Daemon kirjoitti:HPK-fanius... niin, huonon kuvan leiristä saa tätäkin ketjua lukemalla. Kieltämättä perseiltiin itse edellinen peli. Kieltämättä olisi ollut tärkeä voitto. Kieltämättä puntti tutisi viimeisessä erässä. Kieltämättä nolo päätös muuten upealle, kaksieräiselle vieraspelille. Mutta mutta... Täällä pelataan jo pronssipeliä ja mietitään, kuka olisi voinut olla sopivampi välierävastus HPK:lle tänä vuonna. Ei jumalauta. Toki urakka vaikeutui, mutta onko se sitten kannattamista heittää kirves kaivoon tässä vaiheessa? Jos on, niin nepatkaa kiviänne, kiitos.
Nyt niitä värilaseja naamalle.
HPK-fanius...huono kuva todellakin tulee. Ei tee edes mieli lukea muita ketjuja.
Minä en sitten kirveelläkään ymmärrä tätä hämeenlinnalaisten mentaliteettia, jonka mukaan kaikki kriittiset fanit ovat jotenkin vääristyneitä ihmisiä. HPK:n pitäisi olla tässä kaupungissa joku helkkarin pyhä instituutio, josta ei sitten vahingossakaan saa sanoa pahaa sanaa. Vaikka tässä osa pronssipelin mahdollisuudesta puhuukin, ei tässä kukaan silti ole varmasti takkiaan kääntänyt.
Mutta onhan se niin totta. Joka ikinen vuosi sama laulu. Kyllä sitä ennen pitkää alkaa miettimään, että miksi?
Olen edelleen sitä mieltä, että tässä pienessä ja erinomaisen jääkiekkojoukkueen omaavassa kaupungissa tyydytään liian vähään koko Kerhon organisaatiota myöden. Keskinkertaisilla tavotteilla ei tule kuin keskinkertaista tulosta. Sen voi toki hyväksyä ja hienosti maalata pienten resurssien taakse ym. ym.
Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi ei mennä koskaan eteenpäin. En tiedä, ehkä sitä varmasti on mietittykin, mutta ratkaisua ei näemmä ole löytynyt.
Menee ohi ketjun aiheesta, joten kommentoidaampa sitten sitäkin. Näen, että Jukka Jalosen aikana hänellä on ollut valmentajana muutama selvä puute.
Ensinnäkin, ylivoimapelaaminen on ollut kyllä ajoittain ihan näyttävää, mutta kyllä mieleen on jäänyt ennemminkin ne lukuiset sysipaskat pakkopeliyritykset.
Toiseksi, Jalonen ei ole mielestäni pudotuspeleissä kyennyt tekemään isoja ratkaisuja tarpeeksi. Otetaan esimerkkinä Puurulan peluutus aikoinaan. Kysyn vaan, että miksi ex-HJ pelasi niin monet kerrat, vaikka olisi pelannut kuinka huonosti edellisen ottelun. Olin itse asiassa erittäin yllättynyt, että hän vaihtoi tänä vuonna maaliin Rämön. Katsellaan, josko sinne se heikoin lenkki kuitenkin palaa ensi peliin....
Kolmanneksi, mikä ihmeen passivoituminen? Taitaa olla selittämättäkin selvä asia suurimmalle osalle. Malliesimerkin voi hakea vaikkapa edellisestä pelistä.
Ja jotta ei jää epäselväksi, Kerho menee jatkoon 3-2. Uskoa löytyy, vaikka konttaaminen sylettääkin.
Että neppaile keskenäsi.