Jukka Jaloselle kenkää!

  • 439 063
  • 1 848

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harvoin tulen tänne kommentoimaan, mutta nyt on pakko. Hyvää venymistä pakkotilanteessa ja hyvä niin. Valitettavasti maajoukkueen peli on kaavamaista ja tylsää. Luterilaista työntekoa ja hirveää puurtamista. Taituruutta on liian vähän. Olen jo hyvin kyllästynyt pelikirjoihin (ne pitää lähettää myös vastustajalle, jotta osaavat toimia Jalosen pelikirjan mukaan) ja valmentajalähtöiseen ajatteluun. Jääkiekko on edelleen pelaajien peli, eikä sitä voi tehdä valmentaja. Eikä se ole mitään ydinfysiikkaa tai psykoterapiaa.

Eipä ole paljon lisättävää tähän. Valmentajien palvominen voitaisiin pikkuhiljaa lopettaa. Onhan valmentaja tärkeä osa joukkuetta mutta vaan OSA. Ehkä tämä valmentajavastaisuuteni johtuu lähinnä tästä joskus Ranskan maajoukkuettakin valmentaneesta mestisvalmentajasta joka on pelkällä paskanjauhannalla saanut jopa jotkut oikeat ihmiset uskomaan omaan ylivoimaisuuteensa yhtä kovaa kuin hän itse.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Voi sinuakin ressukkaa.

Säälipillua tulossa?

Nyt on tultu luettua pari Veikkaajan artikkelia, on "hoksattu", että Jalonenhan ei tiedä tästä henkisen puolen hommasta mitään, Sihvonen on homo (osin siksi, koska lukija ei ymmärrä tuon taivaallista siitä mitä kirjoitetaan) ja haa, sitä ollaankin jo asiantuntijoita.

Veikkaajaa en ole lukenut ja Sihvosen seksuaalisesta suuntauksesta en tiedä kertoa, mutta mielipiteeni ovat omia, jos se ei sinua ilahduta, niin se ei ole minun ongelmani. Luulisi, että jääkiekkokeskusteluissa pitää olla eri näkökulmia, muutenhan sitä keskustelua ei saada ikinä aikaiseksi, jos ollaan heti hiljentämässä oppositio(johon ilmeisesti kuulun).

Minä en väitä ymmärtäväni lätkästä kamalasti. En ole sen takia hirvittävästi pelitavallisista asioista huudellut - ei riitä kompetenssi, tässä lajissa. Valmentamisesta jotain tiedän, mutta olen myös sen suhteen 100% varma, että Jukka Jalonen on sata kertaa parempi, kovempi ja viisaampi koutsi kuin minä. Ja mä en ole paska.

No en se minäkään nyt tiedä paljoa ja varmasti Jalonen on minuakin parempi koutsi. En kai ole sitä väittänytkään?

Ja sitten täällä tulee joku kirjoittaja kertomaan, miten pitäisi tsempata, että saadaan vähän tunnetta ylös. Oikein rinkiin mennään ja käsiä olkapäille. Mä ehdotan, että jos vaikka vielä katsottaisiin pätkä Tuntematonta Sotilasta ja Juti kertoisi, miten joukkueena mennään ja yhdessä tehdään. Hitsi sentään, on se Jalonen hölmö kun ei ymmärrä näistä.

Helvetin hyvä idea. Pistetäänkö vielä Sibeliuksen finlandia soimaan taustalle? Varmasti Jalonen ymmärtää asian, mutta osaako toteuttaa sitä?

Voi jessus, ei voi muuta sanoa.

Jep, taivaallisia voimia tässä tunnutaankin tarvitsevan

On ollut erittäin tervetullutta, että Veikkaaja Rantasen ja Lempisen johdolla on nostanut nyt asioita vähän toisesta näkökulmasta esille. Lätkä, kuten mikä tahansa muukin joukkuelaji, kun ei tosiaan ole pelkkää pelikirjaa. Tarvitaan sitoutumista, joukkuehenkeä, talenttia, hyvää treenia ja pätevää pelikirjaa.

Siis nytkö väität kumminkin, että on hyväksi kun on erilaisia argumenttejä lajiin ja valmentamiseen? Okei, no erikoisen lähestymistavan otit asian ilmaisuun. Ensin tuntui siltä, että se on giljotiini ja munat pois kaikilta meiltä, jotka epäilemme Jalosta tunteen nostattamisesta.

Mä veikkaan, että Jalonen tietää tämän. Ei potkuja.
Saatta olla, mutta edelleen olen epäileväisellä kannalla siitä, että saako JJ tunnetta pelaajiin.

Hyviä selityksiä keksit Suomen menestyksen vähättemiseksi. Mertaranta sanoisi että kävipä HARMILLISEN hyvä säkä. Ja vielä meinasi pelikin takkuilla.
Sivumennen sanottuna aika monesti Kanadallakin on just tuollainen tuuri käynyt. Ja aika monesti heillä on pelikin takkuillut alkuturnauksessa.

No kyllä väittäisin, että jos Tsekki olisi ollut yhtään keveämmällä jalalla, niin laulukuoroon oltaisiin lähdetty. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mutta vahva tunne on tästä.

Se on ihan sama minkälainen tuuri Kanadalla on käynnyt. Tässä puhutaan kumminkin Suomen joukkueesta. Jos Kanadakaan ei ole saannut tunnetta pelaamiseen heti alussa, niin ei ole heidänkään valmentaja onnistunut täydellisesti.

Tuo potkujen antaminen kesken kisojen on suorastaan nerokas idea.
No mites niitä Saksaa ja USA:ta vastaan nyt kävi? Vaikeuksia varmasti oli, mutta minun laskujeni mukaan tuli kaksi voittoa? Tietenkin tässä voidaan alkaa heti selityksiä keksimään. Esim USA:n jengi oli todella heikko. Toki NHL-miehiä, mutta iso osa luuserijengeistä kuten Atlanta, LA, St Louis ja NY Islanders. Tottakai tuollaiset häviämään tottuneet kaverit pitääkin voittaa.

Itseasiassa kun asiaa tarkemmin miettii, niin Jalonenhan taisi olla oikeassa sanoessaan, että EHL-peleissä on vauhti parhaillaan kovempaa kuin jossain keskiverto NHL-pelissä. Siltä se ainakin USA-pelin perusteella näytti.

No jos 1-0 voitto Saksasta ja siinäkin pelissä maalivahti pelasti meidät, on hyvä, niin sillä sitten mennään. Omasta mielestäni Saksaa vastaan olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen, mutta kuten sanoit voitto tuli ja sillä selvä. Ei tässä mikään muu ratkaise.

Olistko kirjoittanut tuota, että "USA on koottu luuserijengeistä, kuten Atlanta, LA etc". jos vaikka olisin niin suuren ja mahtavan Detroitin fani? Luultavasti et. Atlantasta ei muuten ole tuossa porukassa yhtään pelaajaa, mutta sen myönnän, ettei tässä kyllä voittamiseen ainakaan olla totuttu.

-------------------------

Olen edelleenkin siis epäileväisellä kannalla siitä, saako Jalonen tarpeeksi tunnetta Leijonalaumasta irti. Mennään liaalti kaavaamaisella pelikirjalla, eikä tunteella. Ei tämä mielipide siitä muutu, vaikka kuinka provoavia tekstejä tulisi. Pitää oppia arvostamaan ja hyväksymään toisten mielipide. Kyllä minä ymmärrän, että teitä häiritsee, jos joku ei nyt vain pidäkkään Suomen maajoukkueen valmentajasta. Semmoista se elämä vain on. Aina ei mene asiat niin kuin haluaisi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen edelleenkin siis epäileväisellä kannalla siitä, saako Jalonen tarpeeksi tunnetta Leijonalaumasta irti. Mennään liaalti kaavaamaisella pelikirjalla, eikä tunteella. Ei tämä mielipide siitä muutu, vaikka kuinka provoavia tekstejä tulisi. Pitää oppia arvostamaan ja hyväksymään toisten mielipide. Kyllä minä ymmärrän, että teitä häiritsee, jos joku ei nyt vain pidäkkään Suomen maajoukkueen valmentajasta. Semmoista se elämä vain on. Aina ei mene asiat niin kuin haluaisi.
Ihan sama, tykkääkö valmentajasta vaiko eikö. Mutta jos ei tykännyt Suomen pelistä USA:ta vastaan, niin olen kyllä ihmeissäni. Mitä Suomen olisi pitänyt esittää, että te olisitte tyytyväisiä? Tunnettakin siinä oli aivan roppakaupalla. Taisteltiin sata lasissa koko ajan, parhaimpina esimerkkeinä Komarov (hämmennykset ja maali) ja Pihlström (jatkuva riesa vastustajalle), jotka taisivat siinä sivussa sytyttää muunkin joukkueen.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ihan sama, tykkääkö valmentajasta vaiko eikö. Mutta jos ei tykännyt Suomen pelistä USA:ta vastaan, niin olen kyllä ihmeissäni. Mitä Suomen olisi pitänyt esittää, että te olisitte tyytyväisiä? Tunnettakin siinä oli aivan roppakaupalla. Taisteltiin sata lasissa koko ajan, parhaimpina esimerkkeinä Komarov (hämmennykset ja maali) ja Pihlström (jatkuva riesa vastustajalle), jotka taisivat siinä sivussa sytyttää muunkin joukkueen.

Kyllä myönnän saman. USA pelissä oli jo hyvä tunne, kunhan saman tunteen saa herätettyä joka ikiseen peliin. Toivottavasti tänään nähdään V-Venäjää vastaan samanlaista peliä, mutta minulla on vähän epäilyksiä, että saako Jalonen miehistön syttymään. Jalonhen totesi itsekin, että se on kyllä vaikea tehtävä saada tunne esiin. No nyt se nähdään. Toivottavsti ei tule Bernin toisintoa.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kyllä myönnän saman. USA pelissä oli jo hyvä tunne, kunhan saman tunteen saa herätettyä joka ikiseen peliin. Toivottavasti tänään nähdään V-Venäjää vastaan samanlaista peliä, mutta minulla on vähän epäilyksiä, että saako Jalonen miehistön syttymään. Jalonhen totesi itsekin, että se on kyllä vaikea tehtävä saada tunne esiin. No nyt se nähdään. Toivottavsti ei tule Bernin toisintoa.

Noniin nyt maltetaan jo vähän. Kenties hieman hyviäkin puolia löydetty usa-pelistä? :)


Illalla on mielenkiintoinen peli tulossa ainakin siltä osin, että Pekka Rinteellä on näytön paikka sekä JMA:n maalia odotan kovasti. Kalevassa oli Siira vai kuka se oli joka kirjoitti varsin epäilevään, jopa negatiiviseen sävyyn Jalosen maalivahti-peluutuksesta. Vaikuttaa kuulemma itseluottamukseen pahalla tavalla sekä ei toimi lyhyissä turnauksissa. Onkohan sm-liigan playoffit jääny vähemmälle kattelulle parina viime kautena ;) Mutta siinä on taas esimerkki sekavasta mielipide-kirjoituksesta ja housuun paskomisesta. Toisaalta mies täytti tärkeimmän tehtävänsä, kun sitä täällä taivastelen:)

joka tapuksessa suomi vie 3-0
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Pitäähän sitä jonkun Valko-Venäjääkin kannustaa, eikä se valitettavasti onnistu katsomalla Suurinta pudottajaa maikkarilta. Eikä ole edes mahdollista katsoa vain toisen joukkueen edesottamuksia pelistä. Perkele.

30-luvulla meillä oli "Lapuan-liike", ne kuskasi Venäjän-kannustajat itä-rajalle, kun siellä "paratiisissa" nyt kerran oli niin mahtavat olot. Oliskohan tämä toimiva menetelmä vieläkin?...:):)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Suomi on menestynyt väkilukuunsa ja resursseihinsa nähdän jääkiekossa loistavasti. Jostain syystä tämäkin asia on ikään kuin saatu käännettyä tappioksi eli menestystä ei pidetäkään menestymisenä vaan epäonnistumisena. Monien mielestä pronssit ja hopeat ovat häpeä. Vain voitto kelpaa.

Tässä kai se on kiteytettynä tämä suomalaisen penkkiurheilijan mentaliteetti => Suomi ei enää ole urheiluhullu kansa vaan yhden täysosuman (ja useamman "sivuosuman") jälkeen jääkiekko-Suomesta on tullut "menestyshullu" kansa!

Kyllähän se tietty harmittaa oikein isolla V:llä jos Suomi häviää pelinkin, mutta esim. näissä kisoissa meikäläisellä ei todellakaan ole mitään surrealistisia menestysodotuksia vaan odotan kundien pelaavan osaamisensa ylärajoilla (kuten USA-pelissä) => nyt voi oikeasti vain nauttia hyvistä peleistä!
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kyllä väittäisin, että jos Tsekki olisi ollut yhtään keveämmällä jalalla, niin laulukuoroon oltaisiin lähdetty. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mutta vahva tunne on tästä.

No jos 1-0 voitto Saksasta ja siinäkin pelissä maalivahti pelasti meidät, on hyvä, niin sillä sitten mennään. Omasta mielestäni Saksaa vastaan olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen, mutta kuten sanoit voitto tuli ja sillä selvä. Ei tässä mikään muu ratkaise.

Nii-in. Eihän suomalainen voi koskaan voittaa ilman toisen huonoutta. Tuohon Tshekkien "väsymykseen" voi vastata vain, että mitäs läksivät, kun eivät pelanneet alkulohkoansa paremmin. Kikkeliskokkelis.

Tuskin ruotsalaisetkaan harmittelevat 6-5 voittoansa Suomesta siksi, että Suomi halvaantui 5-1 johdon jälkeen ja parempi joukkue olisi sen johdon pitänyt.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No kyllä väittäisin, että jos Tsekki olisi ollut yhtään keveämmällä jalalla, niin laulukuoroon oltaisiin lähdetty. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mutta vahva tunne on tästä.
Jos ja jos. Jos Suomi olisi tullut keveämmällä jalalla, niin Tsekit olisivat kaatuneet 12-0 ja USA ja Kanadakin kevyesti. Nyt eivät kaatuneet.
No jos 1-0 voitto Saksasta ja siinäkin pelissä maalivahti pelasti meidät.
Näin varmasti. Robb Zeppillä oli ainoastaan 37 torjuntaa kun Vehanen selvisi 28:lla. Ja varmasti Immosen maalikin oli ihan säkämaali, sitäpaitsi sekin tuli Saksalaispakin virheestä. Kovaa maata vastaan Jussi Jokinen ei olisi saanut taklattua kiekkoa pois kulmassa.
Olistko kirjoittanut tuota, että "USA on koottu luuserijengeistä, kuten Atlanta, LA etc". jos vaikka olisin niin suuren ja mahtavan Detroitin fani? Luultavasti et.
En tietenkään. Red Wings fanit ovat vuosian nähneet kuinka erilaisella pelikirjalla joukkue on NHL:ssä pelannut ja pärjännyt, joten koko keskustelua ei olisi ollut tarvetta käydä.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Suomi on menestynyt väkilukuunsa ja resursseihinsa nähdän jääkiekossa loistavasti. Jostain syystä tämäkin asia on ikään kuin saatu käännettyä tappioksi eli menestystä ei pidetäkään menestymisenä vaan epäonnistumisena. Monien mielestä pronssit ja hopeat ovat häpeä. Vain voitto kelpaa.

Tästä lähtökohdastahan onkin mukava rakentaa tulevaa. Vai onko sittenkään? Onko suomalainen jääkiekkokulttuuri todellakin pelkästään sitä, että voitetaan? Varsin ohutta kulttuuria.

Olet väärässä ja käsittänyt asian väärin, menestyminen ei ole häpeällistä, eikä pronssit ja hopeat ole sinänsä suoraan häpeällisiä, mutta ne eivät ole voittamista, joka on menestymisen tärkein mittari. Esim. Kanadalaisille se ainoa mittari, siksi he voittavat, koska se on kaikista tärkeintä ja selkäranka ei anna muuhun myöten. Suomalaisille riittää taas vähempikin, ja se on tämän kulttuurin ydin.

Ainoa mikä tässä on häpeällistä, että Suomi on hävinnyt kahdeksasta arvokisafinaalista peräti seitsemän. Ja se on kaikilla mittareilla aivan saatanan huono suoritus. Onhan se hienoa, että pääsee finaaliin mutta ei sen häviäminen ole mikään saavutus.

Resursseihin nähden ainoastaan Kanada ja Venäjä ovat ulottumattomissa, ja väkiluku ei ole mikään mittari millekään, vaan juniorivalmennuksen laadukkuus sen määrittää miten sitä talenttia sieltä tulee esille. Suomessa et saa tulla esille, etkä olla muita parempi, täällä ei arvosteta voittajia vaan kuuliaisia duunareita, jotka eivät vahingossakaan osaa ratkaista mitään.

Suomalainen jääkiekkokulttuuri ei ole voittamista. Tärkeintä on, että työpaikka säilyy ja lives to fight another day. Jalosen kohdalla se on ollut tähän asti juuri tuota, ja jää nähtäväksi nouseeko Jalonen suurien maajoukkuevalmentajien joukkoon, Suomessahan siihen riittää finaalipaikka, voittaa ei tarvitse.

Itselleni Jalonen pelasi lisää aikaa USA-voitolla, ja saattaa kasvaa johtajaksi, ja jopa voittajaksi.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Olet väärässä ja käsittänyt asian väärin, menestyminen ei ole häpeällistä, eikä pronssit ja hopeat ole sinänsä suoraan häpeällisiä, mutta ne eivät ole voittamista, joka on menestymisen tärkein mittari.

Jos penkkiurheilijalle urheilun perimmäinen idea on voittaminen, niin väistämättä syntyy vaikutelma, ettei sohvanurkkaajaa kiinnosta urheilu, sen sisältö ja ilmiöt itsessään vaan urheilu edustaa hänelle jotain välineellistä.

Toivoisin että suomalaisetkin pystyisivät nyt nauttimaan Suomen joukkueen peliesityksistä ilman mitalikaipuuta. Voittaminen on vain pienen pieni osa urheilua. Se ei ole sen sisältö tai ainoa päämäärä.

Seuraan mielelläni taitoluistelua siksikin, että sieltä puuttuu miehinen uho. Naisilla on miehiä syvempi kyky ymmärtää urheilua. Lepistön ei tarvitse voittaa ja silti esityksestä voi nauttia.

Miehille urheilusta näyttää tulleen tositeeveetä, jossa oltava selvästi erottuvat voittajat ja häviäjät. Jotkut jopa nauttivat siitä, että vastustajaa nöyryytetään. Urheilu jalona kamppailuna ja fyysisenä suorituksena monenlaisine vivahteineen on jäänyt täysin sivuosaan. Tämä näkyy myös urheilujournalismissa, joka taustoittaa ja selittää hävettävän vähän. Se ei auta ihmisiä ymmärtämään vaan ainoastaan nimeää hyvät ja huonot.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jukka Jalonen oli alunnperin väärä valinta maajoukkueen päävalmentajaksi, ihme nössykkä tuollaiseen tehtävään. Miettikää nyt itse, Johannes wright or wrong. No, nyt eletään Jukalla ja hänen pelikirja-lätkällään, sillä hyvä. Suomi on kuitenkin mitaleja voittava jääkiekkomaa ja me tehdään se mitalin voittaminen taas, uskokää tai älkää, keväällä 2010.
 
Viimeksi muokattu:

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
30-luvulla meillä oli "Lapuan-liike", ne kuskasi Venäjän-kannustajat itä-rajalle, kun siellä "paratiisissa" nyt kerran oli niin mahtavat olot. Oliskohan tämä toimiva menetelmä vieläkin?...:):)

Onko sielä Vaasassa taas "sellasta henkee..." Taisi muuten olla Neuvosto- Liitto jonne kuskattiin. Ja eiköhän sinne oltu muuten viemässä ihan Suomen tasavallan perustajaakin...

Katotaan nyt nää kisat ensin, ennen kuin potkitaan ketään pihalle.

Kyllä toi talven pronssi oli senverran kova juttu Suomelle, että Jalonen on ansainnut nää kisat..´

Hyvää on se että Suomen peli näyttäisi paranevan kokoajan, ja nyt jos saadaan vielä Osala kehiin, niin mielenkiintoisia pelejä on luvassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ajatelkaa nyt jos jenkeillä olisi sama mentaliteetti tähän voittamiseen kuin Suomalaisilla. Kenellekään ei tulisi mieleen tehdä elokuvaa vuoden 1980 Miracle on Icesta. Aina kun kyseiset Olympialaiset tulisivat puheeksi, niin Jenkit muistaisivat aina anteeksipyydellen mainita, että joo, tulihan sieltä kultaa, mutta Kanadalaisilla ei ollut parhaat pelaajat mukana, Neukut kaatuivat lähinnä Jim Craigin uskomattoman maalivahtipelin ansiosta/Tretjakin epäonnistumisen takia ja Suomikin olisi varmaan voittanut mikäli olisi ollut kevyemmällä jalalla liikkeellä viimeisessä erässä. Suomihan johti peliä vielä toisen erän jälkeen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oletko itse sitä mieltä, että jenkit näissä kisoissa ovat yhtä hyviä kuin aikaisempina vuosina? Kertooko jenkkien tasosta jotakin, että hävisivät Tanskalle ja Saksalle? Vai ovatko nuo pikkumaat saaneet mielestäsi kurottua eron jenkkeihin lätkän puolella kiinni?
Jos tuo on jäänyt epäselväksi, niin sitä voi kysyä vaikka Slovakian pojilta. Kai ne ovat.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Minun omasta mielestä Jukka Jalonen joko haastattelussa äsken a) toivottaman väsynyt tai b)ottanut muutaman drinksun.
 

Lucius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jos tuo on jäänyt epäselväksi, niin sitä voi kysyä vaikka Slovakian pojilta. Kai ne ovat.

Kaikki kunnia jääkiekon pikkumaille mutta aika mustavalkoista on ajatella, että erilaiset tulokset aiempaan verrattuna johtuvat vain siitä, että ns. pikkumaat ovat parantaneet stabiileina pysyneisiin isoihin maihin verrattuna.

Eiköhän Tanskan ja kumppanien A-joukkueet olisi pystyneet jo useampana vuotena samanlaisiin esitykseen Slovakian ja Tsekkien C-joukkueita ja USA:n D-joukkueita vastaan. Isojen onneksi ne ovat aiemmin saaneet vähintään B-tason pelaajia kisoihin, nyt eivät ole, varmasti isosti olympialaisten ansiosta.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olet oikeassa siinä että totaalisen ryssitty aloitustilanne kaiken kaikkiaan, mutta edelleen näen K-kosken maalin syntyyn enempi syyllisenä kuin Mäenpään. Korpikoski teki ensin maskin Mäenpäälle kiekkoon nähden ja sitten luisteli päättömästi pelaamaan niitä pakkeja, eikä katsonut kiekkoa laisinkaan. Mäenpää ihmetteli muutaman kymmesosan, kuka vei aloituksen ja samassa kiekko olikin jo maalissa.

Olen kaikki Suomen pelit katsonut ja ehkä sinäkin. Olen kiinnittänyt siihen huomiota, että oman pään aloituksessa tasakentällisin poikkeuksetta sisempi laitahyökkääjä lähtee agressiivisesti pakkeja kohti heti kiekon tippuessa jäähän. Kannattaisiko valmennusjohdon keskustella hieman näiden laitahyökkääjien kanssa, jotta eivät kaikki tekisi näitä ö-luokan hei me hyökätään junioreiden virheitä.

Näitä pelejä katsoessa tulee todella ikävä Kimmo Rintasta. Rintsihän teki kaikki maalinsa aina näitä Saksoja, Tanskoja ja Valko-Venäjiä vastaan. Jhag voi vahvistaa. Nythän tällaiset pelaajat puuttuvat kokonaan. Paha virhe Jaloselta jättää siis Rintsi valitsematta mukaan.

L
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paha virhe Jaloselta jättää siis Rintsi valitsematta mukaan.
Rintanenhan sanoi jo vuosia sitten, että maajoukkue ei kiinnosta enää. Olisi tuo useampiinkin kisoihin varmaan päässyt sen jälkeen, mutta teki ratkaisun itse.

TPS-miehenä toki tuon tiesitkin, kunhan keljuilit.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos Suomen joukkue tarvitsisi enemmän 2+2 pelaajia Saksaa, Tanskaa ja Valkoryssiä vastaan niin Tomi Kallio ja Rintsi olisivat ensimmäisenä Jalosen soittolistalla. Onneksi mitalit ratkaistaan kovia maita vastaan ja me kaikki tiedämme kuinka hyvin nämä kaksi pelleä pärjäävät tosipeleissä.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Jukka sut on nähty, tuu nyt pois sieltä!

Melko suopeasti olen tähän saakka katsonut Jalosen esityksiä ja tämä onkin ensimmäinen viestini koko ketjuun. Nyt kun tätä turnausta on katsonut niin on huomannut, että miehen pelin sisäinen reagointi on hitaampaa kuin Nokka-Jalosella.

Ongelmakohta numero 1 on ylivoima. Ylivoima oli toiseksi tai kolmanneksi huonointa, mutta siellä on samat kaverit sitä silti jauhamassa. Kysyn vaan, että miksi? Miksi ei kokeilla eri variaatioita kun on huomattu, että nykyiset eivät saa mitään aikaan? Tämänkin päivän pelissä Slovakia melkein saanut vaarallisemmat tilanteet alivoimalla. Osalaa esimerkiksi maalineteen, Lehterä kokoonpanoon tekemään sitä missä on parhaimmillaan ja Miettinen ja kumppanit pois ylivoimasta.

Ärsyttää myös se, että kentät ovat kiveen hakattu. Kapanen - Kontiola - Aaltonen toimi eurohockey tourilla, mutta etenkin Aaltoselta ja Kontiolalta niin velttoa pelaamista, että pistää vituttamaan. Ykkösen änärimiehetkin pelaavat vielä hienosti ilman maalia. Miksi ei voi kokeilla muutoksia? Antaa rohkeasti peliaikaa niille kellä peli kulkee? Puolustuksessa esimerkiksi Mäenpää ollut ylivoimalla aivan järkyttävän paska, eikö voisi Hietasta nostaa pelaamaan?

Pelaajien valmistelu peleihin on ollut myös surkuhupaisaa. Todella löysää ja halutonta on ollut Leijonien ilme. Jos en olisi näin vannoutunut kiekkofani niin en kyllä katsoisi peliäkään. Nimimiehet surffailevat ja mitä tekee Jalonen. Antaa lisää peliaikaa!

Pakko oli päästellä höyryjä! Liittyy kyllä ehkä MM-kisoihin enemmän kuin tähän ketjuun, mutta kantani on, että Jaloselle kenkää!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Liittyy kyllä ehkä MM-kisoihin enemmän kuin tähän ketjuun, mutta kantani on, että Jaloselle kenkää!

Meillä on mahis vielä kultaan eli koita nyt malttaa vielä hetki ennenkuin sekoat lopullisesti. Vai luuletko, että Jalonen saa kesken skabojen kenkää...?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Meillä on mahis vielä kultaan eli koita nyt malttaa vielä hetki ennenkuin sekoat lopullisesti.

No hohhoijaa. Meillä on ollut mahkut kultaan ennen ensimmäistäkään peliä, joten jäitä hattuun siellä.

Ilahduttavaa on ollut nousujohteinen peli. Slovakia ei tietty ollut mikään mittari, mutta hienosti peli klaarattiin. Pelkäsin ennen kolmannen erän alkua tuttua ja turvallista peruutelua, mutta eipä näkynyt. Hienosti pelattu ja myöskin peluutettu.

Ennen kuin alan haluamaan kenkää Jaloselle, tosi mittari on edessä huomenna. Jos Venäjää vastaan tulee rumia lukemia, niin Jukka vaihtoon. Jos ei, niin jatkakoon. Huomenna tullaan näkemään, kuinka pitkälle riittää maalivahdin onnistumiseen liittyvä mikkihiiripuollustus. Tänään vastus oli mikkihiiriluokkaa, huomenna vastassa on superhessu.
 

Mace

Jäsen
Ennen kuin alan haluamaan kenkää Jaloselle, tosi mittari on edessä huomenna. Jos Venäjää vastaan tulee rumia lukemia, niin Jukka vaihtoon. Jos ei, niin jatkakoon. Huomenna tullaan näkemään, kuinka pitkälle riittää maalivahdin onnistumiseen liittyvä mikkihiiripuollustus. Tänään vastus oli mikkihiiriluokkaa, huomenna vastassa on superhessu.

Minua itseäni tuo Venäjä-matsi ei isommalti sytytä, koska sen ottelun panokset ovat parhaimmillaankin vain keskinkertaiset, mahdollisesti olemattomat. Todelliset "kuolemanottelut" ovat aivan eri juttu ja niillä on merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös