Mainos

Jukka Jalosen henkilökohtainen auktoriteetti. Onko sitä?

• 22 113
  • 141

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Re: Jalosen neljännet pleikkarit Kerhossa

Viestin lähetti Musta_Kyy
Kaksi asiaa, joiden toivon valmentajamme oppineen edelliskeväistä:
1) JJ:n pitäisi pystyä jatkossa viileän rauhalliseen toimintaan, mutta samalla luoda joukkueeseen henki ja tappamisen meininki, eikä jähmettyä suolapatsaaksi kriittisimmällä hetkellä.
2) JJ:n pitäisi muistaa, ettei joukkueen tarvitse välttämättä voittaa kaikkia runkosarjan lopun otteluita ja havitella hyvää voittoputkea, ennätyspisteitä tai Lintumäen vaalinumeroa sen sijaan, että valmistaisi joukkueen kuntohuipun play-offeihin ja niin, että muistaa niiden kestävän yli 4 viikkoa kahden viikon sijaan.
Naulan kantaan. Sä oot velho.

Näinhän tässä ollaan nyt sitten menetelty. Flonaldon kanssa harvinaista kyllä kerrankin täysin samaa mieltä.

Ja se on sitten aivan se ja sama ollaanko runkosarjassa 2:sia tai neljänsiä. Kaikki joukkueet on voitettava jos mestariksi mielii. Vieraissa on myös pystyttävä voittamaan. Tällä meinaan nyt Jaffalaa. Jos taas aletaan laskemaan että runkkarin voitolla oltaisiin saatu kotietu myös Jokereita vastaan, niin kyllähän sieltä löytyisi joku frankbanhanramisavolainen joka viimeistän jatkoajalla hiljentää Rinkulan.
Runkosarjan voitolla olisi tietysti Kerhon tapauksessa rahallinen merkitys.

Jos tämä sama tahti jatkuu pleijareiden ekassa pelissä niin sitten aurinkorasvat esiin. Epäilempä tuota.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Designer
Puolestani voidaan jatkaa asiallisesti.
Ai jaa?
http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?postid=944277#post944277

Ota nyt rauhallisesti. Flonaldon ylilyönteihin luulisi jo itse kunkin tottuneen. Ne johtuvat siitä että herra valmistautuu pudotuspeleihin, ja silloin kuin taikaiskusta sanan säilä tulee olemaan täysin kohdallaan. Tämän hetken hutilyönnit ovat vain merkki siitä että valmistautuminen on aloitettu.

Polvitaklaamalla, nyrkkitappeluilla, kirvesiskuilla ja häviämällä pudotuspeleihin valmistautuminen yhdistettynä siihen että valmentaja haukkuu joukkueen mediassa on tosiaankin menetelmä jota ei olla vielä kokeiltu.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Designer
Otteluketjusta ei saa ohjata tämän asian käsittelyä tähän ketjuun?
Jaa. Olen kyllä eri mieltä.
Rautalankaa: "Siellä on myös näppärää luonnehdintaa kaikista, jotka ovat skeptisiä tuon asian suhteen." Tuoko on jatkamista asiallisesti? Toki haistatteluun verrattuna asiallista.

Edit: seuraavan viestiisi vastaus: Oli tai ei, asiasta mainitseminen ei ole jatkamista asiallisesti.

Viimeksi muokattu:

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Twite
Polvitaklaamalla, nyrkkitappeluilla, kirvesiskuilla ja häviämällä pudotuspeleihin valmistautuminen yhdistettynä siihen että valmentaja haukkuu joukkueen mediassa on tosiaankin menetelmä jota ei olla vielä kokeiltu.
Eipä ollakkaan. Vaan aika rauhalliselta tuo Jalonen on mediassa asiaan suhtautunut. Ainoastaan Ässäpelin? jälkeen lupasi et videoita katsellaan pari vuorokautta ja touhu on hieman toisen näköistä Bleg-pelissä. Oliko se sitä? Sen saa kaikki itse päätellä. Ei valmentaja ainakaan voi lehdessä kauhean suoraan sanoa että konttaillaan nyt nämä puolenkymmentä peliä pois alta. Täytyishän sinne halliin saada tyhmiä katsojiakin. Tästä päästään taas mukavasti nykysarja järjestelmään missä puolivuotta tahkotaan 56 peliä ja sitten "kaikki" pääsee jatkoon. Ei tästä kuitenkaan enempää tässä yhteydessä.

Se mistä minä olisin huolissani on tuo ylivoimapeli. Se ei ole toiminut koko vuonna hääppöisesti. Ennen on pleijareissa yleensä kaaduttu minusta kahteen isoon ongelmaan. Eli maalivahtipeliin ja ylivoimapeliin. Nyt pitäisi tuon veskaongelman olla kunnossa, mutta kaadutaanko sitten kuitenkin taas tuohon toiseen.
Tiukoissa peleissä, missä jäähyjä ei enää jaeta kuin runkosarjassa ja otteluita voitetaan 1-0 tai 2-1 ylivoimapeli on kuitenkin ratkaisevassa osassa. Miten minulla onkin sellainen tunne yhtään tilastoja katsomatta että Tapparan ylivoimapeli on aika kuosissaan ja sen turvin he voivat vielä yllättää monet keväällä. Mestaruuteen se tuskin kuitenkaan riittää.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Roman
Se mistä minä olisin huolissani on tuo ylivoimapeli. Se ei ole toiminut koko vuonna hääppöisesti. Ennen on pleijareissa yleensä kaaduttu minusta kahteen isoon ongelmaan. Eli maalivahtipeliin ja ylivoimapeliin. Nyt pitäisi tuon veskaongelman olla kunnossa, mutta kaadutaanko sitten kuitenkin taas tuohon toiseen.
Tuo on kyllä täysin totta. En ole ymmärtänyt olla huolissani yv-pelaamisesta koska maaleja on muuten tullut niin perkeleesti. Kuluneen fraasin mukaan pudotuspelit ovat kuitenkin oma maailmansa, eli suomeksi: tasaketjuin mailaviidakossa on maaleja vaikeampi tehdä. Ja yv-peli jos mikä on alue jonka toimivuudessa valmentajan tulee katsoa peiliin.

Itse olen tosin peruspessimistinä huolissani myös toisesta mainitsemastasi asiasta, eli mv-pelistä. Noronen ei ainakaan ole parantanut loppua kohti otteitaan. SaiPa-pelistä ei tosin ole näköhaivaintoja, mutta Blues-pelissä ei kyllä vakuuttanut.

Ja pyydän että nyt ei lyödä millään tilastomapeilla päähän, nämä ovat täysin subjektiivisia perstuntumanäkemyksiä. Eli siis absoluuttisia totuuksia joita ei mikään todisteaineisto kumoamaan pysty.

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Roman
Noinhan minä sen juuri olin aikonut sanoakin. :D
Itse olen tosin peruspessimistinä huolissani myös toisesta mainitsemastasi asiasta, eli mv-pelistä. Noronen ei ainakaan ole parantanut loppua kohti otteitaan. SaiPa-pelistä ei tosin ole näköhaivaintoja, mutta Blues-pelissä ei kyllä vakuuttanut.
[/B][/QUOTE]
Nooh tuosta ei kannata huolissaan olla. Noronen nukkuu ja viihdyttää matkalla PELEIHIN.
Parantaa siis omalle tasolleen kunhan alkaa keskittymään ja löytää peleihin motivaation.
Yv taas kun ei ole koskaan toiminutkaan. Niin miksi se alkaisi yhtäkkiä toimimaan?
edit: Jumalauta mikä tolle nyt tuli? No nyt ei ehdi korjaileen

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Twite
Ja pyydän että nyt ei lyödä millään tilastomapeilla päähän, nämä ovat täysin subjektiivisia perstuntumanäkemyksiä. Eli siis absoluuttisia totuuksia joita ei mikään todisteaineisto kumoamaan pysty.
Kyllähän Kerho on ylivoimamaaleja tehnyt, mutta monikohan niistä on tullut ns. normaaleista hyökkäyksistä, jotka vaan on sattumalta tehty ylivoimalla, ja monikohan ihan oikean ylivoimapyörityksen tuloksena? Minun perstuntumani on, että aika moni on tullut ensin kuvatulla tavalla. Taisit joskus ehdottaa, että pelin loppupuolella saatu ylivoima toteutettaisiin siten, että viides pelaaja istuu jäällä oman maalin takana ja muut neljä kuvittelevat pelaavansa jatkoaikaa. Tätä voisi kokeilla.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Yhdyn kirjaimellisesti teihin, jotka ovat huolissaan ylivoimapelistä. Kerho on muutamaan kertaan kaadettu viimeisten vuosien aikana ylivoimalla pleijareissa, mutta toisin päin ei ole vastaavaa nähty. Ehkäpä tässä on pieni heikkoutemme, eli meillä ei ole sitä aivan huikaisevaa viivamiestä ylivoimalle. Klesla oikeasti näyttää varsin pätevältä, mutta ehtiikö mies ajaa itsensä sisään kuvioihin tässä ajassa? Lisäksi tällä kaudella on nähty n+1 ylivoimakoostumusta, joka hieman ihmetyttää minua. Tämä on se puoli, jossa ei välttämättä ole ajateltu pleijareita kunnolla. Uskoisin, että kertsin treeneissä on ylivoimaa jauhettu viime aikoina oikein kunnolla. Kannattaako noita kuvioita sitten näyttää runkosarjassa, se on toinen juttu.

Toinen mikä meiltä puuttuu, on ns. game killer -tyyppinen hyökkääjä. IFK:lla on Jokinen, Jokereilla on Metro ja alkukauden Voutilainen saattaa olla jotain sinne päin. Viime vuonna Jokerit-Kärpät -sarja näytti kentällä melko pitkälti Metro-Kärpät -sarjalta. Jos Jantunen olisi ollut pelikunnossa, niin Kärpät ei olisi hallitseva Suomen mestari. Juu, tulkaa tänne vaan huutamaan Kärppä-kannattajat:) Toisaalta tasaisuudella on jyrätty viime vuosina, mutta nimenomaan ylivoiman kannalta tuollainen terävimmän kärjen puuttuminen on huono asia.

Designer...
Asia, josta olen varsinaisesti huolestunut, on se, miten nopeasti touhu saadaan taas muistuttamaan kurinalaisen ja menestyksennälkäisen joukkueen esityksiä. Ilmeisesti vastaus on "yhdessä yössä", jos kerran valmentaja vain nauraa ihmeissään oleville faneille.

Tämä asia on ainakin minulle harvinaisen selvä. Ensinnäkin kerhon peli on ollut melko hyvällä tolalla koko kauden. Kerholla on runko, joka on jo muutamana kautena mennyt välieriin. Uusista pelaajista osa on ollut joskus jopa voittamassa jotain. Pelaajien ajatukset eivät ole runkosarjassa, ei sinne päinkään. Ymmärsinkö nyt oikein, että olet huolissasi, onko joukkue kurinalainen ja menestyksennälkäinen pleijareissa. Salli minun nauraa...

Mitä tulee Flonaldon kommenttiin, niin se kyllä vastasi täysin omaa reaktiotani luettuna Designerin viestin.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti sopuli
Yhdyn kirjaimellisesti teihin, jotka ovat huolissaan ylivoimapelistä.
Tarvitset kyllä monta voimakasta apuria tuohon.

Siihen en kyllä millään usko että olisi jotain treenattuja ylivoimia jotka otetaan 'oikeissa peleissä' nuin vaan esiin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Twite
Tarvitset kyllä monta voimakasta apuria tuohon.

Siihen en kyllä millään usko että olisi jotain treenattuja ylivoimia jotka otetaan 'oikeissa peleissä' nuin vaan esiin.

Rakkaus ei aina ole kaksisuuntaista.

Varmasti on pleijareita varten ylivoimaa treenattu, mutta on tosiaan kokonaan toinen asia, että onko mitään sen ihmeellisempää kuviota takataskussa.

F

Flonaldo

Puuhaketta, puuhaketta

Viestin lähetti Designer
Pyydän anteeksi kaikilta, joita kritiikkini pyhää lehmää kohtaan loukkasi. Eihän nyt neljä tappiota runkosarjan lopussa joukkueille, jotka ovat sarjassa sijoilla 9, 10, 11 ja 12, voi olla runkosarjan voitosta vielä äsken taistelleelle joukkueelle muuta kuin oikeanlaista henkistä valmentautumista pudotuspeleihin.

Harmikseni kuulun siihen kritiikinantajien puoliskoon, jotka antavat kritiikkiä vain aiheetta. Mitä muutakaan panikoivalta heikkohermolta voi odottaa? Antakaa anteeksi, sillä vasta opettelen sitä jaloa taitoa. Sitten ei enää tarvitse antaa anteeksi, kun aloitan haistattelun.

Ei vaan, ihmetyttää noin vahva reaktio. Minkä virheen tein? Pyysin Jalosta tekemään duuninsa ja herättämään joukkueen. Kirjoitukseni poiki muutaman fiksun vastauksen ja yhden käsittämättömän haistattelu-ryöpytyksen. Flonaldo, eihän vaan mennyt tippaakaan yli?
Kritiikkisi? Oletko jossain vaiheessa muka antanut jotain kritiikkiäkin? Ei ole tarttunut sitten meikäläisen silmiin.

Ja kuka/mikä on se pyhä lehmä? Onko täällä joku aihe, jota ei oikeasti saisi kritisoida (ja nyt voit käydä tässä välissä katsomassa vaikka sanakirjasta, mitä se sana kritiikki tarkoittaa)?

Nähdäkseni vertasit HPK:n pelaajia eskarin moneen kertaan reputtaneisiin reppanoihin. Kuulostaako se kritiikiltä?

Kerroit myös HPK:n kauden päättyvän puolivälierissä 4-0-tappioon. Lisäksi kirjoituksessasi oli oletus, että JJ ei tee työtään ja kaiken kukkuraksi viestisi laitoit ketjuun, jonka otsikossa jo oletetaan, että valmentajallamme ei ole henkilökohtaista auktoriteettia.

Jep, kritiikiltähän tuo kuulostaa. "Haista kukkanen" onkin jotain tosi törkeätä ja hirvittävää. Pelaajien törkeä solvaaminen sitten taas onkin vain asiallista kritiikkiä.

Pyydäpä nyt niiltä pelaajilta anteeksi, älä meiltä faneilta. Ja pyydä sillä tavoin ihan oikeasti, ei tuollein mukahauskasti, predatormaisesti ja sarkastisesti. Haistattelu on x^10 kertaa anteeksiannettavampaa kuin loistavan kauden pelanneiden pelimiesten vertaaminen esikoulun reputtaneisiin reppanoihin. Nuo jannut ovat antaneet kaikkensa yleisön eteen 50+ ottelussa. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään, kun jäähalli taitaa olla kovin vieras ympäristö.

Kyllä, sinulla meni enemmänkin kuin pikkaisen yli. Passaisi vähän miettiä ensi kerralla ennen kuin tuollaista sontaa palstalle väännät.
Viestin lähetti mummi
Valmistaudutaan kauden päätökseen häviämällä? Joo, ihan varmaan hyvä taktiikka...
Niin, sehän se taktiikka oli. Näinhän tässä ketjussa onkin kommentoitu...

Se taktiikka ja valmistautuminen on jotain ihan muuta. Jos sen seurauksena sitten voittamisen todennäköisyys jossain lappeen Rannassa pienenee, ei sillä ole paskankaan väliä.
Viestin lähetti Designer
Kohta se sitten nähdään, onko joukkueeseen poikinut kurittomuus hyvä vai huono asia pudotuspelejä ajatellen. Asennetta tiukentamalla voidaan lopuista peleistä saada pisteitäkin, jottei IFK mene ohi.
Mikä kurittomuus? Missä sellaista on näkynyt? Tämäkin on mennyt minulta ilmeisen luontevasti ohitse.

Jos joku pelaaja priorisoi 18.3. ottelun verrattuna SaiPa-peliin, on se tietysti valitettavaa; kyllähän nämäkin nyt täytyisi hoitaa ensin kunnialla alta pois. En minä siitä kuitenkaan ala mussuttamaan, ammattimiehet tehkööt työnsä kuten parhaaksi näkevät.
Viestin lähetti Designer
Käypä lukemassa Kerhon omalta palstalta Jukka Jalosen arvovaltaa käsittelevää ketjua. Siellä kerrotaan, että nykyinen pelivire on vain taktiikkaa pudotuspelejä ajatellen - vieläpä parasta mahdollista sellaista. Siellä on myös näppärää luonnehdintaa kaikista, jotka ovat skeptisiä tuon asian suhteen.
Nyyh-nyyh, tulkaa auttamaan isot pojat kiusaavat...

Näinhän siellä juuri kerrottiin. Tyylikkäästi referoit ilmeisesti ainakin minun näkemystäni, sillä pääpointtihan oli juuri se, että se häviäminen on se valmistautumistaktiikka.

En tiedä näppärästä luonnehdinnasta, mutta kyllähän Designer palstakirjoittajana on jo useampaan otteeseen osoittanut olevansa melkoinen heikkohermo. Jos sinun kanssasi ryhdyn puhumaan vaikkapa pitkästä aikavälistä, kohdallasi se varmaan tarkoittaa n. 10 päivää.

Skeptinen ja kriittinen, jep jep. Entä törkeä ja solvaava?
Viestin lähetti Twite
Flonaldon ylilyönteihin luulisi jo itse kunkin tottuneen. Ne johtuvat siitä että herra valmistautuu pudotuspeleihin, ja silloin kuin taikaiskusta sanan säilä tulee olemaan täysin kohdallaan. Tämän hetken hutilyönnit ovat vain merkki siitä että valmistautuminen on aloitettu.
No kyllähän se on ihan fakta, että esim. puolivälieräsarja raumalaisia vastaan vaatii faneiltakin hieman enemmän kuin joku Lappeenrannan reissu. Oli polvitaklausta, tappioputkea ja vaikka mitä, mutta ei tässä oikein koneesta saa irti kuin "aijaa"-reaktion.

Sormien ja näppäimistön välinen kaksoisviisikkoyhteistyö täytyy saada maailmanluokan tasolle ja HPK-kirjoittajien välinen distanssi täytyy saada toimimaan, jääkiekko on joukkuepeli.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Flonaldo
Pelaajien törkeä solvaaminen sitten taas onkin vain asiallista kritiikkiä.

Pyydäpä nyt niiltä pelaajilta anteeksi, älä meiltä faneilta.
Pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta HPK:n edustusjoukkueen pelaajilta, jotka kokivat kirjoitukseni törkeäksi solvaamiseksi. Turhautuneena ei aina kirjoita ihan sitä, mitä tarkoittaa, eikä tarkoita sitä, mitä kirjoittaa.

Katsotaan nyt, tarvitseeko tässä olla jostain muustakin pahoillaan.

Muok. Ilmeisesti tarvitsee. Olen pahoillani, vaikka asialle en mitään voikaan.

Viimeksi muokattu:

PastoriSilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, USiKi, AKi
Kausi 92-93

Muistelisin, että Jortikan johdolla kauden 92-93 runkosarjakin päättyi tappioputkeen.

KalPallekin hävittiin kotona muistaakseni 1-8, ja Kerhon ainokainen oli KalPan oma maali. Silti Kerho oli pleijareissa sangen hyvässä kuosissa, kuten muistanette.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa... täällähän on kuin vuoden 1918 tapahtumat käynnissä... upeata. Jos pelistä puuttuu taistelutahto, niin sitten otetaan sisäisesti yhteen täällä palstalla. Käyhän se niinkin.

Enpä viitsi mainita mitään nimimerkkejä, mutta ihmetellen totean vaan joidenkin toteuttavan vanhaa sananlaskua "Kärpäsestä härkänen".

Ja mitä tulee näihin joihinkin kommetteihin, niin kun Designer pyysi nyt anteeksi HPK:n pelaajilta, niin mielestäni joku voisi pyytää anteeksi nimimerkki Predatorilta, kun vetelee hänet tällaiseen mukaan kirjoittamalla: Ja pyydä sillä tavoin ihan oikeasti, ei tuollein mukahauskasti, predatormaisesti ja sarkastisesti....

Mitä tulee tuohon edelliseen kommenttiini, niin sen on tarkoitus olla mukahauska ja samalla "kärpäsestä härkänen"-linjalla kirjoitettu...

Lisäksi tyydyn toteamaan, että jos HPK:n pelaajat oikeasti kokievat tuollaisen esikoulu-vertauksen loukkaavaksi, niin ei mikään ihme että peli ei olekaan kulkenut... taitaapi vaan tuo loukkaus kuitenkin lähinnä olla henkilökohtainen loukkaus joillekin nimimerkeille, joiden ihannoimaa instituutiota on potkaistu saman kannattajaryhmän eri koulukunnan toimesta...

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Se nyt vain on inhoittava totuus, että yksikään joukkue ei ilman tappioita tätä sarjaa klaaraa läpi. Sekin on fakta, että jokaisen HPK:n tappion jälkeen nimim. Designer on sysäämässä suosikkijoukkuettaan suohon, allikkoon ja paniikkiin. Tällä kaudella niitä kertoja on ollut jo kokonaista kaksitoista. Ja siis ennen tätä karmeaa tappioputkea kokonaista yhdeksän tsibaletta.

No, onneksi Designer ei valmenna HPK:a.

Itse olen sitä mieltä, että pelaajat ja valmennus on hoitanut runkosarjan kiitettävällä arvosanalla, meni loppu sitten ihan miten vaan.

F

Flonaldo

Viestin lähetti Sistis
Lisäksi tyydyn toteamaan, että jos HPK:n pelaajat oikeasti kokievat tuollaisen esikoulu-vertauksen loukkaavaksi, niin ei mikään ihme että peli ei olekaan kulkenut... taitaapi vaan tuo loukkaus kuitenkin lähinnä olla henkilökohtainen loukkaus joillekin nimimerkeille, joiden ihannoimaa instituutiota on potkaistu saman kannattajaryhmän eri koulukunnan toimesta...
Ehkei se pointti nyt kuitenkaan ollut pelaajien loukkaantuminen vertailusta esikoulun moneen kertaan reputtaneisiin reppanoihin (eikä esikoulua voi oikeasti reputtaa, sillä koulukypsäksi toteaminen tapahtuu neuvolassa, ei eskarissa).

Pointti taisi olla lähempänä sitä, että onko tuollainen teksti asiallista ja aiheellista kritiikkiä, joka osoittaa vain skeptistä suhtautumista. Sekä myös se, miten tuollainen teksti vertautuu "haista kukkanen"-tekstiin, joka oli törkeää, anteeksipyynnön arvoista ja vahvaa ryöpytystä.

Miten pelaajien ja valmennuksen tuollainen rökittäminen voisi olla henkilökohtainen loukkaus jotakin nimimerkkiä kohtaan? Ellen minä sitten ole Jalonen ja Rontti on Lehkonen...

Minä tosiaankin ihannoin seuraa nimeltä Hämeenlinnan Pallokerho. Mikä se toinen koulukunta on?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Flonaldo
Minä tosiaankin ihannoin seuraa nimeltä Hämeenlinnan Pallokerho. Mikä se toinen koulukunta on?

Se on kyllä huomattu, se on taivahan tosi!

On myös huomattu se ettet tunnu sulattavan minkään valtakunnan HPK:hon kohdistuvaa kritiikkiä - et ainakaan kauden ratkaisevimmilla hetkillä - olipa kritiikki puettu mihin muotoon tahansa.

En väitä, kun en tunne taustoja, että Designerin "kritiikki" olisi aivan parhaiten muotoiltuja ja oikeaan osuvaa ollut mutta kauas siitä jäit omalla purkauksellasi.

Toista koulukuntaa ei olekaan...

Miten se nyt menikään... "yksi kansa, yksi valtio, yksi johtaja"...

vlad.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Rontti
No, onneksi Designer ei valmenna HPK:a.
Olen tästä täsmälleen samaa mieltä.

Kun nyt kerran tuo puolitosissani heittämäni kommentti on saanut kuppeja nurin ja mopoja suohon, niin sallinette minun täsmentää.

Olen turhautunut, koska suosikkijoukkueeni, jota suuresti ihailen, on pelannut erinomaisen kauden. Nyt aivan pudotuspelien kynnyksellä homma on ollut vähemmän erinomaista. Minulle on sittemmin kerrottu, että tuohan on vain selkeää taktiikkaa pudotuspelejä ajatellen. Se on pointti, jota en aiemmin tullut ajatelleeksi. Jos olisin tullut, niin tuskin tuota kommenttiani olisin heittänyt. Tarkemmin ajateltuna kyseinen taktiikka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Muita keinoja on aiempina kausina kokeiltu tunnetuin tuloksin.

Maltan siis katsoa nämä kortit loppuun asti ennen asian jatkokommentointia suuntaan tai toiseen.

Kirjoituksistani saa olla jokainen ihan sitä mieltä kuin on, ja niistä saa tehdä minusta henkilönä ihan niin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kuin itse haluaa. Eri asia sitten on, onko tämä keskustelupalsta oikea paikka niiden ruotimiseen. Aina ennenkin on saanut laittaa yksityisviestiä, jos siltä tuntuu.

Itse lopetan kommenttini, sekä sen, minkälaisen ihmisen se minusta tekee, ruotimisen tällä palstalla tähän.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Flonaldo
eikä esikoulua voi oikeasti reputtaa, sillä koulukypsäksi toteaminen tapahtuu neuvolassa, ei eskarissa
Ei muuten tapahdu läheskään aina neuvolassa. Tosin pointti on totta, eskaria ei voi reputtaa.

Minusta "keskustelun" sävy on osoittanut sen että lisäkseni taitaa yksi jos toinenkin olla hermostunut, eli lähestyvät pudotuspelit jänskättävät. Tämä on yksi turvallinen reitti jännitystä purkaa.

Minulla huolen taustalla on se että Jalosen kiistattomat näytöt runkosarjaosaamisesta eivät ole pitkälle vieneet pudotuspeleissä. En tosin usko että asia liittyy mitenkään auktoriteetin puutteeseen. Joukkue ei ole koskaan ollut kurittomasti pelaava eikä muutenkaan purnaava. Reagoinnin nopeus on ennemminkin se asia jota kaipaisi. Runkosarjassa sillä ei ole väliä, voi vetää omaa peliään joka ottelun. Aivan sama jos välillä häviää kunhan keskimäärin voittaa paljon.

Jalosen porukkaa tuntuu ohjaavan season plan. Toimii runkosarjassa loistavasti. Pudotuspeleissä yksittäisellä ottelulla on suuri merkitys ja pitää olla game plan.

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Flonaldo
Miten pelaajien ja valmennuksen tuollainen rökittäminen voisi olla henkilökohtainen loukkaus jotakin nimimerkkiä kohtaan? Ellen minä sitten ole Jalonen ja Rontti on Lehkonen...

Kovin henkilökohtaisesti tunnut sen kuitenkin ottavan, kun julkista, nöyrää ja oikeasti pahoillaan olevaa anteeksipyyntöäkin vaadit. Enpä tiedä lueskellaanko me täysin eri Jatkoaikaa, kun tuollaista "rökitystä" voi lukea harva se päivä ainakin muissa, kuin HPK-osiossa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Flonaldo

Rontista en mene takuuseen. Flonaldo-nimimerkkisen henkilön olen tavannut kertaalleen Kerholaisten pikkujouluissa ja mielestäni yhdennäköisyyttä Jalosen kanssa ei ollut. Toki nykyaikana valepukujen ja pikaplastiikkakirurgian aikakaudella kaikki on mahdollista. ;)

Viestin lähetti Flonaldo

Niin ihannoin minäkin. Ja niin ihannoi moni muu tänne kirjoittava. Tämä seuraava väitteeni perustuu yksinomaan tänne kirjoittavien ihmisten tekstien itsessäni herättämiin ajatuksiin (sorry kapulakieli): Mielestäni osa tänne kirjoittavista Kerho-faneista on sellaisia, jotka eivät salli mitään kritiikkiä kannustamaansa seuraa ja sen ympärillä olevia kulttuureita kohtaan. Osa puolestaan on sellaista, mustaa huumoria edustavaa porukkaa, jonka tyyliin kuuluu musta huumori sekä vastustajaa, vastustajan faneja, omia faneja ja jopa omaa joukkuettaan kohtaan. Tuon mustan huumorin vain tämä ensin mainittu koulukunta tulkitsee usein aiheettomaksi kritiikiksi omaa pyhää lehmäänsä kohtaan ja pitää sitä lähestulkoon silmille hyppimisenä.

En usko, että olen ollut lähellekään ainoa, joka ei nähnyt Designerin viestissä mitään suurempaa kritiikkiä...

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Täällähän alkaa viihtymään.

Itse en kykene käsittämään tätä "Mitäs mä sanoin"-koulukuntaa. En ole ikinä ymmärtänyt heidänlaisiaan enkä tule ikinä ymmärtämään. Ja tämä ei liity vain Kerhon kannattajiin vaan kaikenkarvaisiin ikuisiin pessimisteihin.

Turha heidän takiaan on silti päästää vatia kaatumaan, näin keskustelupalstalla on helppo hyppiä yli epämiellyttävistä kirjoituksista. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että lähes parasta antia tällä palstalla on nauraa "omille" joilla ei kasetti kestä.

Luojan kiitos siellä Kerhon pukukopissa on taatusti hieman kylmäpäisempiä kavereita kun täällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy