Mainos

Jukka Valtasesta HIFK:n uusi toimitusjohtaja

  • 122 605
  • 413

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jukan kontaktit käyttöön

No niin! Näkyvä yhteistyöhanke Elisan kanssa on hyviä uutisia. Jukka käytti hyvin vanhat kontaktinsa, Sunny Trading pihalle ja Elisa näkyvälle paikalle pelipaitaan. HIFK.n itsenäisyys säilyi, ja samalla kohtalaisen vahva tukipilari sponsoripuolelle. Ei paha. Kiitos tästä!
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
No niin! Näkyvä yhteistyöhanke Elisan kanssa on hyviä uutisia. Jukka käytti hyvin vanhat kontaktinsa, Sunny Trading pihalle ja Elisa näkyvälle paikalle pelipaitaan. HIFK.n itsenäisyys säilyi, ja samalla kohtalaisen vahva tukipilari sponsoripuolelle. Ei paha. Kiitos tästä!

Hetken ihmettelyn jälkeen uutinen löytyi niinkin yllättävästä paikasta kuin HIFK:n kotisivuilta :)

http://www.hifk.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=754&Itemid=31
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Elisa

No niin! Näkyvä yhteistyöhanke Elisan kanssa on hyviä uutisia. Jukka käytti hyvin vanhat kontaktinsa, Sunny Trading pihalle ja Elisa näkyvälle paikalle pelipaitaan. HIFK.n itsenäisyys säilyi, ja samalla kohtalaisen vahva tukipilari sponsoripuolelle. Ei paha. Kiitos tästä!

Tähän ei voi olla muuta kuin äärimmäisen tyytyväinen, niin IFK, fanit kuin Elisakin. Maakuntien puhelinyhdistys DNA ei mielestäni sopinut alkuunkaan seuran imagoon, HPY/Radiolinja/Elisa sen sijaan täydellisesti kuten KOFF. Ja kaiken kukkuraksi päästiin eroon Sunny Tradingista, joka on valitetettavasti ollut myös sponsorirahan esteenä, ei pelkästään sen tuojana. Nyt ei ole turhaa takapirua sponsoripuolellakaan. Elisa tuo lisäksi mukanaan ryppään muitakin yrityksiä. Täydellinen siirto Valtaselta, kiitos, tack tack.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sitten Elisan pojat vetämään piuhat toimitsijapöydältä ei suinkaan videotuomarille, vaan Nybarin aitioon, josta sitten tuomarien kysellessä, jotta oliko se kiekko maalissa vaiko ei, vastataan asian edellyttämällä tavalla. Tästä sponsorisuhteesta voidaan saada vielä paljon hupia ja hyötyä.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Vaikka itse työskentelenkin Elisan verisimmän kilpailijan organisaatiossa niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen tästä uudesta yhteistyökuviosta, josta saamme Valtasta kiittää.

Mielenkiintoista nähdä miten Elisa alkaa näkyä IFK:n visuaalisessa ilmeessä. Ihan hyvinhän se DNA:kin sinne kyllä upposi, visuaalisesti.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Nyt sitten Elisan pojat vetämään piuhat toimitsijapöydältä ei suinkaan videotuomarille, vaan Nybarin aitioon, josta sitten tuomarien kysellessä, jotta oliko se kiekko maalissa vaiko ei, vastataan asian edellyttämällä tavalla. Tästä sponsorisuhteesta voidaan saada vielä paljon hupia ja hyötyä.

Jospa saisimme myös sen laajakaistayhteyden Penan vanhan faksin sijaan ja onnistuisimme ehkä tätä kautta hankkimaan jatkossa pelaajia. Aika näyttää myös Valtasen taidot, toisaalta nyt mies leikkii hiekkalaatikolla, sen verran pientä on tuo liigajoukkueen rahoituksen ja markkinoinnin pyörittäminen verrattuna liike-elämän suuriin firmoihin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mikään ihan mitätön yhteistyökumppani, joten sulka hattuun Valtsulle tästä. Joku vääräleuka tietysti pyrkii mitätöimään tämänkin "hankinnan" viitaten Valtasen omaan aiempaan pestiin Elisan johtoryhmässä tyyliin "eikö se vittu muita sponsoreita saa hankittua kuin omia saunakavereitaan?". Näille henkilöille suosittelen tutustumista todella suurten yritysten tapaan, halukkuuteen ja kykyyn toimia ylipäätään minkään lajin sponsorina. Perusteeksi ei ihan riitä se, että halutaan tukea suomalaista jääkiekkoa tai matseissa on kliffaa käydä firman kausareilla. Kyllä siellä näilläkin lafkoilla on rankasti oma lehmä ojassa ja yhteistyön pitää todella hyödyttää yritystä. Pienemmät puljut ovat sitten asia erikseen ja hyvä niin. Elisa on kuitenkin vuosia tehnyt yhteistyötä A-maajoukkueen kanssa, joten ihan varmasti tietävät, mitä haluavat ja aikovat sen saavuttaa.

Uskoisin, että Jukka Valtanen on tuonut HIFK:lle aimo annoksen uskottavuutta, ammattitaitoa ja kokemusta sponsorikuvioihinkin. On HIFK:n etu, että puikoissa on ihminen, joka tietää, miten asiakkaan tarpeisiin todella vastataan ja tarjotaan lisäarvoa. Kun hommat hoidetaan varsinkin näiden isojen kanssa kunnolla, siitä saattaa hyvinkin seurata pitkäaikainen yhteistyö, mikä tarkoittaa sitä, että nämä kumppanit eivät ole jättämässä laivaa ihan ensimmäisen karikon iskiessä. Ja loppupeleissähän nämä isot yhteistyökumppanit ovat niitä, joilta saadaan isoimmat fyrkat ja kenties jonkun todellisen pelimiehen hankita pystytään mahdollistamaan vaikka budjetin ulkopuolelta. Koskee siis muitakin suuria kuin vain Elisaa.

Mielenkiintoinen avaus Valtaselta. Ja jatkoa seuraa varmaankin muodossa tai toisessa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kun täällä edellä on hehkutettu uutta sponsoria maasta taivaaseen, niin kysyisin onko faktatietoa sponsorointisopimuksen arvosta? HIFK:n kannaltahan on aika toissijaista, vaikka sponsoreina olisi maailman kymmenen suurinta firmaa, mikäli sponsorisopimusten arvo on luokkaa kahviraha.
 

scholl

Jäsen
Toivottavasti IFK:n asiakaspalvelu ei ulkoisteta Elisalle. Toivotaan myös, että joku käy henkilökohtaisesti hakemassa ne rahat Elisan konttorista, koska kun on tiedossa ko. firman laskutus- ja vastaavien asioiden sujuminen niin muuten saattaa helposti käydä niin, että IFK joutuu kinaamaan asiasta pari vuotta. Kukaan ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin Elisalla.

Sinänsä tuo sopimus on erittäin hyvä uutinen. On tärkeää, että seuralla on suuria yrityksiä, tunnettuja tuotemerkkejä sponsoreina, eikä jotain kummallisia pikkupajoja. Se tuo uskottavuutta suuren yleisön keskuudessa.
Elisan vaaleansininen ja valkoinen tosin sopivat erittäin huonosti IFK:n värimaailmaan. Olisi loistavaa, jos tapahtuisi niinkuin Bluesilla on tapahtunut, että esim. KOFF aikoinaan ei vaatinut omien punavalkoisten väriensä käyttöä pelipaitalogoissa.
 

Bedrock

Jäsen
Kun täällä edellä on hehkutettu uutta sponsoria maasta taivaaseen, niin kysyisin onko faktatietoa sponsorointisopimuksen arvosta? HIFK:n kannaltahan on aika toissijaista, vaikka sponsoreina olisi maailman kymmenen suurinta firmaa, mikäli sponsorisopimusten arvo on luokkaa kahviraha.
Mikä SM-liigaseura on kertonut julkisuuteen yksittäisen yhteistyösopimuksen arvon viimeisen viiden vuoden aikana?
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
M&M:ssä iso juttu Valtasesta ja HIFKin tulevaisuudesta. Kannattaa lukea se kokonaan, mutta laitetaan nyt pientä tiivistelmää.

Valtanen pitää pohjoismaista liigaa varteenotettavana vaihtoehtona, mutta päätösvalta on pidettävä itsellä, eli on pelattava huippukiekkoa. Uusi jäähalli pitää rakentaa tai vähintään remontoida vanha. Hallituksen strategiatyössä HIFK:n arvoiksi märiteltiin perinteikkyys, taipumattomuus, suomenruotsalaisuus, stadilaisuus ja punainen väri. Ulospäin HIFK ei aio enää puhua brändistä, vaan mielikuva syntyy toiminnasta. Asiakkaiden viihtyvyyteen panostetaan, lähtien myyntitiskien kassatoimintojen nopeuttamisesta. Valtasen mukaan ei ole ollut vaikea löytää yhteistyökumppaneita ja HIFKin paita on liigan "puhtain", koska sen halutaan olevan.
 

Stigu

Jäsen
Hallituksen strategiatyössä HIFK:n arvoiksi märiteltiin perinteikkyys, taipumattomuus, suomenruotsalaisuus, stadilaisuus ja punainen väri. Ulospäin HIFK ei aio enää puhua brändistä, vaan mielikuva syntyy toiminnasta.
Hienoa tekstiä!
- hallituksella on startegiatyö
- mielikuva syntyy toiminnasta, ei puheista

Ainoa, mikä itselläni ehkä hieman tökkii on tuo punainen väri arvona. Mielestäni se ei ole mikään arvo. No, muuten erittäin hienoa luettavaa.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
M&M:ssä iso juttu Valtasesta ja HIFKin tulevaisuudesta.
Tarkoittaako M&M 'Markkinointi&Mainonta' -lehteä? On meinaan ennestään tuntematon lehti insinöörille. Ja löytyykö tämä artikkeli nettiversiosta vai pitääkö ostaa lehti kaupasta?

Mitä tulee tähän tiivistelmään, niin pisteet nousee edelleen uudella johdolla. Tietysti parannusehdotuksia on helppo heittää ilmaan, eli teot vasta ratkaisee, mutta ideat ovat kyllä lupaavia. Tietysti voi kysyä, että miksi vasta nyt? IFK on polkenut paikallaan/mennyt taaksepäin viimeisen 10 vuoden aikana. Jättänyt sen suuret, ehkä tämän valtakunnan suurimmat, voimavaransa käyttämättä. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 

scholl

Jäsen
lähtien myyntitiskien kassatoimintojen nopeuttamisesta.

Olen monta vuotta miettinyt sitä, että miksei hintoja voi pyöristää. Se nopeuttaisi toimintaa. Voisi olla joku myyntipiste, mistä tytöt myyvät jäistä vaikkapa pari longneckiä kympillä. Kävisi pelkkä käteinen niin ei tarvitsisi venata jonkun visaelectronilla maksua yrittävän tyypin perässä koko iltaa koneen miettimistä.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Tarkoittaako M&M 'Markkinointi&Mainonta' -lehteä? On meinaan ennestään tuntematon lehti insinöörille. Ja löytyykö tämä artikkeli nettiversiosta vai pitääkö ostaa lehti kaupasta?

Mitä tulee tähän tiivistelmään, niin pisteet nousee edelleen uudella johdolla. Tietysti parannusehdotuksia on helppo heittää ilmaan, eli teot vasta ratkaisee, mutta ideat ovat kyllä lupaavia. Tietysti voi kysyä, että miksi vasta nyt? IFK on polkenut paikallaan/mennyt taaksepäin viimeisen 10 vuoden aikana. Jättänyt sen suuret, ehkä tämän valtakunnan suurimmat, voimavaransa käyttämättä. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Markkinointa&Mainontaa tarkoittaa joo. Itse luin printistä ja Hirso poseeraa kannessa uudessa pelipaidassa (hieno paita, varsinkin jos Elisa vielä suostuisi vaihtamaan "Elisan sinisen" "HIFK:n siniseen").

Ja lupaavilta tosiaan vaikuttivat kaikki uudet suunnitelmat. Tuli olo, että keskitytään nyt tosissaan itse tuotteeseen. Hyvältä kuulosti sekin, että katsojat otetaan huomioon parantamalla ydinpalveluja sen sijaan, että keksitään kaikenlaisia taukoleikkejä ja uusia sloganeja.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Mukava lukea suoraa tekstiä eikä aivan pelkkää jargonia brändistä ja vakuuttelua että kaikki on oikeasti niin hyvin kun olla voi. Huolimatta siitä että turpaan tuli joka välissä ja joka rintamalla.

Ainoa, mikä itselläni ehkä hieman tökkii on tuo punainen väri arvona. Mielestäni se ei ole mikään arvo. No, muuten erittäin hienoa luettavaa.

Mulle tuolla punaisella värillä on henkilökohtaista merkitystä. Olen puolisavolainen bönde ja lapsena ei lähelläkään kotipaikkaa ollut liiga-jengiä. Suosikkijoukkue muodostui siis muilla tekijöillä ja mulle iski alle koulu-ikäisenä kun Hexi ja pojat heitti porukkaa katolleen liigan makeimmissa PUNAISISSA paidoissa.
Lapsellinen peruste, mutta lapselle luonnollinen. Toki myöhemmin on tullut muita, tärkeämpiä asioita, mutta tuon muistan olleen alkusysäys.

Kuvitelkaas Räikkönen kurvailemassa violetilla Ferrarilla. Yök!!
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Tarkoittaako M&M 'Markkinointi&Mainonta' -lehteä? On meinaan ennestään tuntematon lehti insinöörille. Ja löytyykö tämä artikkeli nettiversiosta vai pitääkö ostaa lehti kaupasta?

Akateemisessa Kirjakaupassa saattaa olla tuo lehti myynnissä. Mutta niiden nettisivuilla ei taida tuota juttua olla.

Erittäin hyvä juttu tuo kyllä oli. Ja kaikki vaikuttaa nyt ainakin todella hyvältä HIFK:n suhteen. Eteenpäin ollaan menty kyllä lähes joka rintamalla. Ja ehkä vuoden päästä nettisivuillakin on osaavat kirjoittajat :)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ainoa, mikä itselläni ehkä hieman tökkii on tuo punainen väri arvona. Mielestäni se ei ole mikään arvo. No, muuten erittäin hienoa luettavaa.

Punainen väri on selkeästi arvo, jota kannattaa vaalia. SM-liigasta puhuttaessa kaikki yhdistävät punaisen värin HIFK:hon. Tämä merkitsee sitä, että jatkossa ei tarvitse pelätä HIFK:n tekevän Lukkoja. Seurahan hylkäsi perinteisen keltaisen värin paidoissaan ja teki mielestäni hölmön teon.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälkijunassa mainittakoon, että olen itse kuullut Elisasta pelkkää paskaa. Lisäksi Elisan sininen logo sopii vaakunapaitaan yhtä hyvin kuin Coca-Cola Tre Kronorin seuraksi. Se, että tämän kaliiperin yhteistyökumppaneita hankitaan, on sinänsä hyvä juttu ja kielii tekemisen meiningistä.

Scholl näköjään nämä jo niputtikin, mutta toistossahan on voimaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Punainen väri on selkeästi arvo, jota kannattaa vaalia.
Samaa mieltä. Takavuosina kun nämä modernit siiderit tekivät tuloaan markkinoille, sponsori oli jo HIFK:lla hyväksyttänyt peliasujen vaihtamisen siiderinvihreiksi, mutta sillä kertaa sponsori itse tuli järkiinsä.
 

ludvig

Jäsen
Punainen väri on selkeästi arvo, jota kannattaa vaalia. SM-liigasta puhuttaessa kaikki yhdistävät punaisen värin HIFK:hon.

Punainen väri hieman suppeampana käsitteenä sisältyisi mielestäni jo vahvasti perinteikkyyteen, mutta kaipa sitä voi erikseenkin korostaa. Mielenkiintoista olisi kuulla tarkemmat erilliset määrittelyt valituille arvoille.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Samaisessa M&M -lehdessä (25/08) on myös HIFK:n hallituksen jäsenten Alexander Lindholmin ja Timo Everin kommentteja viime kauden lopulta ja nyt alkavan kauden ollessa käsillä.

Everi kommentoi Penan lähtöä näin: "Seitsemän vuotta peräkkäin ei ole sattumaa, sille oli laitettava loppu." Hänen mielestään HIFK alkoi olla jo lähellä syvää negatiivista kierrettä, jonka oikaiseminen olisi ollut vaikeaa. "Loputtomasti ei voi nojata olemassa olevaan fanipohjaan."

Ottelun halutaan olevan kokonaisvaltainen tapahtuma, jossa asiat hoituvat parkkeerauksesta alkaen. Pelkkä urheilullinen menestys ei riitä toiminnan perusteeksi. Tavoitteena on menestys, mutta talouden ehdoilla.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun täällä edellä on hehkutettu uutta sponsoria maasta taivaaseen, niin kysyisin onko faktatietoa sponsorointisopimuksen arvosta? HIFK:n kannaltahan on aika toissijaista, vaikka sponsoreina olisi maailman kymmenen suurinta firmaa, mikäli sponsorisopimusten arvo on luokkaa kahviraha.
Tuosta M&M:n haastattelusta tuli myös ilmi, että HIFKn budjetti tulevalle kaudelle on 7,1 M€, josta sponsorituloja 3,6M€ ja lipputuloja 3,4M€ (yleisöka. 6700). Satku lienee sitten pyöristyseroa tai muita sekalaisia tuottoja.

Sitä en tahdo muistaa, enkä jaksa tarkastaa, mitä HIFKn budjetti aiemmilla kausilla on ollut, mutta jotenkin sellainen tunne, että tuossa olisi kasvua aiemmista kausista. 7,1M€ on jo sen verran rahaa, että luulisi siitä irtoavan pelaahankintoihinkin jokunen euro.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Takavuosina kun nämä modernit siiderit tekivät tuloaan markkinoille, sponsori oli jo HIFK:lla hyväksyttänyt peliasujen vaihtamisen siiderinvihreiksi, mutta sillä kertaa sponsori itse tuli järkiinsä.

Siiderinvihreiksi?! Siitä ei hallitus olisi selvinnyt enää ehjin nahoin. Broilerit ja Pena ulos -lakanat olisivat olleet alkusoittoa sen rinnalla, millaisia suosionosoituksia vihreä pelipaita olisi synnyttänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös