Tämä on kuule ihan selvää logiikka eikä mitään sen ihmeempää. Sun on jotenkin hirveen vaikeaa ymmärtää (tullut esiin monen tapauksen kohdalla), että kritiikkiäkin voi antaa ja silti iloita tuloksista sitten kun niitä tulee. Maailma on siffan silmissä mustavalkoinen. Joko tuet täysillä tai sitten olet häntä vastaan. Tämä on tullut hyvin ilmi siinä, että koet oikeudeksi luokitella kirjoittajia antitameiksi ja antijalosiksi.
Logiikkani Jukka Jalosen kohdalla on ollut vedenpitävä. Olen uskonut Jukka Jalosen tekemisiin ja siihen, että tulosta tulee, jo HPK-ajoilta lähtein. Jukka Jalonen muutti radikaalisti SM-liigan pelikirjat ja tulosta tuli. Siihen luotin myös hänen tultua valituksi maajoukkueen päävalmentajaksi. Pelitavan rakentaminen maajoukkueen käyttöön ja pelitapaan luottavien ja sitä kautta voittamiseen uskovien pelaajien valinnan Jukka Jalosen piti saada kohdalleen. Vancouver toi jo hyvän tuloksen. Slovakian MM-kisoihin joukkue valmistautui pelaajien, jotka olivat valmiita toteuttamaan Jalosen pelitapaa tunnollisesti, tuella ja lopputulos oli paras mahdollinen. Pelitapa ja siihen uskominen on ollut minulle se iso juttu, millä Jukka Jalonen on menestyksensä hankkinut.
Sinä et muistaakseni kuulu niihin JA:n nimimerkkeihin, jotka Sveitsin MM-kisoista lähtien aina Vancouverin menestyksen jälkeenkin vaativat Jukka Jaloselle potkuja. En ole varma, että loppuiko sinunkin luottosi jo jossain vaiheessa Jukka Jaloseen? Näitä potkuja Jukka Jaloselle vaatineita nimimerkkejä tarkoitan niillä, jotka nyt ovat hiljaa. Kritiikki on aina paikallaan, kun sen paikka on, mutta potkujen vaatiminen Jukka Jaloselle kesken olevasta työstä on kärsimättömyyttä ja tietämättömyyttä siitä, minkä luokan valmentajasta on kyse. Tämä asia on selvinnyt nyt myös Kalervo Kummolalle.
On helppo nimimerkkien kirjoituksista huomata se, mihin leiriin he milloinkin kuuluvat. Minä olen ollut Jukka Jaloseen 100%:sti luottava jääkiekon seuraaja. Hänen pelin kehittämiseen perustuva valmennusote ja oikeiden pelaajien valinta toteuttamaan pelitapaa tuo ennemmin tai myöhemmin hyvän tuloksen.
Jukka Jalosen pelikirjan viimeisellä sivulla on viimeinen otsikko "PELITAVAN JATKUVA PÄIVITTÄMINEN!!!":
-> HIENOSÄÄDÄ, ÄLÄ MUUTA KOKO PAKETTIA
-> OLET ASKELEEN MUITA EDELLÄ
Olen varma, että Jukka Jalonen on jo alkanut miettimisen pelitavan kehittämiseksi ensi kevään MM-kisoja varten. Nyt on alettava ottamaan hyvissä ajoissa ne askeleet, joilla pysytään pelitavallisesti muita maita edellä. Suomella on erinomainen tilanne nyt, kun Jukka Jalosen oppositio on hiljennetty kotikisoihin saakka. Tuskin yksikään media, eivät edes iltapäivälehdet, pidä enää yllä keskustelua Jukka Jalosen potkuista kesken sopimuskautta.