Jukka Seppänen liigajoukkueen toimitusjohtajana

  • 79 741
  • 656

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin, minä olen sinulle aiemmin kyllä nimiä laittanut. Sen sijaan, että vastaat tuolla samalla kysymyksellä toistuvasti, haluaisin ymmärtää, oletko sinä sitä mieltä, että kukaan muu kuin Jukka itse ei voi JYPiä pelastaa? Tai tehdä sen paremmin?

Nythän tuo sinun vastaus ei sisällä yhtään mitään.

Voi, voi, sellaista nimeä minä en ole vielä nähnyt ilmoille heitetyn, jolla olisi kaikki vaadittava, eli riittävät cojonesit hommaan. Tähän hetkeen en osaa kuvitella minkään "tätä voisi kokeilla" kandidaatin uskottavutta, varsinkin kun tässä on koiteltu yhtä ja toista jo kausikaupalla ilman tulosta. Mikä tässä on huomionarvoisaa, niin jokainen huti maksaa kausia ennen kuin homma korjaantuu, eli riittävästi on aikaa hukattu jo.
Miten niin katsomossa?

Oletan, että täällä kirjoittelee aika moni jotka on siellä katsomossa ja täältä kautta peilaten päädyin tuohon luonnehdintaan.

Olet oikeassa koronan tuomasta yhtenäisyydestä ja minun urheiluromantiikan sydämeen on pysyvästi menneet nämä JYP soturit, jotka hallin ulkona osoittivat mieltä JYPin puolesta pelien aikana, kun hallissa oli sulku.

Yritin ehkä sanoa sitä, että tässä vaiheessa JYP painii asioiden kanssa, joiden merkitys on isompi kuin viestintä ja median syleily ja toivoisin lampun syttyvän siinä asiassa kannattajille, että kaikelle on aikansa ja paikkansa.

Tästä tietenkin jokainen on mieltä mitä on, minä olen tätä mieltä, eipä siinä kummoisempaa ole.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mikä olisi Korpelan rooli? Jä tässä täysin samaa mieltä kanssasi, että jos ei pysy poissa, niin sitten johtamaan edestä päin. Seppänen toimarina ainakin selkeyttäisi tilannetta.
Nyt ei ole faktaa, mutta olen jostain syystä ymmärtänyt, että talouden pyöritys olisi hänellä vahvasti käsissä? Jos on hyvä siinä, niin voisi jatkaa. Kunhan ei tosiaan turhaan organisaatioon henkilöstökuluja kerätä. Sielläkin pitäisi kaikkien kuitenkin tuottaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Hyvin sä vedät, miten todistaa, että joku onnistuu tulevaisuudessa, sen paremmin nykyinen kuin vaihtoehtoinen johtokaan, kun jo tulevaisuuden ennustaminen itsenään on yksi vaikeimpia taitolajeja ;)

Vissiin kovin hyvin, mutta mikäänhän ei koskaan ole takuuvarmaa, lie itsestäänselvyys, jonka kirjoittamaan vaatiminen kommentointiin mukaan on sitä ihteään eli vittuilua. Luonnollisesti sitä valitsee olevista vaihtoehdoista minkä parhaana kokee ja näkee ja loppu on korkeemman käres, niin kuin sotaelokuvassa sanotaan.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi, voi, sellaista nimeä minä en ole vielä nähnyt ilmoille heitetyn, jolla olisi kaikki vaadittava, eli riittävät cojonesit hommaan. Tähän hetkeen en osaa kuvitella minkään "tätä voisi kokeilla" kandidaatin uskottavutta, varsinkin kun tässä on koiteltu yhtä ja toista jo kausikaupalla ilman tulosta. Mikä tässä on huomionarvoisaa, niin jokainen huti maksaa kausia ennen kuin homma korjaantuu, eli riittävästi on aikaa hukattu jo.
Sinullehan ei kelpaa kuin Seppänen, niin on se ja sama, mitä muuta ehdottaa. Mutta kyllä tuo kanta nyt selvisi. Eri mieltä olen kanssasi.

Uskon yhtä vahvasti kuin sinä Seppäseen messiaana, että parempikin henkilö tuonne operatiiviseen johtoon olisi saatavissa. Edellyttää toki sen, että saa mandaatin toimia (strategian mukaisesti tosin).

Ja ei, sen ei tarvitse automaattisesti tarkoittaa sitä, että pitäisi samalla ottaa rahoitusvastuukin. Miksi pitäisi?

Vähempi on tainnut Zabludowicz, Paananen tai Kodisoja seurojen operatiivisessa toiminnassa säheltää.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tulen erotuomariksi. Me olemme pakotettuja spekuloimaan asioilla (ihmisillä) koska emme tiedä. Me emme tiedä koska JYP omaa liian monta kokkia saman kattilan äärellä ja viestinnässä ei ole edes yritetty onnistua. Luonnollisesti tikun nokkaan nostetaan se näkyvin vaikuttaja, eli hallituksen puheenjohtaja Seppänen. Tämä johtuu siitä, että median edessä hän on kävellyt operatiivisen johdon ylitse ja tätä kautta henkilöityttänyt itsensä kriisin keskiöön. On kuitenkin pääteltävissä että ongelmat JYPn sisällä ovat useamman tekijän (henkilön) summa, johon liittyy myös joidenkin pelaajien itsekäs käytös, oli se sitten mielensäpahoittamista tai muille kiukuttelua.

Nyt on syntynyt kaaos jota ei hallitse tosiasiallisesti kukaan, eli tilannetta johdetaan huonosti. Mistä tiedän että "johdetaan huonosti"? Siitä että sen näkyvä muoto on vailla johdonmukaisuutta oleva julkisuuden hallinta jossa 1) salataan asioita 2) viestintä on linjatonta 3) viestintään osallistuu liian moni henkilö.

Tilanteen korjaaminen on hankalaa, sillä eri osapuolet ovat ajaneet itsensä nurkkaan omilla toimillaan. Näistä ennen kaikkea puheenjohtaja Seppänen. On yllättävää että kokenut liikemies on päästänyt langat käsistään ja nyt hänellä ei ole pakotietä tilanteesta. Tai on. Hän vaikenee. JYP vaikenee. Näin sitä on osittain yritetty korjata, huonolla menestyksellä.

Nyt pitäisi viheltää peli poikki. Palauttaa perusasiat oikeaan tilaansa. Eli jokainen keskittyy omaan rooliinsa ja sitä kunnioitetaan. Valmentajat valmentaa ja pelaajat sitoutuu tekemiseen, ei miettimiseen. Hallituksen puheenjohtaja pysyy lestissään ja antaa operatiivisen johdon hoitaa oma hommansa. Tänä aikana hallitus ja operatiivinen johto kokoontuu korjaamaan mainehaitan, eli käy huolellisesti läpi viime viikot ja kuukaudet. Arvioi että miltä tilanne näyttää ulos nyt. Suunnittelee ratkaisuvaihtoehtoja joilla luottamus yhteisöön palautetaan = rehellisyys ja avoimuus. Siitä se alkaa laiva kääntymään mutta se edellyttää johtajuutta! Seppänen on tärkeä mies JYPlle ja myös ihminen joka voi tehdä virheitä, kunhan osaa katsoa totuutta silmiin kun sen paikka on.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Yritin ehkä sanoa sitä, että tässä vaiheessa JYP painii asioiden kanssa, joiden merkitys on isompi kuin viestintä ja median syleily ja toivoisin lampun syttyvän siinä asiassa kannattajille, että kaikelle on aikansa ja paikkansa.
Viestintä on aikapaljon laajempi asia, kuin "median syleily". Kuten jo aiemmin sanoin, kaikki johtaminen on lopulta pääasiassa viestintää. On viestintää seuran sisällä, moniin eri työnkuviin. On viestintää seuran ulkopuolelle. Suunta voi olla sponsorit, kannattajat, vapaaehtoiset, media ja aika moni muu taho. Ja jos tuo sakkaa lähestulkoon kaikilla osa-alueilla, niin en tiedä kuinka moni asia, akuuttia kassakriisiä lukuun ottamatta, olisi isompi tai vakavampi ongelma. Viestintäongelma on siis johtamisongelma ja se on kyllä iso ongelma.

Nyt median suuntaan ja sitä kautta kannattajien suuntaan ainakin on jätetty viestimättä, tai vielä pahempaa, viestitään valheellisesti tapahtumista. Ilmeisesti organisaation sisäisesti viesti ei ole oikein kulkenut, kun kerta valmennusjohdon kanssa ollaan oltu niin pahasti ristiriidoissa. Kuulopuheiden mukaan useat sponsorit ovat tyytymättömiä sekoiluun, joten ei se viesti ole sinnekään kulkenut ainakaan toivotulla tavalla. Onko ongelmana Korpela, jolta ei löydy kommenttia oikein mistään koko kauden ajalta? Onko ongelma Seppänen, joka puuttuu pelitavallisiin asioihin median kautta? Onko ongelmana vain totaalisen toimimaton organisaatio? En tiedä tarkkaa vastausta, mutta joka tapauksessa toimarin tai hallituksen puheenjohtajan tästä on kannettava vastuu. Se mikä on käsittämätöntä, on se, että JYPiin on pesiytynyt tapa tehdä asioita ennen kuin on korvaavaa toimenpidettä tiedossa. Pelaajia on potkittu pihalle, ilman että korvaajaa on tiedossa. Valmentajia potkitaan pois, ilman että on parempaa vaihtoehtoa tilalle. Nykyinen tilanne on samankaltainen kuin Virtasen vaihto Merikiveen, paitsi nyt vaihto tehtiin vain pikkasen huonommalla hetkellä. Sitten muutama vuosi myöhemmin Tirkkonen korvattiin Tupamäellä, joka korvattiin Viitasella. Ja nyt Rautakorpi ulos, Heiskanen sisään. Koen että tällaisessa tilanteessa tarvittaisiin paljon kokeneempaa valmentajaa, kuin Heiskanen, joten siinä mielessä Heiskanenkin heivattiin tavallaan bussin alle. No, tilanne on se, että Heiskasen pitäisi pystyä uudistamaan 1,5 vuotta sisään ajettu pelitapa kesken pahimman otteluruuhkan, ja vielä niin, että peli menisi eteenpäin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mites Jukka prosessi parempaan etenee?

Tuus nyt kertomaan miten ne ”taitavat” pelaajat suorittaa. Soitahan Rautakorvelle jos tulisi takas.

T: Opelix ja x:llä
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen on aiemmin osoittanut, että osaa kantaa vastuunsa, kun homma menee vihkoon. Nyt menee vihkoon pahemmin kuin oikeastaan koskaan Seppäsen aikana, sekä tämä kaikki on varsin suoraan yhdistettävissä Seppäsen tekemisiin.

Itse uskon, että Seppänen yrittää kantaa vastuunsa nytkin, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ja millä toimenpiteillä tilannetta lähdetään korjaamaan?
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Seppänen on aiemmin osoittanut, että osaa kantaa vastuunsa, kun homma menee vihkoon. Nyt menee vihkoon pahemmin kuin oikeastaan koskaan Seppäsen aikana, sekä tämä kaikki on varsin suoraan yhdistettävissä Seppäsen tekemisiin.

Itse uskon, että Seppänen yrittää kantaa vastuunsa nytkin, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ja millä toimenpiteillä tilannetta lähdetään korjaamaan?

Siirtyy itse taka-alalle, potkii vähintään Viitasen ulos ja lopettaa päsmäröinnin seurassa. Hyvä johtaja ympäröi itsensä osaavilla kavereilla.
 

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Seppänen on aiemmin osoittanut, että osaa kantaa vastuunsa, kun homma menee vihkoon. Nyt menee vihkoon pahemmin kuin oikeastaan koskaan Seppäsen aikana, sekä tämä kaikki on varsin suoraan yhdistettävissä Seppäsen tekemisiin.

Itse uskon, että Seppänen yrittää kantaa vastuunsa nytkin, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ja millä toimenpiteillä tilannetta lähdetään korjaamaan?
Miten niin vihkoon? Eikös tämä Seppäsen päätös valmentajien vaihdosta ollut täysin välttämätön ja pakon sanelema asia - jonka tiedon sisäpiiriläisenä, joukkueen asioista hyvin perillä olevana, palstalle paljastit?

Miksi tämä olisikin yhtäkkiä vihkoon vetämistä?
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Miten niin vihkoon? Eikös tämä Seppäsen päätös valmentajien vaihdosta ollut täysin välttämätön ja pakon sanelema asia - jonka tiedon sisäpiiriläisenä, joukkueen asioista hyvin perillä olevana, palstalle paljastit?

Miksi tämä olisikin yhtäkkiä vihkoon vetämistä?
Juurikin tämä, viikko vai kaks sitten Nelfor kertoi että ei voi kaikkea paljastaa mutta pakko tämä oli tehdä ja se oli hyvä että tehtiin, koska nyt lähtee nousu. Vielä ootellaan nousua, vai tarkoittiko nousu sen yhden pitkulaisen elimen nousua otsassa?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miten nyt kukakin sisäpiirin mieltää, mutta itse en hirveän suurta painoarvoa Nelforin sisäpiirille anna. Siellä on ollut sen verran huono osumatarkkuus, eikä Nelfor kerro koskaan mitään konkreettista.

Tämä alkoi jo viime kesänä, kun JYP-fanit ilmaisivat täällä huolensa siitä, että jääkö JYPin juhlakausi paitsioon kaikelta odotetulta oheistoiminnalta. Nelfor rauhoitteli meitä koko kesän ja pitkälle syksyyn, että malttakaa vain, tiedän täältä sisäpiiristä, että isoja, hienoja ja mahtavia juttuja on tulossa, meidän fanien ei kannata nyt hätäillä, koska kohta pesee seuran toimesta. Mitään vinkkiä tai muutakaan näistä seuran hienoista panostuksista ei voinut meille ennalta tietenkään jakaa. Sitten jossain vaiheessa syksyä kun mitään mullistavaa tai edes peruslaatuista ei kuulunutkaan, Nelforin levy alkoi soittamaan kappaletta nimeltä "asiat meni mönkään JYPistä riippumattomista syistä, en voi kertoa sisäpiiristä enempää, mutta oli tosi isoja juttuja suunnitteilla".

Nyt sitten valmentajanvaihdoksen osalta lähes samat setit. Sanallakaan hän ei JR:n ruorissa olemisen aikana kritisoinut valmennusta, mutta takki kääntyi välittömästi valmentajapotkujen jälkeen. Silloin Nelforin sisäpiiristä hihkui meille tietoa, että valmennuksen potkiminen oli ainoa ja oikea ratkaisu, koska koko joukkue ei ollut enää pitkään aikaan JR:n takana. Paitsi kun myöhemmin muutamat kärkipelaajat puhuivat suoraan JR:n puolesta ja heikot peliotteet tukivat näitä puheita, niin sitten levy muuttui siihen muotoon, että no okei osa pelaajista oli kyllä JR:n takana, mutta sen tiedän täältä sisäpiiristä, että kyllä tämä vielä satavarmasti riemuksi kääntyy.

Arvostan suuresti Nelforin tapaa pysyä positiivisena, hänenlaisiaan käyttäjiään tarvitaan täällä JYP-osiossa näinä aikoina kun tunnelma on melankolinen. Mutta kyllä sitä täytyy kestää myös kritiikki siitä, että joku haastaa käyttäjän sisäpiiriyden. Kun edelleenkään mitään konkreettista ei koskaan tule, ellei nyt seura ole itse jotain kertonut, sitten kyllä kompataan julkista tietoa ja vannotaan että sisäpiirissä tämä on tiedetty jo pitkään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Hyvä Jukka!
 

Liitteet

  • Screenshot_20240105_230020_Facebook.jpg
    Screenshot_20240105_230020_Facebook.jpg
    140,9 KB · kertaa luettu: 190

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sinullehan ei kelpaa kuin Seppänen, niin on se ja sama, mitä muuta ehdottaa. Mutta kyllä tuo kanta nyt selvisi. Eri mieltä olen kanssasi.
Minulle kyllä kelpaa kuka tahansa, kunhan on realistinen vaihtoehto, siinä mielessä olet väärässä. Toistaiseksi esiin ei ole tullut parempaa vaihtoehtoa, tai edes tasaväkistä haastajaa. Sitä odotellessa mennään näillä, vaihtoehtoa kun ei ole.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle kyllä kelpaa kuka tahansa, kunhan on realistinen vaihtoehto, siinä mielessä olet väärässä. Toistaiseksi esiin ei ole tullut parempaa vaihtoehtoa, tai edes tasaväkistä haastajaa. Sitä odotellessa mennään näillä, vaihtoehtoa kun ei ole.
Vaihtoehtoa kenelle? Sinulle? Seppäselle? Pelkästään täällä palstalla tuntuu olevan sen verran fiksua porukkaa, että hoitaisivat johtamisen nykyistä paremmin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten niin vihkoon? Eikös tämä Seppäsen päätös valmentajien vaihdosta ollut täysin välttämätön ja pakon sanelema asia - jonka tiedon sisäpiiriläisenä, joukkueen asioista hyvin perillä olevana, palstalle paljastit?

Miksi tämä olisikin yhtäkkiä vihkoon vetämistä?
Kenkää piti antaa, mutta Seppänen on itse yksi suurimmista syyllisistä siihen, että tuo tarve syntyi. Olen tämän aika monta kertaa toistanut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vaihtoehtoa kenelle? Sinulle? Seppäselle? Pelkästään täällä palstalla tuntuu olevan sen verran fiksua porukkaa, että hoitaisivat johtamisen nykyistä paremmin.

Kuinka typeriä kysymyksiä kykenet esittämään? missä on raja? JYPistä ja JYPin tulevaisuuden ratkaisuista tässä vissiin on debateerattu, mutta hetkittäin ei enää ole varma mitä flöittää täällä heitellään ja miksi.

Vähän niin kuin Collins juttu, topikin kontekstiin nähden, mitä ihmettä ajattelit sen kertovan, ellei omaa näkemystäsi suhteessa Seppäseen rooliin nyt, jos se oli joku muu, niin kerro ihmeessä, kun kävin sen uudestaan lukemassa, en siitä muuta pointtia löytänyt asian yhteydessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten nyt kukakin sisäpiirin mieltää, mutta itse en hirveän suurta painoarvoa Nelforin sisäpiirille anna. Siellä on ollut sen verran huono osumatarkkuus, eikä Nelfor kerro koskaan mitään konkreettista.

Tämä alkoi jo viime kesänä, kun JYP-fanit ilmaisivat täällä huolensa siitä, että jääkö JYPin juhlakausi paitsioon kaikelta odotetulta oheistoiminnalta. Nelfor rauhoitteli meitä koko kesän ja pitkälle syksyyn, että malttakaa vain, tiedän täältä sisäpiiristä, että isoja, hienoja ja mahtavia juttuja on tulossa, meidän fanien ei kannata nyt hätäillä, koska kohta pesee seuran toimesta. Mitään vinkkiä tai muutakaan näistä seuran hienoista panostuksista ei voinut meille ennalta tietenkään jakaa. Sitten jossain vaiheessa syksyä kun mitään mullistavaa tai edes peruslaatuista ei kuulunutkaan, Nelforin levy alkoi soittamaan kappaletta nimeltä "asiat meni mönkään JYPistä riippumattomista syistä, en voi kertoa sisäpiiristä enempää, mutta oli tosi isoja juttuja suunnitteilla".

Nyt sitten valmentajanvaihdoksen osalta lähes samat setit. Sanallakaan hän ei JR:n ruorissa olemisen aikana kritisoinut valmennusta, mutta takki kääntyi välittömästi valmentajapotkujen jälkeen. Silloin Nelforin sisäpiiristä hihkui meille tietoa, että valmennuksen potkiminen oli ainoa ja oikea ratkaisu, koska koko joukkue ei ollut enää pitkään aikaan JR:n takana. Paitsi kun myöhemmin muutamat kärkipelaajat puhuivat suoraan JR:n puolesta ja heikot peliotteet tukivat näitä puheita, niin sitten levy muuttui siihen muotoon, että no okei osa pelaajista oli kyllä JR:n takana, mutta sen tiedän täältä sisäpiiristä, että kyllä tämä vielä satavarmasti riemuksi kääntyy.

Arvostan suuresti Nelforin tapaa pysyä positiivisena, hänenlaisiaan käyttäjiään tarvitaan täällä JYP-osiossa näinä aikoina kun tunnelma on melankolinen. Mutta kyllä sitä täytyy kestää myös kritiikki siitä, että joku haastaa käyttäjän sisäpiiriyden. Kun edelleenkään mitään konkreettista ei koskaan tule, ellei nyt seura ole itse jotain kertonut, sitten kyllä kompataan julkista tietoa ja vannotaan että sisäpiirissä tämä on tiedetty jo pitkään.
Kyllä minun tietojani, optimistisuuttani ja kaikkea muutakin saa kritisoida. Onko jossain kohtaa vaikuttanut siltä, että en kestäisi kritiikkiä sisäpiiriydestäni? En edelleenkään välitä siitä, että asiaa kritisoidaan tai epäillään, koska ei se minuun vaikuta. Tykkään silti edelleen jakaa asioita myös täällä.

Ristiriitaiselta tilanne voi näyttää, koska sekoitan saamiani tietoja itselleni ominaiseen optimistisuuteen niin paljon kuin pystyn, enkä mielelläni nosta esille kuulemiani negatiivisia asioita. Ymmärrän millaisen mielikuvan tämä jättää.

Olen kyllä kertonut aika paljonkin konkreettisia asioita, mutta jos haluaa väkisin nähdä, että en kerro koskaan mitään konkreettista tai oikeaan osuvaa, niin enpä minä sille mitään voi. Monista asioista en voi tarkkaan kertoa, kuten aiemminkin olen kertonut.

En enää jatkossa hehkuta ytimestä kuulemiani asioita samalla tapaa, koska en tiedä voiko niihin kunnolla luottaa. Olen ollut lähellä sisäpiiriä vasta melko lyhyen aikaa, jonka vuoksi en osannut odottaa, että suunnitelmat voivat mennä näin pahasti pieleen. Pidempään lähellä olleilta olen kuullut, että tämä oli ihan odotettavissa. Olen jo alkanut suodattamaan aika paljon sitä mitä täällä kerron, koska en halua jakaa liian epävarmoja tietoja.

Pohjimmiltani olen edelleen vain kannattaja, jolle JYP merkkaa ihan perkeleesti. Ja luonteeltani olen yleensä erittäin optimistinen (no shit). Tällä hetkellä optimismi on lähes mahdotonta, koska ihan kaikki menee pieleen, jonka vuoksi suhtautumiseni on muuttunut radikaalisti.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä minun tietojani, optimistisuuttani ja kaikkea muutakin saa kritisoida. Onko jossain kohtaa vaikuttanut siltä, että en kestäisi kritiikkiä sisäpiiriydestäni? En edelleenkään välitä siitä, että asiaa kritisoidaan tai epäillään, koska ei se minuun vaikuta. Tykkään silti edelleen jakaa asioita myös täällä.

Ristiriitaiselta tilanne voi näyttää, koska sekoitan saamiani tietoja itselleni ominaiseen optimistisuuteen niin paljon kuin pystyn, enkä mielelläni nosta esille kuulemiani negatiivisia asioita. Ymmärrän millaisen mielikuvan tämä jättää.

Olen kyllä kertonut aika paljonkin konkreettisia asioita, mutta jos haluaa väkisin nähdä, että en kerro koskaan mitään konkreettista tai oikeaan osuvaa, niin enpä minä sille mitään voi. Monista asioista en voi tarkkaan kertoa, kuten aiemminkin olen kertonut.

En enää jatkossa hehkuta ytimestä kuulemiani asioita samalla tapaa, koska en tiedä voiko niihin kunnolla luottaa. Olen ollut lähellä sisäpiiriä vasta melko lyhyen aikaa, jonka vuoksi en osannut odottaa, että suunnitelmat voivat mennä näin pahasti pieleen. Pidempään lähellä olleilta olen kuullut, että tämä oli ihan odotettavissa. Olen jo alkanut suodattamaan aika paljon sitä mitä täällä kerron, koska en halua jakaa liian epävarmoja tietoja.

Pohjimmiltani olen edelleen vain kannattaja, jolle JYP merkkaa ihan perkeleesti. Ja luonteeltani olen yleensä erittäin optimistinen (no shit). Tällä hetkellä optimismi on lähes mahdotonta, koska ihan kaikki menee pieleen, jonka vuoksi suhtautumiseni on muuttunut radikaalisti.
Ymmärrän hyvin. Itsekin alkuun edes yritin ymmärtää JR:n fuduja, koska optimistina ajattelin että kyllä siellä tiedetään mitä tehdään. Ja paskat, Viitasen ja Seppäsen ulostulot potkujen jälkeen on olleet naurettavia. Lisäksi ulostuloja ennen potkuja katson nyt myös uusin silmin ja ne ovat vielä naurettavampia.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka typeriä kysymyksiä kykenet esittämään? missä on raja? JYPistä ja JYPin tulevaisuuden ratkaisuista tässä vissiin on debateerattu, mutta hetkittäin ei enää ole varma mitä flöittää täällä heitellään ja miksi.

Vähän niin kuin Collins juttu, topikin kontekstiin nähden, mitä ihmettä ajattelit sen kertovan, ellei omaa näkemystäsi suhteessa Seppäseen rooliin nyt, jos se oli joku muu, niin kerro ihmeessä, kun kävin sen uudestaan lukemassa, en siitä muuta pointtia löytänyt asian yhteydessä.
Ilmeisesti älykkyyteni ei ole hiotunut lähellekkään omaasi, joten pahoittelen typeriä kysymyksiä. Enkä rehellisesti sanoen tuostakaan kirjoittamastasi ymmärrä juuri mitään.

Voidaan kyllä nuo minun kirjoitukset perata läpi vaikka yksityisviesteinä. Täällä niitä on ehkä turha lainata moneen kertaan ja muita puuduttaa.

Sulla tuntuu kovasti menevän ihon alle aina, kun joku on kanssasi eri mieltä ja kykenee sen argumentoimaan. Siinä vaiheessa alat sitten vittuilemaan, joka viittaa hieman puutteelliseen kykyyn käydä keskustelua.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olet sinä kyllä yhden sortin seppä vääntelemään toisten kirjoituksia omaan agendaasi sopivaksi. No, tulosvastuseenhan siitä pääsee.

Noususta samalla mestarilla en ole sanonut sanaakaan. Epätodennäköisenä sitä tosin pidän.

Tieteen vastaista? Referoin Jim Collinsin tunnustettuja tutkimuksia kirjoituksessani. Syitä siitä, miten menestys tuhotaan ja minkälaista johtajuutta vaatii menestyminen.

Siis olet edelleen sitä mieltä, että en ymmärtänyt tai vääntelin kirjoittamasi Collinsin referaattia ja sen biasta? Siksipä minä niin kirjoitin omasta mielestäni jopa perustellen, miksi tässä hetkessä ja todellisuudessa en sitä osta.

Vaikka et sanonut mitään noususta samalla mestarilla, niin kuinka yksinkertaisina lukijoita pidät? väkisinhän lainauksen syyn ja yhteyden ymmärtää tässä kontekstissa. Ihan yhtä selvästi olisit voinut vain sanoa, ettet usko Seppäsen olevan JYPille vastaus tulevaisuuteen, eikö?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös