Tuollainen alaikäisten kalastelu täytyisi saada sanktioitavaksi teoksi. Niin että ainoastaan 18-vuotiaisiin voitaisiin ottaa yhteyttä toisen seuran taholta. Sallittua olisi ainoastaan se että pelaaja itse ottaisi yhteyttä seuraan ja tulisi näytille, näin ne Närpiönkin pojat saisivat sen näytönpaikkansa isommassa seurassa jos ovat tarpeeksi hyviä.
Palaan tähän vanhaan viestiini vaikkei ketjussa oikeastaan suoraan siitä olekaan enää puhuttu.
On vain taas kuulunut juttuja että Ässien C93 -ikäluokan huippulupaavia poikia on koitettu kalastella muuallekin ja jotkut ovat jopa treeneissä käyneet toisissa seuroissa. On tietysti ihan kiva käydä hakemassa kokemuksia, mutta minun mielestäni pois muuttaminen tuollaisena yläasteikäisenä on suomalaiselle kulttuurille aika harvinaista. Kuitenkin nuorten poikien päät saattavat mennä sekaisin allstar-valinnasta Pohjolaleirillä ja siitä että lupaillaan kuita taivaalta.
Jos liigassa on vielä herrasmiehiä (vaikka meidän Alpo olisikin rikkomassa ulkomaalaissopimuksen) niin mielestäni sellaisen herrasmiessopimuksen voisi tehdä että peruskouluikäisiä pelaajia ei kalastella muista seuroista. Mieluusti vielä niinkin että alle 18-vuotiaita ei kalasteltaisi liigaseurojen kesken. Parempi olisi niin että alaikäisten ollessa kyseessä kontaktin pitäisi aina lähteä pelaajan suunnalta.
En minä ainakaan kovin hyvällä katsoisi jos muutaman vuoden päästä alkaisi pojan puhelin pirisemään ja lupailtaisiin ties mitä. Agenttiakaan ei ihan vielä tarvita, eikä todennäköisesti ikinä, mutta jos sellainen tilanne tulee eteen niin kyllä me itse selvitellään vaihtoehdot ennemmin kuin kuunnellaan maireasti itseään mainostavien henkilöiden juttuja.
Mitäköhän mahtaa muuten tuon duden minun viestini perässä mainitsema Ässä-värväri ajatella nykyään kun hänenkin poikaansa on koitettu värväillä ympäriinsä. Tosin sielläkin saatiin hankittua pojalle paikka rapakon takaa arvostetusta yksityiskoulusta jonka oppilaana on ollut mm. eräs Crosby (enkä tarkoita Bingiä)