Olen yrittänyt sietää Jalosta ja viime kevään mestaruus antoi ukolle osittaisen synninpäästön. Nyt kuitenkin tuon puupään koomailut alkaa ottamaan todella kupoliin. Missä rohkeat liikkeet nyt kun niitä tarvitaan? PIG-ketju on perseestä sen tietää kaikki. Miksei Jalonen tee asialle mitään? Koska Jalonen on lopulta vain pulla poika, joka pelkää liikaa Kalen jyrähdystä jos esim. Granlund laitetaan katsomoon.
Itse asiassa on todella rohkea liike, jos kakkonen on huomenna ennallaan. Jos Jalonen olisi tehnyt minkä vain muutoksen tuohon ketjuun, olisi ns. suuri yleisö ollut tyytyväinen. Ja vaikkei muutos olisi johtanut parempaan peliin "uudelta kakkoselta", niin sekin olisi pelin jälkeen annettu anteeksi - urheilulehtikin olisi kirjoittanut, että jotainhan piti yrittää - Iltapäivälehtien lätkätoimittajista puhumattakaan. Ja huimia kehuja olisi Jalonen saanut, jos "uusi kakkonen" olisi onnistunut edes kohtuullisesti.
Mutta Jalonen on nähtävästi päättänyt olla rohkea. Huolimatta siitä, että pulinaa ja urputusta joukkueen ulkopuolelta riittää, hän lähtee hakemaan voittoa ja pitää potentiaalisen PIG ketjun koossa edelleen. Se on rohkea liike. Ja sellaisia voittoa hakevan valmentajan on uskallettava tehdä.
Klassinen sentteri kirjoittaa mielestään osuvasti " PIG -ketju on perseestä sen tietää kaikki." Enpä itse tuota tiennyt ja nyt kun lainaamani nimimerkki mielipiteensä toi julki, niin en edelleenkään ole samaa mieltä. PIG ketju ei todellakaan ole perseestä. Granlund on edelleen lahjakas nuori pelaaja, jolla on luovuutta edelleen pelissään. Immosella on Suomen hyökkääjistä paras laukaus ja hän on loistava viimeistelijä. Pesonen on itse asiassa välillä pelannut todella pirteästi kisoissa, kun vertaa siihen mieheen, joka kaukalossa nähtiin liigan loppuvaiheessa.
Minä nostan hattua Jukka Jaloselle tässä vaiheessa. Hän uskaltaa tehdä ratkaisunsa itse. Toivottavasti se palkitaan. Jalonen ei todellakaan ole pullapoika, moni tänne kommentoiva sen sijaan on. Suurin osahan toistelee niitä kantoja, mitä media mieleen ruokkii ja mitä tämä palsta ruokkii. Onneksi meillä on Jukka Jalonen. En ole koskaan ollut mikään ylimmäinen Jalosen fanittaja. Mutta kyllä mies niin HPKssa kuin maajoukkueessa on näyttänyt osaamistaan. Paras ratkaisu joukkueen kokoonpanoksi haetaan varmasti huomenna.
Ja lopuksi totean, että joku ässä hihassa on varmasti Suomen valmennusjohdolla. Välttämättä kaikki tieto Suomen pelaavasta kokoonpanosta ei ole vielä julkisuudessa. Jotain voi olla huomenna toisinkin.