Jukurien kannattajatoiminta – miten liigatasolle?

  • 124 129
  • 498

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Toivotaan että pääsevät sopuun Sarviksen kanssa, oli nimittäin erittäin virkistävää kuulla uusia chantteja yms, eikä sitä ikuista erittäin hätäistä "Jukurit! *taptap*"
Tämä on totta. Sarviksessa vedetty nyt yli 10 vuotta lähes samaa rumbaa, joka on kyllästyttänyt muitakin katsojia jo kauan. Tottakai jotain uutta niihin tuli, kun nuoriso alkoi huudattaa liiga-Jukureiden tullessa. Nuorisokaarti kuitenkin nähtävästi siirtynyt Viikinkiveljiin, joka ei missään nimessä huono asia. Siellä he todennäköisesti saavat tehdä sitä, mistä tykkäävät, ja näin into kannustusta kohtaan säilyy! Toivotaan kuitenkin, että sopu syntyy, ja Veljet ottavat katsomon haltuun. Sen verran viihdyttäviä uusia vetoja oli eilen heidän keskuudessaan. (y)
 

MikkoPNT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa.
Viikinkiveljet on parastas mitä Jukureissa on tapahtunut viimeiseen 10-vuoteen.

Peku Pulkkinen ja muut SarvisClubin johtohenkilöt elävät edelleen 2000-luvun alkua eikä heidän johdollaan katsomotoiminta pysty etenemään. Se, että siellä Sarviksien joukossa tuo uusien tulokkainen toiminta herättää närää, on ihan ymmärrettävää. Kyllähän se itseänikin korpeaisi, jos joku tekisi asiat paremmin kuin minä.

SarvisClub, teidän aikanne on ohi. Kiitos kaikesta, mutta tilalle on tullut jotain uutta ja parempaa.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Eihän tuo palaveri mikä on järjestetty seuran? taholta taida ihan niitä ydintehtäviä olla. Suutari pysyköön lestissään ja niin päin pois. Tässä on se vaara , että uuden ryhmän toiminta seuran puolelta ajetaan alas tai toisin sanoen otetaan tuki pois, jos markkinahäirikkönä koetaan. Tuella tarkoitan yleistä olemassaoloa.

Uusia tuulia fanikatsomo kaipaa ja tarvitsee!
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Tässä on se vaara , että uuden ryhmän toiminta seuran puolelta ajetaan alas tai toisin sanoen otetaan tuki pois, jos markkinahäirikkönä koetaan.
Huutelen nyt ylpeänä vieraisiin pöytiin: miksi ihmeessä seuran pitäisi edes tukea taloudellisesti jotain kannatusporukoita? eihän tällainen "maksettu esiintyjä" eroa lopultaan mitenkään esim. cheerleadereistä ja vaikkapa pörröisistä maskoteista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Huutelen nyt ylpeänä vieraisiin pöytiin: miksi ihmeessä seuran pitäisi edes tukea taloudellisesti jotain kannatusporukoita? eihän tällainen "maksettu esiintyjä" eroa lopultaan mitenkään esim. cheerleadereistä ja vaikkapa pörröisistä maskoteista.
Itse käsitin että puhutaan lähinnä henkisestä tuesta ja esim. JSC:n tapahtumien puffaamista Jukurien toimesta. Rahallisesta tuesta en ole kuullut ja vähän kummalliselta kuulostaisikin (jos nyt ei huomioida esim. kannattajakortilla alennettuja kausarihintoja).
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Uusia tuulia, uutta töhinää fanipäätyyn saa tulla ja toivonkin että toiminta kehittyy.

Eilen kuulin, että tämä uusi porukka haluaa lapset, vammaiset ja vanhukset pois päädystä, sitten olisi mahdollista tehdä yhteistyötä.

Mietin tuon kuultuani, että mikähän on tulevaisuudessa fanipäädyn ikäraja? 15-20/30? Jos on jonkinlainem vamma, niin mihin siitä pitää ilmoittaa? Saako sitten jonkin V-merkin kausikorttiin ja kiellon fanipäätyyn.

Aika voimakasta puhetta oli tältä viikinkiveljeltä. Toivottavasti Sarviksen / Jukureiden puuhamiehet eivät ota koppia tuollaisista puheista.

Mitä kylillä puhutaan, olen sitä mieltä, että yhteispalaverille on todellakin tarvetta. Viihdetuotteen tulisi viihdyttää, ei aiheuttaa riitoja ja henkilöiden lokerointia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Sivukatsomosta seurattuna ihan positiiviselta vaikutti sekä mekkalanpito että muutenkin meininki. Toki jos siellä on lähemmin tarkasteltuna ollut skismaa kannattajaryhmien välillä niin se ei tietenkään hyvä juttu ole. Erityisen ikävää on jos uusi porukka (tai mikä tahansa muukin taho seura ja järjestyksenpitäjät pois lukien) alkaa määrittämään kuka saa tai ei saa tulla kannattajapäätyyn.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Eilen kuulin, että tämä uusi porukka haluaa lapset, vammaiset ja vanhukset pois päädystä, sitten olisi mahdollista tehdä yhteistyötä.
Turha tässä koko porukkaa on leimata. Tämä oli yhden henkilön oma mielipide, miksi HÄN ei itse nää SarvisClubia viehättäväksi. Näin sitten tämä innokkain oli kuulemma ilmoittanut Jukureillekkin tästä ja kertonut että tämä olisi koko ryhmän ''ideologia'' (olihan siellä myös ehdoteltu että Veljet olisi ääriryhmä kuka soluttautuu kannattajaryhmään :D). Itse en henkilöä, enkä ryhmää lähde tuomitsemaan tuon tyypin mielipiteen takia.

Tuostakin voisi ottaa esimerkiksi jalkapallon puolelta Stadin Kingit. Onko koko ryhmä sitten äärioikeistoa ja uusnatseja, koska uutisissa ollut Jesse Torniainen on? Ei ole.

JSC ymmärtänyt että yhden henkilön mielipide = koko ryhmän.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
En tunne riittävästi Mikkelin olosuhteita, että osaisin arvioida syntynyttä tilannetta paremmin, mutta omaan silmääni SarvisClub on aina vaikuttanut vähän tuollaiselta toiselta Musta Verkostolta. Hienosti ovat kyllä fanibusseja saaneet lähtemään vuosien saatossa. Katsomokäyttäytymisessä jonkinlainen mielikuvituksen puute tuntuu kuitenkin leimaavan molempia kerhoja.

Ilmeisesti kaikkia ei seuran virallisen kannattajakerhon toiminta ole Mikkelissä kuitenkaan miellyttänyt, kuten se ei ole miellyttänyt (eikä miellytä) Kuopiossakaan. Varmaan monet ulkopuoliset ihmettelevät, miksi nämä uudet ihmiset eivät vain menneet sinne viralliseen kannattajakerhoon ja ruvenneet muuttamaan asioita paremmaksi.

Joskus on kuitenkin sellaisia tilanteita, että uuden yhteisön luominen on lopulta jopa helpompaa kuin se, että menisi jonnekin MV:n, SC:n tai vastaavan kerhon kokoukseen mesomaan, että "täällä on tehty asiat huonosti ja aina". Jos itse kuuluisin siihen vanhaan yhteisöön, kokisin tuollaiset tilanteet jopa loukkaavina. Vanhojen rakenteiden muuttaminen tällä tavoin voi olla siis vaivalloista varsinkin, jos tavoitteena on luoda itsenäisempää, seuroista riippumatonta kannattajakulttuuria.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Ei pääty hyvin tämä homma. Tyhmyyden huippu seuralta lähteä sotkeutumaan asiaan yhä perusteellisemmin.

Sarvis Club pyörittänyt hommaa huipputasolla kohta pari vuosikymmentä, tässä kiitos? Näitä pikkupoikien laulukerhoja tulee ja menee...
 

MikkoPNT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa.
Ei pääty hyvin tämä homma. Tyhmyyden huippu seuralta lähteä sotkeutumaan asiaan yhä perusteellisemmin.

Sarvis Club pyörittänyt hommaa huipputasolla kohta pari vuosikymmentä, tässä kiitos? Näitä pikkupoikien laulukerhoja tulee ja menee...

Millä helvetin huipputasolla? Väsynyt läpsyttelyhteisö, joka on pystynyt uusiutumaan viime vuosikymmenellä. Koko porukka on ollut yleinen vitsi muilla mestis- ja liigapaikkakunnilla jo vuosia.
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Turha tässä koko porukkaa on leimata. Tämä oli yhden henkilön oma mielipide, miksi HÄN ei itse nää SarvisClubia viehättäväksi. Näin sitten tämä innokkain oli kuulemma ilmoittanut Jukureillekkin tästä ja kertonut että tämä olisi koko ryhmän ''ideologia'' (olihan siellä myös ehdoteltu että Veljet olisi ääriryhmä kuka soluttautuu kannattajaryhmään :D). Itse en henkilöä, enkä ryhmää lähde tuomitsemaan tuon tyypin mielipiteen takia.
Että semmosta. Vaikuttaa, että JSC yrittää sarviksin ja hampain suolata Veljet ulos, ja leimata heidät joksikin suvaitsemattomaksi porukaksi. JSC:n hassuttelua vuosia seuranneena voi sanoa, että en yhtään ihmettele. ViikinkiVeljet stay strong!
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Että semmosta. Vaikuttaa, että JSC yrittää sarviksin ja hampain suolata Veljet ulos, ja leimata heidät joksikin suvaitsemattomaksi porukaksi. JSC:n hassuttelua vuosia seuranneena voi sanoa, että en yhtään ihmettele. ViikinkiVeljet stay strong!
Huikeaa! Tämä on kuin eläisin kolmen vuoden takaiset tapahtumat uudelleen. Vastaavanlaisia ilkeitä huhuja laitettiin silloin liikkeelle Veljmiehistä. Kuopioon erona on vain se, että siellä näiden valheellisten tietojen levityskampanjan takana oli seuran surullisenkuuluisa työntekijä eikä mikään toisen kannattajakerhon jäsen. Jukureissa seura tuntuu ottaneen rakentavamman linjan. Mikkelissä on tässä kohtaa ymmärretty, että maksavaa asiakasta ei kannata itse suututtaa.

Vaikka en ViikinkiVeljiä tunne, niin jo näiden juttujen perusteella koen vahvaa sympatiaa heidän toimintaansa kohtaan. Veljmiesten toiminnan vakiinnuttua se ilkeämielisten panettelijoiden tyhjä lätinä sitten vähitellen loppui, kun viheliäistä uutta tulokasta ei saatukaan tuhottua. Näin se homma toiminee Mikkelissäkin. Tärkeintä on luottaa siihen omaa juttuun.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Nyt kun tätä keskustelua on seurannut niin on tullut väistämättäkin sellainen fiilis että tämä juttu ei voi päättyä hyvin jos jo alusta asti uuden ja vanhan porukan välillä on näin paljon kitkaa. Toivottavasti siellä keskiviikon keskustelutilasuudessa tilannetta saadaan selkiytettyä ennen kuin koko hommasta tulee suuremman luokan avoin konflikti.
Jonkinlaisella kokemuksen rintaäänellä voisin sanoa, että sopii pohtia, että onko uuden ja vanhan porukan välillä todella oikeasti kitkaa vai näkevätkö asiassa ulkopuolella olevat vain tilanteessa ongelmia näiden kahden välillä? Veljmiesten alkumetreillä Kuopiossa pyrittiin ulkopuolelta rakentamaan väkisin vastakkainasettelua, vaikka molemmissa porukoissa oli vain perimmäisenä tarkoituksena tehdä omaa juttua, omalla tavallaan ja joukkuetta kannattaen. Mikkelinkin hallissa on kuitenkin varmaan tilaa monenlaiselle kannatuskulttuurille? Ja jos organisaatio on viisas, se ei pyri millään muotoa ohjailemaan maksavia asiakkaitaan (yleisten järjestyssääntöjen lisäksi).

Mielenkiinnolla jään seuraamaan Jukureiden uuden kannatusporukan ensiaskeleita. On seuran etu (monellakin tapaa) jos halliin saadaan lisää ääntä ja sitoutuneita toimijoita.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Kannattajakulttuuri herättää näemmä yhä vahvaa intohimoa. Itseäni taas eniten hämmästyttää kommentoijien hatuistaan vetämät ajatukset, jotka nyt kommentoijan mielestä tuntuvat olevan sinne päin, niiden jatkojalostus ja loppuun omien ajatusten pohjalta syntyneet tiukat johtopäätökset.

No mutta keskustelua syntyy, kattila porisee ja yleisö viihtyy!
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Millä helvetin huipputasolla? Väsynyt läpsyttelyhteisö, joka on pystynyt uusiutumaan viime vuosikymmenellä. Koko porukka on ollut yleinen vitsi muilla mestis- ja liigapaikkakunnilla jo vuosia.

Teepä hei itse kaksi vuosikymmentä fanitoimintaa, johon mahtuu vissiin kolminumeroinen määrä fanimatkoja, iso määrä talkoita (mm. Jukureiden myymälä on vissiin Sarvis Clubin tekemä), huimasti järjestettyjä tapahtumia, pyyteetöntä yhteistyötä seuran ja muiden faniyhdistysten kanssa sekä uskollista kannustusta Mestiksen ankeudesta liigan parrasvaloihin. On ihan pikkuisen eri asia tuo kun tehdä Facebookiin sivu ja tulla kännissä jollottamaan kopioituja veisuja hallin lehtereille joku lauantai. Vitun typerää Jukureilta lähteä ylipäätään sotkeutumaan fanitoimintaa ja erittäin kiittämätöntä asettaa joku pentulauma samalle viivalle perinteikkään Sarvis Clubin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ohhoh. Vastakkainasettelu alkoi nopeammin, kuin uskoinkaan. Onko tämä uusi ryhmittymä siis joukkueen luoma vai jokin mitä hälvetiä? Vähän olen kaikenlaista kuullut ja nyt ainakin vaikuttaa, että kitkaa on rattaiden välissä?
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Nähdäkseni vastakkainasettelua luo lähinnä yksi instanssi, nimittäin karate Mauri. Tämä ei tietenkään yllätä lainkaan. Maurihan jatkuvasti on äänessä asioista, jotka eivät häneen liity ja joista hän ei itse tiedä taikka ymmärrä mitään. :D
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Ohhoh. Vastakkainasettelu alkoi nopeammin, kuin uskoinkaan. Onko tämä uusi ryhmittymä siis joukkueen luoma vai jokin mitä hälvetiä? Vähän olen kaikenlaista kuullut ja nyt ainakin vaikuttaa, että kitkaa on rattaiden välissä?
Nuorten kavereiden perustama ryhmä kyseessä.. taitavat olla entistä JSC:n huudattajaporukkaa. Hyvänkuulosta vetämistä oli lauantaina, toivotaan että meininki jatkuu.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Teepä hei itse kaksi vuosikymmentä fanitoimintaa, johon mahtuu vissiin kolminumeroinen määrä fanimatkoja, iso määrä talkoita (mm. Jukureiden myymälä on vissiin Sarvis Clubin tekemä), huimasti järjestettyjä tapahtumia, pyyteetöntä yhteistyötä seuran ja muiden faniyhdistysten kanssa sekä uskollista kannustusta Mestiksen ankeudesta liigan parrasvaloihin. On ihan pikkuisen eri asia tuo kun tehdä Facebookiin sivu ja tulla kännissä jollottamaan kopioituja veisuja hallin lehtereille joku lauantai. Vitun typerää Jukureilta lähteä ylipäätään sotkeutumaan fanitoimintaa ja erittäin kiittämätöntä asettaa joku pentulauma samalle viivalle perinteikkään Sarvis Clubin kanssa.
Yrittäisit nyt edes hitusen peitellä tätä henkilökohtaisen hädän ja katkeruuden määrää, kun oma palli alkaa heilua. Aika huvittavaa, että hiekkalaatikolle tullut toinen porukka saa jo pelkällä perustamisellaan näin pahaa paniikkia aikaan "vanhassa puolueessa". "Vuosikymmeniä huipputasolla"? Kerro mulle yksikin kannatusporukka joka ei osaa lyödä liian iso paita päällä rumpua ja varata bussimatkoja Kuopioon ja Jyväskylään?

Siitä olen tosin yhtä mieltä kanssasi, että seuran ei missään nimessä pitäisi sorkkia kannatustoiminnan asioihin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Yrittäisit nyt edes hitusen peitellä tätä henkilökohtaisen hädän ja katkeruuden määrää, kun oma palli alkaa heilua.

Nyt män siulla kyllä kirves pahan kerran kivekseen. Ei ole minulla mitään tekoa Sarvis Clubin kanssa. Olen vain täällä puolustamassa sitä mikä on oikein.

Kerro mulle yksikin kannatusporukka joka ei osaa lyödä liian iso paita päällä rumpuja ja varata bussimatkoja Kuopioon ja Jyväskylään?

Vähän veikkaan että näistä Viikariveljistä ei ole edes tuohon.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
EDIT: viest. poist. muutamista lähteistä saatujen tietojen mukaan kurvasin rölliin. Maurilta hyvä suoritus ja tappioni myönnän. nahkista koijattiin tällä kertaa!
 
Viimeksi muokattu:

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Siellä se karate Mauri hihittelee yksin pimeässä kopissa tietokoneen äärellä, kun porukka tarttuu näihin provoihin kerta toisensa jälkeen.

Kyllähän tuossa jotain perää on, että Sarvikseen ei ole nuorempien niin helppoa mennä mukaan, kun siellä halutaan tehdä asiat niin kuin edelliset 10 vuotta. Näin ollen on järkevämpää perustaa jotain uutta kuin alkaa yrittää muuttamaan vanhaa. Mielenkiinnolla seuraan sivusta tätä touhua.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Hyvää Mikkelinpäivän iltaa kaikille teille Jukurihenkisille ja mikkeliläisille täältä kylmästä pohjoisesta! Miltäs se on tuntunut liigan meno noin kannattajan näkökulmasta? Itse olen sitä ikäluokkaa joka jännitti 90-luvulla Kärppien mahdollista nousua ja vielä ihan viime vuosina olen ajatellut että on se vain nastaa olla pääsarjassa, pieniä on joskus kannattajan ilot menestyksenkin aikoina.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Vitun typerää Jukureilta lähteä ylipäätään sotkeutumaan fanitoimintaa ja erittäin kiittämätöntä asettaa joku pentulauma samalle viivalle perinteikkään Sarvis Clubin kanssa.

Minusta on sangen typerää tulla sotkeutumaan Jukurien kannattajatoiminnasta kertovalle palstalle ilman kokonaiskuvaa ja kunnon kompetenssia asiaan, ja samalla tuomita uudet tulijat näkemättä heistä vilaustakaan. Maurin teesien mukaisesti kerran valittu johtaja on aina kuningas. ilman vaaleja, muutoksenhakua tai mitään muutakaan prosessia, jossa yhteisöstä itsestään kumpuava muutoksentarve pyrkii uudistamaan toimintaa. Oikeusvaltion yksi kulmakivistä on tulla kuulluksi, Maurin mielestä tätä oikeutta ei uusille tulijoille tulisi tarjottavan, koska niin on karate päässään päättänyt.

Ja en ota kantaa uuden tai vanhan ryhmän toimintaan, tai mitä mikkeliläisessä kannattajakulttuuririntamassa tulisi tehdä. Potentiaalia näyttää olevan uudessa ja tietysti Sarviksessa, jäädään katselemaan mitä tästä syntyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös