1600 shades of black box - aitio”Kiitos menestyksen vuosista Jukka Seppänen 1600 ja hyvää jatkoa tuleviin haasteisiin!”
Jotain tuollaista voisi lakanassa olla ja piirroksena Floridan kartta ja golfmaila.
Tuollainen ääripääkö olisi ainoa vaihtoehto? Esimerkiksi kolmen selvän vahvistuksen hankkiminen tuohon voisi tehdä jo paljon. Toki, jos sellaiset vahvistukset pyytävät palkkaa niin paljon JYPissä pelaamisesta, niin se on sitten voivoi. Sekin on itse aiheutettua, jos pelaajista joutuu maksamaan ekstraa enemmän.Tai no, jos olisi laittanut pari miljoonaa lisää kiinni joukkueeseen, niin ehkä sillä tavoin, mutta se nyt menee jo absurdiksi.
Itse aiheutettua tämä kaikki onkin, eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Mutta tosiaan, vaikka pari miljoonaa on liioittelua, niin helvetisti lisää olisi pitänyt laittaa rahaa kiinni kuitenkin. Tästä kaudesta on tulossa isot tappiot nykybudjetillakin ja alla on ne viime kauden älyttömät tappiot, niin rahat alkavat olla jo oikeasti tiukilla.Tuollainen ääripääkö olisi ainoa vaihtoehto? Esimerkiksi kolmen selvän vahvistuksen hankkiminen tuohon voisi tehdä jo paljon. Toki, jos sellaiset vahvistukset pyytävät palkkaa niin paljon JYPissä pelaamisesta, niin se on sitten voivoi. Sekin on itse aiheutettua, jos pelaajista joutuu maksamaan ekstraa enemmän.
Tämä siis toki olisi pitänyt tehdä jo kesällä, nyt voi olla vaikeampi löytää montaa kunnon vahvistusta.
Itse aiheutettua tämä kaikki onkin, eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Mutta tosiaan, vaikka pari miljoonaa on liioittelua, niin helvetisti lisää olisi pitänyt laittaa rahaa kiinni kuitenkin. Tästä kaudesta on tulossa isot tappiot nykybudjetillakin ja alla on ne viime kauden älyttömät tappiot, niin rahat alkavat olla jo oikeasti tiukilla.
Edelleen, itseaiheutettua tämä kaikki on. Seppäseen saa syyttävä sormi osoitella täysin aiheesta. Pointtini oli, ettei Seppäsellä tavallaan ollut missään kohtaa realistisia mahdollisuuksia kääntää laivaa tälle kaudelle. Ainoa toivo oli Pennen täydellinen onnistuminen, joka näyttää nyt vähintäänkin hyvin epätodennäköiseltä.
Praise be! JYPin kannattajat on vähän kuin niitä handmaideja, joiden tehtävä on pysyä hiljaa paukutettavana, kun profeetta 1600 jalkauttaa vähän uutta maailmaa. Ja jos ei ilolla ota vastaan, vaan kyseenalaistaa nykymenon, että onko tää nyt niin hauskaa tulla pamputetuksi aina peli-iltana, niin ei ole todellinen fani, jos kannattaja laisinkaan.Älkää nyt hyvät, uskon sokaisemat, palstasisarukset käykö laiva kapteenia syyllistämään siitä, että laiva on karilla.
Onko tämä nyt tietoa vai arvailua? En jaksa uskoa, että kirjaimellisesti korkoineen haluaisi saada kaikkia rahojaan takaisin, koska se tarkoittaisi ihan käsittämättömiä summia.Seppänen pitää JYPiä tällä hetkellä vankinaan. Mies on pumpannut seuraan kohtuuttoman summan rahaa ja haluaisi saada ne korkoineen takaisin seuraa myydessä. Nykyisessä tilanteessa moinen pyynti ei ole millään tapaa realistinen, eikä kukaan ole niin hullu, että tuohon suostuisi.
Se riippuu miten näitä laskee. Helposti puhutaan kuitenkin miljoonista ja jos laskee "kaiken", niin varmaan 10 miljoonaa ei riitä.Olisi kiva tietää edes suuntimia paljon mr 1600+ on joukkueeseen laittanut rahaa, joku täällä joskus sanoi että osti omat osakkeensa ainakin halvalla, ja yleisö ja sponsorithan tuota hommaa pääsääntöisesti pyörittää, niin minkälaisista rahoista nyt sitten puhutaan. Ja varmaan omien yhteistyökumppanuuksien kautta on sieltä saanut omille yrityksilleenkin rahaa ihan huomattavasti takaisin, tekee tuota tuskin hyväntekeväisyytenä.
En epäile, etteikö rahaa ole palanut, mutta tuo 10 miljoona kyllä kuulostaa aika yliampuvalta huomioiden esim. tilinpäätöstiedot. Henkilökohtaiset verotettavat tulot on Seppäsellä muistaakseni pyörineet siellä 700 k€:n nurkilla. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole.Se riippuu miten näitä laskee. Helposti puhutaan kuitenkin miljoonista ja jos laskee "kaiken", niin varmaan 10 miljoonaa ei riitä.
Tarkkoja lukuja ei taida tietää kuin Seppänen itse, eli voimme esittää vain valistuneita arvauksia. Tuskin Seppänenkään on lopulta laskenut tarkkoja kokonaissummia, koska ei ehkä halua tietää sitä kokonaissummaa..
Yrityksien kauttahan se raha on kulkenut ja vaihtelevia määriä, mutta kyllä sitä 20 vuoden aikana on kertynyt.En epäile, etteikö rahaa ole palanut, mutta tuo 10 miljoona kyllä kuulostaa aika yliampuvalta huomioiden esim. tilinpäätöstiedot. Henkilökohtaiset verotettavat tulot on Seppäsellä muistaakseni pyörineet siellä 700 k€:n nurkilla. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole.
Tai se voi myös syöstä seuran konkurssiin. Bluesin paluu Kiekko-Espoona Liigaan ei ollut sekään nopea juttu, vaikka ympärillä on yksi Suomen suurimmista kaupungeista.jyväskyläläisen kiekkoilun todennäikösesti voi ja tulee pelastamaan putoaminen Mestikseen. Muutaman vuoden korpivaellus toivottavasti herättäisi koko seutukunnan ja yhtenäisen JYP-hengen.
Tai se voi myös syöstä seuran konkurssiin. Bluesin paluu Kiekko-Espoona Liigaan ei ollut sekään nopea juttu, vaikka ympärillä on yksi Suomen suurimmista kaupungeista.
Kyllä se todella vaikea tie olisi Jyväskylässä, en sitä korttia haluaisi nähdä, että mennään mestiksen ja/tai konkan kautta. Minulla on käsitys, että Seppänen olisi valmis luopumaan roolistaan omistusta myöden, mutta ostajaehdokkaita ei varsinaisesti tunge ovista ja ikkunoista. Luulen että muutama miljoona pitäisi liikahtaa Seppäsen tilille ja lisäksi ostajalla pitäisi olla kykyä vastata Jypin mahdollisista tappioista jatkossa, ettei koko komeus ole ensimmäisen kauden jälkeen kontallaan. Aika rajallinen määrä tuollaisia kavereita löytyy. Vaikka rahaa löytyisikin niin onko intoa noin kalliiseen harrastukseen?Tai se voi myös syöstä seuran konkurssiin. Bluesin paluu Kiekko-Espoona Liigaan ei ollut sekään nopea juttu, vaikka ympärillä on yksi Suomen suurimmista kaupungeista.
Mestiksestä nouseminen on karsintojen kautta niin saatanan vaikeaa ja kallista, että en voi mitenkään toivoa Mestikseen putoamista, vaikka se "uusi alku" voikin ajatuksena olla kiehtova.
Itseasiassa käsittääkseni, Jokipojat, Jokerit, TUTO ja Roki toimittamassa/toimittaneet liigalle nousuun vaadittavia dokumentteja. Nämä kun jostain syystä pitää toimittaa hyvissä ajoin etukäteen. Kiekko-Vantaalla myös liigatavoite mutta vasta noin 2030.Lisäksi jengiltä unohtuu, että siellä on käytännössä ainoastaan Jokerit joka voi edes liigaan nousta. Jos mestaruuden vie joku muu, niin sieltä ei nousua tapahdu vaikka ottaisi 0-4 pataan karsinnoissa.
Mestiksestä nouseminen on karsintojen kautta niin saatanan vaikeaa ja kallista, että en voi mitenkään toivoa Mestikseen putoamista, vaikka se "uusi alku" voikin ajatuksena olla kiehtova.