Setä mahtaa tiputtaa painoaan ja ottaa hien pintaan reilummalla vaatetuksella.
Naureskeli kyllä, ja itse asiassa ei tainnut itse kiinnittää koko asiaan mitään huomiota, mutta joku random-tyyppi kävi kysymässä Jarnalta että "Eikö ollutkin törkee temppu?". Amanda kuitenkin soitti sitten Jarnalle vielä seuraavana päivänä ja pyysi anteeksi, Jarna oli vaan että eipä mitään hätää ja kaikki on ok. Vähemmän yllättäen tuo "kohu" syntyi siis ihan täysin muiden toimesta ja mielen tuosta pahoitti ihan täysin ulkopuoliset ihmiset, ei suinkaan Marko Jantunen itse.Eikös Jantunen ihan itsekin hommalle naureskellut? Tai ei ainakaan mieltään pahoittanut. Amanda taisi sanoa ettei ollut mitään tahallista taustalla.
Ja vaikka nokkavuudesta ja kusipäisyydestä en tiedäkään, niin on se Amandakin aika muovinen, kun on käynyt hakemassa itselleen muovitissit Tallinnasta.
Huumori voi olla Jarnalle yksi keino työstää vaikeaa asiaa, mutta ei se tarkoita sitä, että muut saisivat asiasta vitsailla.
No huh huh. Ensin kaveri sössii perusteellisesti oman elämänsä, raitistuu, kirjoittaa kirjan rankasta elämästään, tunkee lähes jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan kertomaan mitä kaikkea onkaan tullut sössittyä, ja sitten häneen pitäisi suhtautua pelkästään positiivisesti?
Vai oliskos kuitenkin mahdollista, että Jarnaa on ihan itse pyydetty noihin ohjelmiin eikä olisi itse tuppautunut? :o Kuuma on kuumaa myös televisiossa ja Jarnan akuutti tilanne tuo katsojia, joka tekee hänestä halutun vierailijan ohjelmiin.No huh huh. Ensin kaveri sössii perusteellisesti oman elämänsä, raitistuu, kirjoittaa kirjan rankasta elämästään, tunkee lähes jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan kertomaan mitä kaikkea onkaan tullut sössittyä, ja sitten häneen pitäisi suhtautua pelkästään positiivisesti?
No huh huh. Ensin kaveri sössii perusteellisesti oman elämänsä, raitistuu, kirjoittaa kirjan rankasta elämästään, tunkee lähes jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan kertomaan mitä kaikkea onkaan tullut sössittyä, ja sitten häneen pitäisi suhtautua pelkästään positiivisesti?
Nyt täällä verrataan Jarnaa jo murhaajiin. Ollaan kieltämättä oikeassa paikassa. Ei ole riippuvuus vissiin kovin tuttu asia. Se ei ole asia jonka vaan valitsee, siihen sairastuu. Tuskin sillä oli kovin hauskaa tuona aikana, että voisi vaan vetää hirveää tuloa.
Mitäköhän minä tuossa edellisessä viestissä sanoin? "Onhan hänenkin addiktiot sairauksia, eikä rationaalisten valintojen seurauksia." Addiktiot ovat itselleni erittäin tuttuja.
Olisi kiva, jos ihmiset lukisivat ajatuksella toistensa tekstejä. Tai sitten kyseessä on tyypillinen ongelma luetun ymmärtämisessä. Väännettynä rautalangasta, en verrannut Jarnaa murhaajiin. Mutta tuo omien väärien valintojen kautta julistaminen on ihan sama ilmiö ex-murhaajilla kuin alkoholisteillakin,
Kätevästi se murhaaja esimerkki vaan tuli siihen. Oletin sen liittyvän asiayhteyteen ja siltä se kuulosti. Mutta tässä viestissä taas annat ymmärtää että rinnastat riippuvuuden murhaajiin.
Ei kai Jarnaan tarvitsekaan pelkästään positiivisesti suhtautua. Itselläni ei asiaan ole juuri mielipidettä. Toisaalta, mitäpä hänen aiemmat toilailunsa meihin vaikuttavat? Onhan hänenkin addiktiot sairauksia, eikä rationaalisten valintojen seurauksia.
Sekin on toisaalta minusta vähän ärsyttävää, että vaikka olet ollut aiemmin miten mulkku (vaikkapa entiset jengiläiset, jotka ovat tappaneet useita ihmisiä), mutta vankilassa koet herätyksen, saat sitten itsellesi täysin uuden elämän ja jopa ammatin siitä, että käyt varoittelemassa lapsia ympäri Suomen. Vaikka ymmärrän tällaisen valistuksen olevan tehokasta, on minua tuo asia aina vähän tökkinyt. Kärjistetysti: Jos haluat töitä, tapa muutama ihminen, "valaistu" ja kierrä kertomassa lapsille, että tehkää parempia valintoja. En kylläkään tiedä, onko tuo täysipäiväistä työtä, mutta kuitenkin.
Vastaava toimii Jarnalla. Teet paskoja valintoja ja olet kusessa. Raitistut. Teet hirveän tilin kertomalla omista toilailuistasi. Ärsyttävää kiistatta.
Minä tiedän, ettei tuollainen ole vakituista työtä. Rikosrekisteri nimittäin estää lasten parissa tehtävän työn.
Siitä, miten paljon varoittavat esimerkit estävät vahinkoja tapahtumasta olen skeptinen. Vahingot jotka johtavat rikolliseen elämäntapaan ovat yleensä muiden vahvasti vaikuttamia ja tapahtuneet aikana, jolloin ao. henkilö on erittäin vähän vastuussa asioistaan.
Jarnan asioilla en spekuloi (vaikka ounastelenkin hänellä olevan tietyn synnynnäisen ominaisuuden) mutta noin yleisesti ottaen ihmisellä on iso todennäköisyys päätyä siksi, miksi häntä yhteisöjen toimesta leimataan.
Jarnan "hirveä tili" on aika pieni raha projektin a-osassa (heh) aiheutuneisiin kuluihin nähden eikä muuten ole penniäkään keneltäköön pois. Luultavasti päinvastoin.
Kärjistetysti: Jos haluat töitä, tapa muutama ihminen, "valaistu" ja kierrä kertomassa lapsille, että tehkää parempia valintoja. En kylläkään tiedä, onko tuo täysipäiväistä työtä, mutta kuitenkin.
Vastaava toimii Jarnalla. Teet paskoja valintoja ja olet kusessa. Raitistut. Teet hirveän tilin kertomalla omista toilailuistasi. Ärsyttävää kiistatta.
Voi hyvänen aika. Jarna tienasi rahaa omalla työllään, mutta hukkasi kaiken,...
En tiedä sinusta, mutta minä alan kyllä kyllästymään näihin helvetin helpolla suuriin ansioihin yltäneisiin urheilijoihin, jotka sitten kaiken mentyä perseelleen (omaa tyhmyyttään) alkavat itkemään lehtien palstoilla kohtaloaan.
Voi hyvänen aika. Jarna tienasi rahaa omalla työllään, mutta hukkasi kaiken, kun päihdeongelma paheni. Kovin kaukana ei oltu siitäkään, että mies olisi heitetty monttuun.
En ymmärrä, mikä tuossa sivullisia niin "ärsyttää". Kaveri on ollut sairas ja tehnyt vääriä valintoja. Jos jollain on tässä urputtamista, niin Jarnan perheellä ja muulla lähipiirillä, joita asia on luonnollisesti eniten koskettanut. Sivusta huutelijoiden "ärsyyntymistä" en ymmärrä.
En tiedä, tekeekö Jarna kirjallaan edes minkälaista tiliä. Tuskin ainakaan sellaisia rahoja kuin pelaajana. Ja jokainen voi miettiä, miten hauskaa tuollaisen tarinan kertominen on.
Otsikon aiheeseen liittyen voisi todeta, että sekin on aika junttia, jos ei ymmärrä, että päihdeongelma on sairaus.
Enkä tiedä onko tuollaisen tarinan kertominen hauskaa, mutta ei kai sitä pakkokaan ole kertoa. Ainakin rahat kelpasi.
Näinköhän tuo lakipykälä estää säännönmukaista luennoimista nuorille jonkin järjestön nimissä? Eikö tuo liity enemmän siihen, ettei voi toimia opettajana, lastenhoitajana jne. En tiedä. Olen itsekin nuorempana ollut monilla luennoilla, joissa entinen huumeidenkäyttäjä linnakundi on ollut pelottelemassa lapsia huumeiden vaaroista ja seurauksista.
En ole kateellinen Jantuselle todellakaan, mutta välillä ihmetyttää, että pahojakin tekoja tehneet (en puhu nyt niinkään Jantusesta) kelpaavat valaistuttuaan median lemmikeiksi. Ja monet heistä tekevät kovaakin tiliä esiintymisillään/kirjoillaan. Ymmärrän, että se kiinnostaa ihmisiä, mutta jotenkin moraalittomalta se tuntuu. Moraalilla tosin tässä maailmassa tuntuu muutenkin olevan aika maltillisesti sijaa.
Moraalitonta tai ei, niin eiköhän leijonan osa tuloista mene useimmilla voudin kautta valtiolle tai vahingonkorvauksiin. Sitä piikkiä tuppaa yleensä noissa hommissa kertymään.
Minä en ainakaan palkkaisi näitä jätkiä tekemään kylpyhuoneremonttia, joten hyvä että jotain osallisuutta heille järjestyy.