Minä pidän naisista ja kannatan heidän kohtelemistaan tasavertaisesti kaikilla elämän osa-alueilla, mutta toi video oli silti typerä. Ajatus taustalla on ehkä ihan kaunis, mutta onko toi muka oikeasti joku ongelma?Tuossa #likeagirl-videossahan ei muuten ollut kyseessä minkään "it's only sexist when men do it" -agendan ajaminen, vaan siinä leimattiin seksismiksi se, kun nuoret naiset juoksevat kuin pellet, kun heidän käsketään juosta kuin tyttö.
Heittää/juosta/tehdä mitä tahansa kuin nainen on ilmaisuna olemassa siksi, että naiset ovat niissä asioissa keskimäärin aika paskoja. Monet urheilullisesti lahjakkaat naiset kepittävät minut ja suurimman osan maailman miehistä niissäkin lajeissa sata-nolla, mutta kyllä mä väitän että keskimäärin miesten fysiikka ja koordinaatio esimerkiksi juuri heittämisessä on paremmalla tolalla, eikä sen ääneen sanominen voi olla seksismiä.
Ihan jokaiselle naiselle on loukkaus sanoa, että hän näyttää mieheltä tai käyttäytyy kuin sellainen. Asian voi testata vaikka kehumalla oman vaimonsa kämmeniä/leukaa/kulmakarvoja/jalkoja ihanan miehekkäiksi tai viettelevää kävelytyyliä/hymyä/poseerausta mukavan miesmäiseksi. Mä en ainakaan osaa loukkaantua siitä, että miehiä käsitellään yleisesti rumempana sukupuolena, koska ihan tottahan se on. Molemmilla sukupuolilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja se on ainakin mun mielestä vain hyvä asia. Mitä ihmettä me naisilla tehtäisiin jos osattaisiin tehdä kaikki asiat yhtä hyvin itsekin? Tai naiset meillä.
Maailmassa olisi ihan oikeitakin tasa-arvo-ongelmia joihin tarttua.