Mun mielestä junttius on usein sellaista välinpitämyyttä muita ihmisiä/eläimiä/luontoa kohtaan. Myös ietty kyvyttömyys ottamaan vastuuta asioista/huolehtimaan omista asioistaan.
- Roskien heittäminen maahan
- Liikennesäännöistä välittämättä oleminen (koskee myös jalankulkijoita, joilla ei vittuakaan kiinnosta jos ne tukkii pyörätien, menee väärässä reunassa tietä, kusettaa koiraa eri reunassa kun missä itse kävelee jne..)
- Jos ei osaa/tajua käydä suihkussa tarpeeksi usein, ettei haise paskalle ja hielle. Jos käydään suihkussa, niin se sama kulahtanut ikihikinen t-paita laitetaan silti päälle. Lakanat äiti vaihtaa, kun käy kahdesti vuodessa kylässä.
* Lisäyksenä se, että persvako/saatanan karvanen rinta on aina esillä.
- Rasistisuus. Kaikki sanat ryssä, ählämi, neekeri jne... itselle ainakin tulee hyvin juntti kuva tuollaisesta. Tietty myös homottelu, huorittelu ja muu on äärimmäisen junttimaista.
- Kämpän paskaisuus (eri, kun sotkuisuus tai tilapäinen pölyisyys tms). Siis sillon, kun se vessanpöntön reuna ja lavuaari on sellasessa karvakusitahmassa ja kylppärissä haisee paskaset pyykit (aina). Tilapäisiä duuniputki/muita repsahduksia käy kaikille, mutta kyllä se pelkkä vessanpöntön kunto kertoo joskus paljon.
- Tyypit, joiden angumentit keskusteluissa on aina "Ei oo", "kyllä mä tiiän" "haista paska" ja lopuksi nyrkin isku pöytään. Junttimaista, jos ei osaa keskustella jos on eri mieltä. Tai jos on liian eri mieltä, niin pitäisi vaan tajuta mennä pois/keksiä uusi keskustelunaihe.
Onhan näitä.