Viljasen Saab96
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jyp HT
Ymmärrän periaatteen, mutta toisinkin on tehty. Joskus jopa tarkoituksella. Jollekin KHL- tai NL-seuralle pieni kipuraha Jypille ei paljon paina sopparia tehdessä. Jos ulkomaan rikas seura haluaa nähdä, miten pelaaja suoriutuu Suomen pleijareista ennen sopimuksen kirjoittamista, niin siitä pitää olla valmis maksamaan preemiota. Ei ole Jypin tehtävä varata omaan ykköskenttään ja budjettiin suojatyöpaikkaa Mr Diivalle vappuun tai juhannukseen asti siltä varalta, että tulee loukki tai pleijarit menee plörinäksi ja Sveitsi ei kutsukaan. Tulkoot sitten flopannut pelaaja itse juhannuksena kyselemään duunia ja, kuten Jormakan tarinassa, voidaan todeta, että OK mutta budjetti on jo melkein käytetty - eli alekorin hinnalla silloin.
Sopimuksessa voi olla kaksikin porrasta: yksi vapaalla ulkomaanoptiolla ja toinen ehdollisena siirtokorvauksen kanssa. Juurikin rosterin koossa pysymisen vuoksi.
Kyllähän optioneuvottelut myös antavat kuvaa pelaajan sitoutumisesta logolle. Ehkä sellainen "mä käyn täällä vain töissä siihen asti kun saan paremman sopparin muualta" luonne ei ole sitä mitä identiteettiään etsivä seura tarvitsee.
vrt. Kolehmaisen hankinta Jypiin samalla kun nuoret pelaajat kuten Jormakka ajetaan sivuraiteelle. Tässä tilanteessa ennemmin esim. Tohilalle, Pulkkisella ja Vargalle pidemmät optiosopparit ja peliaikaa ennemmin kuin ylipalkattuja keikka-artisteja kuten Teves, Estephan, Suhonen, jne.
Sopimuksessa voi olla kaksikin porrasta: yksi vapaalla ulkomaanoptiolla ja toinen ehdollisena siirtokorvauksen kanssa. Juurikin rosterin koossa pysymisen vuoksi.
Kyllähän optioneuvottelut myös antavat kuvaa pelaajan sitoutumisesta logolle. Ehkä sellainen "mä käyn täällä vain töissä siihen asti kun saan paremman sopparin muualta" luonne ei ole sitä mitä identiteettiään etsivä seura tarvitsee.
vrt. Kolehmaisen hankinta Jypiin samalla kun nuoret pelaajat kuten Jormakka ajetaan sivuraiteelle. Tässä tilanteessa ennemmin esim. Tohilalle, Pulkkisella ja Vargalle pidemmät optiosopparit ja peliaikaa ennemmin kuin ylipalkattuja keikka-artisteja kuten Teves, Estephan, Suhonen, jne.