Ammattimaisuutta
Tämä hallituksen suorittama järjestely on erittäin merkittävä HIFK:n historiassa. Nyt alkaa täysin uusi aika. Aika, jossa ammattimaisuus kasvaa miljoonaan potenssiin. Aika, jossa vanhat vaikuttajat siirtyvät yhä taaemmaksi ja uuden sukupolven edustajat alkavat toteuttamaan visioitaan.
Pentti Matikainen oli viimeinen pysähtyneisyyden jäänne HIFK:ssa. Suomalaisen kiekkoskenen business-osaaminen on ollut kautaaltaan erittäin amatöörimäistä kohellusta, joka on yksi syy miksi esim. Ruotsin pääsarja on meitä valovuoden edellä monessa asiassa. Kyllä tuota aitoa amatöörimeinikiä löytyy edelleenkin Sm-liigasta, mutta nyt kun katson joukkueiden toimia ja niihin siirtyneitä talousvaikuttajia, niin muutamassa vuodessa on tapahtunut huima harppaus. HIFK:ssa oli pakko tapahtua. Pentti Matikainen oli erinomainen esimerkki tästä vuosikymmeniä vallineesta amatööriosaamisesta, jossa on valittu merkittäviin asemiin kiekkoalan omia jätkiä, joiden taidot muussa kuin peliin liittyvässä on olleet erittäin rajalliset. Minkäs teet, kun olet pelkkä lätkäjätkä ja maailmankuva sen mukainen.
Vau, UTJ. Itse uskon Tompan kykyihin. Vaikka missään kirkkaissa valoissa ei herra ole ollut, niin itse olen seuraillut kaverin toimia jo vuosikausia. Nybondas edustaa tässä sitä perinteistä HIFK:laisuutta. Silti tämä ei ole rakettivoimalla tähtiin suoritus, vaan pitkäjänteisyyttä vaaditaan. Kyllä sekin on mahdollista, että seuraavat 4 vuotta mennään liigassa HIFK:n dynastian alla, mutta parempi muistaa realiteetit ja pitää päät kylmänä.
Tämä on oikeasti iloisin peliin liittymmätön tapahtuma mulle mitä mieleen tulee HIFK:ta koskien. Tämä ei liity henkilöön, Penttiin, vaan ihan oikeasti uuteen aikaan. Saarnasin täälläkin jo vuosia sitten HIFK:n pysähtyneisyyden tilasta ja nyt olen aidosti onnellinen. Toivottavasti jokainen HIFK-fani ymmärtää, että tässä oikeasti tapahtuu jotain, eikä kyse ole vain muutamasta kaukalon ulkopuolella vaikuttavan henkilön vaihdoksesta.
Tsemppiä IFK!