Oranssi69 kirjoitti:Aamulehden toimittajan ja haastateltavan välillä siis on selkeä Ilves-kiintymys. Onko mahdollista, että henkilöt tekivät tarkoitushakuisesti jutun Tapparan värväyspolitiikasta, kun he olivat pettyneitä omiensa siirtymisestä kilpailijan leiriin?
Kyse ei ole tästä, eikä siitäkään, että muutama pelaaja on siirtynyt Ilveksestä Tapparaan. Lukuhan ei ole tällä hetkellä siis kuin yksi varmistunut ja yksi mahdollisesti. Kyse on erittäin epäeettisestä ja systemaattisesta toiminnasta sekä herrasmiessopimuksen rikkomisesta.
Minulle on aivan sama, vaikka Tappara toisi joka viikko kuorma-autollisen närpiöläisiä nuorukaisia. Toki siinäkin minua harmittaa niiden Tappara-henkisten poikien kohtalo, jotka äidinmaidosta alkaen ovat olleet kirvesrintoja ja jotka haluaisivat seurassaan mahdollisuuden. Viime kaudella ja sen jälkeen olen saanut jutella useamman lupaavan 83-87 syntyneen kirvesrinnan kanssa, jotka päivittelivät seuransa toimintaa. Päävalmentajalla ei ollut pienintäkään halua nähdä heissä pelimiestä ja A-junnujen koutsi vei loputkin motivaatiot. Kuitenkin noissakin ikäluokissa Tapparalla tuli aikoinaan menestystä (esim Tapparan kasikuutoset dominoivat sarjojaan ylivertaisesti). Ei jokaisessa ikäluokassa ole taitoa niin paljon kuin Kuusela, Salmela ja laiska-Jesse tarjoavat.
Minulle on lähes sama, miten Tappara riehuu ympäristökunnissa. Lähes siksi, että Ilves tekee ympäristökuntien seurojen kanssa yhteistyötä mm. tarjoamalla valmentajiaan näiden seurojen käyttöön käsittääkseni ilman korvausta.
Sitä en hyväksy, että Ilves-nuorukaisten kännyt pirisevät tiuhaan ja suoria kontakteja otetaan jopa 15-vuotiaisiin poikiin. Toistaiseksi useat ovat vastanneet kieltävästi. Jotkut olivat jopa närkästyneitä, kun Tapparan junnukoutsi kalasteli kesken pelikauden. Olisi pitänyt huolta omistaan, eikä olisi karkoitellut heitä pois Tapparasta. Suomalainen kiekkomaailma on menossa sairaaksi, kun 14-15-vuotiaita poikia lähestytään epäsuorilla taloudellisilla korvauksilla.
Ja hyväksyn täysin, mikäli ilvesläinen nuorukainen omasta tahdostaan tekee aloitteen ja haluaa siirtyä Tapparaan. Silloin edetään nuorukaisen tahdon mukaan.
Olen hämmästynyt mikäli Leinonen ja muut Tapparan tamperelaiset kiekkovaikuttajat seisovat näiden ulkopaikkakuntalaisten (luultavasti vain jokusen ajan Tampereella asuvien) toiminnan takana. Jos seisovat, niin surullisia asioita tapahtunee tamperelaisessa juniorikasvatuksessa lähivuosina.
Ja tämän yhden nimeltä mainitsemattoman agentin toiminta ei herätä närää pelkästään Tampereen suunnalla. Nimimerkillä Raksilan pakettiautossa ompi tunnelmaa.