Sori YV
Koska taidan kuulua mainitsemaasi ryhmään, en malta olla kommentoimatta. Mitä ihmettä tarkoitat kokonaisuuksien näkemisellä ja tosiasioiden tunnustamisella? Minusta juuri Jalosen arvostelijat ovat tunnelinäköisiä puusilmiä, jotka tarttuvat jokaikiseen lillukanvarteen vain siksi, etteivät pidä Jalosesta.
No et kuulu - ellei sinusta sitten joukkueen piippuhyllyllekin näkyvien pelillisten ja henkisten ongelmien (lueteltu tässäkin ketjussa useaan kertaan), jotka päävalmentaja itse on julkisesti myöntänyt, käsittely ole "ristiinnaulitsemista". Viesteistäsi ei ainakaan tähän asti ole tullut moista kuvaa.
Jos nyt hlökoht. mielipidettä kaipaat: olen aina arvostanut J. Jalosta sekä koutsina että tyyppinä. Syitä ovat niin ikään useasti mainitut pelilliset ja johtamisen kehitysmahdollisuudet, suoraselkäisyys, yhteistyökyky ja kantti myöntää virheensä. (Valmentajakunnassa nykyisin perin harvinaista huumorintajua ja itseironiaakin on löytynyt, tosin maajoukkueessa se on ollut vähän hakusessa... mutta tuskin kokonaan kadonnut:).
Minusta tuo kokonaisuus juuri kertoo, että Jalonen on selkeästi plussan puolella tässä vaiheessa.
Niin minustakin, jonka myös pitäisi tulla aiemmista viesteistä selväksi. Itse en kuitenkaan koe asiantilan tarkoittavan yhtäläisyysmerkkejä kritiikittömälle palvonnalle - varsinkin kun päähenkilö edelleen pystyy itse kasvunpaikkansa myöntämään.
Edit: Siitä, miten vaikeaa joillekin on nähdä olympiaturnaus ja ilmeisesti koko jääkiekko pelaajien ja valmennuksen yhteisenä, niin pelillisistä, fyysisistä, taktisista kuin henkisistä ominaisuuksista ja niiden natsaamisesta riippuvana PELINÄ, jonka reaalimaailmassa käytännön toteutus & uskottavuus ratkaisevat ja asiat harvemmin ovat mustavalkoisia, löytyy taas yksi esimerkki ketjun lopusta.
Tällä en yhäkään tarkoita sinua - ja vielä vähemmän uskon, että jaottelet journalismin uskottavuutta sen mukaan, sopiiko se omiin, kauniisti sanottuna rajallisiin fantasiamaailmoihin. Toki nykymediassa voi moistakin tuubaa kotikoneelta (kun ammattijournalistit ovat kentällä käyttämässä silmiään, hankkimassa uutisia ja seisomassa sanojensa takana) tai muusta peräkamarista suoltamalla itsensä elättää - aikansa.