No, jos nyt tässä kaiken maailman uutisointien keskellä viimeinkin sanasensa tähänkin laittaisi.
Valmennus a - ryhmää ja sen pitää ollakin, kun kuuta ja taivaita on tarkoitus tavoitella, mutta mikä minun silmään on se iso juttu, on viesti organisaation ryhdistäytymisestä ja yhdessä tekemään ryhtymisestä. Tosi kun on, että mikäli mitään tavoitteita haluaa saavuttaa, pitää monen palasen mennä yhdessä kohti päämäärää, yksin ei valmennus tai edes joukkuekaan ihmeisiin yllä.
Monelle ehkä tämä näyttäytyi jargonina, mutta minulle siinä oli se isoin signaali olla tyytyväinen julkistukseen kokonaisuutena. Hyvä oli myös tieto, että ihan tarkoituksella mentiin myös himmaillen pitkin koronaa, tätä jossain kirjoittamassani epäilin, mutta epäilys kädestä suuhun elämisestä hiipi omaakin näkemystä kalvamaan. Minusta juuri tuo oli viisas ratkaisu organisaatiolta, paukut siihen hetkeen kun niillä voi saavuttaa maksimaalisen hyödyn, ei turhaan roiskimalla pitkin ojia ja pientareita.
Valmennus on siis kunnossa ja ykkösmolari hankittuna. Rivien välistä saattoi aistia myös, että valmennus oli tyytyväinen hankintoihin, vaikka mitään ei tietty muka vielä tiedetäkään, no mehän ei tiedetä, vaan kyllä JR ja kumppanit tietää koko tarkkaan jo.
Tuo omavaraisuus aspekti JYPin kannalta veteen piirrettynä 50 - 50% on itseasiassa ihan tärkeä pointti, mutta enemmän sitä pitkän aikavälin kestoagendaa. JYPin kyky pysyä kärjen vauhdissa kaudesta toiseen riippuu oikeastaan omavaraisuudesta pelaaja tuotannossa, muutoin joutuisi kuluttamaan enemmän aikaa ja rahaa pelaajien nettikaupassa. Tulevan kauden kohdalla saattaa kumminkin olla, että ihan tuo ei vielä ole askelmerkistö.
Rivien välistä tämänkin puolen tiekkarista lueskelen, jotta ihan yhtä varmaahan tämä on kuin kahvin porotkin, mutta myös halliasia vaikuttaa olevan luotossa organisaation puolella ja ihan samaa minä olen myös aistinut pitkin kevättä. Uusi halli fasiliteetteineen etenee, eikä se enää pysähdy. Tai uusi ja uusi, mutta muutos on niin mittava, että voi puhua uudesta suuremmin potaskaa puhumatta. Plan b:tä ei juuri avattu, eikä siitä myöskään kyselty median puolelta ja sekin antaa pontta uskoa, että kaikki tietää mihin ollaan matkalla.
Hyvä paketti pääsiäisen kunniaksi kaiken kaikkiaan.