On siis itsekeskeistä hetken mielijohteesta nostaa noin neljä ketjua. On siis itsekeskeistä sanoa, ettei ole trollannut, kun ei ole trollannut. On siis ilmeisesti myös itsekeskeistä vastata esitettyyn kysymykseen, kuten tein. On siis itsekeskeistä sanoa, että en minä noin ajattele, kun joku väitti minun niin ajatelleen. Tämä selvä.
Junttia on nalkuttaa. Pitäisi antaa ihmisten olla, mitä he ovat. Ei tietenkään murhamiesten ja sellaisten vastaavien, mutta fiksuille ei tarvitse edes selittää, mitä tässä kohtaa tarkoitan. Lukea ja miettiä omassa päässä, että mikähän tuossa on, jos ainoa reaktio, että koska juuri minä en ymmärrä, niin minähän paheksun. Traagista on, että nämä minä-minä-tyypit syyttävät toisia siitä, mitä he itse ovat. Myös syyllistäminen useiden nimimerkkien taholta on junttia, kun se jatkuu näemmä päiväkausia. Siitä tulee mieleen lestadiolaiset ja heidän syyllistämiskulttuurinsa: kun joku ei tunnu itsestä kivalta, aletaan porukalla syyllistää sitä jotakuta.
Tämä "keskustelu" (ei tämä sitä edes ole, tämä on toisen puolen nalkutusta) jatkunee edelleen. En välttämättä ajatellut siihen enää osallistua. Fiksut tajuaa jo, niille muille ei kannata edes selventää, kun eivät tajua koskaan. Jatkoajan juntit siis jatkavat tämän viestin jälkeen nalkutustaan tästä aiheesta. Sitä voivat seurata ne, joita se kiinnostaa. Minua ei. Free world, ja silleen.