulla on" tai jotain muuta vammasta.
Sitten on myös niitä, jotka vääntävät puhekielisen pronominin "mä" muotoon "mu". Esim. "mulla on" tai "ootatko mua". Ärsyttää huolella.