Mainos

Jukka Jalosen henkilökohtainen auktoriteetti. Onko sitä?

• 22 113
  • 141

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: edit: Ja mitä tulee ketjun aiheeseen, sanon "On kai".

Viestin lähetti Rontti
Niin, sinun tekstisi oli Puurulan osalta siis seuraavanlainen: "Pöyhkeilyn tuo HJ osaa taatusti. Uuden vuoden aattona (31.12.) nuorten MM-kisojen pelissä oli juuri alkanut liikkua huhua joukkueen ulkopuolellekin tuosta Tallasin kurjasta kohtalosta niin Jamppa se tuli peliin niin ettei meinannut yksi ovi piisata kun oli poika polleana kun tiesi pääsevänsä pelaamaan. Eikä se hymyily loppunut koko pelin aikana ja selkään taputtelijoita riitti.
Pakko puolustaa Jonia hieman. Haastattelussa(olikohan ennen Saipa peliä) Joni sanoi Robin tapahtumien vaikuttavan jonkin verran hänenkin keskittymiseen. Minun mielestäni Joni vaikutti olevansa aidosti "säihkähtänyt" tilannetta.

Oletteko miettineet voivatko koko joukkueen lepsut esitykset olla seurausta juuri tuosta Robin tilanteesta? Eiköhän tuommoinen tilanne lähipiirissä saa jokaisen pysähtymään. Niin seuraavaksi tietenkin joku sanoo ettei tuollainen saa vaikuttaa ammattimiehiin. Paskat, miksi ei saisi? Mitä väliä loppujen lopuksi on yhdellä tammikuun liiga pelillä? Tai ylipäätänsä koko kiekkoilulla?

Mitä hankintoihin tulee niin mielipiteeni eiväyt ole muuttuneet n. kuukausi sitten kirjoittelemistani. Eli siis Burre pihalle ja joku kotimainen sentteri tilalle. Vaikka sitten Keikka. Pakki tarvisi jostain myös saada. Burrelta vapautuva paikka voitaisiin käyttää tähän. Veroedulla saisi varmasti kohtuullisella summalla hyvänkin miehen.
Loput hankinnoista sitten riippuukin siitä mitä tehdään Jonin kanssa. Jos kotimainen kakkonen niin ulkomaalaispaikka jäisi vielä vaikka maalintekijä hyökkääjälle. Toisaalta Joni on minulle ja varmasti monelle muullekkin näytönsä antanut ja luottoa ei ainakaan täältä löydy. Silti ainahan voi yllättää. Hyvänä esimerkkinä viimekauden Tappara. Peli lähes koko kauden solmussa. Vaan ei enää pleijareissa. Samoin maalivahti peli. Kauden aikana paniikki nappula kokoajan pohjassa, mutta niin vain Lehto kokosi itsensä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re:surssi

Viestin lähetti Roman
Pakko puolustaa Jonia hieman. Haastattelussa(olikohan ennen Saipa peliä) Joni sanoi Robin tapahtumien vaikuttavan jonkin verran hänenkin keskittymiseen. Minun mielestäni Joni vaikutti olevansa aidosti "säihkähtänyt" tilannetta.
Roman, vähän huolimaton lainaus tuossa kun lainaat Ronttia. Lainauksesi perusteella hätäisempi luulisi Rontin HJ:ta arvostelleen! Ronttihan lainaa Harry Potter-fanitarta, joka (kuvitelmiemme mukaan) on vahvistanut kuvitelmiaan tulkitsemalla Puurulan ilmeitä. Proffan arvostelukykyä voi arvioida vaikkapa tästä ketjusta kun hän ei osaa rivienvälilukea St103:n kirjoittamaa viestiä.

Itse kuulin Saipa-pelin jälkeisen haastattelun YLE:n kanavilta. Siinä HJ melkoisen suoraan mainitsi että 'kyllähän mä olin 1-veska jo ennen tätä ikävää tapahtumaakin'. Ei mitenkään ilakoinut, mutta ei päälleen tuhkaakaan heitellyt.

Menee pikkaisen ohi ketjun aiheen, mutta menköön.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Re: Re: Re: Re: Re: edit: Ja mitä tulee ketjun aiheeseen, sanon "On kai".

Viestin lähetti Professori McGarmiwa
Minun tekstistänihän Gagne tuon kommentin poimi ja se on faktaa.

Ei pidä paikkaansa. Ketjussa, jossa ensimmäisen kerran mainitset asiasta, on omassa viestissäni edit- osuus "tylypahkan edustaja...". Jonin käyttäytyminen oli kyllä mielessäni, en viitsinyt asiaa kuitenkaan silloin mainita. Ja samasta asiasta nytkin kirjoitin.

"Tuuletella"- sana tästä lähtien copyrightattu "McGarmiwa"? Selvä.

Kerro mulle mitä mä nyt ajattelen.

Ja nyt loppu. Torjukoon perkele.

edit: tuossa Twiten yläpuolella olevassa viestissä on lopussa se, joka sai alunperin karvat pystyyn.

Viimeksi muokattu:

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Re:surssi

Viestin lähetti Twite
Roman, vähän huolimaton lainaus tuossa kun lainaat Ronttia. Lainauksesi perusteella hätäisempi luulisi Rontin HJ:ta arvostelleen!
Totta turiset. Huono lainaus. Hätäisesti vain otin kiinni jostain että pääsin varsinaisiin kirjoitus hommiin.

Pahoitteluni. Erityisesti Rontille.

Tuota mainitsemaasi haastattelua en nähnyt/ kuullut. Siinä haastattelussa minkä minä kuulin radiosta Puurula ei mitenkää henkseleitä paukutellut vaan oli lähinnä pahoillaan Robin tilanteesta kuten mainitsin.

Jos ja kun Joni on sitten tuossa mainitsemassasi haastattelussa sanonut kuten viittaatte voidaan entinen HJ lähettää Venäjälle vaikka Teron seurakaveriksi. Kyllä me Väreelläkin pärjätään :D

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: edit: Ja mitä tulee ketjun aiheeseen, sanon "On kai".

Viestin lähetti Rontti
/I]
Aika tiukan tekstin olet koonnut ja millä perusteilla... "tuli peliin niin ettei meinannut yksi ovi piisata" ja "eikä hymyily loppunut koko pelin aikana". Itkeäkö olisi pitänyt ja surupukkuun pukkeutua?
Vieressäkö istuit ja kuuntelit kun HJ naureskeli Tallasin kohtalolle? Taisit kuitenkin nähdä ihan sitä mitä siinä silloin halusitkin.
Tottakai Puurula on tyytyväinen että pääsee pelaamaan, mutta peliaikaa olisi kyllä tullut takuuvarmasti ilman Tallasin sairastumistakin. Kyllä Puurula varmasti tietää itsekin, että jatkossa joka tapauksessa joutuu taistelemaan peliajastaan.
Pelitaitoihin vedoten on helppoa kaataa paskaa Jonin niskaan, mutta Professorin heittämää paskaa ei Jonikaan ansaitse, saatana.

Olitkos itse näkemässä? Minä olin ja se riittää näytöksi!
Et taatusti olisi itsekään sulattanut moista käytöstä eikä tässä tarvitse vedota peliesityksiin tuon episodin jälkeen. Saman paskan olisin heittänyt ihan kenen vaan kohdalla. Se on kuule joukkuekaverista kyse eikä omasta peliajasta. Tämä jääkiekko kun on joukkuelaji, oletko huomannut?
Minulla ei ollut minkäänlaista mielipidettä ko. äijästä kentän ulkopuolella ennen tuota mutta nyt on ja se pysyy. Eihän tuo edes ollut katsomassa muita otteluita kuin tuon yhden, että pääsi näkymään ja sai selkään taputteluita.
Ja mitä tulee tuohon, että "kyllä Puurula varmasti tietää, että jatkossa joka tapauksessa joutuu taistelemaan peliajastaan" heitän ilmaan kysymyksen; Tietääkö varmasti?

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: edit: Ja mitä tulee ketjun aiheeseen, sanon "On kai".

Eihän tuo edes ollut katsomassa muita otteluita kuin tuon yhden, että pääsi näkymään ja sai selkään taputteluita.

Ihan ehdottomasti Puurula oli juuri tuon seikan takia tässä kyseisessä pelissä, juuri näin.

Hyvä, että on vahvoja mielipiteitä, mutta jotain rajaa sentään.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Professorin auktoriteetti, onko sitä?

Olitkos itse näkemässä? Minä olin ja se riittää näytöksi!
...
Eihän tuo edes ollut katsomassa muita otteluita kuin tuon yhden, että pääsi näkymään ja sai selkään taputteluita.
Ja mitä tulee tuohon, että "kyllä Puurula varmasti tietää, että jatkossa joka tapauksessa joutuu taistelemaan peliajastaan" heitän ilmaan kysymyksen; Tietääkö varmasti?
Vieläkö Daespoo-palkintoja voi ehdottaa? Tai olisiko uuden pokaalin paikka, kuukauden Karmiva?

Lisää tällaista niin käännyn hardcore-HJ-faniksi. ifota voi avustaa paitojen hankinnassa.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
On se jo viikkopalkinnon paikka. Rimaa hipoen, mutta silti.

Professori ilmeisesti myös kuuli Jonin kommentoivan tapahtumia siihen sävyyn, josta kertoo täällä? Vai riittikö johtopäätösten vetämiseen se, että Professori kavereineen näki Jonin tulevaan halliin hyväntuulisena?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt jos olisin Jalonen, yrittäisin herättää joukkuetta totaalisilla ketjumuutoksilla. Perkele, seuraavassa pelissä Burre maaliin ja Puurula nelosen laitaan... jos ei muu auta. Tuskin se ainakaan heikommaksi menee.

Tätä peliä en kuunnellut radiosta, mutta jotenkin muiden kommenteista paistaa läpi, että esitys oli todella luokaton. Äijät pelaavat puolivaloilla ja herätystä tarvitsee tehdä...

Jukka! Tee jotain! Mittauta vaikka koko joukkueen mailat, jos ei muuten tunnu tulevan mistään mitään.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Re: Re:surssi

Viestin lähetti Twite
Itse kuulin Saipa-pelin jälkeisen haastattelun YLE:n kanavilta. Siinä HJ melkoisen suoraan mainitsi että 'kyllähän mä olin 1-veska jo ennen tätä ikävää tapahtumaakin'. Ei mitenkään ilakoinut, mutta ei päälleen tuhkaakaan heitellyt.
Tosiaan menee ohi aiheen, mutta ketä kiinnostaa? (Moderaattoreita, d'oh..)

Millaiseen kysymykseen HJ vastasi tuolla tavalla? Itse en ole tuota juttua nähnyt, mutta voisin aivan helposti kuvitella seuraavanlaisen kohtauksen:

Toimittaja: Mitenkäs tämä Tallasin tilanne? Sinä joudut nyt vastuuseen joka ottelusta, luoko se paineita?
(leikkaus haastatteluun)
Huikea Jamppa: Kyllähän mä olin 1-veska jo ennen tätä ikävää tapahtumaakin, (leikkaus) kun Robbie oli sairaana, joten ei se sillä lailla vaikuta ratkaisevasti. Tosi paska homma.

T: Uusi kysymys
(leikkaus)
HJ: Uusi vastaus
(leikkaus pois, studioon tms.)

Onnistuinko selvittämään, mitä tarkoitan? Jos jossain urheiluruudussa on haastattelu ollut, niin se on luultavasti editoitu, pätkitty. Vai oliko kenties jossain MM-lähetyksessä suorana? Pointti on kuitenkin se, että HJ on esim. voinut ilmaista itsensä vähän heikosti, jolloin asia on ymmärretty ihan kierosti.

daespoon muisto elää.. Ah ja voih, niitä aikoja..

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: pliikit mediassa

Ei siitä haastattelusta nyt ihan kohuaiheeksi olisi ollut. Yritänpä muistella tarkasti mitenkä se meni... Sanotaanko vaikka että tuosta kyseisestä haastattelusta paistoi läpi sama itsevarmuus kuin eilen Tulosruudussa 'jos sieltä tulee joku jätkä niin mun pitää selättää se'. Se itsevarmuushan on hyvä asia (vaikka joidenkin mielestä pitäisi jotenkin joukkueen edustakin puhua). Samassa hengenvedossa toisen sydänvaivoista puhuttaessa kuitenkin vähän nosti karvojani pystyyn.
Viestin lähetti odwaz
Millaiseen kysymykseen HJ vastasi tuolla tavalla? Itse en ole tuota juttua nähnyt, mutta voisin aivan helposti kuvitella seuraavanlaisen kohtauksen:
...
Onnistuinko selvittämään, mitä tarkoitan?
Hieno kuvitelma, ei ihan noin kuitenkaan. Leikkauksia ei ollut. Tarkoituksesi selvisi kyllä mainiosti. Haastattelu tuli Radio Suomesta Saipa-pelin jälkeisenä aamuna. Haastattelijana oli se Radio Suomen selostaja joka oli ottelunkin selostanut. Eikä siinä tainnut olla kuin pari-kolme kysymystä koko jutussa.

Yksi vastaus ei mennyt niin kuin kuvittelit. Ero tuntuu pieneltä, minusta se ero on suuri: HJ EI sanonut olleensa 1-veska kun Robbie oli edellisen kerran sairaana. Vaan sanoi olleensa 1-veska tähänkin asti (tjsp.). Siis melkoisen selkeästi oli sitä mieltä että on itse parempi kuin terve Rob Tallas.

Tietysti noita sävyeroja tulee helposti tulkittua siihen suuntaan kun haluaakin mielikuvaansa vahvistaa. Vähän kuin tulkitsisi jonkun ajatuksia sen perusteella minkä näköisenä hän tulee katsomaan nuorten MM-kisoja.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
JJ

Nyt alkaa tuntua siltä että Jalosella on auktoriteettia ainakin joukkueen johdon suuntaan.

Ole vähänkin 'taiteilija' Kerhossa, Jalonen potkaisee pihalle.
Heino, Vujtek, Kucharcik, Ylijunnilla.
Mäkiaho kastruoitu.

Siis ei ole auktoriteettia pelaajiin, hankkii sitä poistamalla ei-mieluisat pelurit ja ottamalla joukkueellisen Väisäsiä tilalle?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: JJ

Viestin lähetti Twite
Mäkiaho kastruoitu.
Viihdytysaspektistaan huolimatta Heino ei ole kummoinenkaan puolustaja. Puskaradion mukaan treenaaminenkin on suhteellisen vastenmielinen paha. Vujtek oli sysipaska omaan tasoonsa nähden. Sopimus purettiin molempien toivomuksesta, tai ainakin hyvässä yhteisymmärryksessä. Kuhalle taisi tulla koti-ikävä, käyttöä olisi vielä ollut. Ylli on porukasta ainoa, jota on mielestäni potkittu päähän johdon taholta. Ehkä siinä painaa taannoinen suunnistusepisodi, who knows.

Mäkkärin pallit ovat enemmän liigan kuin Kerhon toimiston laatikossa. Kolmen pelin huili paritanssista ei oikein houkuta viihdyttämään.

Ja onhan meillä yhä Janne "Laakkosen Janne" Laakkonen, joka on enemmän taiteilija kuin nuo viisi yhteensä.

Olen siis eri mieltä.

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: JJ

Viestin lähetti Ossi
Ja onhan meillä yhä Janne "Laakkosen Janne" Laakkonen, joka on enemmän taiteilija kuin nuo viisi yhteensä.

Olen siis eri mieltä.

Ja puolustuksessakin on saannut hääriä Tuukka jo varsin pitkään, vaikka pommien metsästäminen on monesti etusijalla puolustamiseen nähden. Aiheuttaa kuitenkin sellaista viihdettä josta minä pidän, joten Jukalle kiitos kärsivällisyydestä Tuukan suhteen.

Onhan se suht selvä, että Jalonen haluaa tehdä töitä ihmisten joiden kanssa tulee hyvin toimee. Eiköhän se menestys tule, kun joukkueessa on asiat kunnossa ja henkilökemiat pelaa.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho

Viestin lähetti Ossi
Vujtek oli sysipaska omaan tasoonsa nähden. Sopimus purettiin molempien toivomuksesta, tai ainakin hyvässä yhteisymmärryksessä.
Niin no, sysipaska ja sysipaska... Yli piste/ottelu. Johtuiko kuitenkin edes osittain siitä että Jalonen ei osannut Vujtekia oikein käyttää? Jälkiviisaana väitän että TPS-peleissä Vujtek olisi 0,5 maalia / ottelu tehnyt, ja sehän olisi jo voinut riittää.

Ja 'hyvässä yhteisymmärryksessä':

"Yleensä sanotaan että hyvässä yhteisymmärryksessä purettiin sopimus ja kaikkea tällaista, mutta nyt sopimus purettiin ihan oikeasti hyvässä yhteisymmärryksessä, kommentoi sopimuksen purkua HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela."

Noin siis Kucharcikista kertoili Korpela. Ainakin minä (ilkeyttäni) luen tuosta rivien välistä että Vujtekin sopimusta ei oikeasti purettu hyvässä yhteisymmärryksessä. Lisäksi vielä eikös tällä palstalla joku tiennyt kertoa Vujtekin mm-kisojen aikaan jutelleen että Jalonen haluaa Kuhan pois joukkueesta ensi kaudeksi?

Laakkosen taiteilijalahjoja en ole huomannut, pitänee avata silmät. Taiteilijalla siis tarkoitan pelaajaa joka tekee jotakin muuta kuin mitä "kaikki muut" samassa tilanteessa tekisivät. Tuukka Mäkelän kyllä allekirjoitan moiseksi. Ja miksipä ei Joni Puurulankin.

En minä aikuist... siis tosissani tässä mitään suurta probleemaa ja dilemmaa näe. Kesällä vain on niin vähän muuta jääkiekkospekuloitavaa että jostakin pitää ottaa kiinni.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Re: Re: JJ

Viestin lähetti Twite
Niin no, sysipaska ja sysipaska... Yli piste/ottelu. Johtuiko kuitenkin edes osittain siitä että Jalonen ei osannut Vujtekia oikein käyttää? Jälkiviisaana väitän että TPS-peleissä Vujtek olisi 0,5 maalia / ottelu tehnyt, ja sehän olisi jo voinut riittää..
Ne pelit, mitä itse Elvikseltä näin, täyttävät sysipaskan kriteerit ihan riittävästi. Ja vertailukohtana on tietenkin vain Elvis itse ja parhaimmillaan. Mieheltä puuttui ihan selkeästi pelihalu. Minä en halua nähdä sellaisia pelaajia suosikkijoukkueessani. Mutta minä olenkin vain vaativa katsoja, en seurajohtaja. Minulla on oikeus mustavalkoisiin mielipiteisiini.

Ja 'hyvässä yhteisymmärryksessä':

"Yleensä sanotaan että hyvässä yhteisymmärryksessä purettiin sopimus ja kaikkea tällaista, mutta nyt sopimus purettiin ihan oikeasti hyvässä yhteisymmärryksessä, kommentoi sopimuksen purkua HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela"

Noin siis Kucharcikista kertoili Korpela. Ainakin minä (ilkeyttäni) luen tuosta rivien välistä että Vujtekin sopimusta ei oikeasti purettu hyvässä yhteisymmärryksessä. Lisäksi vielä eikös tällä palstalla joku tiennyt kertoa Vujtekin mm-kisojen aikaan jutelleen että Jalonen haluaa Kuhan pois joukkueesta ensi kaudeksi?
Huomasin itsekin tuon lausunnon kaksimielisyyden. Siksi laitoinkin edelliseen viestiini viittauksen hyvästä yhteisymmärryksestä. Siis ihan ilkeyttäni. Odotinkin sinun puuttuvan asiaan. Tuota Vujtek-huhua en suostu uskomaan, koska se ei palvele tarkoitusperiäni. Jos minä saisin päättää, kumpi pelaisi ensi kaudella Kerhossa, se olisi ehdottomasti Kuha. En laske häntä taiteilijaksi samassa mielessä kuin Vujtek, koska hänen hyvyytensä perustuu enemmän työntekoon kuin taitoon. Siksi myös pidän hänestä enemmän pelaajana. Onhan se hieno katsoa todellisen taikurin kiemuroita, mutta Kuha pelaa pelistä toiseen 100 % joukkueelle. Siinä on yksi asia, mitä arvostan yli kaiken. Ja persoonanahan Kuha on todella mielenkiintoinen ja poikkeuksellinen tyyppi maneereineen kaikkineen.

Veikkaankin, että tuo yhteisymmärrys tarkoitti sitä, että Kerho halusi eroon Vujtekista ja Vujtekilla ei ollut kauheasti asiaa vastaan. Saattoi se olla toisinkin päin. Kuhan kohdalla uskon, että asiasta keskusteltiin perusteellisesti ja varmistettiin, ettei kummallekaan osapuolelle jäänyt mitään hampaankoloon.

Laakkosen taiteilijalahjoja en ole huomannut, pitänee avata silmät. Taiteilijalla siis tarkoitan pelaajaa joka tekee jotakin muuta kuin mitä "kaikki muut" samassa tilanteessa tekisivät. Tuukka Mäkelän kyllä allekirjoitan moiseksi. Ja miksipä ei Joni Puurulankin.
No, kauneus on katsojan silmässä. Laakkonen on mielestäni erittäin sytyttävä pelaaja. Kentällä ja miksei katsomossakin on aina sellainen kutina munissa, että "nyt tapahtuu", kun Janne-show pääsee vauhtiin. Siihen ei kovin moni pelaaja pysty. Janne pystyy siihen usein.

Jos kriteerinä on pelkästään poikkeava tyyli tms., voidaan HJ huoletta laskea taiteilijoiden armoitettuun joukkoon. Tosin minä pidän enemmän sellaisesta taiteesta, mistä tulee ilahtuneeksi eikä kauhistuneeksi. Minulle taiteilija on sellainen kiekkoilija, joka tekee jonkin asian niin pirun hienosti, ettei sitä voi kuin ihailla.

En minä aikuist... siis tosissani tässä mitään suurta probleemaa ja dilemmaa näe. Kesällä vain on niin vähän muuta jääkiekkospekuloitavaa että jostakin pitää ottaa kiinni.
Ja KIPPIS! sille. Kesä on tylsää aikaa. Onneksi on terassit ja minihameet.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Taiteen virallinen määritelmä

Viestin lähetti Ossi
Jos kriteerinä on pelkästään poikkeava tyyli tms., voidaan HJ huoletta laskea taiteilijoiden armoitettuun joukkoon. Tosin minä pidän enemmän sellaisesta taiteesta, mistä tulee ilahtuneeksi eikä kauhistuneeksi...

Niin, eikös hyvä taide määritellä siten, että se herättää tunteita ja keskustelua aiheen tiimoilta.

Asian tässä valossa päädynkin toteamaan, että molemmat ehdot täyttyvät puhuttaessa Puurulan seikk..., korjaan, toiminnasta kiekkojentorjujana.

Enään pitäisi tosin tietää, mihin tyylilajiin Jonin taide liitettäisiin. Kenties performanssitaiteeseen?

Täältä tähän

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: JJ

Viestin lähetti Ossi
Huomasin itsekin tuon lausunnon kaksimielisyyden. Siksi laitoinkin edelliseen viestiini viittauksen hyvästä yhteisymmärryksestä. Siis ihan ilkeyttäni. Odotinkin sinun puuttuvan asiaan.
Niin no jos tuolle miinoituslinjalle lähdetään niin sehän nyt tietysti oli osittain jo sinällään syynä sille että ylipäätään koko tämän ketjun nostin ylös... Tosin ei ollut erityisesti kehenkään kohdistettu miina vaan sellainen hyihyi-miina jotka Ottawan sopimus tahtoo kieltää.

Jatketaan ilman miinoja.
Puurula on tosiaankin performanssitaiteilija. Mäkelän kädetylhäällätäysilläpäin-tyyli voi tavallaan olla taiteilua, mutta minua se ei erityisemmin miellytä. Kuitenkin mielummin tuollainen omia uria luisteleva Tuukka porukassa kuin aina itseään toistava teemuaalto.

Laakkosen taiteilijamaisuutta en kiistä, sanoinpa vaan että ei ole osunut silmääni. Myönnän että olen sen verran epäasiantuntija jääkieokon(kin) saralla että jonkun pitää ensin minulle sanoa mitä kannattaa katsoa ja sen jälkeen voin jopa asian nähdäkin. Kuten 'katso nyt muutama ottelu niitä Heinon lanteita'. Katsoin, ihastuin (ei sisällä homoerotiikkaa, ainakaan tietoista).

Ja siitä ei kyllä pääse sitten mihinkään että kaikki minkä näkee tai luulee näkevänsä vahvistaa käsitystä jonka on itselleen valinnut. Pätee siis ainakin minun kohdallani. Vujtek sysipaska, Tappara kahvaa jne. Minusta Vujtek pelasi ihan ok, sukeltelu tosin ärsytti. Toisaalta olen kyllä niin puusilmä että en osaa verrata viime kauden Vujtekia Elvikseen sillä edellisellä Vujtek-kaudella en pitänyt miestä mitenkään jumalallisena vaan silloinkin sukeltelu hatutti.

Jee, kesäkuu ja aurinko paistaa. Voiko olla parempaa tekemistä kuin olla sisällä ja kirjoittaa jääkiekosta?

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: JJ

Viestin lähetti Twite
Nyt alkaa tuntua siltä että Jalosella on auktoriteettia ainakin joukkueen johdon suuntaan.

Mäkiaho kastruoitu.

Siis ei ole auktoriteettia pelaajiin, hankkii sitä poistamalla ei-mieluisat pelurit ja ottamalla joukkueellisen Väisäsiä tilalle?
Itse itseäni korostaen. Kuten muutkin, näen omia näkemyksiäni tukevia faktoja kaikkialla. Viimeksi Jalosen lauseessa "lättyjä heittävistä takatukista".

Oli siinäkin kiteytys HPK:ssa viime vuosina olleista tsekkiläisistä pelureista. Vai ketä muka JJ tarkoitti? Lättyä heittäviä takatukkia... Niin, ovat varmaan valmentajalle haasteellista janneniinimaaluokkaa käsiteltävinä. 20 väisästä riviin vaan ja menoksi. Onpahan ainakin "hallittu riski".

Itse otan mielummin lättyä heittäviä takatukkia kuin mailoja mittailevia etulettejä.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko

Viestin lähetti Twite
Itse otan mielummin lättyä heittäviä takatukkia kuin mailoja mittailevia etulettejä.
Onko tämä nyt sellainen lause, että saa kertoa pärskäyttäneensä kahvit näppäimistölle? Koska juon niin harvoin kahvia niin sanotaan nyt vaan, että "nyt multa tuli".

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: JJ

Viestin lähetti Rontti
Onko tämä nyt sellainen lause, että saa kertoa pärskäyttäneensä kahvit näppäimistölle? Koska juon niin harvoin kahvia niin sanotaan nyt vaan, että "nyt multa tuli".
Kyllähän tuossa tuollainen pienehkö flonaldomainen kakkosovi-teema oli kätkettynä. Heti löysit, kyllä koira koiran tuntee.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielenkiintoinen kohta tuossa uudessa Liljaniemen kolumnissa.
En tiedä onko tämä mustaa huumoria vai mitä.

"- Unkarin leiri oli ehdottomasti plusmerkkinen kokemus meille joukkueena. Olosuhteet olivat erinomaiset ja kaikki toimi mainiosti. Tietysti mieluummin olisimme pelanneet loppuun yhden kovemman pelin pisteenä i:n päälle, jolloin olisimme päässeet näkemään miten joukkue suoriutuu väsyneenä. Nyt HPK sai alleen kaksi helppoa voittoa ja yhden haastavamman pelin. Tässä vaiheessa harjoituskautta joukkueen testaaminen tosipeleissä olisi kertonut valmennukselle tärkeitä asioita, nyt pelit menivät enemmänkin pelaajien itseluottamuksen kasvattamiseksi.

- Eivät vastustajatkaan olleet mitään heittopusseja, Unkarin mestarikin laittoi kampoihin ihan tosissaan 10-0-numeroihin päättyneessä pelissä."

Tuo lopputeksti on aika hauska.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitää kai minunkin kommentoida tuota mixun esille nostamaa haastattelua.
Lainaus Jalosen kommenteista Pitkä työsarka edessä-haastattelussa
- Moni asia on vielä alkutekijöissään, ei kuitenkaan aivan lähtökuopissa. Roolien löytyminen pelaajille on yksi ongelmakohta, sillä meillä on hyökkäyksessä hyvin tasainen porukka. Vielä sieltä ei ole noussut esiin niitä valopilkkuja, Jalonen kertoo.
Toivottavasti tämä on vain kauden alla tapahtuvaa vähättelyä. Jos kukaan huipunimistä ei ole tehnyt vaikutusta, kauden alla mistä se kertoo? Säästellään parhaat palat kauden ajaksi, kehitystä ei ole tapahtunut-kesäharjoittelukausi epäonnistunut vai jotakin muuta??
- Tämän vuoden joukkueessamme ei ole samanlaista huipputaituruutta kuin aiempina vuosina. Taitotaso on pudonnut joka vuosi näiden neljän kauden aikana, jotka olen täällä valmentajana ollut. Se on tietysti aivan ymmärrettävää, että parhaat pelaajat siirtyvät NHL-jäille tai isomman palkan perässä esimerkiksi Ruotsiin. Suomalaisista huipuista taas on niin kova kilpailu, että me emme saa heitä riveihimme.
Harmi. Tämä kertoo kai jotain mihin suuntaan ollaan menossa, syitä lienee monia. Miten tämä trendi saataisiin katkaistuksi vai onko se edes mahdollista?
- Yleisö on ehkä tottunut siihen, että Rinkelinmäellä nähdään huipputaitoa ja hienoja maaleja, ja tällä kaudella niitä ei välttämättä nähdä yhtä paljoa kuin joskus aikaisemmin. Tyylipisteitä emme hae, vaan pyrimme pelaamaan voittavaa jääkiekkoa hieman eri tavalla. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pelimme olisi yhtään huonompaa - ne voitot vain tulevat eri malliin, mutta aivan yhtä tehokkaasti.
Totta hemmetissä ollaan totuttu huipputaitoihin ja hienoihin maaleihin, näistähän mahtavan taistelun lisäksi ainakin minä saan parhaat kiksini peliä seuratessa. No, toivottavasti niitä voittoja sitten edes tulee.
Lainaus Jalosen kommenteista Pitkä työsarka edessä-haastattelussa- Kärsivällisyyttä ja malttia toivon myös yleisöltä. Peli ei ole vielä välttämättä valmista, mutta silloin joukkue tarvitsee entistä enemmän yleisön tukea ja uskoa joukkueeseen.
Sitä tarvitaan aina kauden alussa (, miksi sitä nyt tällä kertaa pitää erityisesti toitottaa).
- Toivoisin myös katsojien arvioivan näkemään tämän kauden perusteella, eikä jonkun aiemman perusteella. Yleisö näkee pelaajien pelaavan ehkä kerran viikossa viidentoista minuutin ajan, kun taas me valmentajat näemme pelaajat satoja kertoja kaudessa, satoja tunteja. Ratkaisut perustuvat meidän taholtamme tähän kokonaisnäkemykseen, joka harjoitusten ja pelien myötä muodostuu.
Niin, pelit kuitenkin ratkaisee. (Perusteleekohan tällä ensi kaudella Väisäselle annettavaa peliminuuttien määrää? Ei sinänsä, Väisästä kyllä tavallaan haukutaan täällä ihan liikaa, ihan hyvä hitalaatusuhteeltaan oleva neloskentän mies, jonka voi sijoittaa parempaankin kenttään loukkaantumisten sattuessa.)
- Katsojien ei pitäisi heti tyrmätä, vaikka joku pelaaja ei välttämättä miellytä silmää, eikä ole sellainen virtuoosi kuin kenties toivottaisiin. Vaikka sellaisia huipputaitavia yksilöitä ei tässä joukkueessa ole, uskon jengin olevan pirun tiivis ja yhtenäinen porukka - ja siihen meidän pelimmekin täytyy perustua.
Kyllähän Laakkonen aika huipputaitava on. (Onko tässäkin taas kyse Väisäsestä?)
- Tämä tilanne on meille valmentajillekin hyvä haaste. Minulla ja Lehkosen Timolla alkaa neljäs kausi ja helposti tähän suhtautuisi vain rutiinilla. Nyt kuitenkin joudumme tekemään töitä täysillä, miettimään ja pohtimaan asioita. Mitä kaikkea voisimme tehdä paremmin? Jokainen uusi juttu, joka parantaa peliämme tuo minulle tyydytystä. Ne voivat olla mitä pienimpiä asioita, jotka eivät näy katsomoon, mutta niistä se pelaaminen sittenkin rakentuu.
Hyvä, että positiivisiakin asioita tästä tilanteesta löytyy. Varmaan ihan totta kyllä.

Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Muna-Jukka?

Kausi alkaa, ja näyttää vahvasti siltä, että Jalonen ei ole ollut lainkaan tyytyväinen oman miehistönsä otteisiin harjoituspeleissä. Vastuunkantajaksi hankittu Hassinen alottaa neloskentässä, saas nähdä, minkälainen grinder miehestä vielä kehittyy. Lahti ja Laitinen ovat kaksi pelaajaa, joilla piti olla ns. varma pelipaikka, mutta yllättäen roolina on tänään 13. hyökkääjä ja seitsemäs pakki.

Tämä tuo väkisinkin mieleen viime kauden alun, jossa kyllä aiheesta lähetettiin ns. suunnistajat Vorsaan hakemaan motivaatiota ja kykyä kantaa vastuuta omista teoistaan. Ennemmin kuitenkin rinnastaisin tämän Vujtekin lähtöön viime kaudella. Hassinen ja Laitinen ovat molemmat kokeneita pelimiehiä, ja ilmeisesti Jalonen haluaa viestittää, että täällä ei ole kellään varmaa pelipaikkaa. Viime kaudella tämä toimi. Toivotaan, että joukkue herää nytkin.

edit: Tuohon viestin otsikkoon sen verran, että olisko siinä Jukassa sittenkin munaa?

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy