Mainos

Junnujen kalastelu

• 39 068
  • 151

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
HN kirjoitti:
No eihän tässä kellään olisi mitään nokankoputtamista, jos kyse olisi vain Rajalan ja Antosen kalastelusta ja vain agenttien kautta tapahtuneesta toiminnasta.

Esimerkiksi Joonas Lehtivuorelta voisi kysyä, millaista Tappara-toimiston uuden tehoduon toiminta on ollut pahimmillaan.

Mun tietääkseni yksikään tämän kesän junnusiirroista Ilveksen ja Tapparan välillä ei pohjaudu aktiiviseen värväykseen. Sikäli täytyykin antaa tunnustusta junioreille itselleen.

No ,kysytäänpä! Kuinkas monta soittoa on tullut ja mitä on luvattu ja kuinka paljon? Kerrotko sitten kun olet saanut selville? Meinaan mulla ei ole tämän kaverin puh numeroa kyllä kännyssä, valitettavasti.

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Mane kirjoitti:
Etkö todella näe mitään virhettä alle 18-vuotiaille pikkupojille soittelussa (Rajala vain 15), jos heillä ei ole voimassa olevaa SM-liigasopimusta?

Pidätkö todellakin 15-, 16-, 17-vuotiaita nuoria pikkupoikina? Vai pidätkö nuoria maajoukkuetason jääkiekkoilijoita niin typerinä etteivät he osaa ajatella omaa parastaan ja tehdä omaa elämäänsä koskevia päätöksiä? Jos vastauksesi edellä oleviin kysymyksiin on kyllä, niin sinun ei kannata lukea pitemmälle, sillä siinä tapauksessa meidän maailmankuvamme ja käsityksemme nuorisosta eroaa niin paljon ettemme voi käsittää toisiamme.

Oppivelvollisuuden päätyessä yhdeksännen luokan keväällä tuhannet nuoret (15-16-vuotiaat) tekevät hemmetin isoja omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Ei siis vain jääkiekkoilijat, vaan muutkin nuoret. Minä uskon että nuori, peruskoulun yhdeksännellä oleva kiekkoilija pystyy tekemään itse päätöksen mikä seura hänen kannaltaan on paras mahdollinen. En sitten tiedä luotanko liikaa nuoriin pelaajiin, vaan uskon heidän miettivän asiaa pitkään ja hartaasti ja tekevän sitten omat johtopäätöksensä.

Jos tässä vaiheessa toisen seuran junioripäällikön soittaa pelaajalle ja kertoo että olemme kiinnostuneita sinusta ja kysyy että olisitko sinä kiinnostunut siirtymään meille, niin en todellakaan ymmärrä mitä väärää siinä on? Pelaaja saa tietoonsa eri vaihtoehdot, harkitsee asiaa agenttinsa - jos sellainen on - tai vanhempiensa kanssa tai sitten vaan yksinään ja tekee valintansa. Suurin osa jäänee omaan seuraansa, jotkut lähtee Pohjois-Amerikkaan ja jotkut vaihtaa seuraa Suomessa. That's it.

Jos soitteleminen toisen seuran pelaajille alkaa ennen peruskoulun yhdeksättä, niin siihen kohtaan itse vetäisin rajaa. En minä sitä ihmettelisi vaikka seurasta toiseen ja paikkakunnalta toiselle siirtyisi alle 15-vuotiaitakin junnuja, mutta itsestä tuntuu että peruskoulun seiska- tai kahdeksasluokkalainen ei olisi vielä valmis tekemään tuollaista päätöstä.

Eikös Hannu Soron luona ole asunut näitä muualta Suomesta Ilvekseen tulleita nuorukaisia. Minkäs ikäisiä he olivatkaan?

tuppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Eepee, Matti Höylä
Garantie kirjoitti:
Suorastaan mahtavaa, asiallista keskustelua aiheeseen liittyen. Ollaanko siellä toisessa leirissä niin silmät ummessa ettei nähdä metsää puilta? Ainoastaan puhtaita jauhoja pussissa, niin tietysti.

No jatketaan sitä asiallista keskustelua, kun kerran masamania olit lainannu niin tarkoitatko tuolla "toisella leirillä" Hal Gill-leiriä, L.Petrell-leiriä, Toporowski-leiriä, vai J & T Ruutu-leiriä? Jos Tappara-leiriä tarkoitat niin lainaa edes oikeita ihmisiä ennenkuin alat silmät ummessa olosta puhumaan..

Kaikki Tapparan uudet juniorit eivät suinkaan ole härskin värväyksen saavutuksia, itseasiassa kaikki taitavat olla näitä oma-aloitteisia (Säteri ja Enlund suoraan edustuksen rinkiin). Ehkä tämän härskin värväyksen perimmäinen tarkoitus onkin vain saada herkät kannattajat pois tolaltaan..

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Yksinkertaisia kyselevälle yksinkertainen vastaus

ranger kirjoitti:
Jaha, vaihteeksi nimimerkki heikkik selittää ummet ja lammet, muttei vastaa esittämiini hyvin yksinkertaisiin kysymyksiin...

Ranger

Mikä helvetin velvollisuus minulla on vastata sinun kysymyksiisi? Soita Ilkka Pakariselle tai Juha Juujärvelle tai Santtu Silvennoiselle. Tai lähetä vaikka Silvennoiselle sähköpostia joko osoitteeseen santtu.silvennoinen@aamulehti.fi tai santtu.silvennoinen@ilves.fi.

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Ghost kirjoitti:
Jarmon poika on nimeltään Henri ja pelasi Ilveksessä ainakin vielä B-junnuna.

EDIT: En siis toki tiedä vaikka myös Miikka Kork olisi Jarmon poika.

Kiitos, tätä minä muistelin. Näin hänet joskus pelaavan RuoSkAa vastaan ja minulle kerrottiin että hän oli pelaaja-agentti Korkin poika. Siksi olen tähän asti yhdistänyt Korkin ilmeisesti virheellisesti Ilvekseen enkä Tapparaan.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
heikkik:

Äläpä viitsi heittäytyä ymmärtämättömäksi selvässä asiassa.

Ranger

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyviä kysymyksiä laittoi heikkik Manelle. Vielä kun siihen toiseen saataisiin vastaus. ;)

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Garantie kirjoitti:
Suorastaan mahtavaa, asiallista keskustelua aiheeseen liittyen. Ollaanko siellä toisessa leirissä niin silmät ummessa ettei nähdä metsää puilta? Ainoastaan puhtaita jauhoja pussissa, niin tietysti.

Ihan terveellä järjellä ajateltuna tämä junnu-kalastelu jupakka on kuitenkin paikkaansa pitävä. En ymmärrä miksi tällaista jaapadaapaa pitäisi keksiä ilman mitään totuuspohjaa, ainakaan minun järkeni ei sitä ymmärrä.

No kenties Ilveksen paras "kosto" voisi olla vastaavan toiminnan toteuttaminen vaan taitaa olla turhaa koska jyvät ovat jo Ilves-leirissä. Kuitenkin jonkinlainen nootti olisi paikallaan ja toivottavasti se on esitettykin jo.

Toisessa leirissä? Masaman on Lukko-fani, ei mitään tekemistä Tapparan kanssa. Vai onko Ilveksen ja Lukon välillä joku pyhäsota?

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
ranger kirjoitti:
heikkik:

Äläpä viitsi heittäytyä ymmärtämättömäksi selvässä asiassa.

Ranger

Minä en tiedä herrasmiessopimuksesta yhtään sen enempää mitä Aamulehden jutussa on kirjoitettu. En ole Tapparan enkä minkään muunkaan seuran sisäpiiriläinen. Käyn katsomassa molempien tamperelaiseurojen pelejä, mutta sympatiseeraan Tapparaa. Tosin ensi kaudella taidan käydä katsomassa myös KOO-VEE:n pelejä.

Herrasmiessopimukseen ovat viitanneet Aamulehden jutussa Ilveksen valmennuspäällikkö Ilkka Pakarinen sekä tällä palstalla esimerkiksi nimimerkit dude ja HN, jotka tuntevat asian sisällön ilmeisen tarkasti. Kyllä minuakin kiinnostaisi tietää koska sopimus on solmittu, ketkä sen ovat solmineet ja miten sopimuksessa on määritelty junioripelaaja.

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Meneekö nämäkin kysymykset sivuraiteelle?

HN kirjoitti:
"Yllättäen" Tappara-mieliset kirjoittajat yrittävät ohjata ketjua sivuraiteille...

1) Tappara on tänä vuonna yrittänyt kalastella Ilveksen junioreita haaviinsa ennennäkemättömän röyhkeästi. Puuhamiehinä ovat toimineet Juujärvi ja Urama, jotka eivät ilmeisesti tiedä tai sitten heitä ei vain kiinnosta, miten Tampereella toimitaan.

2) Silvennoisen juttu Aamulehdessä antoi turhan siloitellun kuvan Uraman ja Juujärven toiminnasta. Ilveksen junnuille on soiteltu suoraan, ja soittelu on ollut erittäin aktiivista.

3) Ilveksellä ja Tapparalla on herrasmiessopimus, jonka mukaan toisen seuran junnuja ei kalastella.

Ilveksen sisäpiiriläisenä osannet edes vastata näihin kysymyksiin tai ainakin kertoa oman mielipiteesi niihin.

Koska herrasmiessopimus on solmittu?

Ketkä sen ovat solmineet?

Miten sopimuksessa on määritelty junioripelaaja?

Uskotko että Juujärvi on kysynyt herrasmiessopimuksesta Mikko Leinoselta ennen puheluitaan Ilveksen junioreille? Eli onko hän (+ Urama) rikkoneet herrasmiessopimusta tietoisesti ja onko Tapparan ylempi johto ollut asiasta perillä?

Onko Pakarinen soittanut värväysasiasta Juujärvelle ennen kuin toi asian julkisuuteen Santtu Silvennoisen avulla?

Onko sinun mielestäsi tällainen herrasmiessopimus tarpeellinen? Minkä vuoksi yhden seuran pelaajat pitää rajata värväyksen ulkopuolelle, vaikka pelaajan elämäntilanteen kannalta voisi olla parempi siirtyä seurasta toiseen saman kaupungin sisällä kuin kaupungista toiseen?

Ajaako tällainen herrasmiessopimus seuran vai pelaajan etua? Nimimerkki Vaughan kirjoittaa asiasta hyvin ketjun ensimmäisellä sivulla.

HN kirjoitti:
Mun tietääkseni yksikään tämän kesän junnusiirroista Ilveksen ja Tapparan välillä ei pohjaudu aktiiviseen värväykseen. Sikäli täytyykin antaa tunnustusta junioreille itselleen.

Kerro tämä Manelle. Ei juniorit mitään tyhmiä ole, vaikka ovatkin nuoria.

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
tuppu kirjoitti:
Miksi kyse on ainoastaan noista sun mainitsemista kolmesta asiasta, miksei voida puhua vaikka tään junnukalastelu-keskustelun saamista mittapuitteista? Mä olen kuullut "virallisesti" vain Antosen ja Rajalan joutuneen värväyksen kohteiksi ja näistäkin Juujärvi sanoo kuulleensa (ilmeisesti agentilta) Rajalan mahdollisesta halusta siirtyä ja vain tiedustelleensa tätä. Samaan aikaan Ilves-leiri toitottaa ennennäkemättömän röyhkeästä puhelinterrorismista.
Liioittelu on tehokeino, mutta tuollainen värikynä on jo sama jos kauden alla veikkailisi Matt Smithiä kauden komeetaksi ja Liigan parhaaksi pakiksi.

Eikös vielä tällä hetkellä Ilves ole tämän kesän siirtojen määrällisenä voittajana, erotuksena tietenkin että Tapparaan siirtyneet ovat värvättyjä ja Ilvekseen tulleet oma-aloitteisia?

Ainoa ongelma tässä vain on, että Rajalalla ei ole agenttia, eikä hän ole ollut kiinnostunut siirrosta Tapparaan?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Paljon on aika muuttunut 70-80 luvuilta kun Tamperelaiset pilkkasivat kuorossa Hifkiä kun Hifkin juniorityö oli mitä oli ja Hifk oli heidän mielestään pelkkä ostojoukkue.
Nyt ainakin Tappara leirissä on ilmeisesti käsitykset muuttuneet kun jo junnuja pitää ostaa aina Helsinkiä myöden.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
heikkik kirjoitti:
Minkä vuoksi yhden seuran pelaajat pitää rajata värväyksen ulkopuolelle, vaikka pelaajan elämäntilanteen kannalta voisi olla parempi siirtyä seurasta toiseen saman kaupungin sisällä kuin kaupungista toiseen?

Muistappa nyt, että tässä keskustelussa ei ole kukaan ollut kieltämässä Tapparaa ottamasta vastaan Ilves-peluria, joka näkee kehittymisensä kannalta Tapparan paremmaksi vaihtoehdoksi.

Tuolla tekstillä annat ymmärtää sen sijaan, että nämä Tapparan puolelta tulleet yhteydenotot siis perustuvat siihen, että siellä tiedetään mikä tälle Ilves-juniorille on parasta. Tuskin siellä sentään niin paljon kovempaa ammattitaitoa omataan.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
HN kirjoitti:
Kyse on siis herrasmiessopimuksesta - ei mistään virallisesta, paperille laaditusta ja allekirjoitetusta kontrahdista. Useinhan herrasmiessopimuksena pidetään ajan myötä muotoutunutta ja toimivaksi havaittua käytäntöä, josta osapuolet eivät sopua kunnioittaakseen halua poiketa.

=perinteikäs. ;)

edit: karsea sana kun rupeaa sitä hokemaan, mutta perinteistähän tässä on kyse.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
heikkik kirjoitti:
Pidätkö todellakin 15-, 16-, 17-vuotiaita nuoria pikkupoikina? Vai pidätkö nuoria maajoukkuetason jääkiekkoilijoita niin typerinä etteivät he osaa ajatella omaa parastaan ja tehdä omaa elämäänsä koskevia päätöksiä? Jos vastauksesi edellä oleviin kysymyksiin on kyllä, niin sinun ei kannata lukea pitemmälle, sillä siinä tapauksessa meidän maailmankuvamme ja käsityksemme nuorisosta eroaa niin paljon ettemme voi käsittää toisiamme...

Itse nuorten parissa työskentelevänä voin kertoa, että suurin osa peruskoulun päättävistä pojista on edelleen "neppisautoiässä", eivätkä pysty päättämään omasta elämästään järkevästi. Jos pojalle luvataan asunto, ruoka ja vähän taskurahaa, unohtuvat opiskelut monelta.

Kuten muissakin asioissa meidän yhteiskunnassa, ei yhdenkään agentin tai junioripäällikön pitäisi soittaa tai puhua alaikäiselle hänen seurasiirroista, vaan hänen vanhemmilleen. Onko vanhemmat sen fiksumpia onkin jo eri kysymys.

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
HN kirjoitti:
...
Tässä ketjussa kyseessä olevassa tapauksessakin vanha hyvä tapa ja kunnioitus sitä kohtaan on johtanut siihen, että seurat ovat sopineet pelisäännöistä suullisesti keskenään hyvässä yhteisymmärryksessä.
...
Tärkeätä ei ole se, koska sopimuksen katsotaan tarkalleen syntyneen, ketkä sitä ovat olleet solmimassa ja miten siinä mikäkin yksityiskohta määritellään. Oleellista on, että tätä herrasmiessopimusta on tähän vuoteen saakka noudatettu kummassakin seurassa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Koska Ilveksessä syytetään Juujärveä / Tapparaa sopimuksen rikkomisesta, niin minusta suullisen sopimuksen sisältö ja sitovuus ovat tapauksessa oleellinen asia.

Kun luin jatkovastauksiasi, niin vahvistui käsitykseni siitä, että Juujärvi on tietoisesti lähtenyt koettelemaan sopimuksen rajoja. Ja aika nopeastihan ne tulivat vastaan.

Toivottavasti syntynyt kalabaliikki johtaa siihen, että seurojen valmennuspäälliköt / junioripäälliköt istuvat saman pöydän ääreen ja pelisäännöt vahvistetaan, ettei sama tilanne ole edessä uudestaan ensi keväänä. En tiedä vaikka niin oltaisiin jo tehtykin. Ja jos asioista sovitaan, niin Silvennoinen voisi kirjoittaa Aamulehteen jääkylmän kiekkosodan saamasta uudesta käänteestä.

Yksi tässä keskusteluketjussa minua vaivannut asia on termin "värväys" epämääräisyys. Minä en pidä pahana tai vääränä, jos seuran edustaja soittaa pelaajalle / hänen vanhemmilleen / agentilleen ja kertoo että haluaisimme pelaajan pelaavan meidän joukkueessa ensi kaudella ja jos kiinnostaa, niin voi ottaa yhteyttä. Metsään mennään ja hommat kustaan jos seurasta soitellaan useampaan kertaan ja varsinkin jos "minua ei kiinnosta vaihtaa seuraa" -sanoman jälkeen otetaan vielä uudestaan yhteyttä. Lehtivuoren tapauksessa hommat on ilmeisesti kustu, mutta toivottavasti ysiykkösen Rajalan kohdalla käytös on ollut asialllista.

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Artsi kirjoitti:
Muistappa nyt, että tässä keskustelussa ei ole kukaan ollut kieltämässä Tapparaa ottamasta vastaan Ilves-peluria, joka näkee kehittymisensä kannalta Tapparan paremmaksi vaihtoehdoksi.

Tuolla tekstillä annat ymmärtää sen sijaan, että nämä Tapparan puolelta tulleet yhteydenotot siis perustuvat siihen, että siellä tiedetään mikä tälle Ilves-juniorille on parasta. Tuskin siellä sentään niin paljon kovempaa ammattitaitoa omataan.

Muistan.

En usko tapparalaisten tai ilvesläisten valmennus- tai junioripäälliköiden tietävän mikä ratkaisu pelaajan tulevaisuuden kannalta on paras. Varmasti heillä on asiasta valistunut mielipide, mutta en usko sen olevan sen oikeampi tai virheellisempi kuin pelaajan vanhempien tai jopa kaverien mielipide. Elämä on muutakin kuin jääkiekkoa.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
heikkik kirjoitti:
Kiitos, tätä minä muistelin. Näin hänet joskus pelaavan RuoSkAa vastaan ja minulle kerrottiin että hän oli pelaaja-agentti Korkin poika. Siksi olen tähän asti yhdistänyt Korkin ilmeisesti virheellisesti Ilvekseen enkä Tapparaan.

Markus Mattsonin poika pelasi Ilveksen junioreissa, joten Kimikin on siis Ilveksen mies? Logiikka, missä pelaa?

Niin, ja Toni Rajalalla ei ole agenttia, tai jos on, niin silloin agentti rikkoo pelaajayhdistyksen sääntöjä reksiteröidyistä agenteista. Eli kuka kusettaa?

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
TosiFani kirjoitti:
Itse nuorten parissa työskentelevänä voin kertoa, että suurin osa peruskoulun päättävistä pojista on edelleen "neppisautoiässä", eivätkä pysty päättämään omasta elämästään järkevästi. Jos pojalle luvataan asunto, ruoka ja vähän taskurahaa, unohtuvat opiskelut monelta.

Kuten muissakin asioissa meidän yhteiskunnassa, ei yhdenkään agentin tai junioripäällikön pitäisi soittaa tai puhua alaikäiselle hänen seurasiirroista, vaan hänen vanhemmilleen. Onko vanhemmat sen fiksumpia onkin jo eri kysymys.

Tämä kommentti koskee ilmeisesti junioreiden seurasiirtoja ja värväystä ylipäänsä. Ilvesläiset eivät ole tuominneet juniori-ikäisten pelaajien värväystä, vaan Tapparan junioripäällikön ja valmentajan Ilveksen junioreihin kohdistuneen värväyksen. Käsittääkseni pienempien paikkakuntien 16-vuotiaisiin kohdistuvaa "värväystoimintaa" pidetään yleisesti aivan hyväksyttävänä.

En usko että tamperelainen seura tarjoaa tamperelaiselle nuorelle asuntoa, ruokaa ja vähän taskurahaa. Eihän millään seuralla ole tuollaiseen varaa. Kauempaa toiselta paikkakunnalta tulevalle pelaajalle tuollaiset edut voidaan tarjotakin.

Minusta seuran edustajan pitäisi ottaa ensisijaisesti yhteyttä pelaajan agenttiin, jos pelaajalla sellainen on. Jos ei ole agenttia, niin ilmoittaa kiinnostuksensa pelaajalle ja kertoa ottavansa yhteyttä pelaajan vanhempiin. Täysi-ikäinen eli ei, mutta tehtävät päätökset koskevat ensisijaisesti pelaajaa eikä hänen vanhempiaan ja pelaajalla on oikeus tietää toisen seuran kiinnostuksesta ennen vanhempiaan.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
heikkik kirjoitti:
En usko tapparalaisten tai ilvesläisten valmennus- tai junioripäälliköiden tietävän mikä ratkaisu pelaajan tulevaisuuden kannalta on paras. Varmasti heillä on asiasta valistunut mielipide, mutta en usko sen olevan sen oikeampi tai virheellisempi kuin pelaajan vanhempien tai jopa kaverien mielipide. Elämä on muutakin kuin jääkiekkoa.

Tämä viesti osoittaa karusti sen, miten vähän olet ollut tekemisissä kiekkojunnujen ja heidän vanhempiensa kanssa. Ne yleensä nimenomaan eivät tiedä mikä oikeasti on pojan parhaaksi, niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella. Varsinkin jos kyse on lupaavasta junnusta, jolle on jossain Vierumäen leirillä tungettu Suomi-verkkarit kouraan kotiin lähtiessä...

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
heikkik kirjoitti:
Käsittääkseni pienempien paikkakuntien 16-vuotiaisiin kohdistuvaa "värväystoimintaa" pidetään yleisesti aivan hyväksyttävänä.

Yleensä lahjakkaan pelaajan kannalta on parempi lähteä pienestä seurasta isompaan isompien resurssien perään, mutta mitä järkeä on siirtyä isosta isoon, ellei henkilökemiat ole edellisessä paikassa totaalisesti ristissä?

dude kirjoitti:
Markus Mattsonin poika pelasi Ilveksen junioreissa, joten Kimikin on siis Ilveksen mies? Logiikka, missä pelaa?
Markus Mattsonin poika on pelannut myös Tapparassa, mestari a-junnuissa 2004. Kimi taas on itse Ilveksen junnu ja pelasikin aina seurassa liigaan asti, joten se siitä logiikasta.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
heikkik kirjoitti:
Ja jos asioista sovitaan, niin Silvennoinen voisi kirjoittaa Aamulehteen jääkylmän kiekkosodan saamasta uudesta käänteestä.

Et voi olla tosissasi? SS:n ei tarvitse kirjoittaa Aamulehteen enää yhtään enempää paskaa. Salon Tapsan jne. jutut ovat sentään vielä lukemiskelpoisia mutta koko Aamulehden kiekkotoimitus on varsin huono, sen on todennut myös eräs tässäkin viestiketjussa esiintyvä keskustelija naapurin puolelta.

heikkik kirjoitti:
Metsään mennään ja hommat kustaan jos seurasta soitellaan useampaan kertaan ja varsinkin jos "minua ei kiinnosta vaihtaa seuraa" -sanoman jälkeen otetaan vielä uudestaan yhteyttä. Lehtivuoren tapauksessa hommat on ilmeisesti kustu, mutta toivottavasti ysiykkösen Rajalan kohdalla käytös on ollut asialllista.

Minä en ainakaan soittaisi kellekään sellaiselle uudestaan joka sanoo selvästi että ei kiinnosta tulla töihin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy