Mainos

Jukka Seppäselle kenkää!

• 82 672
  • 632

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko ei ole lukea jos noin koville ottaa. Aikamoista totalitarismin ihannointia sieltä, ettei asioista saisi puhua sekä keskustelun mustamaalaamista mt-ongelmiin tai valheisiin.

Keskustelupalsta on keskustelua varten myös sitä kriittistä.

Mielestäni olisi hyvä ketju JYP osioon joku sellainen, ihanaa Fantsua JYP, jossa voisi kertoa vain positiivisia uutisia kuten Arvi Lindin alla olevassa videossa muinoin. Sitten ne joita harmittaa lukea negatiivisia kommentteja voisi kirjoittaa sinne fantsuketjuun. Ja ne keitä sellainen fantsuilu puolestaan harmittaa voisi pysyä sieltä pois. Olisi win win tilanne

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko ei ole lukea jos noin koville ottaa. Aikamoista totalitarismin ihannointia sieltä, ettei asioista saisi puhua sekä keskustelun mustamaalaamista mt-ongelmiin tai valheisiin.

Keskustelupalsta on keskustelua varten myös sitä kriittistä.
Varsin sallivana ihmisenä meikäläisenkin hermoja raastaa tämä jatkuva valittaminen ja asioiden keksiminen. Nokkelimmat sitten vielä yhdistelee ominpäin pisteitä ja lopputuloksena on ihmeellisiä asioita ja teorioita.

Kunhan joukkue on saatu kasaan, niin varmasti tarvitsee lomaa näitä kirjoituksista pelien alkamiseen asti.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Varsin sallivana ihmisenä meikäläisenkin hermoja raastaa tämä jatkuva valittaminen ja asioiden keksiminen. Nokkelimmat sitten vielä yhdistelee ominpäin pisteitä ja lopputuloksena on ihmeellisiä asioita ja teorioita.

Kunhan joukkue on saatu kasaan, niin varmasti tarvitsee lomaa näitä kirjoituksista pelien alkamiseen asti.
Ehkä näinkin ja hyvä se ottaa happea jos alkaa tulemaan korvista ulos. En ole kuitenkaan nähnyt täällä varsinaista mustamaalaamista ilman valideja pointteja, lähteitä tai huhuja.

Tietenkin seura tehnyt tämänkin oikeastaan täysin itse, omat valinnat nyt seuraa perässä. Siihen lisättynä seura ei ole ollut tarpeaksi avoin ratkaisuistaan ja täten alkaa muista lähteistä huhut, jutut, tarinat tai ihan tornarit muodostumaan.

Jälleen kerran avoimuus avoimuus ja avoimuus, ehkä jopa viestintä ja mitään isoja ongelmia ei olisi. Kun sulkeudutaan niin kyllä jutut alkaa muualta leviämään nykymaailmassa

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni olisi hyvä ketju JYP osioon joku sellainen, ihanaa Fantsua JYP, jossa voisi kertoa vain positiivisia uutisia kuten Arvi Lindin alla olevassa videossa muinoin. Sitten ne joita harmittaa lukea negatiivisia kommentteja voisi kirjoittaa sinne fantsuketjuun. Ja ne keitä sellainen fantsuilu puolestaan harmittaa voisi pysyä sieltä pois. Olisi win win tilanne

Noh, onhan meillä täällä positiivisuusketju. Valitettavasti kun sinne posia postaat, niin joku on näinä aikoina aika nopeasti kertomassa, että väärin positettu. Luulen, että otan itsekin Jatkoajan JYP-osioista kunnollisen kesätauon jahka jengi on kasassa.

Kukin taaplaa tyylillään ja minun mielipiteeni ei ole sen arvokkaampi tai oikeampi kuin muidenkaan. Itse en aio roikkua palstalla lukemassa ”lähes pelkkää” valitusta aikana, jolloin JYP on kuitenkin kriisikauden jälkeen tuonut pöytään hyviä sopimuksia päivä toisensa jälkeen ja kasannut mielenkiintoisen joukkueen tulevalle kaudelle.

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kukin taaplaa tyylillään ja minun mielipiteeni ei ole sen arvokkaampi tai oikeampi kuin muidenkaan. Itse en aio roikkua palstalla lukemassa ”lähes pelkkää” valitusta aikana, jolloin JYP on kuitenkin kriisikauden jälkeen tuonut pöytään hyviä sopimuksia päivä toisensa jälkeen ja kasannut mielenkiintoisen joukkueen tulevalle kaudelle.

Näin se on, että eipä täällä palstalaisten mielipiteistä mikään sen vahvempi ole, joku voi olla tietyllä tapaa perustellumpi, mutta eipä kukaan tiedä mitä tuleman pitää. Perusteltu kritiikki ei ole turhaa valittamista ja sitäkin saa olla, pelaajauutisista voi ja pitääkin iloita kun tulee hyvää.
Kirjoitin jo kauden jälkeen, että avaan uuden sivun nyt ja koitan unohtaa viime kauden. Niin karmea se pettymys oli kun syksyllä nähtiin jo valoa tunnelin päässä, mutta tämän ketjun otsikon sankari päätti siellä tunnelissa tehdä U-käännöksen. Haluan kuitenkin uskoa JYPin vahvaan tulevaisuuteen ja viime aikoijen uutisissa ollut enemmän lähtökohtaisesti hyvää kuin huonoa.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Keskustelu on keskustelua, agitointi ja paskanjauhanta jotain muuta.

Kysytäänpä vaikka sellaista että miten JYPin touhu eroaa tällä hetkellä Vincent Manngardin Ilveksen viimeisistä vuosista 2010-2017?

Kaverilla oli intohimoa kun seuraan tuli 90-luvulla ja tuli ajoittaisia tuloksiakin. Sittemmin asui paljolti Yhdysvalloissa ja homma sakkasi. Täysin verrattavissa Seppäseen. Ei osannut päästää ajoissa irti kun rakkausliitto meni huonoksi ja ero olisi täytynyt ottaa.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Kysytäänpä vaikka sellaista että miten JYPin touhu eroaa tällä hetkellä Vincent Manngardin Ilveksen viimeisistä vuosista 2010-2017?

Kaverilla oli intohimoa kun seuraan tuli 90-luvulla ja tuli ajoittaisia tuloksiakin. Sittemmin asui paljolti Yhdysvalloissa ja homma sakkasi. Täysin verrattavissa Seppäseen. Ei osannut päästää ajoissa irti kun rakkausliitto meni huonoksi ja ero olisi täytynyt ottaa.
Ehkä. Esittämäsi kysymys on sinänsä asiallinen, mutta toisaalta esimerkki "keskustelujen" nykytilasta. Ensinnäkin Manngard ei ole mikään argumentti, sillä Seppänen ei ole kyseinen herra. Sen sijaan täällä on rakennettu hokemalla mutua uusi todellisuus. Tietääkö kukaan enää että mistä vahvat olettamat Seppäsen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä edes sai alkunsa? Palstan sohvatietäjät ovat toistaneet tiettyä mantraa, nimimerkkien takaa, faktoista välittämättä ja ovat saaneet monet mukaan saman "totuuden" lauluun. Toimii kuin ryssien hybridi vaikuttaminen, hoetaan muunneltua totuutta kunnes siitä tulee propagandan uhreille todellisuutta. Kelatkaa nyt aikuiset ihmiset että vaikuttaako nämä salaliitto teoriat JYPn diktaattoreista ja salaseuroista oikeasti uskottavalta? Vai onko lähtenyt jo laukalle? Pahasti laukalle. Ymmärrättehän myös, että lähtemällä mukaan näihin räikeimpiin juttuihin ja toistamalla niitä, te muokkaatte todellisuutta. Joku kannattaja tai yhteistyökumppani saattaa niellä kaikki jutut koukkuineen päivineen, vailla parempaa tietoa, ja tehdä JYPn kannalta negatiivisen päätöksen.

Tämä EI ole puolustus puheenvuoro Seppäsestä. Eikä valkopesua. Vaan ihan perus järjen puhumista.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp

Katsotko, että asiat olisivat verrannollisia, vaikka joitakin samoja tunnuksia asioilla olisikin? Ei se varmaan noin yksinkertaista kuitenkaan ole. Aina toki voi vertailla omenia ja arbuuseja, mutta jos vertailla pitää, niin sitten niitä omenia keskenään, tai arbuuseja. Se, että molemmat joukkueet pelaa samaa sarjaa ei tee niistä samanlaisia, eikä ne lainalaisuudet, jotka toimii jossain ole yksi yhteen siirrettävissä muualle.

Se on oma viisastenkivensä, jos keskittyy tapaukseen JYP, sille ei muualta löydy vastausta minkäänlaista. Yleinen konsensus tuntuu olevan Seppäsen vika, mutta näin helppo idiomi ei uppoa kyllä minulle, jos olisi, siellä olisi jo muutaman vuoden vetäneet eri miehet tulosta hakien. Miksi näin ei sitten ole? Veikkaan, että semmoisia palleja ei ole löytynyt, jolla lunastetaan ja kun ei ole, niin sillä mennään mikä on. Ei lie rakettitiedettä tämä.

Pahin skenariohan JYPin kannalta kuviossa on se, että Seppänen jäisi yksin visioineen, mutta tilalle ei ole laittaa mitään parempaa tai kestävämpää, siksi olen joskus varoitellut, että kannattaa miettiä mitä toivoo, se voi toteutua yllättäen. Oma käsitys on, että oikea ryhmä Seppäsen tukena tuo tässä tilanteessa sen parhaan tuloksen JYPille. Tulevaisuus on sitten oma lukunsa ja niitä liikkuja ei osaa ennustaa vielä kukaan, se on varmaa, että muutos on varma, kuinka hallitusti, sen määrää osaamisen taso.

Suosikkijoukkue
JYP

Aika kovaa Seppäsen vähättelyä. Ilves on kuitenkin Suomen Toronto ja meillä kaksi liigaviiriä katossa. Siinä vierellä roikkuvat vielä CHL:n ja European Trophyn rätit. Kaikki nuo on voitettu Seppäsen aikakaudella ja äijällä on kiistatta ollut todella iso rooli niiden taustalla.

En siis tarkoita, etteivätkö viime ajat olisi olleet melkoista sekoilua. Ei saa kuitenkaan unohtaa loistokasta menneisyyttä, vaikka nykyhetki ja tulevaisuus huolettavatkin. Jukka ansaitsisi yhä patsaan Hippokselle.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä näinkin ja hyvä se ottaa happea jos alkaa tulemaan korvista ulos. En ole kuitenkaan nähnyt täällä varsinaista mustamaalaamista ilman valideja pointteja, lähteitä tai huhuja.
Omaan silmään näyttää että 80% sisällöstä on ihan sitä itseään. Kaikki on ehkä lähtenyt oikeista lähteistä, mutta sitten "selviää" erillaisia asiayhteyksiä ja niistä revitään hirveät kierrokset. Yksi keksii että, jumalauta Hämäläinen on ollut samassa ruokakaupassa jonkun kanssa...tuus nyt Seppänen selittää miksi tilanne taas on tämä!
Onko tämä sitä vastuunkantoa, häh?

Sitten haetaan vielä kauempaa älyttömyyksiä ja tarpeeksi kun toistelee, niin asia vielä muuttuu matkalla ja lopulta se on totta. yksi valmentaja oli Hämäläisen hyvä ystävä, kun työskentelivät samassa seurassa...ei savua ilman tulta. Mälkiäkin Hämäläisen aikaansaannos, vaikka suosittelija olisi tullut Helsingin päästä.

Olisi hienoa nähdä se vaihtoehtoinen todellisuus, jos tästä toisesta olisi tullut päävalmentaja...ei voi kuin arvailla mikä meininki täällä olisi. Mutta eiköhän tästä nykyisestäkin joku yhteys löydy, kun tarpeeksi kaivaa ja yhdistelee asioita.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Mutta eiköhän tästä nykyisestäkin joku yhteys löydy, kun tarpeeksi kaivaa ja yhdistelee asioita.
Olisi hienoa nähdä se todellisuus, jossa JYP olisi avoin ja viestintä kunnossa, myös palkkaukset tehtäisiin avoimesti ja päätösten taustat kerrottaisiin myös avoimesti, silloin ei myöskään tornareita yleisemmin synny. Itse aiheutettu ongelma.

Tietenkin seura tehnyt tämänkin oikeastaan täysin itse, omat valinnat nyt seuraa perässä. Siihen lisättynä seura ei ole ollut tarpeaksi avoin ratkaisuistaan ja täten alkaa muista lähteistä huhut, jutut, tarinat tai ihan tornarit muodostumaan.

Jälleen kerran avoimuus avoimuus ja avoimuus, ehkä jopa viestintä ja mitään isoja ongelmia ei olisi. Kun sulkeudutaan niin kyllä jutut alkaa muualta leviämään nykymaailmassa

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiinnolla luen päivän keskustelua. Kukin vetelee omassa kuplassaan. Toisilla kuplat vähintään muodostaa osajoukon tois(t)en kupl(i)en kanssa. Toisilla ei sitten ollenkaan ja kaikilla on se (tm) totuus.

Omassa kuplassani asiat palstan ja palstan ulkopuolisten signaalien perusteella näyttäytyvät huolestuttavilta johdon suhteen.

Se kyllä on jännää, että toisten tuomat kuulopuheet tai teoriat aletaan kuittaamaan täällä paskapuheena sellaisten toimesta, ketkä itse eivät tuo muuta pöytään, kuin "kaikki puhuvat paskaa" ilman perusteluja.

Kyllä täytyy olla vähintään Puten hybridikampanja käynnissä, kun nimimerkit täällä kritisoivat seuran valintoja.

Kysymys: kuka v***u hyötyy yhtään mitään jonkun yksittäisen finskijoukkueen mustamaalaamisesta? Sikäläisessä pääsarjassa about sijalla 13 viimevuosina?

Olisiko kuitenkin todennäköisempää, että toiset riutuu itselleen rakkaan seuran kurimuksesta täällä? Että tämä on toisille ainoa paikka purkaa tuskaa?

Sen 40 vuotta olen pikkupojasta saakka JYPiä intohimoisesti kannattanut. Aina seura on minulle ollut se juttu. Nyt minulle on hämärtynyt se, mikä ero on seuralla ja itseään pääomistajaksi tituleeraavalla kaverilla. Jälkimmäisen kanssa arvomaailmat eivät kohtaa.

Mutta hei, kunhan trollaan huvikseni, kun ei muutakaan tekemistä ole. Plus haluan kaikki sponsorit rakastamaltani seuralta pois.

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ukrainan maajoukkue
Jep. Näyttäisi siltä, että kaksi asiaa yhdistää kaikkia keskustelijoita. Kannatus JYPiin ja turhautuneisuus. Toiset vaan ovat turhatuneita pitkään jatkuneeseen taaperrukseen ja sitä ryydittäneeseen sekoiluun. Toiset sitten taas turhautuvat ensiksi mainittujen turhautumiseen.

Eiköhän se siitä korjaannu, kun saadaan joukkue kasaan ja pelejä alle. Saadaan keskustelu siirrettyä taas itse asiaan.

Keskustelun tasoa pidän ihan hyvänä näin olosuhteisiin nähden. Joukkue on kyntänyt ja keskustellaan nimimerkkien takaa. Varmasti Seppänen saa kuraa enemmän niskaansa, mitä ansaitsee. Mutta kyllä aika paljon on ansainnutkin.

Suosikkijoukkue
Jyp HT
Vittu miten "viisasta" paskan jauhantaa ja agitointia täältä saa taas lukea. Keksittyjä olettamuksia, asioiden tarkoituksellista vääristämistä, väärän tiedon levittämistä ja konkurssihaaveita. Vaihtakaa jo levyä tai lääkitystä. Mieluummin molemmat.
Jos noin vaikeaa on lukea nettikeskustelua, niin suosittelen terapiatarpeen kartoitusta sielläkin päässä.

Jos ketjun nimi on "Jukka Seppäselle kenkää!" niin mitä sisältöä luulet löytyvät kyseisen otsikon alta?
Mikäli et halua keskustella tuosta aiheesta, niin pelkästään Jypin alta löytyy 826 muuta viestiketjua, missä viettää aikaansa. Kyllä tämä palsta pärjää ilman yhtä vapaaehtoista faktamoderaattoria. Mutta jos haluat, niin jaa toki faktoja Jypin tilanteista ja taustoista mitkä ovat ristiriidassa täällä julkaistujen kirjoitusten kanssa. Analyytikkona otan aina mieleläni vastaan objektiivisia faktoja.

... Palstan sohvatietäjät ovat toistaneet tiettyä mantraa, nimimerkkien takaa, faktoista välittämättä ja ovat saaneet monet mukaan saman "totuuden" lauluun. Toimii kuin ryssien hybridi vaikuttaminen, hoetaan muunneltua totuutta kunnes siitä tulee propagandan uhreille todellisuutta. Kelatkaa nyt aikuiset ihmiset että vaikuttaako nämä salaliitto teoriat JYPn diktaattoreista ja salaseuroista oikeasti uskottavalta? Vai onko lähtenyt jo laukalle? Pahasti laukalle. Ymmärrättehän myös, että lähtemällä mukaan näihin räikeimpiin juttuihin ja toistamalla niitä, te muokkaatte todellisuutta.
Kuulostaa samalta kuin Putinin ja hänen porukkansa argumentointi. "Mitä toimittaja tuollaisia kysyy? Mistä te mitään tiedätte? Puhukaa oikeista asioista."

Olisi todella kiva seurata Jypin menestystä ja keskustella asioista faktapohjaisesti, mutta tässä menneinä vuosina on ollut pientä faktavajetta Jypin tiedottamisessa: etupäässä ei kerrota mitään julkisuuteen ennen kuin on pakko ja nyt viime vuosina on sitten ruvettu kertomaan totuuden vierestä tai osatotuuksilla maalaamaan tietoisesti väärää kuvaa asioista.

Joten tietäjät kertokaa, esimerkiksi: miten Rautakorpi/Nieminen kohtelivat pelaajia epäasianmukaisesti? milloin Nieminen, Rautakorpi, Viitanen, Korpi ja Seppänen kukin saivat tietää Lahtisen a) rikosepäilystä ja b) syytteestä - eli ketkä siunasivat hänen pelaamisensa ja mediaroolin tutkinnan ja syytteen esittämisen jälkeen? Onko Hämäläiselle tehty 360 kartoitusta ja feedbackia hänen esimiehiltään, kollegoilta ja clienteiltaan, ja jos on, niin mikä oli tulos? Miten UTJ Viitanen arvioi Hämäläisen suorittamista? Onko HPJ Seppänen puuttunut valmentamiseen ns. tekstarilla koostumuksia, jos on, miten ja milloin? Kenelle, kuinka paljon ja millä ehdoin Jypillä on pääomavelkaa? Niin, ja kuinka paljon Seppäsen ja yhtiökumppanin firmat laittavat rahaa Jypiin vuosittain - enemmän kuin fanit ja sponsorit?

Kyllä, Jyp on tehnyt hienoja asioita Seppäsen johdossa niin kauan kun hän oli CEO. Tynin, Virtasen ja Valleniuksen ajoista alkaen on menty alaspäin, 2018 CHL oli se supernova efekti ja sitten kaikki romahti. Sen jälkeiset "korjausliikkeet" ovat vain syventäneet lamaa ja HPJ:n pitää kantaa vastuu eli tehdä tilaa uudelle miehelle.

Jos Seppänen ei ymmärrä lähteä, niin turha syyttää tämän viestiketjun kirjoittajia siitä, että firmat ja fanit äänestää lompakoillaan. Parempi olisi, jos muutosta haluavat firmat + fanit tekisivät rahaston, mikä vapautuisi Jypin käyttöön kun tietyt ehdot täyttyvät. Nyt täytynee vain tehdä joku kausikortti-nettiaddressi, mistä voi saada vähän ideaa kuinka paljon ja mitkä asiat hiertävät faneja.

Minun puolestani Seppänen saa jäädä rivijäseneksi hallitukseen kunhan hän ei enää voi tehdä katastrofaalisia päätöksiä tai puuttua joukkuueiden operatiiviseen toimintaan ohi muun hallituksen ja TJ/UTJ:n.

Saa olla eri mieltä ja perustaa vaikka "Jukka Seppäselle patsas!" viestiketjun

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sen 40 vuotta olen pikkupojasta saakka JYPiä intohimoisesti kannattanut. Aina seura on minulle ollut se juttu. Nyt minulle on hämärtynyt se, mikä ero on seuralla ja itseään pääomistajaksi tituleeraavalla kaverilla. Jälkimmäisen kanssa arvomaailmat eivät kohtaa.

Ymmärrän hyvin mitä kirjoitat ja jaan täysin kompuroinnin tuskan. Sitä en kuitenkaan kykene ymmärtämään, miksi vajain tiedoin luo itselleen jonkun meksikolaisen karkkiaasin, jota sokkona koittaa moukaroida. Voi vallan hyvin ja on jopa oletettavaa, että minun ja hänen arvomaailmat ei kohtaa senkään vertaa, kuin sinun ja hänen, mutta minulle se on irrelevantti detalji. Sen sijaan veikkaan, että niin hän, kuin sinä sekä minä jaetaan se konttaamisen tuska. Me voidaan vain siunailla, hänellä on paikka asialle jotakin tehdä ja sitähän tuo vaikuttaa yrittävän.

Pelimiestä, ihan kelvollista mielestäni lappaa koko ajan sisään, vaikka ketään ei muka saada kuin aseella uhkaamalla, on valmennus, jollaista JYP historia ei kuunaan ole koittanut ja vaikka kuinka yrittäisin mielessäni asiaa kieltää, ei tuo siltä vaikuta lainkaan, että vasemmalla kädellä hutiloiden olisi toimeensa ryhtynyt.

Tottakai, aina löytyy kaaderi, joilla on muka parempi tieto ja osaaminen, kun tosipaikkaan ei tarvitse ryhtyä todistamaan asiaa ja sen tietenkin suo, vaikka ei sitten toivoisi ison osan ottavan moista todesta. Tautofonia vaan ikävästi tekee vanhan ajan rikkinäisestä puhelimesta nyky ajan somen ja järki väellä sumenee salaliittojen keskellä.

Kehtaan jopa laittaa, että pidemmän ajan JYP on ollut minun intohimoni kuitenkin, enkä olisi taakseni jättänyt silloinkaan, vaikka johto olisi minulle vastenmielisintä ikinä tuloksen heikompia kuin nyt. Räpättänyt toki, mutta bussin alle en heitä, ellei syyksi ole vedenpitävää faktaa.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän hyvin mitä kirjoitat ja jaan täysin kompuroinnin tuskan. Sitä en kuitenkaan kykene ymmärtämään, miksi vajain tiedoin luo itselleen jonkun meksikolaisen karkkiaasin, jota sokkona koittaa moukaroida. Voi vallan hyvin ja on jopa oletettavaa, että minun ja hänen arvomaailmat ei kohtaa senkään vertaa, kuin sinun ja hänen, mutta minulle se on irrelevantti detalji. Sen sijaan veikkaan, että niin hän, kuin sinä sekä minä jaetaan se konttaamisen tuska. Me voidaan vain siunailla, hänellä on paikka asialle jotakin tehdä ja sitähän tuo vaikuttaa yrittävän.

Pelimiestä, ihan kelvollista mielestäni lappaa koko ajan sijaan, vaikka ketään ei muka saada kuin aseella uhkaamalla, on valmennus, jollaista JYP historia ei kuunaan ole koittanut ja vaikka kuinka yrittäisin mielessäni asiaa kieltää, ei tuo siltä vaikuta lainkaan, että vasemmalla kädellä hutiloiden olisi toimeensa ryhtynyt.

Tottakai, aina löytyy kaaderi, joilla on muka parempi tieto ja osaaminen, kun tosipaikkaan ei tarvitse ryhtyä todistamaan asiaa ja sen tietenkin suo, vaikka ei sitten toivoisi ison osan ottavan moista todesta. Tautofonia vaan ikävästi tekee vanhan ajan rikkinäisestä puhelimesta nyky ajan somen ja järki väellä sumenee salaliittojen keskellä.

Kehtaan jopa laittaa, että pidemmän ajan JYP on ollut minun intohimoni kuitenkin, enkä olisi taakseni jättänyt silloinkaan, vaikka johto olisi minulle vastenmielisintä ikinä tuloksen heikompia kuin nyt. Räpättänyt toki, mutta bussin alle en heitä, ellei syyksi ole vedenpitävää faktaa.
Itse asiassa pohdin, että pitäisikö lisätä tarkennus fanitusaikaan, etten sentään Nisulan montussa ole pyörinyt. Hymiö.

Rohkeasti kuitenkin toteat toisten tiedot vajaiksi ilman, että tiedät, mitä toiset tietää tai esität vastakkaista argumenttia. Kiistatta omat tietoni ovat vajaita, mutta toisaalta mitään niitä tietoja kumoavia faktoja en myöskään ole kuullut.

Tämä on ensimmäinen kerta minulle, että on todella tullut pohtineeksi sitä, onko oma ja kannattamani seuran edustama arvomaailma riittävän lähellä toisiaan, että voisi häpeän sijaan ylpeänä kulkea fanituotteissa kylillä. Ja omassa kuplassa tämä kulminoituu yhteen organisaation henkilöön.

En edelleenkään pane pahakseni, jos joku tämän kuplan rikkoo. Minulle ei ole vaikeaa tunnustaa (anonyymisti, hehe), että "väärässä olin".

Ehkä menee nyt liian syvälliseksi.

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Täällä on nähtävissä näköjään samanlaista vipuvartta mitä kommunisteilta, rauhanaktivisteilta ja vasemmistolta tulee Putinia ja Venäjää kohtaan, ei saa tuomita kun ei ole kaikkia faktoja, Putin ei tietenkään niitä faktoja jaa ja aina on ikuisuuskysymys onko mies kuitenkaan sitten paha, kun aina löytyy Letku Erkkiä ja Tavjaa kertomaan miten miehessä on se hyväkin puoli, niin samalla tavalla täällä jos Sepästä arvostellaan niin löytyy ymmärtäjiä ja kyseenalaistajia että onko miehestä kuitenkaan maailmalla tarpeeksi tietoa että voidaan tuomita.

Viime kauden sekoilut eivät riitä vielä osan mielestä Sepäsen arvosteluun koska mies oli mukana silloinkin kun Jyp voitti ekan mestaruutensa, ja toisenkin, pakkohan sen on tehdä vain hyvää?

Huudellaan objektiivisuutta kritiikkiin, mutta oma kanta ei ole objektiivisuutta nähnytkään, se on lukittu paikoilleen kuin Päivi Räsäsen raamattu uskollisuus.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Viime kauden sekoilut eivät riitä vielä osan mielestä Sepäsen arvosteluun koska mies oli mukana silloinkin kun Jyp voitti ekan mestaruutensa, ja toisenkin, pakkohan sen on tehdä vain hyvää?

Juuri näin.

Olin vaimoni kanssa onnellinen, saatiin lapsia ja kaikki oli hyvin. Jossain vaiheessa aloin hakkaamaan häntä kun viinakin alkoi maistua. Onneksi sain hakata vuosikausia ilman että kukaan asiaan puuttui, olihan meillä hyviäkin vuosia.

Vittu mitä paskaa.

JokuNimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

"Tulevana perjantaina 10.5. klo 17.00 alkaen Hurrikaanin Pyörteissä lähetetään erikoisjaksona JYPin YouTube kanavalla livenä.

Erikoisjaksossa Jeren juttusille istahtaa JYPin puheenjohtaja Jukka Seppänen. Lähetyksessä käydään läpi JYPin ajankohtaisia kuulumisia ja keskustellaan seuran nykytilanteesta sekä tulevaisuuden kehityssuunnista. Nyt myös sinulla on mahdollisuus osallistua keskustelun aiheisiin lähettämällä kysymyksesi Jukalle ja Jerelle purtavaksi!

Lähetä kysymyksesi oheisen linkin kautta: Hurrikaanin Pyörteissä -live pe 10.5. I 17:00Erikoisjakson vieraana JYPin puheenjohtaja Jukka Seppänen: Webropolilla luotu kysely."

Selvästi on luettu Jatkoaikaa. Ja tässä nyt on monen huutelijan mahdollisuus tykittää kysymysboksi täyteen, niin eiköhän Jukka joudu johonkin kriittiseen kyssäriin vastaamaan

Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on nähtävissä näköjään samanlaista vipuvartta mitä kommunisteilta, rauhanaktivisteilta ja vasemmistolta tulee Putinia ja Venäjää kohtaan, ei saa tuomita kun ei ole kaikkia faktoja, Putin ei tietenkään niitä faktoja jaa ja aina on ikuisuuskysymys onko mies kuitenkaan sitten paha, kun aina löytyy Letku Erkkiä ja Tavjaa kertomaan miten miehessä on se hyväkin puoli, niin samalla tavalla täällä jos Sepästä arvostellaan niin löytyy ymmärtäjiä ja kyseenalaistajia että onko miehestä kuitenkaan maailmalla tarpeeksi tietoa että voidaan tuomita.

Huudellaan objektiivisuutta kritiikkiin, mutta oma kanta ei ole objektiivisuutta nähnytkään, se on lukittu paikoilleen kuin Päivi Räsäsen raamattu uskollisuus.
Kyllä minun puolesta saa arvostella viimeisten vuosien toimintaa juuri niin paljon kuin itsestä tuntuu sopivalta. Seppäsen vertaaminen Vincent Manngardin kaltaisiin seppiin ei taas ole millään tasolla ns. fresh. Seppänen on ihan oikeasti tehnyt 10-15 vuotta sitten kovaa tulosta tämän seuran keulalla. Toinen ei saanut ikinä mitään mainittavaa aikaan sekoilun vastapainoksi.

Viime kaudella Seppänen ajoi pahasti karille. Jälkimmäisen mestaruuskauden muisto ohjasi tässä päätöksentekoa väärille urille. Silloinhan Seppänen ajautui Dufvan kanssa konfliktiin pelitavallisista asioista. Dufva väistyi valmentajan paikalta ja loppu olikin sitten historiaa. Seppänen varmaankin suunnitteli toistavansa saman kuvion toisen dinosauruksen kohdalla. Loppu oli taas historiaa, mutta "hieman" eri tavalla kuin 2010-2011. Seppänen ei huomannut, että olosuhteet ja aika ovat muuttuneet radikaalisti:

1) Dufvan kenkimisen aikaan taustalla oli monta menestyksellistä vuotta, joukkue oli tottunut voittamaan. Nykyinen pelaajisto oli kyntänyt jo pitkään.
2) Mikko Heiskanen ei ollut Jyrki Aho. Aho onnistui tuolla kaudella luomaan vapautuneen tunnelman autoritäärisen Dufvan jälkeen. Rautakorpi johti myös vanhan liiton "management by perkele"-opeilla, mutta vapautumisen sijaan Heiskasen Jypistä tuli lähinnä kuriton ja pelokas lauma, jonka itseluottamus petti käytännössä aina johtoasemassa pelattaessa.

Tuosta jää Seppäsen perintöön ikävä jälki, mutta se ei tee todellakaan tyhjäksi edellisiä saavutuksia. Sen sijaan on hyvinkin aiheellinen kysymys, mikä Seppäsen roolin pitäisi olla nyt ja tulevilla kausilla. Itselläni ei ole tuohon selkeää vastausta. Seuran tulevaisuuden kannalta hallihanke on kaikkein keskeisin asia. Toivottavasti omistajat osaavat nyt arvioida oikein onko Seppänen uhka vai mahdollisuus hallihankkeen toteuttamisen kannalta. Jos todetaan, että mahdollisuus, Seppäsen pitää jatkaa jossain avainroolissa. Rajojen pitää tässä tapauksessa olla kuitenkin paljon selvemmät kuin aiemmin. Omistajat ja hallitus eivät saa enää sekaantua valmennuksen päivittäiseen toimintaan.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

"Tulevana perjantaina 10.5. klo 17.00 alkaen Hurrikaanin Pyörteissä lähetetään erikoisjaksona JYPin YouTube kanavalla livenä.

Erikoisjaksossa Jeren juttusille istahtaa JYPin puheenjohtaja Jukka Seppänen. Lähetyksessä käydään läpi JYPin ajankohtaisia kuulumisia ja keskustellaan seuran nykytilanteesta sekä tulevaisuuden kehityssuunnista. Nyt myös sinulla on mahdollisuus osallistua keskustelun aiheisiin lähettämällä kysymyksesi Jukalle ja Jerelle purtavaksi!

Lähetä kysymyksesi oheisen linkin kautta: Hurrikaanin Pyörteissä -live pe 10.5. I 17:00Erikoisjakson vieraana JYPin puheenjohtaja Jukka Seppänen: Webropolilla luotu kysely."

Selvästi on luettu Jatkoaikaa. Ja tässä nyt on monen huutelijan mahdollisuus tykittää kysymysboksi täyteen, niin eiköhän Jukka joudu johonkin kriittiseen kyssäriin vastaamaan
Erittäin hyvä idea ja toivottavasti rohkeus riittää käsittelemään kriittisempiäkin kysymyksiä! Taidanpa itsekin muutaman laittaa yöunien jälkeen.

Sellaisen nöyrän rivifanin toiveen esittäisin, että käsitelkää kipeitä ja vaikeitakin kysymyksiä. Kaikkea ei varmasti voi kertoa, mutta ylimielinen ei tulisi olla (ikävä pilata hyvä tarina blaablaa).

Mitä en halua kuulla (rivien välistä) on: "saimme todella paljon kysymyksiä ja koska aika on rajallinen, vastaamme vain meille sopiviin kysymyksiin."

Nyt on näytön paikka!

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Puhutaanko faktoista?

Ei, meistä kukaan ei puhu täällä faktoista, se kannattaa muistaa, kun puhuu "faktoista".

Meistä jokainen peilaa asioita oman biasinsa kautta, poimii tiedon jyväsistä omaan agendaan sopivat palaset ja julistaa niitä faktoina. Esittämäsi kysymyspatterin heikkous piilee siinä, että vaikka me tiedämme totetuneen, meillä ei ole tietoa taustoista, jotka tulemaan on johtaneet, kenelläkään.

On ok, jos mielikuvansa saa istuttamaan JYPin puheenjohtajan pallille minkä tahansa keksimänsä ilmestyskirjan pedon ja jokainen ymmärtää psykologisen taustan näihin avautumisiin, mutta kun nämä palstat alkaa muistuttamaan enemmän ku klux klanin lynkkauspossea on the run, automaattisesti tekee mieli muistuttaa asioista maan pinnalla ja todellisuudessa. Saa siitä ottaa herneen nenään tietysti, ihan mistä tahansa loppupeleissä, jos niin tuntuu.

Kuten sanottu, meillä ei kenelläkään ole oikeasti mitään käsitystä mitä kulisseissa ja taustoissa menee ja on mennyt, jos olisi, tuskin täällä näppistänsä kuluttaisi totuutta levitellen.

Mihin siis itse lähinnä otan kantaa, on tila jolla täällä hyperventiloidaan, kuten tuonne tuikku murheeseen topikkiin kirjasin, pienen tauon jälkeen vaikutti, että koko palsta on täynnä @jukiapina n klooneja ja kyseistä nikkiä todella arvostan palstaveljenä, mutta ei määräänsä enempää "totuuden" puhujia mielellään. Kun olisikin tämä syöpä vain yhden topikin kohdalla sen helposti jättäisi sivuun, mutta sama sonta lentää topikista toiseen jonkinlaisena päivä murmelina luuppina eli toiston toiston toistona ja minä kun luulin, ettei se Kalpa meininki oikein kelpaa, mutta mitä vielä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Nyt on iso juttu kyseessä. Jukka olisi halunnut osallistua podcastiin jo aiemmin, mutta tietyistä syistä johtuen se peruutettiin (Korpela paikkasi silloin vieraana).

Tämä toteutetaan puhtaasti siksi, että nyt on ilmassa liikaa kysymyksiä ja Jukka haluaa kantaa omalta osaltaan vastuunsa vastaamalla niihin.

Toivottavasti tämä sujuu hyvin, eli vastataan oleellisiin kysymyksiin ja homma ei lähde laukalle. Seppäsen tuntien... Kaikki on mahdollista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy