Pienellä paikalla nuo epämuodolliset pelit on kyllä tosi harvassa ja sitten lisäksi vielä ne harvat kerra aina samoja naamoja vastaan mikä toisaalta voi olla myös puuduttavaa lapselle.
Tää on varmasti totta. Itselle harrastepelit samoissa ympyröissä joka viikko on just hyvä, mutta harrastepelaaminen nyt muutenkin on vähän eri juttu.
Itse olisin kyllä myös enemmän sen kannalla, että motivoituneelle kaverille pitäisi pystyä tarjoamaan enemmän, harmi kun ei tunnu olevan oikein mahdollista.
Sama, ja tämä nähdäkseni kaksisuuntainen tie. Pidän ehdottomasti rikkautena myös sitä, että on tarjolla toimintaa, jossa ei tarvi sitoa koko elämää jääkiekon pelaamiseen. Olen tämän perään huudellut aikaisemminkin: mielestäni meillä saisi olla aika nuoresta lähtien eri tavoin profiloituneita joukkueita / seuroja. Osassa fokuksena enemmän huippupelaajakehityksen vaatiman ympäristön luominen, ja osassa puolestaan kevyempi (ja samalla halvempi) harrastaminen.
Mun mielestä me tällä hetkellä tungetaan vähän turhaan kaikkia samaan putkeen: jossain siellä U11-U14 -vaiheissa sitä neljän viikkotapahtuman rumbaa kahlaa sekä ne, joille se on liikaa, että myös porukka, joka olisi valmis viettämään vaikka kaiken aikansa kaukalossa.