Säälipillua tulossa?
Nyt on tultu luettua pari Veikkaajan artikkelia, on "hoksattu", että Jalonenhan ei tiedä tästä henkisen puolen hommasta mitään, Sihvonen on homo (osin siksi, koska lukija ei ymmärrä tuon taivaallista siitä mitä kirjoitetaan) ja haa, sitä ollaankin jo asiantuntijoita.
Veikkaajaa en ole lukenut ja Sihvosen seksuaalisesta suuntauksesta en tiedä kertoa, mutta mielipiteeni ovat omia, jos se ei sinua ilahduta, niin se ei ole minun ongelmani. Luulisi, että jääkiekkokeskusteluissa pitää olla eri näkökulmia, muutenhan sitä keskustelua ei saada ikinä aikaiseksi, jos ollaan heti hiljentämässä oppositio(johon ilmeisesti kuulun).
Minä en väitä ymmärtäväni lätkästä kamalasti. En ole sen takia hirvittävästi pelitavallisista asioista huudellut - ei riitä kompetenssi, tässä lajissa. Valmentamisesta jotain tiedän, mutta olen myös sen suhteen 100% varma, että Jukka Jalonen on sata kertaa parempi, kovempi ja viisaampi koutsi kuin minä. Ja mä en ole paska.
No en se minäkään nyt tiedä paljoa ja varmasti Jalonen on minuakin parempi koutsi. En kai ole sitä väittänytkään?
Ja sitten täällä tulee joku kirjoittaja kertomaan, miten pitäisi tsempata, että saadaan vähän tunnetta ylös. Oikein rinkiin mennään ja käsiä olkapäille. Mä ehdotan, että jos vaikka vielä katsottaisiin pätkä Tuntematonta Sotilasta ja Juti kertoisi, miten joukkueena mennään ja yhdessä tehdään. Hitsi sentään, on se Jalonen hölmö kun ei ymmärrä näistä.
Helvetin hyvä idea. Pistetäänkö vielä Sibeliuksen finlandia soimaan taustalle? Varmasti Jalonen ymmärtää asian, mutta osaako toteuttaa sitä?
Voi jessus, ei voi muuta sanoa.
Jep, taivaallisia voimia tässä tunnutaankin tarvitsevan
On ollut erittäin tervetullutta, että Veikkaaja Rantasen ja Lempisen johdolla on nostanut nyt asioita vähän toisesta näkökulmasta esille. Lätkä, kuten mikä tahansa muukin joukkuelaji, kun ei tosiaan ole pelkkää pelikirjaa. Tarvitaan sitoutumista, joukkuehenkeä, talenttia, hyvää treenia ja pätevää pelikirjaa.
Siis nytkö väität kumminkin, että on hyväksi kun on erilaisia argumenttejä lajiin ja valmentamiseen? Okei, no erikoisen lähestymistavan otit asian ilmaisuun. Ensin tuntui siltä, että se on giljotiini ja munat pois kaikilta meiltä, jotka epäilemme Jalosta tunteen nostattamisesta.
Mä veikkaan, että Jalonen tietää tämän. Ei potkuja.
Saatta olla, mutta edelleen olen epäileväisellä kannalla siitä, että saako JJ tunnetta pelaajiin.
Hyviä selityksiä keksit Suomen menestyksen vähättemiseksi. Mertaranta sanoisi että kävipä HARMILLISEN hyvä säkä. Ja vielä meinasi pelikin takkuilla.
Sivumennen sanottuna aika monesti Kanadallakin on just tuollainen tuuri käynyt. Ja aika monesti heillä on pelikin takkuillut alkuturnauksessa.
No kyllä väittäisin, että jos Tsekki olisi ollut yhtään keveämmällä jalalla, niin laulukuoroon oltaisiin lähdetty. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mutta vahva tunne on tästä.
Se on ihan sama minkälainen tuuri Kanadalla on käynnyt. Tässä puhutaan kumminkin Suomen joukkueesta. Jos Kanadakaan ei ole saannut tunnetta pelaamiseen heti alussa, niin ei ole heidänkään valmentaja onnistunut täydellisesti.
Tuo potkujen antaminen kesken kisojen on suorastaan nerokas idea.
No mites niitä Saksaa ja USA:ta vastaan nyt kävi? Vaikeuksia varmasti oli, mutta minun laskujeni mukaan tuli kaksi voittoa? Tietenkin tässä voidaan alkaa heti selityksiä keksimään. Esim USA:n jengi oli todella heikko. Toki NHL-miehiä, mutta iso osa luuserijengeistä kuten Atlanta, LA, St Louis ja NY Islanders. Tottakai tuollaiset häviämään tottuneet kaverit pitääkin voittaa.
Itseasiassa kun asiaa tarkemmin miettii, niin Jalonenhan taisi olla oikeassa sanoessaan, että EHL-peleissä on vauhti parhaillaan kovempaa kuin jossain keskiverto NHL-pelissä. Siltä se ainakin USA-pelin perusteella näytti.
No jos 1-0 voitto Saksasta ja siinäkin pelissä maalivahti pelasti meidät, on hyvä, niin sillä sitten mennään. Omasta mielestäni Saksaa vastaan olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen, mutta kuten sanoit voitto tuli ja sillä selvä. Ei tässä mikään muu ratkaise.
Olistko kirjoittanut tuota, että "USA on koottu luuserijengeistä, kuten Atlanta, LA etc". jos vaikka olisin niin suuren ja mahtavan Detroitin fani? Luultavasti et. Atlantasta ei muuten ole tuossa porukassa yhtään pelaajaa, mutta sen myönnän, ettei tässä kyllä voittamiseen ainakaan olla totuttu.
-------------------------
Olen edelleenkin siis epäileväisellä kannalla siitä, saako Jalonen tarpeeksi tunnetta Leijonalaumasta irti. Mennään liaalti kaavaamaisella pelikirjalla, eikä tunteella. Ei tämä mielipide siitä muutu, vaikka kuinka provoavia tekstejä tulisi. Pitää oppia arvostamaan ja hyväksymään toisten mielipide. Kyllä minä ymmärrän, että teitä häiritsee, jos joku ei nyt vain pidäkkään Suomen maajoukkueen valmentajasta. Semmoista se elämä vain on. Aina ei mene asiat niin kuin haluaisi.