Täällähän on hirveä sihvosklaanin show käynnissä. Shedden sitä ja tätä, upea Vancouver, mahtava Jalonen, yökerhojournalismi jne. Eikö nämä jutut ole käyty läpi moneen kertaan? Vieläkö pitää kasaa alkaa pöyhiä?
Se on joka tapauksessa suorastaan älytön väite, että Vancouver 2010 olisi suomalaisen jääkiekon kaikkien aikojen paras saavutus. Pelillisesti kyseessä oli hirveä sekametelisoppa, eikä Suomi pelannut kisoissa yhtään taysipainoista ottelua, joita esim. viime MM-kisoissa, Torinossa ja WC04:ssä nähtiin lukemattomia. Aivan naurettava väite, johon ei ole mitään perusteita. Ainoastaan Jalosen umpimielisimmät fanit, fanit joita hän ei varmasti itse kaipaa, voivat tällaista soopaa väittää. Voihan sitä toki väittää maailmantappiin, että tiesi jo ennen Jalosen syntymää, että tästä kaverista tulee vielä maailman paras valmentaja kunhan nuo vanhemmat tajuaisivat tehdä sen lapsen. Itse tyydyn seuraamaan kisoja ja peliä niissä.
Sekin on Sihvoselta erikoinen väite, että Shedden jotenkin söi Jalosen uskottavuutta tai karismaa. Näin voi väittää vain valmentaja, joka tietää mitä on karisman puute ja kuinka ohuella langalla silloin liikutaan kun on kyse valmentamisesta. Jos valmentajalla on oikeasti itseluottamusta ja johtajuutta, ei siinä yhdet Sheddenit vaikuta yhtään mitään. Tämä on ilmeisesti nähtävä niin, että Jalosen johtajuus ei ole aivan huippua ja tällöin tällaisilla asioilla tosiaan voi olla jotain merkitystä.
Itse olen erittäin tyytyväinen, että Vancouverin jälkeen käytiin värikästä keskustelua ja annettiin kritiikkiä ja se totta vie oli peliesitysten ja joukkueen yhtenäisyyden takia ansaittua. Tällainen aina terävöittää toimintaa ja pakottaa kaikkien petraamaan toimintaana. Hienoa, että hyssyttelystä ollaan pikku hiljaa päästy Suomessa eroon. Sihvosen mielestä parasta olisi ilmeisesti ollut tuoda Jalonen kultatuolissa Vancouverista ja taputella olalle.