Vaikka en ole Tuomas, niin käyppä lukemassa esmes Jukurit-Sport 8.3.2008 1. puolivälierän ketjua (modesetien säpittämä ketju siis) ja sieltä Castillon (ent. Jaska-85) 159. viesti siihen ketjuun...
Et sitten tajunnut, että kyseessä ei ehkä oikeasti ollut minun todellinen mielipiteeni.
Mä niin odotin, että olisit myöntänyt että ongelmien syntymättömyyden takana olisi ollut siviilisääty :hymiö:Tuollaisia ongelmia kun ei ole edes päässyt syntymään kun käyttäytyy itsekin kunnolla.
Ja jos tässä nyt palattaisiin ihan aiheeseen niin itsekin vähän kyllä karsastan ajatusta kanaverkosta. Ajatuksena kun olisi lähteä ehkä huomenna katselemaan peliä ja Åpaa lainatakseni olen sen verran vässykkä jätkä, ettei nyt ihan ensimmäisenä tule mieleen lähteä vetämään jotain pataan. Suullisessa kädenväännössä pärjään kyllä vaikka maailman tappiin asti.
Silti sinne kanahäkkiin menen aivan varmasti ihan vain siitä syystä, että meidän gosset sen ovat sinne nyt järjestyttäneet omilla toimillaan.
Silti toivoisin Jukureiltakin jotain järjenkäyttöä tässä kohdassa koska onhan se kohtuutonta, että mahdollisissa jatkopeleissä Mikkeliin saapuvat kannattajat joutuisivat jossain kanahäkin takana olemaan. Kyseessä on kuitenkin sellaiset faniryhmät, jotka kuuluvat kenties samaan perheeseen tai ystäväryhmään ja ovat saapuneet paikalle muiden innoittamana.
Suomessa fanit kiertävät aivan liian vähän vieraspeleissä ja se vähäkin innostus joka nyt on kehittymässä tässä maassa asiaa kohtaan tulee luultavasti hiipumaan mikäli vierasfaneille tarjotaan paikkaa jossain verkkojen keskellä.
Eikä tuo häkki tule oikeasti estämään yhtään mitään jos joku haluaa ruvella tappelemaan.
Vieraspeleihin matkustaminen on muuten todella avartavaa touhua ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille. Maailmankatsomus avartuu ja pääsee seuraamaan suosikkijoukkueensa pelejä myös sellaisiin paikkoihin joissa ei ehkä muuten tulisi käytyä. Homma kannattaa aloittaa ihan kylmästi vain siitä, että kerää henkilöautolastillisen porukkaa ja lähtee reissaamaan.
Joka paikassa sitä on saanut omiaan kannattaa vuosien saatossa suht.rauhallisesti. Joskus on joku yrittänyt haastaa riitaa (lue: Heinola on paska paikka), mutta edelleen sitä hengissä ollaan. Joihinkin paikkoihin saattaa oikeasti kiintyä ja paikasta pitää. Itse symppasin aikanaan kovasti Järvenpään Haukkoja siitä syystä, että sinne oli aina mukava mennä ja ihmiset ottivat hyvin vastaan. Lukuunottamatta sitä kertaa vuonna 2006 kun meinattiin kantaa hallista pihalle 28 sekunnin pelin jälkeen. Vituttaa edelleen.
Castillo - Kaikki Mestis-hallit kierrettynä vuodesta 2002
PS: Nopeasti laskettuna olen 6 vuoden aikana nähnyt paikanpäällä kaikenkaikkiaan 106 vieraspeliä.
EDIT: Missasin Kokkolan ekan reissun kaudella 2006. Pudotettin lukua.
Viimeksi muokattu: