Ehkä olisi hyvä JJ moittimisen sijaan keskittyä ongelmiin mitä havaittiin. Maalintekoon tarvitaan erikoisrohtoja ja ehdottomasti enemmän huomiota. Mielestäni tämä ongelma helpottanee jo kun Dufva siirtyy kakkosen paikalta tuonnemmaksi. Tarvittaisiin kakkoseksi ehkä joku hyökkäyspelin taitava valmentaja. Pelkästään puolustamalla ei pelejä voiteta ja tästä ajatuksesta pitäisi päästä nyt eroon.
Minäpä kehtaan luulla, että tässä Dufvan osalta juuri päinvastoin. Hyökkäyspelin taitava valmentaja kuulostaa juuri siltä mitä se on, tyhjää toiveajattelua ja asiantuntemattomuutta. Valmennuksellisesti ajatellen toinen aina perustuu toiseen ja muodostaa kokonaisuuden. Sen verran nykyDuffan peliä nähneenä voin suorilta sanoa, ettei Jalosen suomi pelannut kuin osin (viisikkopuolustus) sitä kiekkoa mihin RD pyrkii. Jalosella on pikkusen toisenlainen sapluuna, joka on tavallaan nerokas, mutta hiton haavoittuva, jos yksikään palikka pettää.
Toinen asia on, että hyökkäyspelissä suomi on taktisesti pudonnut kärryiltä kv-kiekossa ja sen suhteen valkun nimi on yksi lysti, ellei sitä aleta kehittää kokonaisvaltasesti nykyisiä vaatimuksia vastaavaksi. Puheet ja valitukset maalintekijöiden puutteesta ovat tarinan toinen puoli ja puolitotuus, ihan osaa suomipoikakin maalin tehdä, jos pelitapa johtaa paikkoihin joista maaleja nykypäivänä voi tehdä. Tästä voi lyhytnäköisesti damokleen miekkaa laittaa Jalosen niskaan, mutta asia on paljon fundamentimpi, koska se edellyttää tiettyjen omaksuttujen tosiasioiden hylkäämistä ja uusien löytämistä, eikä tämä tapahdu vain mj-valkun kanssa, vaan koko paletissa pitää herätä tähän päivään, jotta kehitystä tapahtuu.
Minä kuitenkin epäilen, että niinkuin Westerlund, niin myös Dufva ykkösenä omaa niitä menestyjän palikoita, mutta tämä kateellisten tyhjäntoimittajien lauma lopulta vie ne eväät, millä suomikiekko menestyy tai voisi menestyä. Luulen jopa, että RD on varsin helpottunut, kun postistaan tomppeleiden hampaissa pääsee eroon, ihan niinkuin Westerlundkin, kun moskovan jälkeen sanoi, että nyt helpottaa, kun tästä paskasta pääsee eroon.
Oikein puolustamatta ei kertakaikkiaan voi voittaa ja semmoisia hyökkäyspelin taitavia valmentajia, jotka tätä totuuttaa ignooraamalla menestyisivät ei ole olemassakaan, mikäli olen väärässä, voinet ystävällisesti kirjata tänne listan vaikka globaalisti olemassaolevia, jotka tähän pystyy.