Jukka Seppänen liigajoukkueen toimitusjohtajana

  • 79 323
  • 656

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkään ja tarkasti erilaisia avoimia lähteitä lukien ja kuunnellen voi jonkinlaisen konstruktion tästä valmentajien vapauttamisesta kasata. Pari uskottavaa ja mahdollista skenaariota olen saanut luotua - jonkin verran on kuitenkin pitänyt liittää tosiasioita toisiinsa parhaiden olettamusten kautta.

Omana johtopäätöksenä pidän tällä hetkellä, että Seppänen on ollut sietämättömässä pakkotilanteessa, jossa ei ole paineistettuna ollut muuta mahdollisuutta kuin toimia niin kuin on toimittu. Se mitä tästä on Seppäselle jäänyt jäljelle työkalupakkiin, on se käyttövoimainen kova luonne jolla otetaan nyt vastaan kaikki se kura, joka on täysin kohtuutonta yhdelle miehelle.

Kunnioitan ja sympatiseeraan hallituksen puheenjohtajaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin. En tiedä, mihin tämä kierre päättyy, mutta uskon lujasti, että Seppänen on viimeinen huosuunsapaskoja tässä taistelussa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

Liitteet

  • Screenshot_20240113_223204_Chrome.jpg
    Screenshot_20240113_223204_Chrome.jpg
    169,6 KB · kertaa luettu: 137
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomen maajoukkue, Kampuksen dynamo
Juuri näin. Seppänen on liiga-historian suurin housuunpaskoja ja sellaisena hänet tullaan aina muistamaan. Menneet menestykset ovat menneitä ja nyt eletään tätä päivää. Seppänen ole mies ja myönnä perseilysi; tällä hetkellä olet ainoastaan kiusaaja, joka tuhosi hienon seuran juhlavuotenaan.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ilman Jukka Seppästä meillä ei olisi liiga joukkuetta, eikä viirejä katossa. Siksi minä olen varovaisempi että mitä toivon. Toivon että tämä on "The wake up call" ja Jukka ottaa askeleen taaksepäin, vaihtaa nuo Hämäläiset ja Viitaset pois, hommaa oikean päävalmentajan ja antaa tämän jälkeen (uusille) ammattimiehille kaksi asiaa: 1) tavoitteen 2) resurssit siihen pääsemiseksi. Muu hapatus pois ja organisaatioon palkataan viestintäpäällikkö.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ilman Jukka Seppästä meillä ei olisi liiga joukkuetta, eikä viirejä katossa. Siksi minä olen varovaisempi että mitä toivon. Toivon että tämä on "The wake up call" ja Jukka ottaa askeleen taaksepäin, vaihtaa nuo Hämäläiset ja Viitaset pois, hommaa oikean päävalmentajan ja antaa tämän jälkeen (uusille) ammattimiehille kaksi asiaa: 1) tavoitteen 2) resurssit siihen pääsemiseksi. Muu hapatus pois ja organisaatioon palkataan viestintäpäällikkö.
Menneisyyden onnistumiset ja uroteot ei ole mikään mandaatti nykyhetken tai varsinkaan tulevaisuuden ammattitaidosta.

Valitettavasti JYP ja Seppänen kombossa haisee juuri nyt samaa, mitä Nokia ja Jorma Ollila kombossa, vaikka itse tarina taustalla toki hieman erilainen.
 

Kaikuluotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HK Poprad
Ilman Jukka Seppästä meillä ei olisi liiga joukkuetta, eikä viirejä katossa. Siksi minä olen varovaisempi että mitä toivon. Toivon että tämä on "The wake up call" ja Jukka ottaa askeleen taaksepäin, vaihtaa nuo Hämäläiset ja Viitaset pois, hommaa oikean päävalmentajan ja antaa tämän jälkeen (uusille) ammattimiehille kaksi asiaa: 1) tavoitteen 2) resurssit siihen pääsemiseksi. Muu hapatus pois ja organisaatioon palkataan viestintäpäällikkö.
Erinomaisesti tiivistetty. Olevinaan yksi virhe myönnettiin kun Rautakorpi-Nieminen potkittiin ulos. Todellisuudessa tehtiin yksi 2000-luvun suurimmista munauksista jääkiekon pääsarjassa, käsittämättömällä tavalla onnistuttiin ryssiä tämä kausi koska korvaan kuiskutti: ...... (Tommi Hämäläinen?).

Jukka Seppänen tuhosi kauneimman luomuksensa juhlakauden kuuntelemalla tätä aasia, jonka näytöt niin kovin ohkaiset ovat. Suosittelen Hämäläiselle uraa poliitikkona tai myyntimiehenä: niin käsittämättömästi hän onnistui kääntämään kokeneen kiekkomiehen pään ideologisilla kaunopuheillaan, jotka nyt näyttäytyvät lähinnä absurdeina.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Seppänen lähti pelaamaan kovilla panoksilla high risk - high reward -ajatuksella. Kun pelin kehityksen vauhti ei miellyttänyt, piti Rautakorvesta päästä eroon. Kuvitelma oli, että peli ei kyykkäisi noin pahasti (myönsi virheen ajoituksessa) ja Heiskasen nimitys palvelisi seuraavien kausien pelillistä kehitystä paremmin. Valitettavasti riskianalyysi oli jäänyt puolitiehen. Peli sukelsi, pelaajat kapinoivat ja Seppänen pilasi maineensa valtakunnan median ja huippuvalmentajien ja -pelaajien silmissä. Miten tämä palvelee tulevia kausia? Kaiken lisäksi myös Heiskasen maine on jo varsin vauhdilla tärvelty, ei niinkään pelin takia vaan hänen antamien lausuntojen takia. Joutui siis liian paineiseen paikkaan yllättäen ja liian nopeasti. Miten tämä palvelee tulevia kausia?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen lähti pelaamaan kovilla panoksilla high risk - high reward -ajatuksella. Kun pelin kehityksen vauhti ei miellyttänyt, piti Rautakorvesta päästä eroon. Kuvitelma oli, että peli ei kyykkäisi noin pahasti (myönsi virheen ajoituksessa) ja Heiskasen nimitys palvelisi seuraavien kausien pelillistä kehitystä paremmin. Valitettavasti riskianalyysi oli jäänyt puolitiehen. Peli sukelsi, pelaajat kapinoivat ja Seppänen pilasi maineensa valtakunnan median ja huippuvalmentajien ja -pelaajien silmissä. Miten tämä palvelee tulevia kausia? Kaiken lisäksi myös Heiskasen maine on jo varsin vauhdilla tärvelty, ei niinkään pelin takia vaan hänen antamien lausuntojen takia. Joutui siis liian paineiseen paikkaan yllättäen ja liian nopeasti. Miten tämä palvelee tulevia kausia?

Kysymys on myös miksi helvetissä Heiskanen piti valita valmentajaksi jos Hämäläinen on se joka laivaa todellisuudessa johtaa.

Tässä ei ole mitään järkeä. Vai olisiko niin että Turkulainen, Niku, Vehviläinen osasto on ollut sitä mieltä etteivät pelaa Hämäläisen joukkueessa. Tai ehkä Seppänen aavistellut niin. Uskomatonta sontaa joka tapauksessa.
 
Kysymys on myös miksi helvetissä Heiskanen piti valita valmentajaksi jos Hämäläinen on se joka laivaa todellisuudessa johtaa.

Tässä ei ole mitään järkeä. Vai olisiko niin että Turkulainen, Niku, Vehviläinen osasto on ollut sitä mieltä etteivät pelaa Hämäläisen joukkueessa. Tai ehkä Seppänen aavistellut niin. Uskomatonta sontaa joka tapauksessa.
Hyvä pointti ja voisi olla vaikka todennäköinenkin. Jos pelaajat ei olisi suostuneet Hämäläiseen niin laitettiin Heiskanen siihen, ja tämän jälkeen kerrottiin Heiskaselle että Hämäläinen määrää...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kysymys on myös miksi helvetissä Heiskanen piti valita valmentajaksi jos Hämäläinen on se joka laivaa todellisuudessa johtaa.

Tässä ei ole mitään järkeä. Vai olisiko niin että Turkulainen, Niku, Vehviläinen osasto on ollut sitä mieltä etteivät pelaa Hämäläisen joukkueessa. Tai ehkä Seppänen aavistellut niin. Uskomatonta sontaa joka tapauksessa.

Mulla jotenkin koko ajan hanaa vastaan, että Hämäläisellä olisi niin vahva asema seurassa. Millä mandaateilla?

Toki, pari kautta Sveitsin liigassa apuvalmentajan (tai vajaa pari) on ihan asiallinen meriitti ja Liigaan on päävalmentajiks marssittu monin eri tavoin viime vuosina. Ei tuo päävalmentajuuskokemus tai muutenkaan valmentajapolku äkkiseltään vaikuta sellaselta, että ainakaan ykkösluotsiksi. Mitään käsitystä ei kyllä tyypistä valmentajana tai ihmisjohtajana ole, muuta kuin mediassa pyörineet jutut ja mitä täältä on saanut lukea.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla jotenkin koko ajan hanaa vastaan, että Hämäläisellä olisi niin vahva asema seurassa. Millä mandaateilla?

Toki, pari kautta Sveitsin liigassa apuvalmentajan (tai vajaa pari) on ihan asiallinen meriitti ja Liigaan on päävalmentajiks marssittu monin eri tavoin viime vuosina. Ei tuo päävalmentajuuskokemus tai muutenkaan valmentajapolku äkkiseltään vaikuta sellaselta, että ainakaan ykkösluotsiksi. Mitään käsitystä ei kyllä tyypistä valmentajana tai ihmisjohtajana ole, muuta kuin mediassa pyörineet jutut ja mitä täältä on saanut lukea.

Se haraa meillä muillakin. Tässä kuitenkin sen verran monesta suunnasta vannottu että esim. Hämäläinen vastannut yv.stä, Nikun penkityksestä. Päättää pelaajat jotka pelaa jne. niin mitä tässä voi kun ihmetellä.

Toki en ole ollut katsomassa treenejä tms. mutta luotetaan niihin jotka on ollut.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Ilman Jukka Seppästä meillä ei olisi liiga joukkuetta, eikä viirejä katossa".
Tätä mantraa on toitotettu faktana kyllästymiseen asti, mutta minäpä tässä kyseenalaistan tuon väittämän kun kerran täällä näillä palstoilla on muitakin asioita kyseenalaistettu!
Eli OLETTEKO TÄSTÄ VARMOJA tai MISTÄ NIIN PÄÄTTELETTE ?
Vai olisiko kenties enemmänkin viirejä katossa jos Seppänen ei olisi ollut tuomassa rahojaan vaan joku toinen omistajaporras rahoittajana olisi ollut taustalla?
Hmmm......
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ilman Jukka Seppästä meillä ei olisi liiga joukkuetta, eikä viirejä katossa. Siksi minä olen varovaisempi että mitä toivon. Toivon että tämä on "The wake up call" ja Jukka ottaa askeleen taaksepäin, vaihtaa nuo Hämäläiset ja Viitaset pois, hommaa oikean päävalmentajan ja antaa tämän jälkeen (uusille) ammattimiehille kaksi asiaa: 1) tavoitteen 2) resurssit siihen pääsemiseksi. Muu hapatus pois ja organisaatioon palkataan viestintäpäällikkö.
Jos tähän lähdetään niin muistellaanpa ihan lähihistoriaa. Suomi olisi ollut osa Neuvostoliittoa vuoteen 1991 asti ilman Adolf Hitleriä.

Vaikka on tehnyt paljon hyvää niin ei se tarkoita että on ikiajan koskematon ja saa tehdä ihan mitä tahtoo. Vaarallinen tie jos menneet meriitit antavat täysin vapaat kädet ja nostavat arvostelun yläpuolelle.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suosittelen Hämäläiselle uraa poliitikkona tai myyntimiehenä....
Eikös Seppänen ottaisi Hämäläistä autoliikkeeseensä automyyjäksi, rikkoisi varmasti kaikki myyntiennätykset?

Ja sitten kaikille "käsisydämellä" kysymys:
Uskaltaisitteko ostaa Seppäsen autofirmasta automyyjä 'KÖK' Hämäläiseltä käytetyn auton hänen vakuutettuaan sen olevan täysin kunnossa, koska tietää sen olevan erään Veikko Viitasen entisen auton ja Veikko oli hänelle vakuuttanut niin ?

No itse en !
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jos tähän lähdetään niin muistellaanpa ihan lähihistoriaa. Suomi olisi ollut osa Neuvostoliittoa vuoteen 1991 asti ilman Adolf Hitleriä.

Vaikka on tehnyt paljon hyvää niin ei se tarkoita että on ikiajan koskematon ja saa tehdä ihan mitä tahtoo. Vaarallinen tie jos menneet meriitit antavat täysin vapaat kädet ja nostavat arvostelun yläpuolelle.
No onpa typerä vertaus. Ja kuka on sanonut että ei kritiikkiä saa antaa. Olen antanut oikein tuelta. En vaan ole lainkaan varma että Jyvässeudulta löytyy helpolla toista pääomistajaa vastaavalla taloudellisella panostuksella. Siksi kannattaa olla varovainen mitä toivoo.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No onpa typerä vertaus. Ja kuka on sanonut että ei kritiikkiä saa antaa. Olen antanut oikein tuelta. En vaan ole lainkaan varma että Jyvässeudulta löytyy helpolla toista pääomistajaa vastaavalla taloudellisella panostuksella. Siksi kannattaa olla varovainen mitä toivoo.
Minä olen vähän koittanut kysellä, että onko jollain tietoa tuosta Seppäsen panostuksesta vs. muut omistajat? Osaatko sanoa?

Lähinnä sitä kulmaa tässä olen hakenut, että yhtä tärkeitä lienevät panostuksillaan Viinanen ja Harviakin?

Toinen asia jota olen ihmetellyt myös on se, miksi rahoittajan pitää sotkeentua tuolla tavalla operatiiviseen toimintaan? Ei tuota taida missään muualla Liigassa näkyä? Voihan sitä rahoittajana ja omistajana olla ilman, että säheltää seuran arjessa. Tai vaihtoehtoisesti tulisi sitten kokopäivätoimisesti remmiin, jos niin kovasti haluaa puuttua.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tätä mantraa on toitotettu faktana kyllästymiseen asti, mutta minäpä tässä kyseenalaistan tuon väittämän kun kerran täällä näillä palstoilla on muitakin asioita kyseenalaistettu!
Eli OLETTEKO TÄSTÄ VARMOJA tai MISTÄ NIIN PÄÄTTELETTE ?
Vai olisiko kenties enemmänkin viirejä katossa jos Seppänen ei olisi ollut tuomassa rahojaan vaan joku toinen omistajaporras rahoittajana olisi ollut taustalla?
Hmmm......
Niin.. voisihan sitä mielikuvitus maailmassa tapahtua mitä vaan. Seppäsen taloudellisesta panostuksesta on tosiasialliset näytöt. Jokainen voi kyseenalaistaa mitä haluaa, mutta "entäs jos" on niin kauan haihattelua kunnes toisin todistetaan. Minä en ole mikään Seppäsen valkopyykin pesijä ja todellakin hän saisi jättää joukkueen johtamisen ammattilaisille. Niin kauan kun sitä taika jimiä ei ole joka alkaa pääomistajaksi ja riittävän rahoituksen takuumieheksi, kannattaa todellakin miettiä mitä toivoo.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Minä olen vähän koittanut kysellä, että onko jollain tietoa tuosta Seppäsen panostuksesta vs. muut omistajat? Osaatko sanoa?

Lähinnä sitä kulmaa tässä olen hakenut, että yhtä tärkeitä lienevät panostuksillaan Viinanen ja Harviakin?

Toinen asia jota olen ihmetellyt myös on se, miksi rahoittajan pitää sotkeentua tuolla tavalla operatiiviseen toimintaan? Ei tuota taida missään muualla Liigassa näkyä? Voihan sitä rahoittajana ja omistajana olla ilman, että säheltää seuran arjessa. Tai vaihtoehtoisesti tulisi sitten kokopäivätoimisesti remmiin, jos niin kovasti haluaa puuttua.
Olen samaa mieltä. Ei pitäisi sotkeutua operatiiviseen toimintaan. Toimitusjohtaja vastaa hallituksen puheenjohtajalle ja hallitukselle toiminnasta. Antaa niiden johtaa joukkuetta ketkä osaa. Kuka sitten voisi olla uusi pääomistaja.. verotiedot kouraan ja arvioimaan kenellä on varaa laittaa satoja tuhansia harrastuksiin.

Seppänen on joskus haastattelussa kertonut että alkujaan kiinnitti talonsa kivijalka myöden JYP touhuun. Se on sadoissa tuhansissa.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
No onpa typerä vertaus. Ja kuka on sanonut että ei kritiikkiä saa antaa. Olen antanut oikein tuelta. En vaan ole lainkaan varma että Jyvässeudulta löytyy helpolla toista pääomistajaa vastaavalla taloudellisella panostuksella. Siksi kannattaa olla varovainen mitä toivoo.
Ehkä hieman typerä mutta erittäin karrikoiva. Kritiikkiä saa osakseen omalla toiminnallaan. Omassa kritiikissäni ei paina seppäsen kultakaudet. Vaan tämä hetki ja nämä menneet vuodet tätä taaperrusta. Minusta jos Seppänen on ainoa joka jyppiä pystyy johtamaan niin saa JYP mennä kankkulan kaivoon. Aloitetaan ihan tyhjästä mieluummin kun ollaan jo näin tammikuussa tilanteessa kausi paketissa.
 

Tuamas

Jäsen
Sinänsä se iso kysymys tässä on nähdäkseni se, että miksi toimitusjohtaja hyppää noin selvästi urheilujohdon varpaille.

Miksi yhtiössä ylipäätään sitten on urheilutoimenjohtaja, jos toimitusjohtaja/omistaja kuitenkin tekee kuitenkin urheilulliset päätökset ja linjanvedot?

Lisäksi se toinen iso kysymys on, että jos (kommenttien perusteella) jo pitkään on haluttu seurassa pelata tietynlaista modernia hyvänmielen kiekkoa, niin miksi sinne alunperin on ylipäätään palkattu päävalmentajaksi liaanikiekon isä Rautakorpi?
Joku Risto Dufva olisi ehkä ainut mieleen tuleva nykyvalmentaja joka sopii huonommin tuohon konseptiin kuin tukka-Jukka.

Itselle tästä tulee mieleen Ässien hullut vuodet, kun silloinen hallituksen puheenjohtaja alkoi ottamaan roolia kaikessa tekemisessä niin toimistossa kuin urheilupuolella ja homma saatiin oikealle mallille vasta jannu kengittiin organisaatiosta, organisaatioon hankittiin urheilupuolen johtaja ja suutarit pysyivät lestissään.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinänsä se iso kysymys tässä on nähdäkseni se, että miksi toimitusjohtaja hyppää noin selvästi urheilujohdon varpaille.

Miksi yhtiössä ylipäätään sitten on urheilutoimenjohtaja, jos toimitusjohtaja/omistaja kuitenkin tekee kuitenkin urheilulliset päätökset ja linjanvedot?

Lisäksi se toinen iso kysymys on, että jos (kommenttien perusteella) jo pitkään on haluttu seurassa pelata tietynlaista modernia hyvänmielen kiekkoa, niin miksi sinne alunperin on ylipäätään palkattu päävalmentajaksi liaanikiekon isä Rautakorpi?
Joku Risto Dufva olisi ehkä ainut mieleen tuleva nykyvalmentaja joka sopii huonommin tuohon konseptiin kuin tukka-Jukka.

Itselle tästä tulee mieleen Ässien hullut vuodet, kun silloinen hallituksen puheenjohtaja alkoi ottamaan roolia kaikessa tekemisessä niin toimistossa kuin urheilupuolella ja homma saatiin oikealle mallille vasta jannu kengittiin organisaatiosta, organisaatioon hankittiin urheilupuolen johtaja ja suutarit pysyivät lestissään.

Hallituksen puheenjohtaja, pääomistaja.
JYPillä on TJ Korpela joka ei ole tätä sotkua kommentoinut mitenkään. Jos nyt vielä hoitaa tuota virkaa, seura kun ei kommentoi enää mitään.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Kun pelin kehityksen vauhti ei miellyttänyt, piti Rautakorvesta päästä eroon.
Sama pelleillyhän alkoi Seppäsellä jo Dufvan mestaruusvuoden jälkeen. Silloinkin oli "väärin voitettu" ja pelitapaa piti muuttaa hyökkäävämmäksi. Mikä se "pelipaikaton" tapa sitten loppupelissä on mikä Seppäselle kelpaa? JYP:n pitää pyöriä punakonemaisesti ilman virheitä +10min erästä vastustajan päädyssä ainoastaan omien junnupolun käyneiden pelaajien avulla? Kaikki muu on paskaa? Olisiko Rautakorven potkut tulleet joka tapauksessa, jos tilastot olisivat olleet toisinpäin. 5vs5 tikissä ja erikoistilanteet täyttä huttua? On tää saatana farssi!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Korpelaa ei ole juu näkynyt kukituksen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös