Jukka Suutari Sportin pelaajakoordinaattoriksi!

  • 36 223
  • 101

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Noista Evertonin mainitsemista pelaajista ainakin Kivioja ja Honkanen varmasti ovat periaatteessa Sportin ulottuvissa ja muutoinkin Mestikseen tekijämiehiä. Kiviojalta erityisesti odotan kovaakin tasonnostoa ensi kaudeksi, jos loukkaantumiset jättävät rauhaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ihmemies

Jäsen
Itse pidän myös Suutarin värväämistä erittäin hyvänä asiana. Ihan sen vuoksi, että ulkkareiden tähän asti melko korkea "floppiprosentti" saadaan nyt varmasti paljon matalammaksi ja toisena seikkana mainittakoon Suutarin mieltymykset viihdyttävään jääkiekkoon, joka taannee sen, että Sportissakin nähdään ensi kaudella pari tavalla tai toisella hieman räiskyvää persoonaa. Katsellaan nyt minkälaisia vahvistuksia joukkueeseen vielä tulee, mutta saattaa olla lähellä, että ostan ensimmäistä kertaa kausarin ensi kaudeksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovat on miehellä ainakin puheet ja itseluottamus kunnossa. Eipä ihme että on Tamin kanssa hyvää pataa koska käytöskin on pitkälti samanlaista. Herkkupaloja tuosta artikkelista:

- Siellä on kentällä ensimmäistä kertaa Sportin historiassa kauttaaltaan laadukkaat hankinnat reilusti alle markkinahintojen ja nämä kaverit tuovat sekä fanit katsomoon että sponsorirahoja seuralle. Takaan, että olen Sportin historiassa tuonut eniten säästöjä ja laadukkuutta mukanani suhteessa työnkuvaan, palkkaan ja resursseihin.

- Lisäksi laitoin hakemuksen Suomen Jääkiekkoliiton toimitusjohtajan vakanssille, kun se oli julkisessa haussa.

Miksi noin pätevä mies (itsensä mielestä) tyytyy pyörimään Mestiksessä? Tekisi töitä sm-liigalle tai menisi suoraan NHL:ään, palkka olisi varmasti parempi eikä tarvitsisi itse etsiä sponsoria palkan maksajaksi.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport

Ihan oikein. Suutari nyt on muutenkin Sportin organisaation järkevin lenkki, joten onhan tämä nyt taas aivan typerä ratkaisu Sportilta: Elvytetään taloutta erottamalla toimihenkilö, jonka tehtävänä on saada organisaatio tekemään päätuotettaan (urheilullista menestystä) mahdollisimman huokein kustannuksin. Siis kerrankin Sportin pahinta toimintavirhetta on Suutarin myötä korjattu ja sitten heitetäänkin suurin viisastenkivi pois..

Eniten mua pelottaa tässä nyt sitten se, että onko "toiminnanjohtaja" Niemi, joka ei jääkiekosta siis ymmärrä tuon taivaallista, saanut tässä asiassa vapaat kädet ja katsonut, että ahaa...pelaajakoordinaattori...ompa siinä turha virka...

Nyt tämä koomailu taas pelottaa. Kassa on tyhjä joo, mutta ihan väärästä päästä nyt säästetään. Tätä menoa kuppi menee kyllä nurin tämän kauden jälkeen.
 

Fordél

Jäsen
Flopit
Jukka Suutari

Sellainen kutina on, että tämä mies ei viihdy Vaasassa vuotta kauempaa. Näkeekö edes vuotta 2010? Paljon puhetta, mutta onko näyttöjä sittenkään kun ajatellaan toimimista joukkueen menestymisen eteen.

Kutina oli oikea. Kovat ovat miehellä puheet, mutta tällä kertaa tuli jopa näyttöjäkin. Silti suhtaudun miehen lausuntoihin aina varauksin ja olisi kiva tietää esimerkiksi totuus noiden alle markkinahinnan saatujen pelaajien suhteen. Kuinka paljon siinä on yleistä hintatason tippumista ja kuinka paljon Suutarin hyvää neuvottelutaitoa. Mielenkiintoista myös nähdä, että miten tässä irtisanomisen riitauttamisessa käy. Oma veikkaus on, että Suutarilla ei ole saumoja, mutta kun ei kaikkia faktoja tiedä niin vaikea sanoa. Joka tapauksessa tämän kaverin kiertokulku sen kun vain jatkuu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kutina oli oikea. Kovat ovat miehellä puheet, mutta tällä kertaa tuli jopa näyttöjäkin.

Kutinoiden syiden ja seurausten oikea-aikainen paikantaminen voi olla avain pitkään ja vaiherikkaaseen elämään, mutta voiko Suutaria kuitenkaan laskea ns. flopiksi? Kuten itsekin sanoit, niin ei tuo miehen päätyö eli pelaajahankintojen koordinointi täysin metsään ole mennyt.

suhtaudun miehen lausuntoihin aina varauksin ja olisi kiva tietää esimerkiksi totuus noiden alle markkinahinnan saatujen pelaajien suhteen. Kuinka paljon siinä on yleistä hintatason tippumista ja kuinka paljon Suutarin hyvää neuvottelutaitoa.

Varmasti on mukana tuota yleistä hintatason tippumista eikä Suutari niitä vaatimattomimpia kavereita ole, mutta toisaalta aivan samat jutut näistä alehinnoista olivat myös KooKoon viime vuoden ulkkareiden kohdalla ja eipä noita taidettu oikein KooKoon leirissä kritisoida. Lähinnä siellä kävi muiden joukkueiden kannattajia ihmettelemässä eli siinä mielessä tilanne ja luotettavuus tuntuu aikalailla samalta kuin aikaisemmin.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Suutari kirjoitti:
Aika kova ensimmäinen puhelu seurapomolta. Pelaajat ovat jo aiemmin ihmetelleet minulle kun ei uusi toiminnanjohtaja ole käynyt edes esittäytymässä jäähallilla vaikka aikaa työn aloittamisesta on mennyt jo kolme viikkoa, Suutari lataa.
Vaikka Niemi sentään puhuu julkisuudessa aika suoraan, niin tässä tapauksessa Niemi meni metsään. Saatanan saatana, kun vituttaa taas vaihteeksi. Ei se mitään, tää on vain syksyä...
 

theref

Jäsen
Joka tapauksessa tämän kaverin kiertokulku sen kun vain jatkuu.

Kiertokulku kuulostaa vähän hassulta sanalta tuossa kohdin. Sport taisi olla Suutarin toinen Mestis-porukka, jossa on ollut tuossa roolissa? Ei kai sitä vielä ihan kiertämiseksi voi sanoa?

Nuori mies, joka vasta hankkii kannuksiaan kovassa kiekkomaailmassa ja todella vastuullisessa paikassa.

Seuroina KooKoo ja Sport, joita ei voida pitää Mestis-mittakaavassa pieninä millään lailla.

Samalla laillahan ne valmentajatkin omaa uraansa luovat, yleensä lähtevät juniorisarjoista ylöspäin.

En oikein näe mitään syytä lähteä arvostelemaan Suutarin osaamista tuolla työsaralla, sillä sekin täytyy muistaa, että Mestis-porukoilla harvemmin on varaa pitää pelaajakoordinaattoria palkkalistoillaan läpi vuoden, kun joukkueessakaan ei juurikaan ole eloa. Liigapuolella tuo homma onkin sitten eri juttu.

Itse olen täysin varma, että Suutarista kuullaan vielä. Suunta on koko ajan vahvasti ylöspäin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Itse olen täysin varma, että Suutarista kuullaan vielä. Suunta on koko ajan vahvasti ylöspäin.

Itse olen mieltynyt kaveriin vaikka ilmeisen itsetietoinen onkin. Toisaalta hänen hommassaan pitää olla itseluottamus kohdallaan. Onko Suutari hankkinut yhtään floppia ulkomaalaispelaajaa näiden parin vuoden aikana, mitä Kookossa ja Sportissa toiminut?

Itse ottaisin kyllä Ässiin kokeelle.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Jaa, että ei Niemi ole käynyt pelaajia moikkaamassa. Olisi voinut edes muodon vuoksi käydä moikkaamassa niin ei olisi tullut sanomista.

Sen sijaan Niemi näyttää ymmärtävän sen, että kuluja on pakko leikata. Nyt se osui ensimmäisenä Suutariin. Jos tässä nyt omaa mielipidettäni kysytään, niin mielestäni oli alunperinkin turhaa palkata pelaajakoordinaattori koko kaudeksi hankkimaan kaksi pelaajaa. Keväällä ja siirtorajalla yhteys Suutariin ja tietyt provisiot Jukalle.
 

Viljuri

Jäsen
Valmennusjohto edustaa seuraa pelaajistoon päin, muu johtoporras edustaa seuraa (muihin) yhteistyökumppaneihin päin.

Monenmoisia vinkeitä esiintyy käytännössä, mutta itse vierastaisin toimitusjohtajaa/toiminnanjohtajaa/muuta operatiivista johtajaa, joka kävisi puhumassa tyhjänpäiväisyyksiä pelaajille tuon tuostakin. Niin keskeinen intressiryhmä kuin pelaajat ovatkin urheilun ympärille kyhätyssä harrastustoiminnassa ja muissa vinkeissä.

Tyhjänpäiväisyyttä ei ole tietysti esitellä itse itsensä ja kertoa omasta tehtäväkentästään ja vastuistaan ja ilmaista muutoinkin, että ovi on kyllä aina auki (~ 24/7/365), mutta lähtökohtaisesti vain toimenkuvaan liittyvissä asioissa. Virmanen on erikseen.

Ao. henkilöllä tulle olla muutakin tehtävää kuin hämärtää seuran sisäisiä vastuu- ja johtosuhteita, kaikkien intressiryhmien kokonaisedun kannalta. Ja jos ei ole muuta tehtävää kuin käydä fiilistelemässä "pukukopissa" tai siis pikemminkin joissakin sosiaalisissa tilaisuuksissa lähinnä pelaajien kanssa ilman erityisempää edustamisfunktiota, niin koko kustannuspaikan olemassaolon tarpeellisuus asettuu mitä suuremmissa määrin kyseenalaiseksi.
 

Fordél

Jäsen
Kutinoiden syiden ja seurausten oikea-aikainen paikantaminen voi olla avain pitkään ja vaiherikkaaseen elämään, mutta voiko Suutaria kuitenkaan laskea ns. flopiksi? Kuten itsekin sanoit, niin ei tuo miehen päätyö eli pelaajahankintojen koordinointi täysin metsään ole mennyt.

Niin oikeita syitähän me emme tiedä. Itse ennustin kauden alussa miehen olevan floppi perustuen lähinnä muihin kuin scouttauksellisiin asioihin. Kuten totesin, ei Suutaria voi scouttausten perusteella (jos arvioidaan näitä kovimpia hankintoja) flopiksi kutsua.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
En ota kantaa Suutarin potkuihin, kun en tiedä asiasta tarkemmin. Se kuitenkin on varmaa, ettei Suutarin kiekkoura jää tähän. Suomi-kiekko tarvitsee hänen kaltaisiaan ihmisiä, jotka tekevät työtä kiekon parissa intohimosta lajiin eivätkä rahan takia. Ja vaikka Suutari on värikäs persoona, joka ehkä jakaa mielipiteitä, niin se on varmaa, että hän on henkeen ja vereen kiekkomies.

Suutarin palkka ei mikään massiivinen ole ollut, joten tuntuu oudolta, että se olisi nähty niin välttämättömänä säästökohteena, että työsopparista on pitänyt päästä noin nopeasti eroon ja vielä tuolla tavalla - varsinkin, jos hän on tarjonnut mahdollisuutta hankkia palkkaansa vastaavat sponsorieurot seuran kassaan.

Suutari elää kiekosta ja löytää kyllä paikkansa kiekkomaailmasta. Enemmän tämän uutisen perusteella ihmettelen sitä, tuleeko paikkaansa koskaan löytämään tämä Sportin peräsimeen tullut veneilijä, jota ei työnkuva ole kiinnostanut sen vertaa, että olisi ensimmäisten kolmen viikon aikana käynyt tapaamassa työntekijöitään eli pelaajia, joiden kuitenkin pitäisi olla se organisaation tärkein voimavara. Tekisi mieli sanoa, että Sport-laivan pohja vuotaa nyt ja pahasti.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Valitettavasti en itse tunne Jukka Suutaria henkilökohtaisesti niin hyvin, että voisin sen perusteella arvostella kaveria. Sen sijaan tunnen useitakin kavereita, jotka ovat tunteneet Jukan jo vuosia ja ovat henk.koht. ystäviä tämän kanssa. Heidän mukaansa Jukan ainoa "vika" on ulkoinen tyyli/tyylittömyys, joka ehkä närästää Pohjanmaan lakeuksilla vieläkin enemmän kuin pääkaupunkiseudulla.
Mitä tulee kaverin toimintaan jääkiekon ja varsinkin nuorten jääkiekkoilijoiden hyväksi, niin se on esimerkillistä ; hän on auttanut monia nuoria saamaan pelipaikan eri sarjatasoilta - ja motivaationa ei ole ollut raha vaan auttamisen halu ! Suutari rakastaa lajia ja tekee paljon ilmaistakin työtä pelkästä tunteesta ja tekemisen halusta. Olen varma, että ulostaessaan Suutarin, Sport teki ison virheen tai ainakin epäreilun tempun hyvin työnsä tehnytta Suutaria kohtaan. Eiköhän Sportissa olisi voitu karsia jostain turhemmastakin ? Jukan palkassa tuskin paljoa säästetään.
Arvioni Jukasta perustuu läheisten ystävieni arvioihin kaverista. Koska arvostan näitä ystäviäni ja luotan heidän arvostelukykyynsä, uskon, että heidän arvionsa Suutarista on oikea.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tuo ole päivänselvää että Suutarin ja Sportin sukset ovat menneet jossain ristiin ja erotus on ollut seurausta siitä, eikä toisinpäin.

Jos TJ sanoo että erottaminen tapahtui ainoastaan taloudellisista syistä ja Suutari itse sanoo että olisi hankkinut tarvittaessa sponsoreita sen verran että saa palkkansa ja jää vielä ylikin niin jokuhan tuossa mättää.

Siitä vähästä mitä olen netistä lukenut miehen kirjoituksia ja uutisista seurannut edesottamuksia, olen saanut sen kuvan että Suutari ei ole niitä kaikkein helpoimpia ihmisiä, voisi sanoa suoraan että harvinaisen vittumainen kaveri. Tältä pohjalta en olisi yhtään yllättynyt vaikka Suutari olisikin saanut jotenkin poltettua siltansa Sportiin päin.

Täytyy myöntää että kyllä Suutari osaa kohtuu pelimiehiä etsiä Mestistasolle ja varmaa on että miehestä kuullaan scoutin roolissa vielä tämänkin jälkeen. Siitä, ovatko pelaajat olleet taloudellisesti hyviä hankintoja, on aika vaikea näin ulkopuolisena sanoa täysin varmasti. Emmehän me tiedä mitä hankinnat oikeasti esim. Sportissa tienaavat. Viime tilikausi Sportissa oli ainakin rumasti turskan hajuinen mutta käsittääkseni siinä Suutarilla ei kerinnyt vielä olla näppejään pelissä millään lailla.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
...niin jokuhan tuossa mättää.
Jos joku mättää, niin on olemassa vain yksi teoria: Tamminen vs. Suutari, Suutari vs. Tamminen. Tami ei tykännyt kaikista Suutarin hankinnoista ja Tami sitten peruutti osan Suutarin aikaansaamat sopparit. Olisi tullut se puolustaja ja (kakkos)veskari, mutta kun ei kelvannut niin ei sitten. Toki nyt voidaan sanoa, ettei tällä hetkellä ole yhtään rahaa, niin mitäpä turhia niitä miehiä oltaisiin sitten tuotu tänne.

Ei sovi unohtaa, että Tami oli tuomassa Allenin Sportiin...
 

Ihmemies

Jäsen
Tämän Jatkoajan jutun luettuani kyllä heräsi vahvasti ajatus, että taas mennään metsään ja vahvasti.

Jos Suutarin palkka nyt ei ollut muutenkaan päätä huimaava ja lupasi vielä kattaa sen loppuun tulevalla viikolla hankituilla sponsoreilla + tuoda vähän extraakin, niin missä Jyrki Niemi pelaa? Käsittämätön ratkaisu. Suutari oli kuitenkin yksi oraganisaation eniten aikaiseksi saanut kaveri tähän mennessä. Yllättävää oli sinänsä lukea miehen olevan noin hyvissä väleissä Tamin kanssa.

Näyttäkää mulle se summa mitä tulee säästöjä Suutarin palkkakustannuksista. Niillä rahoilla reissataan varmaan ehkä kerran Kajaaniin ja takaisin.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Suutari sanoi jotain, että -ei ole ensimmäinen kerta kun taistelen fasistisia päätöksiä vastaan työurallani...- jos tapauksia on useampia niin voisiko vikaa olla myös itsessä??

Ihmemies: olet nyt lukenut vain Suutarin perustelut ja tarinat. Niemi ei ole vasta kuin tiedottanut asian faktat eli Suutari ei jatka säästösyistä. Työnantajat eivät yleensä lähde huutelemaan julkisuuteen toisin kuin poispotkitut. Ja hyvät välit Tammiseen ovat Suutarin kertomaa...

En tiedä kuka uskaltaa Suutaria ottaa kun KooKoo ja Sport pestit jäivät "torsoiksi" ja vähintäänkin epäselviksi!?
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
No olihan tämä potkut-veto nyt aikamoista perseilyä Sportin puolelta.

Suutarin hinta/laatusuhde on käsittääkseni ollut todella hyvää luokkaa seuran kannalta ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Tällä uusimmalla liikkeellä ei pitkällä tähtäimellä saavuteta mitään hyvää, kun tieto seurajohdon kohelluksesta leviää kiekkopiireissä.

Jokaisella saa olla oma mielipiteensä Suutarin persoonasta, mutta kiekkomiehenä ei hänen ansioitaan voi kiistää.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sportin hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltunen sanomalehti Pohjalaisessa (Jatkoajan mukaan):
– Suutari on tehnyt tosi hyvää työtä ja uskon, että pystymme käyttämään hänen palvelujaan myös jatkossa, vaikkei hän olekaan palkkalistoillamme.

Arvostan kovasti Jukan intohimoa ja osaamista ja olen varma, että Jukka Suutari tekee mittavan uran jääkiekon parissa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Sportin hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltunen sanomalehti Pohjalaisessa (Jatkoajan mukaan):
– Suutari on tehnyt tosi hyvää työtä ja uskon, että pystymme käyttämään hänen palvelujaan myös jatkossa, vaikkei hän olekaan palkkalistoillamme.

Sanahelinältä tuo kuulostaa. Jos kerran Suutari pitää irtisanomistaan laittomana ja aikoo riitauttaa asian, niin lieneekö hänellä halua auttaa palveluksillaan organisaatiota, joka on noin häntä kohdellut? Vähän epäilen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos joku mättää, niin on olemassa vain yksi teoria: Tamminen vs. Suutari, Suutari vs. Tamminen. Tami ei tykännyt kaikista Suutarin hankinnoista ja Tami sitten peruutti osan Suutarin aikaansaamat sopparit. ...
Vittu mä näen punaista tälläsistä mututason faktoista. Asia on tullut ilmi jo useastakin paikasta, että Tammisen ja Jukan välit on enemmän, kuin kunnossa.

Aina pitää vittu vetää Tamminen sekaan, vaikka virheliikeen tekee joku / jotkut aivan eri henkilöt. Vai meinaatko, että Tami tarjoaa Jukalle töitä omasta puulakistaa, kun niin miestä vihaa?
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Sportin hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltunen sanomalehti Pohjalaisessa (Jatkoajan mukaan):
– Suutari on tehnyt tosi hyvää työtä ja uskon, että pystymme käyttämään hänen palvelujaan myös jatkossa, vaikkei hän olekaan palkkalistoillamme.

Arvostan kovasti Jukan intohimoa ja osaamista ja olen varma, että Jukka Suutari tekee mittavan uran jääkiekon parissa.

Hetkeen ei ole tullut kirjoitettua tänne, mutta nyt on pakko avautua.. tuo kommentti sai mut näkemään punaista. Ei nuo kehut Suutaria kohtaan, koska ne ovat paikallaan, vaan tuo "uskon, että pystymme..". Ei helvetti ihmisiä voi kohdella tolla ajatusmaailmalla. "Sä saat nyt kenkää, mutta voisit silti tehdä meille vähän hommia jatkossa..". Toivon mukaan, jos Jukka Sportille tekee hommia laskutus on kohdallaan. Tosin, jos homma menee oikeuteen asti, tuskin tekee ihan lähitulevaisuudessa.

Tämä siis täysin sen perusteella mitä JA:n uutisista lukenut. Melkein tällä hetkellä v****taa että olen menossa illan peliä D-Teamia vastaan katsomaan.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Suutarista tuli vielä mieleen, että onko pelaajakoordinaattorin pitäminen palkkalistoilla jatkuvasti kannattavaa? Suutari toi Sportiin kaksi pelaajaa edustukseen ja A-junnuihin joitakin (en tiedä määrää). Vaikutus kokonaisuuteen on ollut loppujen lopuksi pieni, joskin varmasti positiivinen.

Totuus on se, että Suutarin rooli jäi tässä vaiheessa pieneksi. Tämä johtuen siitä, että Tammisen klaani oli tehnyt jo aiemmin huonoja sopimuksia ja avoimet paikat joukkueessa oli vähissä.

Ehkä malli, jossa pelaajakoordinaattorilta ostetaan tietynlaisia palveluita voisi olla taloudellisesti kannattavampi. Siirryttiinkö tässä nyt sellaiseen malliin?

Mielelläni näkisin Sportissa pelaajakoordinaattorin joka näkee kokonaisuuden vaikkapa viiden vuoden päähän ja on kehittämässä kokonaisuutta pitkällä aikavälillä. Sen aika ei vain taida olla juuri nyt. Lisäksi en näe Tammista semmoisena valmentajana, joka voisi sitoutua jonkinlaiseen rakennusprosessiin.

Minun on edelleen vaikea uskoa, että Niemi olisi ollut tämän ulostuksen takana. Millä kompetenssilla? Tammista syytin aiemmin, mutta se meni metsään. Suutari sai ilmeisesti - rankkojen alkuvaikeuksien jälkeen - myytyä ajatuksensa Tammiselle menestyksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös