Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 640 230
  • 13 571

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No Bemarilla ajaminen on junttia muutenkin. Sivistysmaissahan tuo on lähinnä Turkkilaisten siirtolaisten auto.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Bemarin junttiudesta en tiedä muutakuin sen suoralippaporukan ajaman autokunnan.
Olen ajanut kyseisen merkin autoja, ja olivat kyllä hyviä ajettavia.

Perheenlisäyksen johdosta hankin ensimmäisen oman auton, Volvo 850 R. Ei tuntunu juntilta silloin, vaan ruuman tilavuus ja suorituskyky vei köyhän kyykkyyn. Se saatana menee ku €in juna maantiellä ilman mitään ilman kesärenkaita. Silloin vaeltaa. Josta päästään juntiuteen, onhan se tyhmää että 7000 € autossa on 18" vanteet , 600€. Mutta fiilis vei voiton, ajakoot muut avensiksella.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Bemarin junttiudesta en tiedä muutakuin sen suoralippaporukan ajaman autokunnan.
Olen ajanut kyseisen merkin autoja, ja olivat kyllä hyviä ajettavia.

Perheenlisäyksen johdosta hankin ensimmäisen oman auton, Volvo 850 R. Ei tuntunu juntilta silloin, vaan ruuman tilavuus ja suorituskyky vei köyhän kyykkyyn. Se saatana menee ku €in juna maantiellä ilman mitään ilman kesärenkaita. Silloin vaeltaa. Josta päästään juntiuteen, onhan se tyhmää että 7000 € autossa on 18" vanteet , 600€. Mutta fiilis vei voiton, ajakoot muut avensiksella.

Eikö tuokin nyt ole melko junttia? Kehuskella viisitoista vuotta vanhalla autolla, josta on kaiken lisäksi maksanut ylihintaa? Ja kaiken lisäksi se on Volvo. Ehkä ultimaattisin harmaaperheenisäinsinöörivirkamies-auto kuin voi olla. Samaa kastia Avensiksen kanssa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ja kaiken lisäksi se on Volvo. Ehkä ultimaattisin harmaaperheenisäinsinöörivirkamies-auto kuin voi olla. Samaa kastia Avensiksen kanssa.

Hohhooo, eipä nyt puhuta ihan levottomia. Älköön koskaan verrattako ruotsalaista huippuajoneuvoa mihinkään japanilaiseen koko perheen riisikuppiin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Hohhooo, eipä nyt puhuta ihan levottomia. Älköön koskaan verrattako ruotsalaista huippuajoneuvoa mihinkään japanilaiseen koko perheen riisikuppiin.

Niin onhan traktori ihan eri asia kuin wokkipannu. Kokeilkaapa kyntää wokkipannulla tai kokata traktorilla.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
No Bemarilla ajaminen on junttia muutenkin.

Kiitos. Olen hyvin mielelläni juntti, ja jos rahat riittävät, ajattelin tässä asiassa pysyä junttina lopun ikääni.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hohhooo, eipä nyt puhuta ihan levottomia. Älköön koskaan verrattako ruotsalaista huippuajoneuvoa mihinkään japanilaiseen koko perheen riisikuppiin.

Tarkoitin lähinnä sitä, että ääriharvinaisia Volvoja on Suomen autokannasta noin 75%. Miten kukaan voi elvistellä jollakin, jonka about jokainen omistaa? Volvon hyvyyteen tai huonouteen autona en ota kantaa, makuasioita muun muassa, eikä siitä saisi kuin lapsellisen väittelyn aikaiseksi. Tai oikeastaan silloinhan se sopisi ketjun teemaan, koska fiilispohjalle perustuvat lapselliset väittelythän ovat junttia.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Väitän, että on oltava homoja, jotka vähät välittävät mistään edellämainitusta ja jotka istua röhnöttävät kalsarit jalassa kotisohvalla kaljapullo kädessä ja kaukosäädin toisessa, ja jotka jurottaen katsovat telkkarista jääkiekon MM-kisoja huutaen vittusaatanaa kun Ruotsi tekee maalin. Heitä myös kiinnostaa toimia naisten makutuomarina ja shoppailuseurana vielä vähemmän kuin heteromiehiä, koska heillä ei ole tarvetta saada naiselta mahdollisesti pillua eikä heidän sen takia tarvitse sietää joutavaa ajanhukkaa jossain sovituskopin liepeillä.

Junttihomous kunniaan, mediapersoonat ja hiustaiteilijat alas!

Väitteesi on aivan oikea. Tuollaisia homojahan on pilvin pimein. Ainakin isot homot, siis isot pojat, ovat kertoneet minulle, että näiden telkkarin stereotyyppihomojen vastapainoksi on vähintään yhtä suuri määrä miehekkäitä ja äijämäisiä homoja. Erityisesti prätkäjätkien yms. joukossa heillä ilmeisesti on hyvin suuri edustus. Eikä ihme. Onhan nyt esim. nahkaliivi aivan käsittämättömän homoeroottinen asuste.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Eikö tuokin nyt ole melko junttia? Kehuskella viisitoista vuotta vanhalla autolla, josta on kaiken lisäksi maksanut ylihintaa? Ja kaiken lisäksi se on Volvo. Ehkä ultimaattisin harmaaperheenisäinsinöörivirkamies-auto kuin voi olla. Samaa kastia Avensiksen kanssa.

En nyt ymmärrä missä vaiheessa olen kehuskellut tuosta saatanan paskakasasta, joka on muuten 17 vuotta vanha,jonka tuulilasista ei näe vittu yhtään mihinkään jos sattuu aurinko paistamaan. Ja mistä meedio tiedät milloin olen kyseisen oman vitutuksen lisääjäni hankkinut, en ainakaan vuonna 97. Halusin tilavan auton, ja teho oli plussaa. Vaihtoehtona oli bemari. Tunnen muutaman insinöörin mutta en ole heidän kanssaan ollenkaan samalla sivulla.

Olen juntti, myönnän sen
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
En nyt ymmärrä missä vaiheessa olen kehuskellut tuosta saatanan paskakasasta, joka on muuten 17 vuotta vanha,jonka tuulilasista ei näe vittu yhtään mihinkään jos sattuu aurinko paistamaan. Ja mistä meedio tiedät milloin olen kyseisen oman vitutuksen lisääjäni hankkinut, en ainakaan vuonna 97. Halusin tilavan auton, ja teho oli plussaa. Vaihtoehtona oli bemari. Tunnen muutaman insinöörin mutta en ole heidän kanssaan ollenkaan samalla sivulla.

Olen juntti, myönnän sen

Oho, osuipa arkaan kohtaan. Taisit sittenkin salaa olla ylpeä autostasi..

A) Kenties tulkitsin tekstisi väärin
B) 15 vuotta oli vain heitto, en tiedä onko noita edes valmistettu enää -98.
C) En mielestäni heittänyt minkäänlaista arviota autokauppojesi ajankohdasta
D) Olen pahoillani mielesipahoittamisesta
E) Seuraavaksi väität ettet pahoittanut mieltäsi
D) Rauhoitu
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Oho, osuipa arkaan kohtaan. Taisit sittenkin salaa olla ylpeä autostasi..

A) Kenties tulkitsin tekstisi väärin
B) 15 vuotta oli vain heitto, en tiedä onko noita edes valmistettu enää -98.
C) En mielestäni heittänyt minkäänlaista arviota autokauppojesi ajankohdasta
D) Olen pahoillani mielesipahoittamisesta
E) Seuraavaksi väität ettet pahoittanut mieltäsi
D) Rauhoitu

Et osunut arkaan paikkaan, enkä ole ylpeä autostani. Tulkitsin varmaan sinunkin viestisi väärin. Peace.

En pahoittanut mieltäni
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä pahoittiko Cranbrooker edellisistä viestittelyistä mielensä, mutta minä hetkellisesti hieman pahoitin. Syystä että viesteissä haukuttiin vanhoja Volvoja. Asetuin keskustelussa vaistomaisesti Cranbrookerin puolelle, koska meillä on samanverkkinen, ja vanha, auto. En tiedä onko tällainen käytös junteinta, mutta aika junttia kuitenkin =)
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tatuoinnit. Ei mene jakeluun miksi kalpea suomalainen haluaa ihoonsa mustia viivoja ja kuvioita, itämaista kirjoitusta, lohikäärmeitä tai muuta typerää. Oman junttimaisuuden voi osoittaa muullakin tavalla kuin laittamalla monta sataa euroa ihonsa leimaamiseen. Kaiken junttimaisuuden kruunaa kännykällä otettujen kuvien näyttäminen kaverille. Ihan kuin se olisi tatuoinnin hankkimisen tarkoitus.

Tästä olen samaa mieltä. Siis siinä, etten ymmärrä tatuointeja, joilla ei ole mitään erityisempää tarkoitusta ja merkitystä. Omat suosikkijoukkueet ja tällaiset ymmärrän. Kai niillä spiraaleilla sun muilla härpäkkeillä sitten joillekin joku merkitys on, mene ja tiedä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä en ymmärrä tatuointeja yleensäkään, että pitää ihonsa pilata rumilla kuvilla. Tatuoitu mies näyttää aina linnakundilta, ja tatuoitu nainen näyttää aina suttuiselta ja seksuaalimoraaliltaan löyhältä.
 
Suosikkijoukkue
VAR
No jaa...tatuointeja en itse kyllä omista mutta onhan niissä moneen lähtöön. Ehdottoman junttimaista on tatuoida itselleen: suosikkiseuran logo (varsinkin jos logo ei ole oikea; esim. HIFK -fani tatuoi petonaaman tai Lukkofani ketun), Suomen leijona tai joku alkoholimerkki. Junttimaista on myös sijoittaa tatuointi perseeseen tai naisella tisseihin.
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Viininpunainen pilotti, alla t-paita missä lukee nykäsen hassun hauska "pilluhan tässä on mielessä, mutta hypätään nyt ensin", shortsit mitkä on itse leikattu 90-luvulla ostetuista addunverkkareista, kengät mallia reino ja kaiken kruunaa lippis takaperin minkä lippaa on väännetty ylöspäin käyräksi.

Tälläiseen tänään törmäsin. Mielestäni kaikki elementit tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
No jaa...tatuointeja en itse kyllä omista mutta onhan niissä moneen lähtöön. Ehdottoman junttimaista on tatuoida itselleen: suosikkiseuran logo (varsinkin jos logo ei ole oikea; esim. HIFK -fani tatuoi petonaaman tai Lukkofani ketun), Suomen leijona tai joku alkoholimerkki. Junttimaista on myös sijoittaa tatuointi perseeseen tai naisella tisseihin.

Kuuluvatko nämä muuten "Suomessa junttia, ulkomailla kulttuuria"-osastoon? Itse omaan jonkun fiksaation Irlantiin ja olen katsellut, että hienoja apilatatskoja löytyy ylpeiltä irlantilaisilta. Suomalaisena olisi loogista tatuoida leijona (joka on kyllä ihan hieno) mutta sen otettuasi olet juuri rasisti ja juntti.

Entä miten suhtaudutaan oikeiden jalkapallomaiden seuralogoihin, eli onko Liverpoolin logo junttimaista vai hienoa?
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jaa...tatuointeja en itse kyllä omista mutta onhan niissä moneen lähtöön. Ehdottoman junttimaista on tatuoida itselleen: suosikkiseuran logo (varsinkin jos logo ei ole oikea; esim. HIFK -fani tatuoi petonaaman tai Lukkofani ketun), Suomen leijona tai joku alkoholimerkki. Junttimaista on myös sijoittaa tatuointi perseeseen tai naisella tisseihin.

Lisäisin junttimaisiin tatuointeihin myös oman nimen ja/tai syntymäajan tatuoinnin, vähän kuin Marco Reus. Reusin junttiudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta onhan hän Ruhrgebietista kotoisin.

Tässä vielä junttiuden multihuipentuma, stereotyyppinen Schalke-fani, tai no fanit.

Ekat kaksi linkkiä vievät kuviin Marcon Marco+syntymäaika tatuoinnista, kolmas linkki vie videoon YouTubessa.

Entä miten suhtaudutaan oikeiden jalkapallomaiden seuralogoihin, eli onko Liverpoolin logo junttimaista vai hienoa?

Ihan sama minkä seuran logon tatuoi, se on junttia.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Kuuluvatko nämä muuten "Suomessa junttia, ulkomailla kulttuuria"-osastoon? Itse omaan jonkun fiksaation Irlantiin ja olen katsellut, että hienoja apilatatskoja löytyy ylpeiltä irlantilaisilta. Suomalaisena olisi loogista tatuoida leijona (joka on kyllä ihan hieno) mutta sen otettuasi olet juuri rasisti ja juntti.

Jaa...a. Eri maissa ilmeisesti suhtaudutaan kansallisuustunnuksiin hyvin vaihtelevasti. Ei voi sanoa kategorisesti: "Suomessa junttia, muualla ei". Suomessa - kiitos leijonariipusten ja kiitospaitojen - on noista leijonista vaan tullut osa junttigenreä. Käsittääkseni esim. Yhdysvalloissa maan lippuja heilutellaan huomattavasti enemmän ja sitä harrastavat myös mustat. Saksassa - historiallisista syistä - suhtaudutaan kansallisuustunnuksiin erityisen torjuvasti. Jos tatuoit itsellesi Saksan kotkan et ole niinkään juntti vaan täysi natsi.
 
Viininpunainen pilotti, alla t-paita missä lukee nykäsen hassun hauska "pilluhan tässä on mielessä, mutta hypätään nyt ensin", shortsit mitkä on itse leikattu 90-luvulla ostetuista addunverkkareista, kengät mallia reino ja kaiken kruunaa lippis takaperin minkä lippaa on väännetty ylöspäin käyräksi.

Tälläiseen tänään törmäsin. Mielestäni kaikki elementit tähän ketjuun.

Tuohan alkaa olla jo enemmän retroa ja ironisen tyylikästä kuin junttia :)
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Kyllä junttimaisinta on se, kun koko syksy ja alkutalvi hitsaillaan omissa kopeissaan ja kevään tultua nähdään mainos "JÄÄKIEKON MM-KISAT", jonka jälkeen aletaan työpaikalla spekuloimaan tyyliin tähän: "Tuleekohan se ilmaveivaaja , öö, kräänlunt mukaan?!" "Entä Selänne?!!"

Tähän kastiin kuuluu noin 500,000 suomalaista.

Kaiken kruunaa Antero Mertarannan hypetys. "Mutku Mertarantaki sano niin!"
 
Viininpunainen pilotti, alla t-paita missä lukee nykäsen hassun hauska "pilluhan tässä on mielessä, mutta hypätään nyt ensin", shortsit mitkä on itse leikattu 90-luvulla ostetuista addunverkkareista, kengät mallia reino ja kaiken kruunaa lippis takaperin minkä lippaa on väännetty ylöspäin käyräksi.

Tälläiseen tänään törmäsin. Mielestäni kaikki elementit tähän ketjuun.

Tuohan alkaa olla jo enemmän retroa ja ironisen tyylikästä kuin junttia :)
Kyllä hombre on tainnut todellakin törmätä ihka aitoon hipsteriin. Ettet vain olisi liikkunut Tampereen yliopistolla ja törmännyt punavihervasemmistolaisiin? Nämä muuten sivumennen sanoen järjestävät ryhmäkokouksensa nykyisin polttopallon ja lounasdiskojen merkeissä. Tai ovat kai avoimia tilaisuuksia mutta heidän edariryhmänsä siellä näyttää lähinnä kokoontuvan. Ironisesti, yhteisöllisesti ja ihanan avoimesti. Jottei menisi offtopiciksi niin junttia on sekin että näillä kolmikymppisillä ihmisillä ei vaikuta olevan elämää yliopiston ulkopuolella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä junttimaisinta on se, kun koko syksy ja alkutalvi hitsaillaan omissa kopeissaan ja kevään tultua nähdään mainos "JÄÄKIEKON MM-KISAT", jonka jälkeen aletaan työpaikalla spekuloimaan tyyliin tähän: "Tuleekohan se ilmaveivaaja , öö, kräänlunt mukaan?!" "Entä Selänne?!!"

Tähän kastiin kuuluu noin 500,000 suomalaista.

Kaiken kruunaa Antero Mertarannan hypetys. "Mutku Mertarantaki sano niin!"

Erityisen junttimaista on asettua ns. eliittifaniksi ja ylenkatsoa peruskatsojia, jotka eivät jaksa olla koko vuotta mitään lajiniiloja ja lätkäjätkiä, vaan joille esim. MM-kisat ovat mukavaa keväistä urheiluviihdettä, ja jotka eivät jaksa viettää 11 kuukautta Jatkoajan syövereissä postaamassa fantasiarostereita tulevien arvokisojen joukkueille.

Yhtä hyvin sitä voisi todeta, että on junttimaista, että jalkapallon MM-kisafinaalia seuraa 700 miljoonaa ihmistä, jotka tulevat neljän vuoden välein katsomaan jalkapalloa, jotka tietävät Messin ja Christian Ronaldon mutta jotka eivät jaksa seurata vaikkapa oman maansa sarjapelejä.

Junttimaista on myös dissata Mertarantaa vain siksi, että kaikki muutkin netin "asiantuntijat" tuntuvat tekevän niin. Varsinkin jos samalla kehuu jotain Taivaista, joka ei tiedä edes MM-finaalissa, että kuka pelaa toisen joukkueen maalissa, vaikka miehen nimi ja naama ovat ruuduissakin jatkuvasti esillä. Bonuspisteitä siitä, että mainostaa näkyvästi seuraavansa vain ruotsinkielistä kisaselostusta, koska ruotsinkielinen kommentointi on niin paljon tasokkaampaa kuin yksikään suomalaisista selostajista.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erityisen junttimaista on asettua ns. eliittifaniksi ja ylenkatsoa peruskatsojia, jotka eivät jaksa olla koko vuotta mitään lajiniiloja ja lätkäjätkiä, vaan joille esim. MM-kisat ovat mukavaa keväistä urheiluviihdettä, ja jotka eivät jaksa viettää 11 kuukautta Jatkoajan syövereissä postaamassa fantasiarostereita tulevien arvokisojen joukkueille.

Eihän ole. Se voi olla esim. tyhmää, typerää, elitististä, ylenkatsovaa, ylimielistä tai vaikka pikkumaista, mutta junttimaista se ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös