Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 962
  • 13 571
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kaikista hienoimpia juntteja ovat Jatkoajan besseswisserit. Sivistynyt maailma on Suomen ulkopuolella, suomalaiset miehet ovat pääsääntöisesti juntteja ja se näkyy kyllä. Ei sinänsä, että se väärin ole mutta kun täällä ollaan niin gloperotteria ja osataan kertoa mikä on junttia ja mikä ei. Niinku maailmalla sanotaan poijjaat, it takes one to know one.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärin hengitetty!

Junttimaisesta en tiedä, mutta vituttaa turhat pinttyneet tavat. Esimerkiksi se, että miehen pitäisi wc-käynnin jälkeen laskea se kansi alas. Sinä, nainen, tarvitset sitä alhaalla, me tarvitsemme sitä ylhäällä. Ja jos minä miehenä olen valmis nostamaan sen aina käydessäni kusella, sinun on turha nostaa paskamyrskyä siitä että joudut itse välillä laskemaan sen. No toki me miehetkin sitä sattuneesta syystä välillä tarvitsemme alhaalla, mutta kyse ei ole käytännöllisyydestä vaan turhasta tapariippuvuudesta.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Farkut jalassa kuntosalilla... Aivan uskomattoman junttia, mutta tuota näkee oikeasti vielä ihan aikuisilla ihmisilläkin. Myös se on junttia, kun tullaan salilta tai muuten urheilemasta, eikä käydä ollenkaan suihkussa vaan vedetään farmarit jalkaan ja lähdetään menemään.

Toinen asia, mikä on oikeastaan juntimpaa, on räkiminen ja "rohiminen". Sitä joutuu kuuntelemaan paikassa kuin paikassa melkeinpä kokoajan. Todella puistattavan kuuloista ja inhottavaa. Esim. bussipysäkeillä tätä joutuu kuulemaan ja näkemään ihan liikaa. Naispuoleisilta ihmisiltä varsinkin todella oksettavaa, mutta myös miehillä aika ällöttävä tapa.
 

J.Petke

Jäsen
Myös se on junttia, kun tullaan salilta tai muuten urheilemasta, eikä käydä ollenkaan suihkussa vaan vedetään farmarit jalkaan ja lähdetään menemään.

Itseäni ainakin kuvottaa nuo yleiset suihkut missä ei koskaan tiedä mitä sientä siellä lattialla kypsyy ja kuka on juuri kussut suihkuun. Mieluummin pistän kamat päälle ja lähden himaan suihkuun.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Itseäni ainakin kuvottaa nuo yleiset suihkut missä ei koskaan tiedä mitä sientä siellä lattialla kypsyy ja kuka on juuri kussut suihkuun. Mieluummin pistän kamat päälle ja lähden himaan suihkuun.
No tuokin on kyllä totta. En itsekään nyt ihan paikassa kuin paikassa käy suihkussa. Tuolla tarkoitin lähinnä sitä, että monesti näkee jarmoja, jotka tulevat esim. sieltä salilta, vetävät jonkun kauluspaidan ja farkut jalkaan ja lähtevät menemään. Ei tietenkään kuulu mulle, mutta silti.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Myös se on junttia, kun tullaan salilta tai muuten urheilemasta, eikä käydä ollenkaan suihkussa vaan vedetään farmarit jalkaan ja lähdetään menemään...

...kotiin, jossa sitten suihkuun. Toki jos sieltä salilta suoraan lähdetään esimerkiksi töihin niin toiminta on hivenen, no, jos ei nyt junttia, niin ainakin hivenen epäkunnioittavaa kanssaeläjiä kohtaan.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Myös se on junttia, kun tullaan salilta tai muuten urheilemasta, eikä käydä ollenkaan suihkussa vaan vedetään farmarit jalkaan ja lähdetään menemään.

Minä menen salilta kotiin pyörällä, joten ihan ymmärrettävistä (?) syistä en käy suihkussa salilla. Tosin en kyllä laita farkkuja jalkaan, vaan ihan tuulihousut. Vaikka junttiahan sekin taitaa olla?
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Minä menen salilta kotiin pyörällä, joten ihan ymmärrettävistä (?) syistä en käy suihkussa salilla. Tosin en kyllä laita farkkuja jalkaan, vaan ihan tuulihousut. Vaikka junttiahan sekin taitaa olla?
En tarkoittanut siis tätä. Näin toimin itsekin silloin tällöin.

Mutta ainakin täällä päin näkee siis joidenkin jätkien lähtevän salilta suurinpiirtein ykköset päällä ilman, että käyvät edes suihkussa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Junttia on pitää ihan tavanomaista kauluspaidan ja farkkujen yhdistelmää jotenkin erityisenä.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Junttia on pitää ihan tavanomaista kauluspaidan ja farkkujen yhdistelmää jotenkin erityisenä.
No en olisi uskonut, että tämäkin pitää jollekkin selittää vielä erikseen. Tarkoitin, että normaalia hienommat vaatteet päällä. Ainakaan minä en kulje kauluspaita ja farkut päällä päivittäin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En tiedä, mutta Vantaa nappasi tuolla Scooter-episodillaan kyllä Vuoden Junttila-tittelin itselleen, vaikka vasta kaksi kuukautta on tätä vuotta eletty...

Haaste on niin vahva, että jopa tuleva playoff-Pori tuskin vertyy tuohon suoritukseen...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tarkoitin, että normaalia hienommat vaatteet päällä. Ainakaan minä en kulje kauluspaita ja farkut päällä päivittäin.

Olet varmaan tietoinen siitä, että moni muu kulkee kyllä?

Tuli muuten ikävä schollia. Tämä hetki suorastaan huutaa hänen kommenttejaan.
 
No en olisi uskonut, että tämäkin pitää jollekkin selittää vielä erikseen. Tarkoitin, että normaalia hienommat vaatteet päällä. Ainakaan minä en kulje kauluspaita ja farkut päällä päivittäin.

Jos kauluspaita ja farkut ovat normaalia hienommat niin millaiset sinulle ovat normaalit vaatteet?
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Villakangastakki ja sellanen vammanen kaulahuivi kietastuna hinttimäisen näkösesti siihen kaulukseen. Just kaikki "pikkupomot" pukeutuu näin.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Jos kauluspaita ja farkut ovat normaalia hienommat niin millaiset sinulle ovat normaalit vaatteet?
Mulle itselleni normaalit vaatteet ovat ihan perus farkut + huppari tai jotain vastaavaa. Kauluspaitoja tulee käytettyä vähemmän. Olen kyllä sen verran nuorikin, että voi olla että olette vähän eri mieltä näistä. Tai sitten todellakin olen niin juntti. :) Siis en edelleenkään tarkoittanut kuitenkaan, että tuo kauluspaita+farkut yhdistelmä olisi mitään täysin poikkeavaa, mutta ainakin minun mielestäni siis aavistuksen verran parempaa kuin hupparit tai t-paidat...
 
Mulle itselleni normaalit vaatteet ovat ihan perus farkut + huppari tai jotain vastaavaa. Kauluspaitoja tulee käytettyä vähemmän. Olen kyllä sen verran nuorikin, että voi olla että olette vähän eri mieltä näistä.

No joo riippuu tietysti missä päivänsä viettää. Perustoimistotyössä farkut ja kauluspaita on aika lailla normiasuste. En minäkään opiskeluaikoina kauluspaitaa pitänyt, vaikka oli niitäkin jotka pitivät ja minustakin ne olivat vähän outoja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Villakangastakki ja sellanen vammanen kaulahuivi kietastuna hinttimäisen näkösesti siihen kaulukseen. Just kaikki "pikkupomot" pukeutuu näin.

Minkälainen kaulahuivi on vammanen, ja miten se on kaulassa silloin kun se on kietastuna hinttimäisen näkösesti? Tahdon tietää, pidänkö villakangastakkia ja kaulahuivia junttimaisesti, vaikken ole edes pikkupomo tai mikään muukaan pomo.

Nyt kun farkut ja kauluspaita on jo irroitettu asiayhteydestään, niin esitän junttimaisen kysymyksen. Onko junttimaisempaa pitää kauluspaidan helmaa farkkujen kauluksen alla vai päällä, siis tungettuna farkkuihin vai ei?
 
Onko junttimaisempaa pitää kauluspaidan helmaa farkkujen kauluksen alla vai päällä, siis tungettuna farkkuihin vai ei?

No päällä, herrajumala sentään! Paita housuihin, ellei kyse ole villapaidasta, collegepaidasta, fleecestä tai sen tyyppisestä paksummasta paidasta jonka pitäminen housuissa taas ON junttia.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Mulle itselleni normaalit vaatteet ovat ihan perus farkut + huppari tai jotain vastaavaa. Kauluspaitoja tulee käytettyä vähemmän. Olen kyllä sen verran nuorikin, että voi olla että olette vähän eri mieltä näistä. Tai sitten todellakin olen niin juntti. :) Siis en edelleenkään tarkoittanut kuitenkaan, että tuo kauluspaita+farkut yhdistelmä olisi mitään täysin poikkeavaa, mutta ainakin minun mielestäni siis aavistuksen verran parempaa kuin hupparit tai t-paidat...

Kauluspaidat (puhumattakaan suorista housuista) vapaa-aikana on junteille ja muutenkin ihan perseestä. Itse kun joutuu duunissa niitä pitämään, ei niihin koske pitkällä tikullakaan duunipäivän jälkeen.

Salilla niitä juntteja vasta näkeekin. Todella junttia on helvetin kapiset ja rupiset paljaat jalat sullottuina johonkin halpoihin släpäreihin. Sellainen alkaa oksettaa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Junttia on pitää ihan tavanomaista kauluspaidan ja farkkujen yhdistelmää jotenkin erityisenä.

Junttia on pitää kauluspaitaa yhdessä farkkujen kanssa.
Se että se on tavanomaista, johtuu vain junttien (ja epävarmojen ihmisten ”en halua erottua muista junteista”) määrästä.

Kauluspaidan kanssa käytetään suoria housuja.

ylipäätään on junttia käyttää farkkuja, jollei nyt tartte töissänsä vahvakankaisia housuja suojamaan lialta tai piikkilangalta...

Farkkukansa, tuulipukukansa.. rakkaalla lapsella on monta nimeä
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Minä menen salilta kotiin pyörällä, joten ihan ymmärrettävistä (?) syistä en käy suihkussa salilla. Tosin en kyllä laita farkkuja jalkaan, vaan ihan tuulihousut. Vaikka junttiahan sekin taitaa olla?

Nyt kun farkut ja kauluspaita on jo irroitettu asiayhteydestään, niin esitän junttimaisen kysymyksen. Onko junttimaisempaa pitää kauluspaidan helmaa farkkujen kauluksen alla vai päällä, siis tungettuna farkkuihin vai ei?
Muodikasta on ainakin tunkea pikeepaidasta helmat mahdollisimman syvälle farkkuihin ja kiskoa farkut kainaloon siten, että valkeat tennissukat ja nilkkuribuutsit varmasti näkyy. Pikeen kaulukset pystyyn ja päälle vielä jostain välimeren maasta hankittu nahkatakki. Ajaton, huippumuodikas asustekokonaisuus on kasassa.
 

julle-jr

Jäsen
ylipäätään on junttia käyttää farkkuja, jollei nyt tartte töissänsä vahvakankaisia housuja suojamaan lialta tai piikkilangalta...
On totta, että nämä Italian laivaston työasuksi kehitetyt housut ovat kyllä tarkemmin ajatellen aika kummalliset käytettäväksi toimistotyössä tai kaupungilla. Lehmipojille sopii kyllä, mutta onhan farkut vähän junttia. Käytän toki itsekin farkkuja, siksi en voikaan valittaa esimerkiksi tuulipuvun käytöstä kaupungilla. Kyllähän farkkujen käyttö yleistä on, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että likaiseen työhön tarkoitettujen työvaatteiden käyttö vaikkapa toimistossa on vähän junttia. Eräs kaverini tosin käyttää turvakenkiäkin vaikka baarissa :)
 

julle-jr

Jäsen
No päällä, herrajumala sentään! Paita housuihin, ellei kyse ole villapaidasta, collegepaidasta, fleecestä tai sen tyyppisestä paksummasta paidasta jonka pitäminen housuissa taas ON junttia.
Kyllä jotkut kauluspaidatkin kuuluu pitää housujen päällä. Esimerkiksi minulla on yksi sellainen vähän army-henkinen tummanvihreä ja vähän rypytetty kauluspaita, jossa on kaksi napillista rintataskua. Tämä paita näyttää todellä tyhmältä housuihin tungettuna. Olennaista on paidan muun tyylin lisäksi se, kuinka pitkä paita on kyseessä. Jos paitaa pitää housujen päällä, ei paidan helma saa tulla kovin alas.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Jos kauluspaita ja farkut ovat normaalia hienommat niin millaiset sinulle ovat normaalit vaatteet?

Tähän sopinee jatkoksi muutama asia. Koska itse lienen sieltä junttimaisimmasta päästä yli 80 % ajasta, niin vastaan tuohon vielä omasta puolestanikin. Eli itselle normaalit vaatteet ovat kesällä t-paita kera shortsien tai college-housujen/verkkarien. Talvella taas verkkarit, joku collegepaita ja toppatakki on normisettiä puolet ajasta, tosin ne farkut puskevat turhan usein "pakon sanelemana" kuvioon mukaan villapaidan tai collegepaidan kera. Mutta pääasia että asussa viihtyy.

Samalla kun tuli vaatetusasioita mietittyä, niin tuli kaksi erikoista ja kenties junttimaista puolta itsestä lisää mieleen. Nimittäin aloin miettiä, monta kertaa elämässäni olen pitänyt pukua päällä. Koulut on käyty ja töissä tullut oltua jo "pitkään", joten ikääkin on. Voisiko olla, että olen alle 20 kertaa elämässäni ollut puku päällä... Lapsena ja nuorena kun edes hautajaisiin minua ei pukuun puettu. Ja tuon jälkeen vain häät ja hautajaiset ovat saaneet minut laittamaan puvun päälle tai ylipäätään pikkutakin tai kravatin päälle. Ehkä menee sitten kuitenkin yli 20:n kun muistui mieleen yo-juhlat, omat pakotettiin pitämään ja sielläkin täytyi pitää pukua. Ja pukujen määrä on mielenkiintoinen juttu myös. Minulla on ollut elämän aikana tasan 3 pukua. Rippipuku (äh, nyt meni reilusti yli 20:n puvun päälläolot) on ensimmäisen pukuni, jota en montaa kertaa ehtinyt pitää. Sitten tuli yo-juhlapuku, joka meni sitten parissa juhlissa. Sen jälkeen sukulaiseni lahjoitti minulle jonkunlaisen mustan puvun ja sillä on menty sen jälkeen kaikki pakolliset tilaisuudet.

Ja toinen on vaateostosten tekeminen. Keskimäärin ostan vaatteita varmaan kerran vuodessa. Mutta välillä oli kyllä 3-4 vuoden taukokin, jolloin en ostanut käytännössä mitään, teoriassa ehkä jotain alushousuja tai sukkia joutui ostamaan. Joskus 6 vuotta sitten sain hepulin ja ostelin paitoja viikon-parin aikana mielettömän määrän ja sen jälkeen olen 6 vuodessa ostanut ehkä 2 paitaa, huom. 0 t-paitaa. Miksi niitä ostaa lisää, kun kaapissa on vielä korkkaamattomiakin ? Sama juttu kenkien kanssa, talvikenkiä tullut varastoon muutamat, joten kohta 10 vuotta viimeisestä talvikenkäostoksesta täynnä. Onko tämä sitten junttimaista vai olisiko se akkamaista jos toisin olisi vai onko akkamaista yleensä pohtia tällaista ;) No, tulipahan mieleen yhdestä vaivaisesta lauseesta tämäkin vyyhti.

Voisiko sitten junttimaisinta ollakin että on juntti ja hemmetin ylpeä siitä. Se nyt vaan on niin nautinnollista painaa paskaisissa verkkareissa t-paita päällä roikkuen vaikka jonnekin pankkiin, jossa korkokenkänutturat pyörivät pää keikkuen ympäriinsä hienoissa hepeneissään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös