Jukka Jalosen Suomi

  • 741 689
  • 2 867

Fordél

Jäsen
Huhujen mukaan Bluesissa kakkosvalmentaja Marjamäki vastaa pelillisistä asioista ja päävalmentaja Matikainen henkisestä puolesta, mikä on käsitykseni mukaan poikkeuksellinen tilanne. Tästä asiasta on aika jännä huomioida, että Matikainen on maajoukkueessa nimenomaan kakkosvalmentaja ja Marjamäki puolestaan (oli) U20-maajoukkueessa nimenomaan päävalmentaja.

Näin on käsittääkseni työnjako. Tottakai Matikainenkin organisoi Bluesin peliä, mutta vetää varmasti enemmän isoja kuvioita kun taas Marjamäki on vastannut pelitavan hiomisesta. Matikainen on pitänyt huolta henkisestä puolesta ja johtaa koko orkesteria. Blues on mielestäni ollut hyvä esimerkki siitä kuinka nykyään valmennus on todellakin ryhmätyötä, jossa kannattaa tehdä työnjakoja. Jokaisella on omat vahvuutensa ja yksi henkilö ei voi millään olla jokaisessa asiassa hyvä.

On siis suotavaa, että valmennusryhmässä on monipuolista osaamista ja juuri tämä asia tökki Jalosen edellisessä valmennusryhmässä. RD ja Lehkonen olivat aivan liian samanlaisia kuin Jalonen, jolloin valmennusryhmän osaaminen oli liian kapeaa. Tämä näkyi pahimmillaan myös kentällä heikkona taisteluilmeenä. Jopa tällainen amatöörikin tajusi silloin ehdottaa valmennusryhmän muokkaamista ja Petri Matikaisen mukaanottamista valmennusryhmään.

En näe kuitenkaan mitään ihmeellistä siinä, että Matikainen on maajoukkueessa kakkosvalmentaja. Ei valmentajan pestejä tarvitse jakaa sen mukaan mikä on erikoisosaaminen. Jollain ykköskoutsilla se voi olla taktinen puoli ja jollain taas henkinen puoli. Miksi ykkösenä voiso olla myös vaikka maalivahtivalmennuksen erikoismies. Jalosen meriitit ovat kuitenkin Matikaista kovemmat ja hän on ollut pidempään A-maajoukkueen mukana, joten on luonnollista, että hän on ykkönen vaikka loppupeleissä kysy on ryhmätyöstä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämähän ei voinut missään tapauksessa olla sellainen "laitoin silmät kiinni ja ammuin sinnepäin" -tyyppinen lausunto. Ässät toki joutui tahkoamaan kokonaiset neljä 60 minuuttista kun taas HPK pääsi finaaleihin helposti viidellä pelillä, joista ainoastaan kaksi meni jatkoajalle.

Se voi olla mitä tahansa, vastaukseni oli suunnattu vaan siffalle, joka yhden ottelun perusteella teki analyysinsa. Jalonen oli erimieltä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Se voi olla mitä tahansa, vastaukseni oli suunnattu vaan siffalle, joka yhden ottelun perusteella teki analyysinsa. Jalonen oli erimieltä.

Olet jälleen kirjoittamassa täällä omiasi. Kirjoitin, että HPK oli 2006 välierissä HIFK:iä vastaan lujemmalla kuin finaaliotteluissa Ässiä vastaan. Tietysti se on vain minun mielipiteeni. Sheddenin HIFK:n lyöminen välierissä 3-2 voitoin oli se Jalosen lopullinen läpimurto valmentajien eliittiin. Shedden joutui pronssiotteluun, minkä HIFK hävisi Kärpille. Toivolan Ässät teki suuryllätyksen lyömällä välierissä Kärpät 3-1 otteluvoitoin. Finaalipeleissä HPK meni Ässiä vastaan menojaan kahdessa viimeisessä ottelussa voitoin 5-3 ja 4-1. Otteluvoitot olivat HPK:lle 3-1. Jukka Jalosen tie kohti Vancouverin olympiapronssia ja Bratislavan MM-kultaa oli tuolloin lopullisesti sinetöity. Pahana särönä oli Harkimon ja Kummolan junailema Sheddenin päävalmentajuus ja Jukka Jalosen alistaminen maajoukkueen kakkosvalmentajaksi.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Pahana särönä oli Harkimon ja Kummolan junailema Sheddenin päävalmentajuus ja Jukka Jalosen alistaminen maajoukkueen kakkosvalmentajaksi.

Pystytkö perustelemaan mikä särö tässä aiheutui?

JALONEN ITSE ON TYYTYVÄINEN:
Linkki Iltalehden haastatteluun
- Totta kai lähden siitä, että ensimmäisen vuoden aikana opin asioita lisää. Olen sitten vuoden jälkeen vielä parempi vastuuvalmentaja. (Jukka Jalonen)

SHEDDENIN AIKANA MAAJOUKKUE PELASI JALOSEN SYSTEEMIN MUKAAN:
Linkki MTV3:n webbisivuille
- Tietenkin me nähdään peli vähän eri tavalla ja nyt se on mennyt siihen suuntaan, että maajoukkue on pelannut enemmän minun systeemini mukaan. Doug on kuitenkin allekirjoittanut sen täysin ja luottaa minuun näissä asioissa. Joukkueen sisällä se ei ole ollut mikään ongelma, vaikka joidenkin ulkopuolisten silmissä ilmeisesti onkin, Jalonen totesi.

MUTTA YMMÄRTÄÄHÄN SEN KUN SIFFA ja P.SIHVONEN on ISÄ ja POIKA:
Linkki Urheilulehden sivuille


Eli mitään merkitystä ei ole joillekin sillä, että itse Jukka Jalonen kertoo että hän on tyytyväinen siihen kuinka asiat etenivät? Aina pitää nostaa yhden päävalmentajan aikakausi keskusteluihin mukaan. Aikakausi jolloin pelattiin jos Jalosen pelisysteemillä ja itse Jalonen on sanonut ajanjakson (Sheddenin kanssa) olleen hänelle hyödyllinen.

En ymmärrä miten esimerkiksi Petteri Sihvosen ajojahti ja jankutus (johon siffakin yhtyy tai päinvastoin) veisi Suomikiekkoa eteenpäin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet jälleen kirjoittamassa täällä omiasi...

En minä omiani kirjoittanut. Kirjoitin, että Jalonen oli kanssasi asiasta erimieltä. Hän sanoi haastattelussa finaalin jälkeen, että he olisivat hävinneet Ässille välierävaiheessa. Tämä on siis Jalosen sanomaa, ei minun.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Oli itseltäni ainakin jäänyt huomaamatta oheinen video kisojen aikana. Hyvä haastattelu Mertarannalta ja selkeästi Jalonen puhuu maajoukkueen asioista ja pelitavasta. Sekin tulee selväksi, että Jalonen puhuu myös omasta ja valmennusryhmänsä oppimisesta saada joukkue pelaamaan haluamaansa peliä. Eipähän tarvi tästäkään enää vääntää kun Jalonen sen noin selvästi sanoo.

Jukka Jalonen Mertarannan klinikalla | Mertarannan klinikka | Mediasali | MM-jääkiekko 2011 | Jääkiekko | YLE Urheilu | yle.fi
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Se voi olla mitä tahansa, vastaukseni oli suunnattu vaan siffalle, joka yhden ottelun perusteella teki analyysinsa. Jalonen oli erimieltä.

Tässä kirjoitat, että vastauksesi oli suunnattu vaan siffalle, joka YHDEN ottelun perusteella teki analyysinsa. Minä tein analyysini koko finaalisarjasta, joka oli neljän ottelun pituinen ja päättyi otteluvoitoin 3-1 HPK:lle. Onko sinulla esittää todiste sille, että Jukka Jalonen on sanonut asiasta niin kuin sitä väitit?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oli itseltäni ainakin jäänyt huomaamatta oheinen video kisojen aikana. Hyvä haastattelu Mertarannalta ja selkeästi Jalonen puhuu maajoukkueen asioista ja pelitavasta. Sekin tulee selväksi, että Jalonen puhuu myös omasta ja valmennusryhmänsä oppimisesta saada joukkue pelaamaan haluamaansa peliä. Eipähän tarvi tästäkään enää vääntää kun Jalonen sen noin selvästi sanoo.

Jukka Jalonen Mertarannan klinikalla | Mertarannan klinikka | Mediasali | MM-jääkiekko 2011 | Jääkiekko | YLE Urheilu | yle.fi

Jalonen siinä kertoo, että myös kaikki aiemmat joukkueet ovat sitoutuneet pelaamaan Jalosen pelitavalla. Slovakiassa Jalosen pelitapa Jalosen mukaan näytti siltä, että homma toimii entistä paremmin. Tottakai Jalonen oppii koko ajan uutta siitä, miten pelitapa saadaan entistä paremmin toimimaan. Hän kertoo, että nytkin koko valmennusjohtoryhmän toiminta sujuu, niinkuin on sujunut aina ennenkin. Kuka näistä päivänselvyyksistä on vääntänyt? Mistään ongelmista esim. Vancouverissa Jalonen ei mainitse sanaakaan, vaan kertoo selvästi sen, että aiemmat joukkueet, siis myös Vancouverin joukkue, olivat sitoutuneet pelaamaan hänen pelitavallaan ja valmennusryhmän homma toimi niinkuin se toimi Slovakiassakin yhtä hyvin. Näin minä ymmärsin tuon Mertarannan haastattelun jo kisojen aikana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tieto itselleni tuli silloin, kun HPK vei SM-mestaruuden saavutettuaan sitä ennen SM-pronsseja Jukka Jalosen kehittämällä aivan uudenlaisella pelikirjalla. Olin seuraamassa 2006 keväällä SM-liigan 1. välieräottelua Sheddenin HIFK vastaan Jalosen HPK. Sheddenin HIFK voitti tuon ottelun 5-2. Jalosen HPK tuli jo silloin kärsivällisesti takaa voittaen kaksi viimeistä ottelua ja koko sarjan 3-2. Ässät ei sitten yllätysjoukkueena ollut Jalosen HPK:lle finaaliotteluissa HIFK:n tasoinen vastustaja...

Tässä sanot nähneesi yhden välieräottelun ja teit tämän perusteella analyysin HIFK:n ja Ässien paremmuudesta. Tästä asiasta Jalonen oli erimieltä haastattelussa, jonka hän antoi finaalin jälkeen. Valitettavasti en löydä kyseistä haastattelua, mutta se oli televisiohaastattelu, joku fiksumpi varmasti löytää.

Sinä heittelet toistuvasti vastaavia faktoja, kuten esimerkiksi, että Vancouverin joukkue oppi ja sitoutui Jalosen pelitapaan heti tai sen ettei Lehkonen ja Dufva saaneet potkuja Kummolalta vaan jäivät sivuun. Jalosen haastattelu aamu-tv:ssä Jalosen asetti nämä väitteet hieman kyseenalaiseksi, Vancouverin joukkueen kanssa oli kitkaa ja Dufva ja Lehkonen olivat omia valintoja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tässä sanot nähneesi yhden välieräottelun ja teit tämän perusteella analyysin HIFK:n ja Ässien paremmuudesta. Tästä asiasta Jalonen oli erimieltä haastattelussa, jonka hän antoi finaalin jälkeen. Valitettavasti en löydä kyseistä haastattelua, mutta se oli televisiohaastattelu, joku fiksumpi varmasti löytää.

Siitä 1.pelistä, jossa HIFK otti selvän voiton HPK:sta ja siitä seuranneesta erittäin tiukasta sarjasta, jonka HPK lopulta voitti, tein sen johtopäätöksen, että Jukka Jalosen valmennustaidot löivät lopullisesti läpi SM-liigassa. Sivutoteamuksena kirjoitin, että Ässät ei ollut sitten HPK:lle niin kova vastus finaaleissa kuin Sheddenin HIFK sille oli. Tietysti se on makuasia, jolla ei ole varsinaisen keskustelun kannalta mitään merkitystä.

Sinä heittelet toistuvasti vastaavia faktoja, kuten esimerkiksi, että Vancouverin joukkue oppi ja sitoutui Jalosen pelitapaan heti tai sen ettei Lehkonen ja Dufva saaneet potkuja Kummolalta vaan jäivät sivuun. Jalosen haastattelu aamu-tv:ssä Jalosen asetti nämä väitteet hieman kyseenalaiseksi, Vancouverin joukkueen kanssa oli kitkaa ja Dufva ja Lehkonen olivat omia valintoja.

Jatkat sitten tällä Vancouver-jankkaamisella. Risto Dufva eikä Timo Lehkonen saaneet kumpikaan potkuja Kummolalta. Tämähän on keskusteltu Jukka Jaloselle kenkää viestiketjussa. Käy tutustumassa niihin keskusteluihin. Samalla voit todeta siellä, että, miten järjetöntä suomalaisen jääkiekon kannalta olisi ollut antaa kenkää Jukka Jaloselle, kun hänen valmentajan ja johtajan taitonsa ovat olleet asiantuntijoiden tiedossa jo vuosikausia.

Slovakian kisojen aikana Antero Mertaranta haastatteli Jukka Jalosta. Jukka Jalonen sanoi Antsalle, että kaikki hänen entisetkin joukkueet ovat olleet sitoutuneita joukkueen pelitapaan. Hän kehui myös nykyistä valmennusryhmää, joka osasi hommansa hyvin, niinkuin teki myös edellinen valmennusryhmä.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Slovakian kisojen aikana Antero Mertaranta haastatteli Jukka Jalosta. Jukka Jalonen sanoi Antsalle, että kaikki hänen entisetkin joukkueet ovat olleet sitoutuneita joukkueen pelitapaan. Hän kehui myös nykyistä valmennusryhmää, joka osasi hommansa hyvin, niinkuin teki myös edellinen valmennusryhmä.
Tuossa haastattelussa kuitenkin selvästi paistaa läpi se, että aiemmissa turnauksissa joukkue ei ollut niin täydellisesti sitoutunut kuin nyt. Vaikka ilman muuta Jalonen myös entisille kollegoille krediittiä antaa, ei hän heitä lähde julkisesti mollaamaan. Nuo viittaukset aiempaan valmennusryhmään ovat lähinnä sellaisia hätäpaikkauksia sen jälkeen, kun hän on erityisesti kehunnut nykyistä tiimiä.

Jo ennen kisoja jossain haastattelussa Jalonen kehui, että nyt hänellä on kasassa paras joukkue, mitä hänellä on ollut. Tuolloin hänestä jo näki, että tällä kertaa mukana on vain sellaisia pelaajia, jotka ovat sataprosenttisesti pelitavan takana. Mielestäni jo tuossa kyseisessä haastattelussa Jalosesta paistoi hieman läpi se, että esimerkiksi Vancouverissa näin ei täysin ollut. Se on sitten eri asia, mistä tämä johtui. Oliko vika Dufvassa ja Lehkosessa? Oliko vika vanhan kaartin pelaajissa vai Jalosessa itsessään? Vaikea sanoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jatkat sitten tällä Vancouver-jankkaamisella. Risto Dufva eikä Timo Lehkonen saaneet kumpikaan potkuja Kummolalta. Tämähän on keskusteltu Jukka Jaloselle kenkää viestiketjussa. Käy tutustumassa niihin keskusteluihin. Samalla voit todeta siellä, että, miten järjetöntä suomalaisen jääkiekon kannalta olisi ollut antaa kenkää Jukka Jaloselle, kun hänen valmentajan ja johtajan taitonsa ovat olleet asiantuntijoiden tiedossa jo vuosikausia.

Slovakian kisojen aikana Antero Mertaranta haastatteli Jukka Jalosta. Jukka Jalonen sanoi Antsalle, että kaikki hänen entisetkin joukkueet ovat olleet sitoutuneita joukkueen pelitapaan. Hän kehui myös nykyistä valmennusryhmää, joka osasi hommansa hyvin, niinkuin teki myös edellinen valmennusryhmä.

Olet ilmeisesti erehtynyt ketjusta, sillä tuossa ketjussa on Dufvan ja Lehkosen lähdön jälkeen viisi viestiä, eikä niissä kyllä puhuta tästä tapauksesta mitään.

Jalonen oli eilen, 19.5., Ylen aamu-tv:n haastattelussa ja tästä haastattelusta voi tehdä toisenlaisia johtopäätöksiä.

Jalonen sanoi, että Vancouver ei mennyt joukkueen suhteen kivuttomasti eli jotain hankauksia joukkueen sisällä on ollut. Voisiko tämä kipu liittyä pelitapaan, sen hyväksymiseen vai onko kyseessä Jutilan valitsema pastakastike?

Kun hän vastasi kysymykseen koskien valmentaja muutoksista, Jalonen asetteli sanansa erittäin varovasti. Hän kehui Dufvaa ja Lehkosta erityyppisinä valmentajina ja omina valintoinaan. Miksi korostaa Dufvaa ja Lehkosta omina valintoina? Tästä voisi päätellä, että Matikainen ja Nurminen tulivat enemmän tai vähemmän muiden valintoina maajoukkueeseen, muutenhan myös he olisivat olleet myös Jalosen omia valintoja, jolloin tätä asiaa ei olisi tarvinnut korostaa. Nyt tietysti nousee esiin kysymys Dufvan ja Lehkosen halusta tai haluttomuudesta jatkaa maajoukkueessa, siitähän tässä ei voi tehdä mitään päätöksiä. Tai sen voi tehdä, että Dufva ja Lehkonen eivät olisi saaneet jatkaa, vaikka olisivat halunneet, koska joku halusi Matikaisen ja Nurmisen tilalle.

En sano tässä totuutta vaan päättelen asioita. Sinä peräät toistuvasti lähteitä, vaikka samalla spekulatiivisella kentällä me pyörimme. Ja karrikoiden sanottuna valmentaja on juuri niin hyvä kuin edellinen pelinsä. Jalonen voi saada kenkää kotikisoissa alkusarjan jälkeen, mikäli joukkue häviää kaikki pelinsä, sillon MM-kulta on muisto vain. Sinä puolustat silloin Jalosta hänen pelitapansa ja osaamisensa takia, mutta kilpaurheilussa merkitsee loppuen lopuksi vain menestys.
 

Fordél

Jäsen
Ikiliikkuja on vihdoinkin keksitty! Tarvitaan vain keskustelun aiheeksi Jukka Jalosen aikakausi Leijonissa ennen vuoden 2011 MM-kisoja, siffa ja muutama muu nimimerkki (allekirjoittanut mukaan lukien). Noilla aineksilla saadaan aikaan "keskustelu", joka vain jatkuu, jatkuu, jatkuu...

Oikesti, onko siffa koskaan myöntänyt yhtään missään, että "jep, noissa sun ajatuksissa voi olla järkeä"? Jos joku löytää tollasen lausunnon, voittaa hän pääpalkinnon!

Mitä tulee itse ketjun aiheeseen niin nämä ikuisen kiistanalaiset asiat ratkennee vasta sitten kun joskus toivottavasti saamme Jukka Jalosen elämänkerran. Siinä hän varmasti avaa rehellisesti sen oliko Vancouverissa johtamisongelmia, oliko vastakkainasettelua NHL-pelaajien kanssa jne. Maailmanmestaruus lisää toiveita siitä, että tuollainen rehellinen kirja vielä joskus saadaan. Sitä odotellessa oikein antoisia "keskusteluja"!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ikiliikkuja on vihdoinkin keksitty! Tarvitaan vain keskustelun aiheeksi Jukka Jalosen aikakausi Leijonissa ennen vuoden 2011 MM-kisoja, siffa ja muutama muu nimimerkki (allekirjoittanut mukaan lukien). Noilla aineksilla saadaan aikaan "keskustelu", joka vain jatkuu, jatkuu, jatkuu...

Miksi mainitset minun nimimerkkini? Vastasin vain TosiFanin tällä kertaa aloittamaan jankkaamiseen Vancouverin kisojen tapahtumista. Olen tottunut siihen, että näitä jankkaajia täällä kyllä riittää. Minulla on oikeus puolustaa täällä Risto Dufvaa ja Timo Lehkosta heihin kohdistuvista erittäin henkilökohtaisista vääristä väitteistä. Näin tulen tekemään jatkossakin, jos tämä jankkaaminen yhä vain jatkuu.

Oikesti, onko siffa koskaan myöntänyt yhtään missään, että "jep, noissa sun ajatuksissa voi olla järkeä"? Jos joku löytää tollasen lausunnon, voittaa hän pääpalkinnon!

Oikeasti. Miksi et pysy aiheessa? En minä voi myöntää, että Risto Dufva ja Timo Lehkonen saivat potkut maajoukkueen valmennustehtävistä, koska he eivät saaneet niistä potkuja. Näin väittävät pitäisi asettaa vastuuseen väärien tietojen levittämisestä. Näin väittävien ajatuksissa ei ole järkeä eikä totuuden siementäkään.

Mitä tulee itse ketjun aiheeseen niin nämä ikuisen kiistanalaiset asiat ratkennee vasta sitten kun joskus toivottavasti saamme Jukka Jalosen elämänkerran. Siinä hän varmasti avaa rehellisesti sen oliko Vancouverissa johtamisongelmia, oliko vastakkainasettelua NHL-pelaajien kanssa jne. Maailmanmestaruus lisää toiveita siitä, että tuollainen rehellinen kirja vielä joskus saadaan. Sitä odotellessa oikein antoisia "keskusteluja"!

Tätä meidän täytyy odottaa yhtä kärsivällisesti, kuin olen tiennyt Jukka Jalosen pelitavan ja hänen valmennustaitojensa tulevan väkisin kaikkien näkyville loistavina tuloksina. Jukka Jalonen korostaa aina kärsivällisyyden merkitystä pelin loksahtamisessa kohdalleen. Toivon, että K.Kummola on silloin jo ansaitsemallaan eläkkeellä, kun Jukka Jalonen kertoo tulevassa mestyskirjassaan tapahtumat totuudellisesti ilman lojaalisuutta Kummolaa kohtaan.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Toivon, että K.Kummola on silloin jo ansaitsemallaan eläkkeellä, kun Jukka Jalonen kertoo tulevassa mestyskirjassaan tapahtumat totuudellisesti ilman lojaalisuutta Kummolaa kohtaan.
- Suomi, maailmanmestari 1995 - kuka valitsi valmentajan (Kummola)
- Suomi, maailmanmestaru 2011, kuka valitsi valmentajan (Kummola)

Mikä tässä menee väärin?

Mikä sinulla on siffa (ja Petteri Sihvonen) Kummolaa vastaan?

Auttakaa minua ymmärtämään teitä...
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Miksi mainitset minun nimimerkkini? Vastasin vain TosiFanin tällä kertaa aloittamaan jankkaamiseen Vancouverin kisojen tapahtumista. Olen tottunut siihen, että näitä jankkaajia täällä kyllä riittää. Minulla on oikeus puolustaa täällä Risto Dufvaa ja Timo Lehkosta heihin kohdistuvista erittäin henkilökohtaisista vääristä väitteistä. Näin tulen tekemään jatkossakin, jos tämä jankkaaminen yhä vain jatkuu.

Oikeasti. Miksi et pysy aiheessa? En minä voi myöntää, että Risto Dufva ja Timo Lehkonen saivat potkut maajoukkueen valmennustehtävistä, koska he eivät saaneet niistä potkuja. Näin väittävät pitäisi asettaa vastuuseen väärien tietojen levittämisestä. Näin väittävien ajatuksissa ei ole järkeä eikä totuuden siementäkään.
Sinä, siffa, olet se keskeinen kirjoittaja tässä ketjussa, joka hokee niitä tiettyjä fraaseja Jukka Jalosesta. Ei tässä ole pelkästään kyse mistään Dufvan tai Lehkosen asemasta, vaan ylipäänsä siitä, että sinä et suostu näkemään Jalosessa virheen virhettä. Suodatat automaattisesti monet kirjoitukset, etkä vastaa kuin itse valitsemiisi kommentteihin. Sen vuoksi täällä jankataan samoja asioita, kun sinun ainoa keskustelukeinosi on esimerkiksi hokea Jukka Jalosen Vancouverin pronssimitalia ja ikään kuin sillä suodattaa kaikki mahdolliset valmennusjohtojen ongelmat.

Minulle sinällään tämä asia on yhdentekevää loppujen lopuksi, mutta voisitko vastata seuraavaan kysymykseen. Jukka Jalonen itse kertoi, että Dufva ja Lehkonen olivat hänen valintansa valmennusjohtoon. Miksi he eivät enää ole valmennusjohdossa? Oliko Jalonen tyytymätön heihin vai siirtyivätkö he sivuun Kummolan kehotuksesta? Jos homma olisi heidän puoleltaan toiminut moitteettomasti aiemmin, niin he varmasti olisivat edelleenkin maajoukkueen valmennuksen mukana. Toinen vaihtoehto tietysti on sitten se, että Kummola halusi heidät pois.
 

Fordél

Jäsen
Miksi mainitset minun nimimerkkini? Vastasin vain TosiFanin tällä kertaa aloittamaan jankkaamiseen Vancouverin kisojen tapahtumista. Olen tottunut siihen, että näitä jankkaajia täällä kyllä riittää. Minulla on oikeus puolustaa täällä Risto Dufvaa ja Timo Lehkosta heihin kohdistuvista erittäin henkilökohtaisista vääristä väitteistä. Näin tulen tekemään jatkossakin, jos tämä jankkaaminen yhä vain jatkuu.

Jos et ole sattunut huomaan, olet aina näissä keskusteluissa mukana ja lähes poikkeuksetta yksin omalla "puolellasi". Sinulla on kyllä oikeus heittää tänne mitä vaan ja minulla on oikeus kertoa kuinka vitun tuskaisaa sinun kanssa "keskusteleminen", koska se ei ole aitoa dialogia. Mutta, silti se on minun vika, koska minähän tässä aina lähden mukaan "keskusteluun" vaikka tiedän, etteivät ne koskaan johda yhtään mihinkään. Oma vika siis, pahoittelut purkauksestani ja ot:sta.

Oikeasti. Miksi et pysy aiheessa? En minä voi myöntää, että Risto Dufva ja Timo Lehkonen saivat potkut maajoukkueen valmennustehtävistä, koska he eivät saaneet niistä potkuja. Näin väittävät pitäisi asettaa vastuuseen väärien tietojen levittämisestä. Näin väittävien ajatuksissa ei ole järkeä eikä totuuden siementäkään..

Tämä on keskustelupalsta. Täällä voidaan spekuloida vaikka mistä. Itse uskon, että tuo kaksikko korvattiin Matikaisella ja Nurmisella, joka oli täysin oikea ratkaisu. Muutos näkyi pelissä asti.

Tätä meidän täytyy odottaa yhtä kärsivällisesti, kuin olen tiennyt Jukka Jalosen pelitavan ja hänen valmennustaitojensa tulevan väkisin kaikkien näkyville loistavina tuloksina. Jukka Jalonen korostaa aina kärsivällisyyden merkitystä pelin loksahtamisessa kohdalleen. Toivon, että K.Kummola on silloin jo ansaitsemallaan eläkkeellä, kun Jukka Jalonen kertoo tulevassa mestyskirjassaan tapahtumat totuudellisesti ilman lojaalisuutta Kummolaa kohtaan.

Sinä et sitä tiennyt, koska kukaan ei voi tietää tuollaista asiaa. Sinä aavistit sen ja näit Jalosen parhaana valmentajana Suomelle, mutta tietoa ei tuollaisesta asiasta voi olla.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minulle sinällään tämä asia on yhdentekevää loppujen lopuksi, mutta voisitko vastata seuraavaan kysymykseen. Jukka Jalonen itse kertoi, että Dufva ja Lehkonen olivat hänen valintansa valmennusjohtoon. Miksi he eivät enää ole valmennusjohdossa? Oliko Jalonen tyytymätön heihin vai siirtyivätkö he sivuun Kummolan kehotuksesta? Jos homma olisi heidän puoleltaan toiminut moitteettomasti aiemmin, niin he varmasti olisivat edelleenkin maajoukkueen valmennuksen mukana. Toinen vaihtoehto tietysti on sitten se, että Kummola halusi heidät pois.

Olet nyt toinen nimimerkki, joka haastaa minut keskusteluun Vancouverin ajoista ja tapahtumista sen jälkeen. Kysymyksiisi olen vastannut eri viestiketjussa jo useaan kertaan, joten sieltä vastaukseni löytyvät sinullekin. Kertauksena kuitenkin lyhyesti, että Risto Dufva ilmoitti kaikille yllätyksenä, että hän ei jatka enää maajoukkueen tehtävissä, kun sopimuskausi päättyi viime keväänä. Dufva siis siirtyi oma-alotteisesti sivuun jo pitkään jatkuneista maajoukkueen valmennustehtävistä. Timo Lehkonen sensijaan neuvotteli jatkosopimuksestaan Jääkiekkoliiton edustajan kanssa, mutta neuvottelut eivät johtaneet tulokseen syystä, jota en tiedä. Kummola kertoi Vancouverin jälkeen, että koko valmennusryhmä jatkaa kotikisoihin saakka ja valmennusta vahvistetaan heidän lisäkseen.

Jalonen kertoi Slovakian kisojen aikana Mertarannan haastattelussa, että nytkin valmennusjohto toimii hyvin, niinkuin se on toiminut ennenkin. Itse olen ollut myös sitä mieltä, että Dufvan ja Lehkosen jättämiin aukkoihin saatiin erinomaiset jatkajat, kun Matikainen ja Nurminen tulivat heidän tilalleen.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kertauksena kuitenkin lyhyesti, että Risto Dufva ilmoitti kaikille yllätyksenä, että hän ei jatka enää maajoukkueen tehtävissä, kun sopimuskausi päättyi viime keväänä. Dufva siis siirtyi oma-alotteisesti sivuun jo pitkään jatkuneista maajoukkueen valmennustehtävistä. Timo Lehkonen sensijaan neuvotteli jatkosopimuksestaan Jääkiekkoliiton edustajan kanssa, mutta neuvottelut eivät johtaneet tulokseen syystä, jota en tiedä. Kummola kertoi Vancouverin jälkeen, että koko valmennusryhmä jatkaa kotikisoihin saakka ja valmennusta vahvistetaan heidän lisäkseen.

Jalonen kertoi Slovakian kisojen aikana Mertarannan haastattelussa, että nytkin valmennusjohto toimii hyvin, niinkuin se on toiminut ennenkin. Itse olen ollut myös sitä mieltä, että Dufvan ja Lehkosen jättämiin aukkoihin saatiin erinomaiset jatkajat, kun Matikainen ja Nurminen tulivat heidän tilalleen.
Mutta miksi Dufva ilmoitti näin? Oliko syynä se, ettei Jalonen ollut täysin tyytyväinen hänen panokseensa ja Dufva teki omat johtopäätöksensä? Vai tuliko esimerkiksi Kummolalta kuitenkin painetta näiden herrojen suuntaan, vaikka Vancouverin jälkeen mediassa eri tavalla sanoikin. Jos Jalonen tai Kummola on ollut tyytymätön edellä mainittuun kaksikkoon, niin silloin sanoisin että he saivat potkut, vaikka se tapahtuikin sitten niin ettei sopimuksia uusittu. Tässä tilanteessa pitää nähdä tilanteiden taakse, aivan kuten pelissäkin pitää pystyä näkemään lopputuloksen taakse. Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin valmentajat esimerkiksi suoraan medioissa sanovat.

Tuossa Mertarannan haastattelussa Jalonen sanoi, että nykyinen joukkue toteuttaa parhaiten hänen haluamaansa pelitapaa. Sen lisäksi Jalonen sanoo, että on myös itse oppinut matkan varrella ja sen lisäksi valmennustiimi tekee yhtenäisemmin hommia, että joukkue pelaa sitä jääkiekkoa valmennusjohto haluaa. Miksi valmennusjohto tekee nyt sitten yhtenäisemmin hommia, vaikka valmennustiimi koki suuria muutoksia viime kauden päätteeksi? Eikö luulisi, että useamman kauden mukana olleet Dufva ja Lehkonen olisi osannut toimia Jalosen kanssa yhtenäisemmin kuin nämä kaksi uutta kaveria? Tuon perusteella voisi ajatella, että Dufvan ja Lehkosen roolissa oli jotain ongelmia.

Ja muutamiin kysymyksiini olet vastannut aiemmin eri viestiketjuissa, mutta vähintään yhtä moneen olet jättänyt vastaamatta. Osa niistäkin johon olet vastannut on sitten ollut sitä luokkaa, että "Jukka Jalonen saavutti ilmiömäisen pronssimitalin Vancouverissa ja Suomi oli paras eurooppalainen joukkue siellä" ja jolla olet sitten kuitannut suunnilleen koko homman. Se mikä minua häirisee sinun analysoinnissa on se, että silloin kun Leijonat on saavuttanut tuloksellisesti menestystä, niin painotat tulosta. Silloin kun homma on toiminut tuloksellisesti huonommin, niin puolestaan yrität nähdä syvemmälle peliin.

Mielestäni jääkiekko on ennen kaikkea tulosurheilua. Tulos on loppupeleissä se, mikä ratkaisee ja sen perusteella voidaan jakaa kukkia tai risuja. Toki pitkissä valmennuspesteissä pitää ottaa huomioon kokonaisuus ja se tosiasia, ettei joka vuosi voi huikeaa menestystä tulla. Jukka Jalosen kohdalla Slovakian MM-kisat 2011 ovat ainoa turnaus, jossa peliesitykset ja tulokset ovat olleet erinomaisia. Vancouverissa tulos oli hyvä, mutta peli suurimmaksi osaksi epävarmaa ja kehnoa. 2009 ja 2010 MM-kisoissa tulos oli melko kehno ja peliesitykset etenkin 2010 olivat hyvin samankaltaisia kuin Vancouverissa eli ailahtelevia. Tähän mennessä siis Jukka Jalosen pesti on ollut tuloksellisesti hyvä, mutta pelillisesti kohtalainen - joskin noususuhdanteinen.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Tuossa Mertarannan haastattelussa Jalonen sanoi, että nykyinen joukkue toteuttaa parhaiten hänen haluamaansa pelitapaa. Sen lisäksi Jalonen sanoo, että on myös itse oppinut matkan varrella ja sen lisäksi valmennustiimi tekee yhtenäisemmin hommia, että joukkue pelaa sitä jääkiekkoa valmennusjohto haluaa. Miksi valmennusjohto tekee nyt sitten yhtenäisemmin hommia, vaikka valmennustiimi koki suuria muutoksia viime kauden päätteeksi? Eikö luulisi, että useamman kauden mukana olleet Dufva ja Lehkonen olisi osannut toimia Jalosen kanssa yhtenäisemmin kuin nämä kaksi uutta kaveria? Tuon perusteella voisi ajatella, että Dufvan ja Lehkosen roolissa oli jotain ongelmia.

Tämä on juuri siinä ajatusytimessä jota minäkin olen pyöritellyt pienen Karjalalippikseni alla.

Minunkin havaintojeni mukaan Jalonen on hehkuttanut nykyistä valmennustiimiä ja olen ollut havaitsevinani Suomen pelaamisessa (Slovakia) tiettyä Blues -henkisyyttä.

Ihan kuin jotkut ovat taipuvaisia anti-Kummola-uskovaisuuteen, olen minä taipuvainen Jalonen-Matikainen-Nurminen uskovaisuuteen ja vannon näiden profetioiden nimeen.

Uskon, että Jalonen on (H)herra maajoukkueen valmennustiimissä, mutta uskon myös että Matikainen ja Nurminen (+Numminen ja Lehtinen) toivat lisäarvoa omalta osaltaaan - enemmän kuin Dufva ja Lehkonen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jalonen kertoi Slovakian kisojen aikana Mertarannan haastattelussa, että nytkin valmennusjohto toimii hyvin, niinkuin se on toiminut ennenkin.
Entisen valmennusjohdon aikana tulokset olivat katastrofaalisia MM-kisoissa, nykyisen johdolla tuli kultaa. Se on fakta joka kertonee asiasta kaiken oleellisen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi mainitset minun nimimerkkini? Vastasin vain TosiFanin tällä kertaa aloittamaan jankkaamiseen Vancouverin kisojen tapahtumista. Olen tottunut siihen, että näitä jankkaajia täällä kyllä riittää. Minulla on oikeus puolustaa täällä Risto Dufvaa ja Timo Lehkosta heihin kohdistuvista erittäin henkilökohtaisista vääristä väitteistä. Näin tulen tekemään jatkossakin, jos tämä jankkaaminen yhä vain jatkuu.



Oikeasti. Miksi et pysy aiheessa? En minä voi myöntää, että Risto Dufva ja Timo Lehkonen saivat potkut maajoukkueen valmennustehtävistä, koska he eivät saaneet niistä potkuja. Näin väittävät pitäisi asettaa vastuuseen väärien tietojen levittämisestä. Näin väittävien ajatuksissa ei ole järkeä eikä totuuden siementäkään...

En minä ole jankannut, minä kyseenalaistin sinun kirjoitustesi perusteet. Sinä puhut täällä vääristä tiedoista vaikka käytät kirjoitustesi perusteena samoja lähteitä kuin minä, mediassa olevia haastatteluja ja juttuja. Minä puhun spekulatiivisesta, sinä puhut faktasta, vaikka meistä kumpikaan ei voi olla varma totuudesta, ainakaan täällä esitettyjen lähteiden perusteella.

Sinä syytät minua jankkaamisesta, vaikka itse ohitat kaikki sinulle sopimattomat kirjoitukset kommentoimatta niitä ja poimit haastatteluista vain sinulle sopivat asiat. Nytkin minä vastasin sinulle, mielestäni aika hyvin perustellen ja ainoa mitä sinä kommentoit, TosiFani jankkaa. Tämä tietysti siitä syystä, koska perusteluni horjuttavat sinun totuutta. Nyt odotat vähän aikaa ja jatkat oman totuutesi kertomista, vaikka se on kyseenalaistettu useampaan kertaan. Sinun kanssa on erittäin raskas keskustella, koska et kunnioita vastapuolta lainkaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
En minä ole jankannut, minä kyseenalaistin sinun kirjoitustesi perusteet. Sinä puhut täällä vääristä tiedoista vaikka käytät kirjoitustesi perusteena samoja lähteitä kuin minä, mediassa olevia haastatteluja ja juttuja. Minä puhun spekulatiivisesta, sinä puhut faktasta, vaikka meistä kumpikaan ei voi olla varma totuudesta, ainakaan täällä esitettyjen lähteiden perusteella.

Minä kirjoitin varsinaisen asiani, joka koski sitä, miten olen seurannut Jukka Jalosen nousua kansainvälisen tason huippuvalmentajaksi, ohessa pienen sivuhuomautuksen, että Jalosen HPK oli Sheddenin HIFK:n kanssa lujemmalla välieräsarjassa kuin mitä Jalosen HPK oli finaaliotteluissa Toivolan Ässiä vastaan. Tähän puutuit ja hyväksyn mielipiteenäsi sen, jos olet sitä mieltä, että HPK-Ässät sarja oli sinusta tiukempi. Tukeuduit Jukka Jalosen lausuntoon finaalisarjan loputtua, mitä et sitten kuitenkaan pystynyt näyttämään sitä toteen.

Sitten väitit minun esittävän totuutena sen, että Risto Dufva ja Timo Lehkonen eivät olisi saaneet potkuja maajoukkueen tehtävistä. Olet varmasti ainoa JA:n nimimerkki, joka ei tätä tiedä, koska minulle väitettiin aiemmin, että Dufva ja Lehkonen olisivat saaneet potkut. Todistin sen silloin faktatiedoilla ja väärin arkaluonteisesta henkilöön kohdistuvasta väärästä tiedosta tänne kirjoittaneet joutuivat luopumaan kovista väitteistään. Vielä kerran sanon sinulle ja muille tästä asiasta edelleen jankkaaville nimimerkeille, että Dufva ja Timo Lehkonen eivät saaneet kumpikaan potkuja maajoukkueen valmennustehtävistään.

Näytä siis jo viimeinkin lähteesi sille, että olen esittänyt täällä vääränä tietona sen, kun olen kertonut totuutena, että Dufva ja Timo Lehkonen eivät saaneet potkuja maajoukkueen valmennustehtävistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pahana särönä oli Harkimon ja Kummolan junailema Sheddenin päävalmentajuus ja Jukka Jalosen alistaminen maajoukkueen kakkosvalmentajaksi.

Valmennuskaksikko Jukka Jalonen / Doug Shedden toivat mitalin jääkiekon synnyinmaassa pelatuista MM-kisoista. Valmennuskaksikko sai Suomen menestymään paremmin kuin mitä materiaali edellytti.
En ymmärrä miksi tätä vanhaa asiaa pitää vielä kaivella, kun tuloksena oli mitali.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Se mikä minua häirisee sinun analysoinnissa on se, että silloin kun Leijonat on saavuttanut tuloksellisesti menestystä, niin painotat tulosta. Silloin kun homma on toiminut tuloksellisesti huonommin, niin puolestaan yrität nähdä syvemmälle peliin.

Noin ovat väittäneet täällä jo muutamat muutkin nimimerkit, mutta ovat olleet väärässä niinkuin nyt on sinun vuorosi olla väärässä. Minä olen ollut täällä sitä mieltä, että Sveitsin ja Saksan MM-kisoissa ei Jalosen Suomella mennyt hyvin. Sitten olen kirjoittanut, että Vancouverin pronssi oli Suomelle parhaana eurooppalaisena joukkueena loistava suoritus. Slovakian MM-kultaa pidän myös loistavana menestyksenä, mikä on koko suomalaiselle jääkiekolle lottopotin arvoinen voitto.

Mitä mieltä sinä olet noista Jukka Jalosen maajoukkueen saavutuksista?

Valmentaminen on prosessi, myös maajoukkuevalmentaminen. Vaikka Sveitsin ja Saksan MM-kisoista emme saavuttaneet Jukka Jalosen johdolla mitaleita vaan putosimme molemmissa puolivälieräotteluissa ulos, niin minun uskoni Jukka Jalosen valmennuskykyihin eivät horjuneet vaan luotin niihin 100%:sti ja nappisuoritus tuli jo tänä keväänä Vancouverin pronssin jatkeeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös