Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 262
  • 13 571

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ehdottoman junttimaista toimintaa on erinäisten intiimikuvien ja- viestien lähettäminen jollekin tuntemattomalle tai puolitutulle henkilölle. Olen tähän ilmiöön joskus itsekin törmännyt ja iljetystähän sellaisen materiaalin näkeminen herätti.

Internet on itsessään hyvä juttu, sen vain pilaavat tuonkaltaiset torvelot, jotka eivät oikein ymmärrä kyberturvallisuuden periaatteita.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Nyt pitäisi tietää, voiko mielestäsi ihmisiä edes jaotella parempiin ja huonompiin ihmisiin. Jos olet sitä mieltä, että ei voi, olemme asiasta eri mieltä.

Niin, yleisesti ottaen olen sitä mieltä, ettei ihmisiä voi tuolla tavoin jaotella. Näen asian arvokysymyksenä, eli jos pitäisin jotakuta esimerkiksi itseäni huonompana ihmisenä niin pitäisin häntä samalla myös itseäni arvottomampana ihmisenä. Ja tuohon ei ainakaan allekirjoittaneella ole kompentenssia, ellei kyseessä satu olemaan joku aivan ääriesimerkki kuten Breivik, Hitler tai joku vastaavanlainen ihmisperse.
 
Niin, yleisesti ottaen olen sitä mieltä, ettei ihmisiä voi tuolla tavoin jaotella. Näen asian arvokysymyksenä, eli jos pitäisin jotakuta esimerkiksi itseäni huonompana ihmisenä niin pitäisin häntä samalla myös itseäni arvottomampana ihmisenä.

No sekin on ihan validi näkökulma. Kyllähän ihminen voi halveksua avoimesti jotain väärin pukeutunutta, vääriä ruokia syövää, vääriä juomia juovaa, vääriä tv-ohjelmia katselevaa, väärää musiikkia kuuntelevaa ja väärin urheilua katsovaa peräkylän junttia, sekä osoittaa myös puheillaan sen miten etovana yksilönä tällaista ihmistä pitää, mutta olla silti samaan aikaan sitä mieltä, että ihmisenä tämä juntti on ihan yhtä arvokas kuin halveksuja itse.

Mun täytyy todeta, että kaikista tuntemistani ihmisistä ylivoimaisesti mukavin ja sympaattisin tyyppi on juuri tällainen "karjalalippis"; joka saa kovat kiksit jopa Suomen EHT-otteluista. Minä en halua puhua hänestä halveksuvaan sävyyn karjalalippiksenä, vaikka toki tuo kaverin Leijona-kiima pistää vähän hymyilemään. Mieluummin sanon, että kyseessä on "todellinen Suomi-fani".

Tuon termin "karjalalippis" käyttäminen siten kuin sitä nykyään käytetään on myös sikäli hölmöä, että tehdessään niin monet näistä suomalaisista NHL:n himoseuraajista leimaavat "karjalippiksiksi" suuren joukon huomattavasti itseään koulutetumpia, menestyvämpiä ja älykkäämpiä ihmisiä. ja silloin mennään mielestäni rytinällä metsään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tämä.

Junttimaisinta mitä tiedän on nykyinen feminismin kukoistus, jossa ei pyritä kehittämään naisten arvomaailmoja, vaan lyttäämään miesten arvoja ja täten kokea hallinnan tunne. Naurettavaa paskaa ja nämä naishahmot, jotka omaa egoaan pönkkittäen ajavat tätä asiaa ovat täysiä narsisistisia mulkkuja.

It's Only Sexist When Men Do It - YouTube | Aiheeseen liittyvä video YouTubessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielestäni on erinomaista, että arvon palstaveli Kääpiö on ruvennut lihasotaan, en voisi olla enempää samaa mieltä. Toisin sanoen tässäkin asiassa käsityksemme yhtyvät.

Anoppini on näitä naisia, jotka aina ylikypsentävät kaiken lihan, ilmeisesti jonkin sortin ihanne on se, että liha ikään kuin "varisee" irti mahdollisesta luustaan. Tai sitten haarukasta. En voi käsittää tätä.

Tuosta ylikypsentämisestä (tai anopista) pitää päästä eroon kyllä. Kun liha paistetaan "kengänpohjaksi", niin siitä on makunautinto kaukana. Myös kanan ja kalan paistaminen oikeaan kypsyyteen ovat taitolajeja. Monesti tehdään kanan kohdalla se virhe, että kypsennetään ikään kuin varmuudeksi se yli, ettei vaan tule mitään tauteja. Eihän se saa raakaa olla, mutta jos nyt vaikka fileitä paistelee, niin ei se väärin ole testata välissä yhtä filettä ja halkaista se. Tosta lihasta vielä... toki on huomioitava, että mediumin eri asteille on omat kannattajansa.

Muita esimerkkejä ylipaistamisesta on joulupiparit, jotka käristetään aina mustiksi. Kananmunan keittäminen niin yli, että keltuainenkin on jo tummunut. Makaronien keittäminen löllön pehmeiksi ja perunat, jotka ovat ylikypsentämisestä murentuneet palasiksi kattilan pohjalle. Ei näin.
 
Viimeksi muokattu:
Junttimaisinta mitä tiedän on nykyinen feminismin kukoistus, jossa ei pyritä kehittämään naisten arvomaailmoja, vaan lyttäämään miesten arvoja ja täten kokea hallinnan tunne.

Millä tavalla tuo sinua oksettanut video lyttää miesten arvomaailmoja?

It's Only Sexist When Men Do It - YouTube | Aiheeseen liittyvä video YouTubessa.

Perkele että on äkäinen äijä. Tuossa #likeagirl-videossahan ei muuten ollut kyseessä minkään "it's only sexist when men do it" -agendan ajaminen, vaan siinä leimattiin seksismiksi se, kun nuoret naiset juoksevat kuin pellet, kun heidän käsketään juosta kuin tyttö.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tuossa #likeagirl-videossahan ei muuten ollut kyseessä minkään "it's only sexist when men do it" -agendan ajaminen, vaan siinä leimattiin seksismiksi se, kun nuoret naiset juoksevat kuin pellet, kun heidän käsketään juosta kuin tyttö.
Minä pidän naisista ja kannatan heidän kohtelemistaan tasavertaisesti kaikilla elämän osa-alueilla, mutta toi video oli silti typerä. Ajatus taustalla on ehkä ihan kaunis, mutta onko toi muka oikeasti joku ongelma?

Heittää/juosta/tehdä mitä tahansa kuin nainen on ilmaisuna olemassa siksi, että naiset ovat niissä asioissa keskimäärin aika paskoja. Monet urheilullisesti lahjakkaat naiset kepittävät minut ja suurimman osan maailman miehistä niissäkin lajeissa sata-nolla, mutta kyllä mä väitän että keskimäärin miesten fysiikka ja koordinaatio esimerkiksi juuri heittämisessä on paremmalla tolalla, eikä sen ääneen sanominen voi olla seksismiä.

Ihan jokaiselle naiselle on loukkaus sanoa, että hän näyttää mieheltä tai käyttäytyy kuin sellainen. Asian voi testata vaikka kehumalla oman vaimonsa kämmeniä/leukaa/kulmakarvoja/jalkoja ihanan miehekkäiksi tai viettelevää kävelytyyliä/hymyä/poseerausta mukavan miesmäiseksi. Mä en ainakaan osaa loukkaantua siitä, että miehiä käsitellään yleisesti rumempana sukupuolena, koska ihan tottahan se on. Molemmilla sukupuolilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja se on ainakin mun mielestä vain hyvä asia. Mitä ihmettä me naisilla tehtäisiin jos osattaisiin tehdä kaikki asiat yhtä hyvin itsekin? Tai naiset meillä.

Maailmassa olisi ihan oikeitakin tasa-arvo-ongelmia joihin tarttua.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Maikkarin omat Kingi-mainokset kesken Emma-gaalan. Mautonta paskaa...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rohmuta sylikaupalla ilmaisnäytteitä. Kuten tänään HIFK-TPS-matsissa, jonka ulko-ovilla jaettiin jotain lihasipsejä. Siellähän sitä jotkut henkensä kaupalla rohmusivat pusseja niin paljon kuin syliin mahtui. Itse otin sentään vain yhden pussin - ja nämä ovat helvetin pahoja. (Flodins Crispy Chicken Chips)
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Rohmuta sylikaupalla ilmaisnäytteitä. Kuten tänään HIFK-TPS-matsissa, jonka ulko-ovilla jaettiin jotain lihasipsejä. Siellähän sitä jotkut henkensä kaupalla rohmusivat pusseja niin paljon kuin syliin mahtui. Itse otin sentään vain yhden pussin - ja nämä ovat helvetin pahoja. (Flodins Crispy Chicken Chips)
Heidän olisi kannattanut tulla pari kuukautta sitten ottelun jälkeen Nordiksen edustalle rohmuamaan MAOAM-karkkeja XBOX One -rekasta. Hyvin oli tilaa ja paaaljon karkkia, jota sai syödä niin paljon kuin jaksoi. Tuli kaverin kanssa otettua parit taskulliset, ei sen enempää. Ja emme menneet rekkaan karkkien takia. Ja rekassa ei ollut Jammu-setää.

Se on kyllä totta, että karkkien tai minkä tahansa ilmaisen perässä varta vasten juokseminen on junttia. Ääri-ilmiönä ämpärit - en voi käsittää.

Penkkareissakin jotkut heittää kaverin rekan alle saadakseen enemmän karkkia. Kouluissa oppilaat heittäytyy karkkien perään kun abit heittää niitä ilmaan. Pienimmät tallautuvat kuoliaiksi. Itse en tänä vuonna enää jaksanut noukkia karkkeja lattioilta enkä paskaisilta kaduilta (tai no kaduilta en ole ikinä jaksanutkaan). Mieluummin haen karkkini kaupasta kuin syön @Virveliä kainaloon ja @JYP#44 eritteissä uutettuja ja maahan osuessaan hajonneita marianneja.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
.

Penkkareissakin jotkut heittää kaverin rekan alle saadakseen enemmän karkkia. Kouluissa oppilaat heittäytyy karkkien perään kun abit heittää niitä ilmaan. Pienimmät tallautuvat kuoliaiksi. Itse en tänä vuonna enää jaksanut noukkia karkkeja lattioilta enkä paskaisilta kaduilta (tai no kaduilta en ole ikinä jaksanutkaan). Mieluummin haen karkkini kaupasta kuin syön @Virveliä kainaloon ja @JYP#44 eritteissä uutettuja ja maahan osuessaan hajonneita marianneja.

Miten mun eriteuutteet liittyy sun karkkimakuun??
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mieluummin haen karkkini kaupasta kuin syön @Virveliä kainaloon ja @JYP#44 eritteissä uutettuja ja maahan osuessaan hajonneita marianneja.
Pakko kysyä että mistä repäisit minut tähän? VK on ilmeisesti tällä hetkellä abi, joten sen ymmärrän. Itse olin kyllä abi kolme vuotta sitten, ja olen varmaan maininnut asiasta täällä joskus, koska oli ehkäpä elämäni parasta aikaa. Tähänkö viittasit?

Muuten kyllä samaa mieltä noista ilmaistuotteiden rohmuamisesta. Jokunen vuosi sitten olin Tuurin kyläkaupassa (yksi juntti-piste tästäkin) ja siellä oli kesän kunniaksi joku Atrian grilliruokien esittely. Se oli järjestetty niin, että oli eräänlainen teltta, jossa oli linjasto, jossa taas oli pitkä rivi jotain Atrian vaatteet päällä olevia grillaajia. Sitten ihmiset vain jonossa kulkemaan teltan läpi, ensin annettiin pahvilautanen, ensimmäinen antoi jonkun 1/5-osa makkaran, seuraava antoi pienen palan jotain kyljystä, seuraava vähän jotain kastiketta jne jne. Ruoka oli hyvää ja sitä saikin lopulta melkein täyden pahvilautasellisen. Se, mikä tässä kuitenkin alkoi itseä hävettämään, oli että monet vetivät suosiolla pari-kolme kierrosta tuon teltan läpi. Yksi jonotus kesti ruuhkan takia ehkä 10min, mutta niin vain siinä näki että samat isännät söivät useamman kierroksen. Kato kun kerrankin ilmaseksi saa. Kaikista piheimmät jopa menivät saman pahvilautasen kanssa uudelle kierrokselle.

Ämpäreiden jonotustakaan en ymmärrä. Itse sain juuri eräiltä messuilta ilmaisen ämpärin, tosin minun ei tarvinnut sitä varten edes jonotella. Mitään käyttöä tuolle ämpärille en ole vielä keksinyt. Siinähän se vie kivasti tilaa pienen opiskelijakämpän eteisessä. Vaikea kuvitella itseäni jonottamaan missään vesisateessa automarketin pihaan jotain ämpäriä, vaikka pihi olenkin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tähänkö viittasit?
Siihenpä juuri.

...Jokunen vuosi sitten olin Tuurin kyläkaupassa...
Tästä tulikin mieleen, että Vesa Keskinen on kyllä Suomen juntein mies. Tai siis toki Vesa on juntti, mutta mielestäni hän on se kaikista juntein. Naiset kuuluvat keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen -asenne ja omien luonteenpiirteiden kehitys oman syntymäpäivämäärän mukaan, hohhoijaa. Tauski on myös aika kova haastaja, Nykäs-Matti tulee kolmantena. Naisista selvästi ekana on Tukiainen.

Jokuhan voisi pykätä gallupin pystyyn: kuka on Suomen juntein julkkis? Tästä saisi myös hyvän tv-sarjan Nelosen prime-timeen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täytyy kyllä arvostaa palstaveli Kai Nu Laista tarkasta lukemisesta.
Tästä tulikin mieleen, että Vesa Keskinen on kyllä Suomen juntein mies.

Kuvitelkaa Vesa Keskinen susipaidassa bailaamassa keski-ikäisten naisfaniensa kanssa. Noh vitsi vitsi, kiitos tämän GIF-tiedoston, ei tarvitse tyytyä pelkkään kuvitteluun. Kello on yksi yöllä ja nauran jälleen tälle legendaariselle tiedostolle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tästä tulikin mieleen, että Vesa Keskinen on kyllä Suomen juntein mies. Tai siis toki Vesa on juntti, mutta mielestäni hän on se kaikista juntein.
Vesahan on bisnesmies, hälle negatiivinenkin julkisuus tuottaa tuottoja, hänen sanojen mukaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta toisaalta, mikä noissa ämpärin hakijoissa on niin kummallista? Kaikki kuitenkin joutuu jossain jonottamaan, kaupassa, pankissa, lätkämatsissa, laivaterminaalissa, liikennevaloissa jne. Ja muut joutuu vielä maksamaan niistä tuotteista mitä siinä ämpärissä on. Kyllähän se jonottaminen kuitenkin varmaan parempi juttu on kuin esimerkiksi tämä Jatkoajan selaaminen. Toinen on raikkaassa ulkoilmassa ja vähän saa liikuntaakin ja toinen taas möllöttää kotona neljän seinän sisällä ja jumittaa jossain netissä. Voihan siellä jonossakin surffailla netissä jos huvittaa, suurimmalla osalla kuitenkin on vekottimet. Suurin syy ja eroavaisuus on ihmisten korvien välissä. Tekee mieli asettaa itsensä paremmaksi tms. Joillakin saattaa olla vähän jopa kateuttakin kun itse joutuu kaupan kassalla maksamaan. Kaikki kuitenkin ottaisivat halvemmalla, jos vain saisivat. Sitä harva kiistää.

Kerran oon hakenut ämpärin, tai no silloin hain kaksikin kertaa kun niin lyhyt jono oli. Se oli vuosi tai pari sitten kun tohon Herttoniemeen avattiin Tokmanni. Molemmissa ämpäreissä oli ainakin Milkan 300g suklaalevy ja olisko joku pieni sipsipussikin ollut vai karkkipussi. Joku vaate ja joku elektroniikka- tai viihdejuttu oli kanssa molemmissa. Toisessa oli joku vanha PC-peli ja toisessa Uniklubin CD-levy. Molemmat vieläkin möllöttää muoveissa tuolla kaapissa. Toisessa sankossa oli lasten hanskat ja toisessa Buff-kaulahuivi. Eikö ne yleensä maksa aika paljon? En tiedä. Oli niissä kaikkea muutakin, en nyt muista. Jotain pieniä shampoonäytteitä ainakin sekä kissan- ja koiranruokaa. Ehkä noin 50e arvosta tavaraa, vai miten noi nyt laskisi. Joululahjaksi voisi vaikka antaa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mutta toisaalta, mikä noissa ämpärin hakijoissa on niin kummallista? Kaikki kuitenkin joutuu jossain jonottamaan, kaupassa, pankissa, lätkämatsissa, laivaterminaalissa, liikennevaloissa jne. Ja muut joutuu vielä maksamaan niistä tuotteista mitä siinä ämpärissä on.
Ne kaupoissa, pankeissa ja lätkämatseissa jonottavat saavat (yleensä) jotain vastinetta sille odottamiselle. Nuo "Helsingin yliopiston" Tokmannin ämpärit olivat Nytin mukaan tyhjiä. Porukka siis jonotteli tuntikausia TYHJÄÄ 1,50 euron arvoista ämpäriä, joilla he eivät todennäköisesti tee mitään. Mutta tottakai pitää jonottaa, koska ämpäri oli ilmainen. Tämä ilmaisen tavaran hamstraaminen tuntuu olevan jokin suomalainen alkukantainen vaisto.

E: Pakko kuitenkin myöntää, että olen tilannut netistä joitain ilmsisnäytteitä, joilla en tee mitään. Hyödyllisiäkin juttuja olen pari kertaa tilannut, kuten esimerkiksi koiranruokaa ja kakkapusseja.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ai onko niissä ämpäreissä jotain oheiskrääsää? Se ainoa ämpäri jonka minä olen saanut, oli pelkkä tyhjä ämpäri. Okei, oli siinä sen ämpärin lahjoittaneen firman sponsoritarra, mutta ei mitään muuta. Arvo on ehkä sen 2e. Tietenkin jos se ämpäri on täynnä jotain mainoskrääsää, niin silloin sitä ehkä jaksaa jo jonottaa, mutta itse olen ollut siinä käsityksessä että lähes aina siinä vain jaetaan ilmaisia tyhjiä ämpäreitä. Ja ihmiset jonottavat koska se on hei ilmasta tavaraa.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kyllähän noi ämpärit on ihan hyödyllisiä esim. kesämökillä. Jollekin työttömälle tuo 2 euroakin saattaa olla iso raha. Ja onhan se sosiaalinen tapahtuma, toisin kuin joku internetissä näpyttäminen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo toi on vähän sama juttu kuin se, että jotkut eivät millään viitsi paria kilsaa kävellä vaan esimerkiksi taksi pitää ottaa, mutta kotiin kun sitten sillä pirssillä pääsevät niin lähtevätkin ulos kävelylenkille. Päivällä kyllä saattavat ääneen ihmetellä ja ehkä vähän jopa halveksuakin kävelijöitä.

Kyllä niissä sankoissa monesti tavaraa on, edes jotain näytejuttuja. Siihen on hyvä pistää myös jotain ylijäämätavaraa, kuten esimerkiksi se mun saama monta vuotta vanha PC-peli. Ja onhan niissä tosi usein joku arvontakin, parissa sankossa muutaman satasen lahjakortti tms.

Jossain kodinkoneliikkeissä kun on välillä niitä pitkiä jonoja, niin onhan niissä silloin tosi hyviä tarjouksiakin. Markkinointimielessä varmaan pistävät esimerkiksi kymmenen 400 euron kännykkää tai telkkaria satasella myyntiin. Ihmiset puhuvat paljon, ja onhan se niistä tarjouksista ja jonoista tullut lehtijuttukin varmaan parempaa mainosta kuin normaali sen uutisen kokoinen mainos, eikä se varmaan niin hirveästi maksa myydä muutama tuote tappiolla.

Mä en noita muita ole koskaan kierrellyt, mutta noin muuten kyllä tykkään kerätä kaikkea ilmaista, välillä ehkä vähän junttimaisestikin jopa. Netissäkin osallistun joskus erilaisiin tutkimuksiin ja välillä kauppakeskuksissa niihin gallupeihin. Viimeksi pari päivää sitten kävin ohimennen kertomassa mitä puoluetta nyt äänestäisin jne. Meniköhän kymmentä minuuttia ja suklaalevyn valitsin palkkioksi.
 
Kyllä niissä sankoissa monesti tavaraa on, edes jotain näytejuttuja. Siihen on hyvä pistää myös jotain ylijäämätavaraa, kuten esimerkiksi se mun saama monta vuotta vanha PC-peli. Ja onhan niissä tosi usein joku arvontakin, parissa sankossa muutaman satasen lahjakortti tms.

Itse en kyllä tuollaisia sankoja jaksaisi lähteä jonottamaan, mutta hullujen päivien lentoja olen joskus jonottanut. Esim. viiden ihmisen lentoissa säästää jo ihan mukavan summan, jos alennusta lenton hintasta saa vaikkapa satasen per nuppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös