Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 639 447
  • 13 571

Ralph

Jäsen
Vieläkö muuten puuhelmet on kova juttu säbäteineillä, eikös Jasper Pääkkönen a.k.a Saku Salin tehnyt ne kuuluisaksi? : )

Olen yli kymmenen vuotta salibandya harrastanut, enkä ole kertaakaan nähnyt kellään puuhelmiä.

Junttia on haukkua salibandya siitä syystä, että tietää jonkun siitä provosoituvan. Jos haukkuisitte kilpaa vaikkapa uppopalloa, niin kukaan ei siihen vastaisi joten siinä ei olisi mitään hauskaa.

Ja Mikael Granlundin hehkuttaminen on junttia. Ja se, että hänellä on oma ketju NHL-osiossa on erittäin junttia. Kultamussukkamikken kuuluu saada oma ketju koska on niin söpö ja mahtava, voi hellanlettas.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Joukkueen hauskimmalla (junteimmalla) jätkällähän löytyy selästä pelinumero 69. Yksi junttimaisimmista asioista mitä maa päällään kantaa.

Olen onnistunut ilmeisesti valitsemaan fiksuja joukkueita, kun kellään ei ikinä tuota numeroa ole ollut. Nykyisessä porukassa on kielto päällä tuohon numeroon, koska se on niin junttia. Yleisesti ottaen on muuten huomattu, että kyseistä numeroa kantavat provosoituvat helpoimmin. Samoin kun nämä Lemieuxit ja Jagrit. Eli pikku vinkki, mikäli haluatte helposti kalastella jäähyjä vastustajalle.

Kuusnelosta en ole vielä tällä kaudella nähnyt, mutta se onkin varmaan iso juttu vain pk-seudulla ja Oulussa. Sen sijaan itse olen kantanut veskarille tyylikästä numeroa 44 jo vajaan kymmenen vuotta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuntosalilla treenaaminen ilman paitaa, en olisi uskonut tätäkään näkeväni. Aivan uskomattoman junttia.

Siis ilman paitaa punttiksella... ei vittu oo todellista! Do we have a winner?

Itärajalla asuessani venäläiset tulivat melko usein ilman paitaa salille. Ja sandaalit jaloissa, jotka he ottivat pois salille tullessaan.

Yllättyneet käsi ylös! Aha, ei yhtään kättä näkyvissä :)
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Huuhkajat
Itärajalla asuessani venäläiset tulivat melko usein ilman paitaa salille. Ja sandaalit jaloissa, jotka he ottivat pois salille tullessaan. Monesti nämä itäiset naapurimme hakkasivat nyrkkeilysäkkiä ja kävelivät melonit kainaloissa.

Jos veljillä venäläisillä ei ollut kenkiä lainkaan?

Salilla törmää kyllä muihinkin junttimaisiin ilmiöihin... Melonit kainaloissa tykkäävät tosiaan kulkea myös nämä mainitut hihatonta käyttävät pikkuiset rääpäleet, jotka saliuraansa aloittelevat. Junttia. Edellä mainitulla pikkuväellä tuntuu usein olevan myös hukassa tietynlainen salietiketti, eli jäädään usein myös istumaan laitteisiin palautumisajaksi. Junttia. Tai vaihdetaan päällä ollut radiokanava oman mielen mukaiseksi (useimmiten NRJ). Junttia. Myös "kyttääjät" ovat uskomattoman juntteja, kohdistui toiminta kuntosalilla treenaaviin naisiin tai miehiin. Myös egoilu "mä käyn salilla" on junttia.

Ps. Itse käytän salilla hihatonta, joten olen jollain tasolla juntti. Tosin minulla on mielestäni jo oikeus käyttääkkin, salilla tietty vain tämäkin.

Edit. Perkeles menin itseäni kehaisemaan, olinpas vielä enemmän juntti.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Junttia on haukkua salibandya siitä syystä, että tietää jonkun siitä provosoituvan. Jos haukkuisitte kilpaa vaikkapa uppopalloa, niin kukaan ei siihen vastaisi joten siinä ei olisi mitään hauskaa.

Höpö, höpö. Kyllä Jatkoajassa on heti huomioitu, jos joku on käynyt uppopalloa haukkumassa. Seurataan niitä keskusteluja.

Että silleen...
 
Kuntosalilla joskus näkee hinteläitä kavereita tai muuten vaan kuntosali-uraansa aloittelevia pojankloppeja, jotka pitävät joka kerta yllään hihatonta.

Itse olen ainakin perus -punttijuntteihin verrattuna hintelä kaveri ja käytän usein hihatonta salilla. Käytän salilla myös shortseja ja samasta syystä kuin hihatonta: minulle tulee salilla kuuma ja tykkään siksi olla siellä kevyissä vaatteissa (ilman paitaa ei silti tulis mieleenkään sinne mennä).

Salilla törmää kyllä muihinkin junttimaisiin ilmiöihin...

Yksi sellainen on pullistella ylävartaloa ja vain kävellä verkkaisesti siellä ympäriinsä - "näkeehän kaikki miten atleettinen olen".

Pyöräilyhousut salilla (miehillä) ovat kyllä juntin näköiset.

Ei niinkään junttia vaan ihan vain huonoa käytöstä on sen sijaan levittäytyä siellä ympäriinsä: jättää pyyhe yhteen laitteeseen, juomapullo jollekin penkille ja painot telineisiin tai majoittua porukalla jonnekin päin salia vain turisemaan.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Miten junttina muuten pidätte sitä kun tuolla Etelä-Euroopassa näkee kesän lomakaudella joillakin suomalaisturisteilla farkut ja sukat sandaalien kanssa vaikka minkälaisilla helteillä ?
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Itse olen ainakin perus -punttijuntteihin verrattuna hintelä kaveri ja käytän usein hihatonta salilla. Käytän salilla myös shortseja ja samasta syystä kuin hihatonta: minulle tulee salilla kuuma ja tykkään siksi olla siellä kevyissä vaatteissa (ilman paitaa ei silti tulis mieleenkään sinne mennä).

No jos olet 15v-20v elämän ensimmäisiä lihaksiaan kasvattava nuorukainen ja käytät hihatonta, niin juntti olet :) Puhuin juuri näistä. Ei ole muuten vanhemmat häirinnyt silmään ollenkaan, enkä nyt olekkaan tarkkaillut silmä kovana mitä kukakin pitää päällä. Nuorilla on vain niin isot luulot heti itsestään. Itsekin olen nuori ja hintelä kaveri, mutta en sentään yritä olla jotain mitä en ole. Se, jos joku on junttia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Miten junttina muuten pidätte sitä kun tuolla Etelä-Euroopassa näkee kesän lomakaudella joillakin suomalaisturisteilla farkut ja sukat sandaalien kanssa vaikka minkälaisilla helteillä ?

Itsesuojeluna. Tuo on mielestäni aihealua, jota ei voi juntteuteen liittää. Kyse on täysin siitä, miltä haluaa fyysisen kosketuksen tuntuvan. Lisäksi sukka voi suojatakin. Henkilökohtaisesti kotona voin olla pihalla vähän aikaa sukan kanssa, mutta kuumalla kelillä sukka voi hautoa liikaa, eikä enää tunnu hyvältä. Tästä johtuen jos olen pidempään ulkona sandaalien kanssa, niin olen ilman sukkia.
 
No jos olet 15v-20v elämän ensimmäisiä lihaksiaan kasvattava nuorukainen ja käytät hihatonta, niin juntti olet :) Puhuin juuri näistä.

Kohta nelikymppinen, joten en joutunut tuohon junttiuskategoriaan.

Miten junttina muuten pidätte sitä kun tuolla Etelä-Euroopassa näkee kesän lomakaudella joillakin suomalaisturisteilla farkut ja sukat sandaalien kanssa vaikka minkälaisilla helteillä ?

Sukat sandaaleissa on AINA junttia. Auringolta on toisten ihan hyväkin suojautua, mutta farkut ovat kyllä helteellä sellaiseen liian paksua kangasta. Ohut pitkähihainen paita ja ohuet pitkät housut suojaavat helteellä hyvin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itsesuojeluna. Tuo on mielestäni aihealua, jota ei voi juntteuteen liittää. Kyse on täysin siitä, miltä haluaa fyysisen kosketuksen tuntuvan. Lisäksi sukka voi suojatakin. Henkilökohtaisesti kotona voin olla pihalla vähän aikaa sukan kanssa, mutta kuumalla kelillä sukka voi hautoa liikaa, eikä enää tunnu hyvältä. Tästä johtuen jos olen pidempään ulkona sandaalien kanssa, niin olen ilman sukkia.

Minulla sukka ei tahdo pysyä, varsinkaan kylmällä kelillä tiukinkaan resori ei auta.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Minulla sukka ei tahdo pysyä, varsinkaan kylmällä kelillä tiukinkaan resori ei auta.

Siihen tarkoitukseen on olemassa ainakin semmoiset nahkaiset valjaat, hemmetin tyylikkäät. Niiden avulla se sukka ei putoa ja ne keräävät katseita, vaikkei kantajallaan olisikaan muuten äärimmilleen treenattu atleettivartalo.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Siihen tarkoitukseen on olemassa ainakin semmoiset nahkaiset valjaat, hemmetin tyylikkäät. Niiden avulla se sukka ei putoa ja ne keräävät katseita, vaikkei kantajallaan olisikaan muuten äärimmilleen treenattu atleettivartalo.
Nahkaisia valjaita voi kantaa muuallakin kropassaan kuin vain sukkia kannatellakseen. Viime kesänä kohtasin Helsingissä tyylikkään miesparin. Kummallakin oli piukat mikroshortsimalliset nahkapöksyt, nahkavaljaat muutoin paljaan yläkropan peittona, mustat nahkaskotsat sekä maiharit. Kyllä nuokin releet keräsivät katseita. Tai sitten ihmiset vain ihailivat toisen kundin tyylikkäitä peililaseja, mene ja tiedä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuntosalilla treenaaminen ilman paitaa, en olisi uskonut tätäkään näkeväni.

Boliviassa asuessani kuntosalilla kävi yleensä lounasaikaan sellainen pukuäijä, jonka treenaaminen tapahtui aina samalla tavalla: puvuntakki, skraga, paita ja hihaton aluspaita pois, sitten tiukka puolen tunnin penkkitreeni puvun housuissa ilman paitaa ja lopuksi vermeet takaisin niskaan ilman mitään suihkuja tai muita. Ja sitten vissiin takas officelle vääntämän. Kohtuullisen juntin tuntuinen meininki.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kuntosalilla joskus näkee hinteläitä kavereita tai muuten vaan kuntosali-uraansa aloittelevia pojankloppeja, jotka pitävät joka kerta yllään hihatonta. Näyttää muuten juntilta. Sitten kun vielä pullistelevat kuin mikäkin Ronnie Coleman. Jos käyttää hihatonta salilla, niin käyttäkööt silloin kun siihen on aihetta.

Ps. Itse käytän salilla hihatonta, joten olen jollain tasolla juntti. Tosin minulla on mielestäni jo oikeus käyttääkkin, salilla tietty vain tämäkin.

Edit. Perkeles menin itseäni kehaisemaan, olinpas vielä enemmän juntti.
Tämä asenne on paljon juntimpi kuin kenenkään hihattoman käyttö. En muutenkaan ymmärrä, miten hihattomaan liittyy niin intohimoisia kantoja salikävijöiden keskuudessa. Se on paita, jossa ei ole hihoja. Kaikki jonkin aikaa salilla käyneet osaa katsoa kaverin kunnon yhdellä silmäyksellä, vaikka päällä olisi löysä huppari ja kollarit. Että on se ja sama, missä vaatteissa salille menee. Kondis paljastuu aina viimeistään kun alkaa latoa rautaa tankoon. Jos joku tykkää käydä hihattomassa, niin sitten käy. Ei se ole mikään juttu.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Nii no ei siinä periaatteessa ole mitään ongelmaa ja ihan oikeassa olet. Minusta on kuitenkin naurettavaa yrittää esittää jotain isompaa, kuin mitä oikeasti on. Ja sen kyllä huomaa kun näkee itse. Kun joku menee sisään pienenä hiirulaisena pukuhuoneeseen t-paidassa, mutta tulee ulos hihattomassa aivan uudessa roolissa, on äärimmäisen junttia. Ei näitä nyt joka päivä näy, mutta niitäkin on.

Tästähän pääsee toiseen juntteuteen: Junttia on kun yrittää olla jotain mitä ei selvästi ole.

Jos oikein syvästi ajatellaan, niin junttia on arvostella edes muiden tapoja. Joten siinä mielessä meissä jokaisessa asuu pieni juntin poikanen.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tästähän pääsee toiseen juntteuteen: Junttia on kun yrittää olla jotain mitä ei selvästi ole.

Päteekö tämä myös käyttäytymisnormeihin? Sosiaalisessa tilanteessahan ihmisen tulee esittää koko ajan. Esitetään pirteää, kiinnostunutta, puhutaan paskaa l. small talkataan jne.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Päteekö tämä myös käyttäytymisnormeihin? Sosiaalisessa tilanteessahan ihmisen tulee esittää koko ajan. Esitetään pirteää, kiinnostunutta, puhutaan paskaa l. small talkataan jne.

No sitä ei voi laskea mukaan. Muuten junttimaisuutta olisi jo liikaa maailmassa. Silloin maailma olisi niin junttitäyteinen paikka, että junttia olisi enää vain se, että ei ole juntti.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Höpö, höpö. Kyllä Jatkoajassa on heti huomioitu, jos joku on käynyt uppopalloa haukkumassa. Seurataan niitä keskusteluja.

Että silleen...

Kyllähän sitä on pakko noin umpijunttiin peeloiluun välittömästi puuttua! Minulle saa lähettää yksityisviestin aiheesta, mikäli itse en huomaa tuon maailman jaloimman lajin mollaavia kommentteja.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuntosalilla joskus näkee hinteläitä kavereita tai muuten vaan kuntosali-uraansa aloittelevia pojankloppeja, jotka pitävät joka kerta yllään hihatonta. Näyttää muuten juntilta. Sitten kun vielä pullistelevat kuin mikäkin Ronnie Coleman. Jos käyttää hihatonta salilla, niin käyttäkööt silloin kun siihen on aihetta.

No jos olet 15v-20v elämän ensimmäisiä lihaksiaan kasvattava nuorukainen ja käytät hihatonta, niin juntti olet :) Puhuin juuri näistä. Ei ole muuten vanhemmat häirinnyt silmään ollenkaan, enkä nyt olekkaan tarkkaillut silmä kovana mitä kukakin pitää päällä. Nuorilla on vain niin isot luulot heti itsestään. Itsekin olen nuori ja hintelä kaveri, mutta en sentään yritä olla jotain mitä en ole. Se, jos joku on junttia.

Ihme juttuja.

Jos joku hintelä kaveri kehtaa mennä punttisalille hihattomassa treenaamaan, niin eikö se nimenomaan kerro siitä, että kyseinen heppu ei yritä olla ja esittää mitään muuta kuin todellisuudessa on.

Minä kääntäisin tuon sinun näkökulmasi juuri päälaelleen, junttimaisempaa sinne on hihattomassa lähteä isoja lihaksiaan esittelemään, kuin tuo mainitsemasi tyyli että ruipelokäsi liikkuu hihattomassa kun kaikki kuitenkin heti näkee että hihattoman käytön syynä ei ainakaan voi olla ison palan esittely.

Minulle aivan sama, lyhythihaisessa mennään enkä jaksa stressata muiden treenivaatetuksesta. Saako muuten shortseja käyttää vasta, kun on siihen jotain aihetta eli pohkeet on kuin poliisikoiralla, ja häiritseekö salilla myös ohutpohkeiset tyypit jotka siellä junttimaisesti esittelevät säälittäviä alaraajojansa?
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko salilla toppia käyttävä nainen juntti? Muuttuuko tilanne sen mukaan, onko hän laiha / hoikka / lihaksikas / rintava / paksu?
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Ihme juttuja.

Yritin painottaa, että se käyttäytyminen nimenomaan muuttuu heti hihattoman myötä. Ja heti ollaan niin konkaria esittämässä. Ja siis nuorilla nämä. Älä nyt koita saada sellaista kuvaa, että olisin hirveän tarkka muiden pukeutumisen suhteen ja ovatko he hihattomalla liikenteessä vai ei. Ehkä en selittänyt tarpeeksi tarkasti.

Saako muuten shortseja käyttää vasta, kun on siihen jotain aihetta eli pohkeet on kuin poliisikoiralla, ja häiritseekö salilla myös ohutpohkeiset tyypit jotka siellä junttimaisesti esittelevät säälittäviä alaraajojansa?

Heh. Ei ehkä olen ihan vertailtavissa hihattoman kanssa, mutta ymmärrän pointtisi. Jos on stringit päällä ja tekee saman asian, niin silloin et saa käyttää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko salilla toppia käyttävä nainen juntti? Muuttuuko tilanne sen mukaan, onko hän laiha / hoikka / lihaksikas / rintava / paksu?
Ei muutu. Asian arviointiin vaikuttaa ainoastaan se, onko hän naturisti.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Ei sillä salipaidalla niin väliä ole, mutta vaimari muualla kuin juuri esim. salilla tai vaikkapa kotipihalla on kyllä äärimmäisen juntti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös